LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben geeft hoge rekeningen weer

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
zijkstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2009 18:59

Ben geeft hoge rekeningen weer

Ongelezen bericht door zijkstra »

Ik heb nu ongeveer 8 maanden een abonnement bij de aanbieder BEN, daar betaal ik € 6,99 voor het abonnement REGELMATIG dat houd het volgende in:
Met Ben regelmatig kun je 250 minuten bellen of 250 sms'jes versturen of een willekeurige combinatie van minuten en sms'jes gebruiken. + 100 gratis smsjes

Nu zat ik deze week te kijken bij mijn bel status en zie tot mijn grote schrik dat ik er €66,93 overheen ben gegaan, wat helemaal niet mogelijk kan zijn aangezien dit niet mijn bel gedrag is. Ben geeft het volgende weer:
100 gratis smsjes per maand waarvan je er 100 hebt gebruikt dit kan kloppen
71 minuten + 41 sec gebeld + 71 smsjes verbruikt dit zou ook wel een beetje kunnen kloppen, maar dan zit ik er toch niet overheen?

Ik heb gelijk niet meer gebeld of gesmst, en dan zie ik net dat het bedrag hoger is geworden en mijn belminuten en smsjes naar beneden zijn gegaan.
zie de bijlage.
Afbeelding op 12 juli
Afbeelding op 13 juli

Wat vinden jullie hiervan klopt dit?

Groeten Sjoerd

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Ben geeft hoge rekeningen weer

Ongelezen bericht door Winster »

Mogelijk zijn het kosten die niet binnen de bundel vallen, ook al heb je je bundel nog niet opgebruikt.

Wacht de rekening af en vraag dan een specificatie op. Wanneer de teller nu nog oploopt > contact opnemen met Ben en vragen hoe of wat, mogelijk staat er iets ongewenst aan.

zijkstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2009 18:59

Re: Ben geeft hoge rekeningen weer

Ongelezen bericht door zijkstra »

Maar hoe kan het dat de minuten van de een op de andere dag naar beneden gaan en de prijs omhoog?

Sjoerd

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Ben geeft hoge rekeningen weer

Ongelezen bericht door Winster »

Mogelijk deugt het systeem niet, zal de eerste niet zijn.

Wanneer je je zorgen maakt kan je denk ik het beste Ben bellen om te vragen of dit een bekend fenomeen is.

Maar dergelijke verschijnselen komen bij KPN en Vodafone ook wel eens voor. Het is kennelijk toch moeilijk voor een telecombedrijf een actueel overzicht te geven van een verbruik op een actueel tijdstip.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Ben geeft hoge rekeningen weer

Ongelezen bericht door atesli »

BEN=T-MOBILE bij t-mobile ook weleens afwijkingen maar factuur klopt bij mij altijd.
De belstatus is een indicatie.
Als je ZEKER weet geen sms dienst te hebben geactiveerd is er niets aan de hand.
ff definitieve factuur afwachten.

GR
ATESLI

zijkstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2009 18:59

Re: Ben geeft hoge rekeningen weer

Ongelezen bericht door zijkstra »

Maar hoe weet ik nu waar ik aan toe ben, vandaag zijn mijn belminuten omhoog gegaan en me smsjes ook terwijl ik 3 smsjes heb gestuurd en nu is de prijs weer omlaag.
Kan ik hier iets mee of kan ben gewoon zelf leuke prijzen verzinnen, help ! :cry:
Afbeelding

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Ben geeft hoge rekeningen weer

Ongelezen bericht door Consumentt »

Behoorlijke bug in de software.
Op de eerste overzichten zit je ruim onder de bundel (250).
Op de laatste zit je er een paar seconden overheen, dus het bedrag is in alle gevallen foutief.
Zou me niet zo druk maken.
Als je een conflict met Ben krijgt moet je wel er rekening mee houden dat doordringen tot die chaos een kwestie van volhouden is, omdat ze niet of nauwelijks reageren op mail, telefoon (loze beloften) en brieven.
Je krijgt ook nog een rekening. Hopelijk voor jou werkt het factureerprogramma beter, dan hblijf je verstoken van die klantenservice mallemolen met zand in de raderen.

Gesloten