LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben woest op "BEN Zuinig"!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Robbels
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 dec 2012 21:43

Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door Robbels »

Hoe is het mogelijk dat zoonlief (14) met een Sim only "BEN Zuinig" abonnement voor slechts minimaal bellen en sms-en binnen "no time" meer dan 150MB data verbruikt op het 3g netwerk? Het simpelste bel-contractje is opeens verworden tot een gehate woekerpolis met hoog oplopende verborgen kosten in de vorm van mobiel internet. :(

Zonder er zelf bewust van te zijn of zelfs ook maar om mobiel internet te hebben gevraagd blijkt "BEN Zuinig" de nietsvermoedende beller met een zacht prijsje in de val te lokken om vervolgens keihard een exorbitante rekening voor dataverbruik te presenteren. Nu pas blijkt dat "BEN Zuinig" een OPEN NETWERK policy hanteert. Het betreft hier internet kosten buiten de bundel.

In de kleine lettertjes van de Algemene Voorwaarde is, verpakt in het gebruikelijke verhullende jargon, haarfijn uit de doeken gedaan hoe het echt zit. Op de "BEN Zuinig" site wordt en passant ook het tarief van €1,02 per MB gemeld voor al de afvalligen die slechts geïnteresseerd zijn in bellen en met opzet geen internet bundel denken te hebben aangeschaft. Het heeft er alle schijn van dat "BEN Zuinig" zich met deze praktijken schuldig maakt aan MISLEIDING en ordinaire KOPPELVERKOOP. Immers mobiele internet bundels zijn er bij "BEN Zuinig" al te koop vanaf €0,02 per MB.

Een open Wifi verbinding gebruiken is al snel a-sociaal en strafbaar maar de onwetende burger bewust een open 3g internet in de maag splitsen is op zijn zachts gezegd laaghartig en riekt naar ook nog eens naar UITLOKKING. Mede gezien de direct daaropvolgende email over het eerst data verbruik: "Beste ...., Je hebt de afgelopen dagen gebruik gemaakt van internet op je mobiele telefoon. Ik hoop natuurlijk dat dit je goed bevallen is. Mocht je mobiel internet vaker willen gebruiken dan heb ik een tip hoe dit in het vervolg voordeliger kan."

Een nadere specificatie van het exorbitante datagebruik door "BEN Zuinig" is helaas niet mogelijk, men moet "BEN Zuinig" dus maar op zijn blauwe ogen geloven. De mogelijkheid om in het "BEN Zuinig" netwerk de boel dicht te zetten is (beleids)technisch zogezegd onmogelijk.

Wat is nu recht of slecht in deze wereld? Wie kan men nog vertrouwen? Natuurlijk zijn er lieden die dit beleid vergoelijken, verdedigen of er hun boterham mee verdienen. Besef wel dat dit winstbejag over de rug van de zwakkeren (kinderen) in de samenleving gaat. Er dringt zich de vraag op of we met zijn allen niet verantwoordelijk zijn voor het gedogen van dit soort winstbejag cq. graaigedrag?

Deze jongen durft met goed fatsoen zijn smartphone niet meer aan te zetten uit angst opgezadeld te worden met de torenhoge rekening van de voor hem ongewenste data. Is dit dan de boodschap die we onze jonge medeburgers met een onbezoedeld vertrouwen in een leefbare maatschappij willen meegeven? :evil:

zielig meisje
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2012 22:18

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door zielig meisje »

We geven een jochie van 14 een smartfoon met abo en dan hier gaan klagen als de kosten uit de hand lopen...jaja

Je hebt ook nog zoiets als prepaid.

Zie het als een wijze les voor de toekomst

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door kokka »

het is natuurlijk best zuur voor deze ouders.
ze willen deze tiener een telefoon geven, die al zn vrienden waarschijnlijk ook hebben.
wel een beetje jammer dat ze de voorwaardes niet goed gelezen hebben. Ik vind overigens dat daar ook een verantwoording ligt bij de verkoper van dit abonnement met smartphone.
Ben heeft wel goed gereageerd door redelijk snel te waarschuwen voor het hoge verbruik.
kortom het was een redelijk dure maar zeer goede les voor deze ouders

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Om dit soort praktijken te voorkomen hebben mijn kids prepaid en een heeeel simpel toestel waarmee ze enkel kunnn bellen en sms-en. Want daar hebben ze 'm voor, in noodgevallen kunnen bellen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Robbels, je bent niet slim geweest. BEN nu eens slim en zoek niet de fout bij anderen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heel goed Auti Mama. Mijn oudste is bijna 17 maar die belt lekker totdat ik niet meer financieel verantwoordelijk voor haar ben, prepaid. Niks geen abo.

:D

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door berndv »

Robbels schreef:Hoe is het mogelijk dat zoonlief (14) met een Sim only "BEN Zuinig" abonnement voor slechts minimaal bellen en sms-en binnen "no time" meer dan 150MB data verbruikt op het 3g netwerk? Het simpelste bel-contractje is opeens verworden tot een gehate woekerpolis met hoog oplopende verborgen kosten in de vorm van mobiel internet. :(

Zonder er zelf bewust van te zijn of zelfs ook maar om mobiel internet te hebben gevraagd blijkt "BEN Zuinig" de nietsvermoedende beller met een zacht prijsje in de val te lokken om vervolgens keihard een exorbitante rekening voor dataverbruik te presenteren. Nu pas blijkt dat "BEN Zuinig" een OPEN NETWERK policy hanteert. Het betreft hier internet kosten buiten de bundel.

In de kleine lettertjes van de Algemene Voorwaarde is, verpakt in het gebruikelijke verhullende jargon, haarfijn uit de doeken gedaan hoe het echt zit. Op de "BEN Zuinig" site wordt en passant ook het tarief van €1,02 per MB gemeld voor al de afvalligen die slechts geïnteresseerd zijn in bellen en met opzet geen internet bundel denken te hebben aangeschaft. Het heeft er alle schijn van dat "BEN Zuinig" zich met deze praktijken schuldig maakt aan MISLEIDING en ordinaire KOPPELVERKOOP. Immers mobiele internet bundels zijn er bij "BEN Zuinig" al te koop vanaf €0,02 per MB.

Een open Wifi verbinding gebruiken is al snel a-sociaal en strafbaar maar de onwetende burger bewust een open 3g internet in de maag splitsen is op zijn zachts gezegd laaghartig en riekt naar ook nog eens naar UITLOKKING. Mede gezien de direct daaropvolgende email over het eerst data verbruik: "Beste ...., Je hebt de afgelopen dagen gebruik gemaakt van internet op je mobiele telefoon. Ik hoop natuurlijk dat dit je goed bevallen is. Mocht je mobiel internet vaker willen gebruiken dan heb ik een tip hoe dit in het vervolg voordeliger kan."

Een nadere specificatie van het exorbitante datagebruik door "BEN Zuinig" is helaas niet mogelijk, men moet "BEN Zuinig" dus maar op zijn blauwe ogen geloven. De mogelijkheid om in het "BEN Zuinig" netwerk de boel dicht te zetten is (beleids)technisch zogezegd onmogelijk.

Wat is nu recht of slecht in deze wereld? Wie kan men nog vertrouwen? Natuurlijk zijn er lieden die dit beleid vergoelijken, verdedigen of er hun boterham mee verdienen. Besef wel dat dit winstbejag over de rug van de zwakkeren (kinderen) in de samenleving gaat. Er dringt zich de vraag op of we met zijn allen niet verantwoordelijk zijn voor het gedogen van dit soort winstbejag cq. graaigedrag?

Deze jongen durft met goed fatsoen zijn smartphone niet meer aan te zetten uit angst opgezadeld te worden met de torenhoge rekening van de voor hem ongewenste data. Is dit dan de boodschap die we onze jonge medeburgers met een onbezoedeld vertrouwen in een leefbare maatschappij willen meegeven? :evil:
Voor de zekerheid maar veiliggesteld :lol:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door berndv »

Inderdaad is dit weer een gevalletje van het niet lezen van de voorwaarden.

Altijd dat gezanik over kleine lettertjes. De letters zijn allemaal in hetzelfde formaat, leer zelf eens lezen alvorens je een overeenkomst aan gaat. Dat is de reden waarom een notaris bij de aankoop van een huis ook de koopovereenkomst aan je gaat voorlezen. Zodat je achteraf niet kan komen dat je het niet wist.

Hetis ook zo veel werk om even de lijst met tarieven door te lezen, dan had TS geweten wat de kosten zijn. Ben heeft een open netwerk policy, zoals de meeste abonnement aanbieders. Daaromsluit je een contract af. Neem dan een simpele prepaid, op is op. Kan je alleen lopen klagen dat het beltegoed opeens op is. Gelukkig is er in Nederland ook nog een regel die stelt dat je minimaal 18 moet zijn om een dergelijke overeenkomst aan te gaan. Dus dat uw zoon 14 is doet totaal te terzake. Het gaat om het contract welke u bent aangegaan en waar u voor verantwoordelijk bent. Dat u dit geeft een een puber doet totaal niet terzake. U heeft een contract en u heeft niet goed gelezen. Waarom kunt u "die kleine lettertjes" opeens wel lezen als er een hoge factuur ligt, en als u het contract aan gaat kunt u ze niet lezen? U niet zeuren en gewoon betalen voor je verantwoordelijkheid.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe dom kun je zijn, als ts denkt ik sluit geen databundel af wil dat nog niet zeggen dat internet op de smartphone niet toegankelijk is
Ook voor mij wordt op de website van Ben niet duidelijk dat het "Ben Zuinig" abonnement internet verkeer mogelijk maakt.

-Bij het sluiten van overeenkomst behoort een op maat gemaakte prijslijst, zodat je exact weet waar je aan toe bent. De prijslijst op de website is echter onduidelijk: Dit is een verzamelsheet voor alle mogelijke combinaties van abonnementsvormen, de klant moet puzzelen wat wel/niet van toepassing is. Bij tarieven van het gekozen "sim-only" abonnement staat niets over internet.
Pas bij "extra mogelijkheden" wordt melding gemaakt van internet voor 1,02 per MB. Ook hier wordt niet duidelijk gemaakt welke "extra mogelijkheden" bij het simpelste SIM-only abonnement inbegrepen zijn.


-Ook bij bestellen van "Ben zuinig" abonnement op de website wordt niet duidelijk gemaakt dat internet mogelijk is met sim-only abonnement. Dat zie je pas als je klikt op "hoeveel mobiel internet heb je nodig?"
...En daar klik je niet op als je geen internet nodig hebt en veronderstelt dat de gekozen "geen Internet bundel" betekent geen toegang tot internet. Zonder op die link door te klikken had website bij keuze van "geen internet bundel" al prijs moeten tonen: "internet 1,02 Euro per MB"

-Ook in de algemene voorwaarden wordt niet vermeld dat internet toegang mogelijk is met sim-only abonnementen.

Voor de insiders kunnen zaken als "open network policy" bekend zijn, het gaat erom of dit een leek voldoende duidelijk gemaakt wordt op de website.
m.i. is de website misleidend (geen internetbundel=wel internet, 10 keer te duur), gemaakte internet kosten zijn daardoor onterecht.


Stel Ben schikking voor om de verstookte MBs af te rekenen volgens het normale "buiten de bundel" tarief. Dan betaal je 15 euro. Geef tevens aan dat indien Ben hier niet accoord mee gaat, dat je dan niets betaalt, en het contract ontbindt in verband met misleiding en dwaling (wet OHP) en bereid bent om hiervoor naar geschillencommissie te stappen.

Tegen Ben zou ik willen zeggen: Wees duidelijk!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door kokka »

G-Girl schreef:
kokka schreef:een verantwoording ligt bij de verkoper van dit abonnement met smartphone.
Het is een abonnement. Er zit geen smartphone aan vast.
oeps, ik had het sim-only gedeelte gemist..ja, dan is het inderdaad wat anders.

lanaceet
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 feb 2012 15:41

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door lanaceet »

Dit verhaal is inderdaad een gevalletje van een abonnement met verkeerde telefoon en het niet lezen van de voorwaarden.
Maar de prijs per Mb is wel buitensporig hoog.
Als je met dit abonnement over de grens zou gaan internetten grijpt de overheid wel in op de prijs en mag er niet meer dan 70ct per MB worden berekend.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... buitenland

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door Moedt »

16again schreef:
Hoe dom kun je zijn, als ts denkt ik sluit geen databundel af wil dat nog niet zeggen dat internet op de smartphone niet toegankelijk is
Ook voor mij wordt op de website van Ben niet duidelijk dat het "Ben Zuinig" abonnement internet verkeer mogelijk maakt.

-Bij het sluiten van overeenkomst behoort een op maat gemaakte prijslijst, zodat je exact weet waar je aan toe bent. De prijslijst op de website is echter onduidelijk: Dit is een verzamelsheet voor alle mogelijke combinaties van abonnementsvormen, de klant moet puzzelen wat wel/niet van toepassing is. Bij tarieven van het gekozen "sim-only" abonnement staat niets over internet.
Pas bij "extra mogelijkheden" wordt melding gemaakt van internet voor 1,02 per MB. Ook hier wordt niet duidelijk gemaakt welke "extra mogelijkheden" bij het simpelste SIM-only abonnement inbegrepen zijn.


-Ook bij bestellen van "Ben zuinig" abonnement op de website wordt niet duidelijk gemaakt dat internet mogelijk is met sim-only abonnement. Dat zie je pas als je klikt op "hoeveel mobiel internet heb je nodig?"
...En daar klik je niet op als je geen internet nodig hebt en veronderstelt dat de gekozen "geen Internet bundel" betekent geen toegang tot internet. Zonder op die link door te klikken had website bij keuze van "geen internet bundel" al prijs moeten tonen: "internet 1,02 Euro per MB"

-Ook in de algemene voorwaarden wordt niet vermeld dat internet toegang mogelijk is met sim-only abonnementen.

Voor de insiders kunnen zaken als "open network policy" bekend zijn, het gaat erom of dit een leek voldoende duidelijk gemaakt wordt op de website.
m.i. is de website misleidend (geen internetbundel=wel internet, 10 keer te duur), gemaakte internet kosten zijn daardoor onterecht.


Stel Ben schikking voor om de verstookte MBs af te rekenen volgens het normale "buiten de bundel" tarief. Dan betaal je 15 euro. Geef tevens aan dat indien Ben hier niet accoord mee gaat, dat je dan niets betaalt, en het contract ontbindt in verband met misleiding en dwaling (wet OHP) en bereid bent om hiervoor naar geschillencommissie te stappen.

Tegen Ben zou ik willen zeggen: Wees duidelijk!
Je kunt bij een provider gebruik maken van alle diensten dus ik snap jouw verwijt aan BEN niet zo goed.
Als iemand geen smartfoon heeft is het gebruik van internet niet mogelijk dus dan neemt men geen internetbundel zoals TS heeft gedaan.
Maar als men wel een smartfoon heeft kun je wel gebruik maken van het internet maar daar betaal je dan de hoofdprijs voor omdat het niet in je bundel zit.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

G-Girl schreef:
16again schreef: Ook voor mij wordt op de website van Ben niet duidelijk dat het "Ben Zuinig" abonnement internet verkeer mogelijk maakt.

Tegen Ben zou ik willen zeggen: Wees duidelijk!
Nog duidelijker?
Bij een maandcontract is de korting 1 jaar geldig en bij een 24 maanden contract 2 jaar. Is de kortingsperiode verlopen dan geldt de reguliere prijs.

Gesprekken worden op de hele minuut naar boven afgerond.

Aansluitkosten voor een maandcontract zijn €15,24, voor een 24 maanden contract zijn €0,00.

Je ontvangt de belminuten en sms-jes van je bundel aan het begin van elke kalendermaand.

Belminuten en sms-jes zijn de hele maand geldig.

Voor belminuten en sms-jes buiten de bundel betaal je € 0,31 per minuut.

Voor het gebruik van internet in Nederland betaal je zonder internet bundel €1,02 per MB. Het gebruik wordt per etmaal vastgesteld en naar boven afgerond op 1MB of een veelvoud van 1MB.
Als je het niet wil lezen dan houdt het natuurlijk op.
Go G-Girl! ;-)

Robbels
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 dec 2012 21:43

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door Robbels »

Dank voor alle belerende of beter nog bel-erende reacties van papegaaiend en foraminnend NL.
Bravo, kennelijk is het de normaalste gang van zaken dat een beller eerst geript wordt door een telecom provider om vervolgens door de al dan niet betaalde telecom lobbyisten nog een trap na te krijgen.

Het is heel simpel. We maken onderscheid tussen belbundels en internetbundels. Als ik wil bellen koop ik een belbundel en als ik wil internetten koop ik een internet bundel. Als ik niet wil internetten en alleen wil bellen kan ik nu opeens niet meer bij mijn telecom provider terecht!? De vergelijking met de kabelaar is snel gemaakt. Ik krijg ook geen interactieve films geleverd als ik daar niet om heb gevraagd. De ongewenste data levering schaar ik dan ook onmiddellijk onder de categorie SPAM.

De consumentenbescherming in de communicatiesector stelt dat eindgebruikers sowieso in staat gesteld moeten worden om alle vormen van ongewenste elektronische data te verhinderen. Ik wil geen data, bied het dan ook niet aan! Bij betwisting van de factuur door de abonnee heeft deze het recht op een meer gespecificeerde factuur van het datagebruik. Bij “bellen” wil ik als eindgebruiker op de afrekening zien wie ik gebeld hebt, hoe lang en wat het kost. Waarom zou dat bij het internetten anders zijn?
Ook zou de regulering met betrekking tot maximale tarieven en kostensignalering wat scherper neergezet moeten worden. Als belangrijk aspect van de zorgverplicht is een emailtje bij een overschrijding van 150euro rijkelijk laat. Ook is de prijsvoering van €1,02 per MB is exorbitant te noemen in vergelijking met de reguliere tarieven in een mobiele internetbundel. Als zelfs de telecomprovider onderscheid maakt tussen bel en internet diensten hoe kan de doorsnee eindgebruiker uit de algemene voorwaarde destilleren dat "aanvullende diensten" of "content diensten" een open internet policy betreffen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door berndv »

Robbels schreef: Het is heel simpel. We maken onderscheid tussen belbundels en internetbundels. Als ik wil bellen koop ik een belbundel en als ik wil internetten koop ik een internet bundel. Als ik niet wil internetten en alleen wil bellen kan ik nu opeens niet meer bij mijn telecom provider terecht!? De vergelijking met de kabelaar is snel gemaakt. Ik krijg ook geen interactieve films geleverd als ik daar niet om heb gevraagd. De ongewenste data levering schaar ik dan ook onmiddellijk onder de categorie SPAM.
Mooi voorbeeld, die kabelaar en interactieve tv...

U krijgt inderdaad geen interactieve content geleverd als u daar niet om vraagt, en dus betaald u daar niet voor. U krijgt ook geen mobiele data geleverd als de telefoon daar niet om vraagt, dus geen kosten. U heeft een belabonnement voor Nederland, maar zult raar staan te kijken dat als u de grens over gaat, opeens geen verbinding meer heeft met het netwerk. Want ja, u heeft alleen een abonnement voor Nederland. 09xx zullen we ook maar meteen standaard afsluiten, want dit zit ook niet binnen de bundel. Lastig als buiten de openingstijden van de klantenservice je stroom er uit ligt, en je met 0900 moet bellen. Maar ja, onze regelende verheid heeft bepaald dat als het niet in je abonnement zit, je er maar voor moet zijn afgesloten.

Gelukkig zijn de tarieven net zo transparant als het netwerk. Op Europees niveau is bepaald dat er een waarschuwing op telefoons komt te staan bij het activeren van je data verbinding. Deze melding wordt helaas net zo makkelijk genegeerd als de zogenaamde kleine lettertjes, want ja, ik heb daar toch geen abonnement op. Iemand die zelf de verantwoordelijkheid heeft om een smartphone met een sim only te gebruiken zou ook de dataverbinding er uit moeten halen.

En nee, de meeste forummers worden echt niet betaald door de telecomwereld. Het suggereren van dergelijke zaken zal je niet helpen in je advies. Wel jammer voor u natuurlijk dat u hier uw gelijk niet krijgt, maar om dan meteen dergelijke suggesties te doen is wel heel erg kinderachtig.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door 16again »

Voor het gebruik van internet in Nederland betaal je zonder internet bundel €1,02 per MB. Het gebruik wordt per etmaal vastgesteld en naar boven afgerond op 1MB of een veelvoud van 1MB.
......
Als je het niet wil lezen dan houdt het natuurlijk op.
Inderdaad moet ik toegeven dat dit wel op de bestelpagina staat.
Echter die heb ik gister niet gezien, omdat dit onderaan de bestelpagina "verstopt" is, onder de lijst telefoons zelfs nog onder de lijst veelgestelde vragen.
Je kan een "ben zuinig" abonnement kiezen, geen internetbundel, geen telefoon zonder ooit die voorwaarden in beeld te krijgen. Dit kan niet de bedoeling zijn (.....of juist wel!) en is m.i. niet toegestaan.

De bestelknop had niet vast in rechter frame moeten staan, maar onder de voorwaarden.
Of de voorwaarden hadden in tussenscherm getoond moeten worden na klikken op bestellen.

Ik blijf dus bij mijn standpunt dat dit misleidend is.
Ook het tarief van 1 euro per MB maakt de kosten weinig inzichtelijk voor gewone consument. Dit betekent dat bij volledig gebruik van de downloadsnelheid tot wel 15 euro per minuut verstookt wordt!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door berndv »

Het rechter frame beweegt mee als je naar beneden gaat en bovenaan de pagina zit een knop voor tarieven en een knop met voorwaarden. Als ik de tarievenlijst bekijk,p staat daar gewoon het tarief per mb op. Dus misleidend? Absoluut niet. Ja, voor de niet onderzoekende koper misschien. De koper die zich aan zijn eigen onderzoeksplicht houdt, niet. Die bekijkt eerst de tarieven, voordat die iets afsluit.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dank voor alle belerende of beter nog bel-erende reacties van papegaaiend en foraminnend NL

Nee een 14-jarige met een smartphone zonder internetabo is slim :roll:

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door Moedt »

Robbels schreef:Dank voor alle belerende of beter nog bel-erende reacties van papegaaiend en foraminnend NL.
Bravo, kennelijk is het de normaalste gang van zaken dat een beller eerst geript wordt door een telecom provider om vervolgens door de al dan niet betaalde telecom lobbyisten nog een trap na te krijgen.

Het is heel simpel. We maken onderscheid tussen belbundels en internetbundels. Als ik wil bellen koop ik een belbundel en als ik wil internetten koop ik een internet bundel. Als ik niet wil internetten en alleen wil bellen kan ik nu opeens niet meer bij mijn telecom provider terecht!? De vergelijking met de kabelaar is snel gemaakt. Ik krijg ook geen interactieve films geleverd als ik daar niet om heb gevraagd. De ongewenste data levering schaar ik dan ook onmiddellijk onder de categorie SPAM.

De consumentenbescherming in de communicatiesector stelt dat eindgebruikers sowieso in staat gesteld moeten worden om alle vormen van ongewenste elektronische data te verhinderen. Ik wil geen data, bied het dan ook niet aan! Bij betwisting van de factuur door de abonnee heeft deze het recht op een meer gespecificeerde factuur van het datagebruik. Bij “bellen” wil ik als eindgebruiker op de afrekening zien wie ik gebeld hebt, hoe lang en wat het kost. Waarom zou dat bij het internetten anders zijn?
Ook zou de regulering met betrekking tot maximale tarieven en kostensignalering wat scherper neergezet moeten worden. Als belangrijk aspect van de zorgverplicht is een emailtje bij een overschrijding van 150euro rijkelijk laat. Ook is de prijsvoering van €1,02 per MB is exorbitant te noemen in vergelijking met de reguliere tarieven in een mobiele internetbundel. Als zelfs de telecomprovider onderscheid maakt tussen bel en internet diensten hoe kan de doorsnee eindgebruiker uit de algemene voorwaarde destilleren dat "aanvullende diensten" of "content diensten" een open internet policy betreffen?
De vraag is waarom je een smartfoon koopt als je niet wilt internetten.
De volgende vraag is waarom je internet niet uit zet op je smartfoon als je geen gebruik wilt maken van internet.
Kortom, je moet de schuld niet bij een ander leggen maar zelf je verantwoordelijkheid nemen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Ben woest op "BEN Zuinig"!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Omdat je als 14-jarig niet meetelt als je geen smartphone hebt (denken ze ).

Gesloten