LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschuldigd voor dief door Tele2!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
IngeSK
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2016 12:38

Beschuldigd voor dief door Tele2!

Ongelezen bericht door IngeSK »

Wat is Tele2 een slecht bedrijf!

Al jaren ben ik klant hij Tele2. Ik heb 1 november 2015 mijn abonnement verlengd omdat ik in principe nooit echt problemen heb gehad. Tot nu! Ik kreeg een telefoon opgestuurd waar de batterij het niet van deed. Ik moest van Tele2 de telefoon terugsturen met een speciaal formulier erbij. Ik kreeg op 6 november 2015 een mail dat ik een andere telefoon opgestuurd zou krijgen. Hier wacht ik nu op 10 maart 2016 nog steeds op. In de tussentijd ben ik beschuldigd voor dief omdat zij de telefoon wel opgestuurd zouden hebben. Na uren bellen met een klantenservice die niet gratis is kwamen ze er daar eindelijk achter dat dit niet het geval was. Na maanden wachten heb ik een aangetekende brief verstuurd dat ik ze 10 werkdagen gaf om het op te lossen en dat ik anders het contract zou ontbinden en de betalingen stop zou zetten. Ik werd zowaar gebeld door Tele2 en ze zouden het echt oplossen nu. Uiteraard niks meer van gehoord. Ik heb de betalingen dus stopgezet en daar ook melding van gedaan bij Tele2. Nu krijg ik net een brief over incasso kosten etc en dat ze een melding gaan doen bij stichting preventel zodat je geen nieuw abonnement kunt afsluiten. Nog nooit in mijn leven ben ik ergens zo slecht behandeld als door Tele2 en hun klantenservice! Als iemand nog een tip heeft over hoe ik dit op kan lossen dan hoor ik dit uiteraard graag!

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Beschuldigd voor dief door Tele2!

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Als een mobiele telefoon verzonden wordt, moet je tekenen voor ontvangst.
Dat heb je blijkbaar (nog) niet gedaan dus heb je het volste recht (naar mijn mening) om betalingen stop te zetten.
Als je niks hebt kun je ook niets gebruiken toch? Geen belminuten, geen internet enz...
Ik vraag me af wat een incassobureau dan nog kan...gevalletje voor de Geschillencommissie?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Beschuldigd voor dief door Tele2!

Ongelezen bericht door Brahms »

4 (vier !) maanden wachten op een mobiletje. Dat zou bij mij nog geen 4 weken moeten duren. Dit kan toch echt niet.
Bij verzenden is volgens mij de afzender verantwoordelijk, jou beschuldigen van diefstal van het mobieltje komt dan wat vreemd over........
En al die tijd, niet kunnen bellen enz. ?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beschuldigd voor dief door Tele2!

Ongelezen bericht door 16again »

IngeSK schreef:Nu krijg ik net een brief ......dat ze een melding gaan doen bij stichting preventel zodat je geen nieuw abonnement kunt afsluiten.
Meldingen van wanbetalingen bij Preventel zijn terecht, maar zodra er een geschil loopt over al of niet geleverde producten of diensten is de melding gewoon misbruik van machtspositie. Daar zou ik Tele2 aan herinneren, en daarbij aangeven dat alle daardoor ontstane schade voor rekening van Tele2 komt.
Je kan overwegen dit geschil voor te leggen bij geschillencommissie, en sommeer Tele2 eventuele meldingen naar Preventel uit te stellen tot na de uitspraak.

Gesloten