Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Iphone1423
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2023 14:39

Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door Iphone1423 »

Hallo allemaal,

20 januari jongstleden heb ik mijn abonnement bij KPN verlengd en een nieuw toestel besteld. Het toestel zou de volgende dag worden geleverd. Ik heb er ongeveer 200 euro voor betaald.

Helaas is het toestel kwijtgeraakt bij PostNL (er is geen handtekening gezet voor bezorging). KPN geeft aan dat ze een onderzoek bij PostNL hebben geopend. Zo’n onderzoek kan volgens hen maximaal 30 dagen duren.

Ik wil de bestelling nu graag annuleren en mijn geld terug ontvangen. KPN geeft echter aan dat dit niet mogelijk is zolang het onderzoek bij PostNL nog bezig is. Kortom: KPN maakt het mijn verantwoordelijkheid dat het pakketje kwijt is, en weigert het dus mijn geld terug te geven. Weet iemand welke stappen ik kan zetten om mijn geld zo snel mogelijk terug te krijgen?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maak gebruik van je herroepingsrecht. Of heb geduld en wacht het even af.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat ze nu niet willen/kunnen annuleren heeft niets te maken met de verantwoording afschuiven, maar met dat uw telefoon nog kan opduiken. Zodra bekend is waar de telefoon is kunnen ze verder handelen.

Wat ik echter niet snap, een telefoon bestel je om te gaan gebruiken. Overal kan iets misgaan, maar omdat het mis gaat meteen willen annuleren?

J. Deltoer
Berichten: 3079
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

KPN staat voor Koninklijke PTT Nederland. PTT staat voor Post, Telefonie en Telegrafie.
Oftewel hun pakkkie an.

rwolters
Berichten: 1536
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
10 feb 2023 15:29
KPN staat voor Koninklijke PTT Nederland. PTT staat voor Post, Telefonie en Telegrafie.
Oftewel hun pakkkie an.
Je weet ongetwijfeld dat PostNL een ander bedrijf is.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 feb 2023 15:05
Wat ik echter niet snap, een telefoon bestel je om te gaan gebruiken. Overal kan iets misgaan, maar omdat het mis gaat meteen willen annuleren?
Inderdaad, om te gaan gebruiken. En juist dat is wat TS nu niet kan...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door BreejKC »

Conclusie, althans voor mij, ook naar aanleiding van een vandaag geplaatst ander onderwerp van een duur apparaat dat is opgestuurd, maar ook niet is aangekomen, luidt: laat dit soort waardevolle apparaten nooit opsturen maar haal ze zelf bij een winkel of afhaalpunt van zo'n grote keten af.

Ergens lijkt het heel erg fout te gaan tussen het moment van het ter hand stellen aan het postbedrijf en de ontvangst door de geadresseerde. Kennelijk werken er in dat proces ook slimme lieden die dit soort pakjes herkennen, mogelijk de inhoud ontvreemden en het pakje met minder of zonder inhoud weer in het bezorgproces terug laten gaan.

Uiteindelijk zal het door die grote ketens, wel opgelost worden voor de gewaardeerde klant. Maar het geeft zo'n hoop frustratie en ellende. Ook zouden die grote ketens zichzelf nog eens achter het oor moeten krabben of zij wel door moeten gaan met het toesturen van zulke dure apparaten, of zelf daarvoor één of andere bezorgdienst opzetten.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
10 feb 2023 15:05
Dat ze nu niet willen/kunnen annuleren heeft niets te maken met de verantwoording afschuiven, (...)
Natuurlijk wel. De telefoon is niet aangekomen. KPN moet dan niet een onderzoek afwachten maar direct een vervangende telefoon toesturen. TS wil in plaats daarvan nu zijn geld terug en ook daarbij mag niet dertig dagen gewacht worden.

TS kan de koop herroepen en dan moet KPN onverwijld het geld terugbetalen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
10 feb 2023 20:33
NeoDutchio schreef:
10 feb 2023 15:05
Dat ze nu niet willen/kunnen annuleren heeft niets te maken met de verantwoording afschuiven, (...)
Natuurlijk wel. De telefoon is niet aangekomen. KPN moet dan niet een onderzoek afwachten maar direct een vervangende telefoon toesturen. TS wil in plaats daarvan nu zijn geld terug en ook daarbij mag niet dertig dagen gewacht worden.

TS kan de koop herroepen en dan moet KPN onverwijld het geld terugbetalen.
Ts is niet verantwoordelijk geworden door het niet leveren. Het is natuurlijk onzin dat een verkoper direct bij niet of te laat leveren een nieuw artikel moet gaan leveren. Het is heel normaal dat er een onderzoek komt, echter is dat normaal maximaal 7 dagen. Dat is namelijk ook de termijn bij vermiste zendingen waarin ze vaak boven water komen. Ik ben het met u eens dat dat geen 30 dagen hoort te duren. Dus na het afronden van het onderzoek (in de normale 7 dagen) zal dan direct een nieuwe verzonden moeten worden.

Natuurlijk kan TS herroepen, maar dan heb je ook geen telefoon.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
10 feb 2023 20:41
Het is natuurlijk onzin dat een verkoper direct bij niet of te laat leveren een nieuw artikel moet gaan leveren.
KPN is een verbintenis aan gegaan met TS om een telefoon te bezorgen. KPN maakt gebruik van een hulppersoon om die telefoon te bezorgen. Ik neem aan dat er geen fatale termijn is afgesproken. De koper kan direct een ingebrekestelling versturen. Ik zou zelf kiezen voor een termijn van 14 dagen, maar 7 dagen is goed verdedigbaar. En dan ziet KPN maar hoe ze er voor zorgen dat de koper tijdig zijn telefoon krijgt. KPN heeft geen recht om een onderzoek af te wachten.
NeoDutchio schreef:
10 feb 2023 20:41
Natuurlijk kan TS herroepen, maar dan heb je ook geen telefoon.
Dat is de route waar TS voor wilt gaan. KPN zal direct tot terugbetalen moeten overgaan. KPN heeft ook in dit geval geen recht om een onderzoek af te wachten.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door BreejKC »

@alfatrion: U drukt het nog netjes uit met uw zin "KPN is een verbintenis aan gegaan met TS om een telefoon te bezorgen". In aanvulling op mijn vorige reactie zou ook gezegd kunnen worden: "KPN is een verbintenis aangegaan met een bezorgdienst die bij het uitoefenen van deze dienst, met name bij dure goederen in de te bezorgen objecten, nogal eens onbetrouwbaar blijkt te zijn."

Wetend van dit risico, omdat dit deze week zeker niet voor het eerst is gebeurd, heeft KPN desondanks dat risico voor haar rekening genomen.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik dacht afgelopen maandag, ik ga naar de Vodafone winkel en koop hier mijn Iphone 14.
Echter de winkels hebben de telefoons (i.v.m. diefstal en beroving) niet meer in de winkel.
Kreeg hem dus een dag later alsnog via post.nl .
Wat mij wel opviel niet van de standaard pakket bezorger maar een Post.nl bus.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
10 feb 2023 21:03
NeoDutchio schreef:
10 feb 2023 20:41
Het is natuurlijk onzin dat een verkoper direct bij niet of te laat leveren een nieuw artikel moet gaan leveren.
KPN is een verbintenis aan gegaan met TS om een telefoon te bezorgen. KPN maakt gebruik van een hulppersoon om die telefoon te bezorgen. Ik neem aan dat er geen fatale termijn is afgesproken. De koper kan direct een ingebrekestelling versturen. Ik zou zelf kiezen voor een termijn van 14 dagen, maar 7 dagen is goed verdedigbaar. En dan ziet KPN maar hoe ze er voor zorgen dat de koper tijdig zijn telefoon krijgt. KPN heeft geen recht om een onderzoek af te wachten.
Eerst moest KPN nog direct een nieuw toestel sturen en nu mag het ook na een ingebrekestelling. En of ze nu 7 of 14 dagen de tijd krijgen, dan zit dat binnen de normale termijn van een onderzoek.
Linksom of rechtsom, de verkoper moet de kans krijgen om hun fout op te lossen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

KPN hoeft nu juist geen kans te krijgen om hun fout op te lossen, tenzij je geld terugbetalen ziet als een oplossing van hun fout.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling van KPN kwijtgeraakt bij PostNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 feb 2023 23:12
Linksom of rechtsom, de verkoper moet de kans krijgen om hun fout op te lossen.
Daar zit een denkfout. Eris geen verplichting om KPN een fout op te laten lossen. Het verzendrisico ligt bij hen, niet bij TS. Jouw “moet de kans krijgen” is dus misplaatst.

TS kan gewoon herroepen en vandaag elders een telefoon kopen die hij wel direct kan gebruiken.

Plaats reactie