LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor internet Turkije terwijl je in Griekenland bent

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peterelma
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2018 17:12

Betalen voor internet Turkije terwijl je in Griekenland bent

Ongelezen bericht door peterelma »

Bij terugkomst van vakantie op Lesbos Griekenland staat op de nieuwe factuur van Telfort een extra bedrag voor gebruik in Turkije. Daar ben ik niet geweest. Herhaaldelijk schakelt mijn mobiel automatisch naar Turkije. Volgens Telfort is hier niets aan te doen omdat Lesbos te dicht bij Turkije ligt.
Ik vind dit uitermate irritant omdat ik steeds goed moet opletten wat Telfort hanteert op het moment van gebruik. Zou hier een oplossing voor zijn, behalve niet gebruiken?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jul 2018 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Betalen voor internet Turkije terwijl je in Griekenland bent

Ongelezen bericht door juliomariner »

Denk dat hier inderdaad niets aan te doen is of er moet een soort landenblokkade beschikbaar zijn.
Als u in Molyvos of Petra zit is Turkije inderdaad maar een kilometer of 10 weg. Misschien zijn de Turkse zendmasten daar dan toevallig sterker dan de Griekse

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Betalen voor internet Turkije terwijl je in Griekenland bent

Ongelezen bericht door Appie83 »

Je kan in je telefooninstellingen kiezen voor de optie om handmatig een netwerk te selecteren (Instellingen -> Mobiele netwerken -> Netwerkoperators of Serviceproviders) . Ben je dan buiten het bereik van dit netwerk dan word je verbinding automatisch verbroken en wordt er niet automatisch een nieuw netwerk gezocht. Het is dan wel handig om een lijstje van Griekse providers te hebben.
Laatst gewijzigd door Appie83 op 06 jul 2018 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Betalen voor internet Turkije terwijl je in Griekenland bent

Ongelezen bericht door mahadma »

U bent niet op het grondgebied van Turkije geweest, maar wèl in het bereik van een Turkse zendmast die sterker was als de Griekse. Dus voor Telfort heeft u gebruik gemaakt van het Turkse gsm netwerk, geen EU, dus u mag, lees moet dit betalen. Voortaan opletten hoe de tel ingesteld staat, handmatig op de griekse provider blijven dus.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen voor internet Turkije terwijl je in Griekenland bent

Ongelezen bericht door Moneyman »

peterelma schreef:Bij terugkomst van vakantie op Lesbos Griekenland staat op de nieuwe factuur van Telfort een extra bedrag voor gebruik in Turkije. Daar ben ik niet geweest. Herhaaldelijk schakelt mijn mobiel automatisch naar Turkije. Volgens Telfort is hier niets aan te doen omdat Lesbos te dicht bij Turkije ligt.
Ik vind dit uitermate irritant omdat ik steeds goed moet opletten wat Telfort hanteert op het moment van gebruik. Zou hier een oplossing voor zijn, behalve niet gebruiken?
Ja: inderdaad beter opletten. Of je roaming alleen aanzetten als je internet nodig hebt en dan het juiste netwerk selecteren.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Betalen voor internet Turkije terwijl je in Griekenland bent

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vroeger (toen je koe nog met een korte oe schreef) had je dit in elk grensgebied. Ook toen moest je altijd opletten of je niet per ongeluk op een buitenlands netwerk kwam. Wat dat betreft is er niets veranderd. Zonde, maar niets aan te doen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Betalen voor internet Turkije terwijl je in Griekenland bent

Ongelezen bericht door renewouters »

Radiogolven laten zich niet zo makkelijk sturen. Zelfs als je het celplan zodanig ontwerpt dat het theoretisch niet mogelijk is om in Griekenland een Turks netwerk te gebruiken (en vice versa) dan nog kan het door omstandigheden mogelijk zijn dat je toch zo'n radiosignaal oppikt.

Vroeger, toen we nog radio luisterde via een antenne op het dak, kon je bij gunstige atmosferische omstandigheid in sommige delen van Nederland zelfs BBC radio via de FM ontvangen. Theoretisch was dat onmogelijk, praktisch toch mogelijk.

Gesloten