LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor ongevraagde smsjes Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ton Jegerings
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2019 12:01

Betalen voor ongevraagde smsjes Vodafone

Ongelezen bericht door Ton Jegerings »

Hallo allemaal,
omdat Ziggo een samenwerkingsverband heeft met Vodafoon, heb ik dus een goedkoper telefoonabonnement.
Tot mijn verbazing ontving ik sms-berichtjes van diensten waar ik niet om heb gevraagd. Ik heb niet op deze Sms'jes gereageerd.De afzender was Vodafoon.
Tot mijn verbazing kreeg ik de maandelijkse rekening van Vodafoon met bijtelling van €35,- voor de niet gevraagde diensten. Ik heb Vodafoon gecontracteerd en hebben mij bevestigd dat mijn mobielnummer met een deblokkadeslot is geactiveerd,
Toch heeft Vodafoon het bedrag van mijn rekening afgeschreven.
Vraag: Ben ik het enige slachtoffer van deze oplichtingspraktijken van Vodafoon of heb ik hierin lotgenoten?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mei 2019 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen voor ongevraagde smsjes Vodafone

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ton Jegerings schreef:
27 mei 2019 13:06
... en hebben mij bevestigd dat mijn mobielnummer met een deblokkadeslot is geactiveerd
Het kan aan mij liggen, maar dit volg ik niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Betalen voor ongevraagde smsjes Vodafone

Ongelezen bericht door berndv »

Waarschijnlijk de alom bekende sms/internetdiensten. U bent niet de eerste die hier komt met de melding dat u hier nooit om gevraagd heeft of waar u zich nooit voor heeft aangemeld. En ik vrees ook niet de laatste.

Vodafone is hierin alleen de partij die de facturering doet, de sms berichten komen van een commerciele partij die met deze diensten veel geld verdienen.

Die blokkade, is die geplaatst na het contact of was die blokkade reeds actief toen u de berichten ontving? In het laatste geval zou vodafone helemaal niets mogen factureren. Meer info over blokkades voor die diensten staat op:
https://www.payinfo.nl/

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Betalen voor ongevraagde smsjes Vodafone

Ongelezen bericht door Boesta »

Ton Jegerings schreef:
27 mei 2019 13:06
Hallo allemaal,
omdat Ziggo een samenwerkingsverband heeft met Vodafoon, heb ik dus een goedkoper telefoonabonnement.
Tot mijn verbazing ontving ik sms-berichtjes van diensten waar ik niet om heb gevraagd. Ik heb niet op deze Sms'jes gereageerd.De afzender was Vodafoon.
Tot mijn verbazing kreeg ik de maandelijkse rekening van Vodafoon met bijtelling van €35,- voor de niet gevraagde diensten. Ik heb Vodafoon gecontracteerd en hebben mij bevestigd dat mijn mobielnummer met een deblokkadeslot is geactiveerd,
Toch heeft Vodafoon het bedrag van mijn rekening afgeschreven.
Vraag: Ben ik het enige slachtoffer van deze oplichtingspraktijken van Vodafoon of heb ik hierin lotgenoten?
Dat u het heeft over de oplichtingspraktijken van Vodafone is gewoon nonsense! Wij zijn ook over van Ziggo naar Vodafone met meerdere abonnementen. Alles is gewoon prima verlopen en nooit ongevraagde betaalde sms'jes ontvangen.

Als u betaalde sms'jes krijgt zult u (of iemand anders met uw telefoon) deze zelf aangevraagd hebben. Dat kan niet anders.

Gesloten