LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR registratie door Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
m_d_b
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2009 13:50

BKR registratie door Vodafone

Ongelezen bericht door m_d_b »

Ik ben al jaren geen klant meer bij Vodafone. Maar toen ik onlangs mijn bank bezocht vertelden ze mij dat ik een BKR registratie had van een Telecom provider. Ik heb toen met Vodafone gebeld en de medewerker zei dat daarover niets in het systeem stond onder mijn naam.

Dus toen de status bij BKR zelf opgevraagd. Kosten 4,50 €.
Wat blijkt, toch een BKR registratie bij Vodafone. Met Vodafone gebeld en ja, nu zagen ze het wel in het systeem. Ze hebben erkend dat deze registratie inmiddels onterecht was en zelfs al 2.5 jaar eerder afgemeld had moeten worden.
Ze zouden een herstelmelding sturen naar het BKR. Het rare vind ik dat Vodafone zelf geen enkele moeite wil maken om mij een bewijs te sturen van deze herstelmelding. Ik vraag geen onmogelijke dingen, maar ik word afgescheept met de zin "Daar hebben we geen brieven voor". Wat ze wel hebben opgestuurd is een rekeningsoverzicht waarin staat dat er geen kosten meer openstaan.. Maar dat wist ik zelf ook al.

Vandaag een bericht van mijn bank ontvangen. Zij zien nog geen herstelmelding bij het BKR door Vodafone. Weer gebeld met de Vodafone rakkers, zij houden vol dat ze het wel hebben afgemeld.
Ik wil ze best geloven, maar ik wil ook een bewijs aan mijn bank kunnen tonen dat er werkelijk iets ondernomen is. Maar ik krijg simpelweg nul op rekest.. Is het nu zo veel gevraagd om een bewijs van afmelding te verzorgen? Er met toch een mogelijkheid zijn dat iemand bij Vodafone een brief of uitdraai kan maken van deze herstelmelding bij het BKR ? Nu moet ik weer bij het BKR de status aanvragen en dat kost me weer 4,50 € ..
Ik vind het onterecht dat ik telkens kosten maak en heel veel moeite moet doen om van die registratie af te komen.. Een registratie die al veel eerder hersteld had moeten zijn.

Ik heb een DAS rechtsbijstand verzekering en ik ga toch eens vragen wat hier nu aan te doen is.. Door deze onterechte BKR registratie kan ik niet verder bij m'n bank om bijv. hypothecaire zaken te regelen..

Heeft iemand anders ook zoiets meegemaakt en hoe is dat afgelopen?

julius87
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jun 2009 19:46

Re: BKR registratie door Vodafone

Ongelezen bericht door julius87 »

Sinds september 2007 ben ik klant geweest bij Vodafone, ik heb dus ook veel last van de storingen gehad bij Vodafone. Ik had een abonnement van in totaal 70 euro ik had namelijk basis 50 1jaar (450 belminuten) plus 10euro onbeperkt sms en nog eens 10 euro onbeperkt internet plus uiteraard BTW, dus je kan wel zeggen dat ik een goeie klant was voor Vodafone. Ik betaalde elke maand zo'n 85 euro en de hoogste rekening was 115,- euro, ik heb uiteraard altijd netjes betaald. Die bedragen wist ik altijd wel te verklaren en keek daar nooit naar om, gewoon weg omdat het niet kon op MyVodafone omdat er altijd storing was en ik geen papieren rekeningen kon krijgen volgens Vodafone.De gehele looptijd heeft MyVodafone het misschien 3 keer gedaan. Maar ik dacht het is niet anders en hield mijn afschriften een beetje in de gaten maar die waren altijd rond de 80 en 1 keer 115 omdat ik op vakantie was geweest dus maakte ik me geen zorgen, alhoewel ik het wel erg asociaal vond dat ik geen specificatie kon krijgen en meerdere malen mijn beklaag heb gedaan bij Vodafone. Ik heb mijn abonnement ruim drie maanden van te voren opgezegd in Mei 2008 en ben over gegaan naar KPN Hi. Netjes alle rekeningen betaald en ben over gegaan met nummer behoud naar KPN Hi. Mijn Vodafone simkaart werd 18 augustus afgesloten en kon ik met mijn nieuwe sim bellen van KPN Hi. September 9 2008 kreeg ik nog een rekening van rond de 80 euro (uiteraard betaald) en dacht kan wel kloppen want je krijgt je rekeningen een maand later. Zonder zorgen ben ik verder gegaan met KPN Hi en alles was in orde. Totdat ik bezig ging met de financiering van mijn nieuw aan te kopen woning, en de bank mij tot mijn grote verbazing verteld dat ik een BKR notering had. Ik had geen idee waar dit vandaan kon komen. Dus heb ik meteen allerlei instanties afgebeld waar ik ooit een abonnement of iets anders had. Niemand wist van mij af. Totdat ik Vodafone klanten service aan de lijn kreeg, en de medewerkster mij doodleuk wist te vertellen dat ik nog een rekening open had staan van de maand september 2008 van 276,00 euro ??? Ik was toch afgesloten 18 augustus en overgegaan met nummer behoud????? Ik had 9 september toch een rekening betaald en in augustus heb ik mijn rekening ook netjes betaald. En afgezien van dat heb ik nooit een signaal, sms. Brief, of wat dan ook van Vodafone gehad dat ik nog iets moest betalen dus ik was met stomheid geslagen. Ook omdat ik altijd rekeningen had van 80 euro en mijn hoogste was 115euro (en voor de duidelijkheid die 276 euro was alleen de telefoon rekening nog zonder incasso kosten van 124,00 dus totaal 400 EURO!!!). Heb meteen het incasso bureau opgebeld en het verhaal uitgelegd dat ik bezig was met een hypotheek en dat ik echt niet op de hoogte was. Ik moest gewoon betalen en de BKR moest Vodafone regelen daarna zou ik pas een specificatie krijgen. Uiteraard heb ik de specificatie gevraagd na meerdere male aandringen, waar uiteindelijk 5 pagina´s van miste, alle kosten werden buiten mijn bundel gerekend en waren van 4 juli tot 18 augustus?????? daarnaast werd er geld gerekend voor data verkeer terwijl ik onbeperkt online had. De rekening klopte van geen kant en ik zit nu met een BKR terwijl Vodafone mij geen SMS of brief gestuurd heeft of laat staan bellen terwijl ze gewoon mijn nummer hebben. Maar mij lijkt het dat de rekening nergens op gebaseerd is en vraag me af of iemand een oplossing voor mij weet. Ik krijg misschien niet eens een hypoheek door deze vervelend fout van Vodafone. Als je belt met de klantenservice en je verhaal probeert te doen wordt je om de 2 seconden onderbroken door de medewerker van de klanten service die al helemaal geen verstand van zaken heeft en na 3 minuten gewoon de hoorn er opgooit ik heb alles geprobeerd voor opheldering bij Vodafone, briefen verstuurd, hoofdkantoor gebeld, Vodafone shop, klanten service, afdeling betalingen, webrelations (ene Antoine die gewoon geen antwoord geeft) noem maar op, niemand die wat weet en iedereen stuurt je weer naar de andere afdeling. Kan iemand mij helpen of heeft iemand hetzelfde mee gemaakt laat het me weten. Het lijkt met toch niet dat dit zomaar kan, en dat bedrijven als Vodafone hiermee wegkomen, het hele internet staat vol met deze klachten. Alsjeblieft ik ben een hardwerkende jongen van 21 nooit problemen met betalen en kon nu eindelijk een hypotheek financieren, maar door dit hele fiasco ligt alles op de klippen.

Gesloten