LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blijvende problemen met samsung I900 Omnia

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
plousje87
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2010 22:11

Blijvende problemen met samsung I900 Omnia

Ongelezen bericht door plousje87 »

Hallo!

Ik heb al bijna een jaar problemen met mijn Samsung Omnia White. Gekocht bij The Phone House
Ik heb mijn telefoon de afgelopen maanden reeds 3x ter reparatie aangeboden in de winkel. Er is sinds de laatste keer weinig verbeterd, hij blijft het gewoon heel slecht doen. Het t9-woordenboek werkt ontzettend slecht en blokkeert vaak. Dan zet hij 1 letter vast en maakt van de volgende letters wel een woord. Smsjes komen niet of zeer vertraagd binnen. Ik moet vaak de rechter knop onderaan meerdere keren indrukken voordat een gesprek wordt beeindigd. De touchknoppen reageren niet of erg vertraagd, bijvoorbeeld met ontgrendelen of opnemen. Dan is het gesprek al afgelopen voordat hij wél reageert. Het menu blokkert zo nu en dan. Soms weet je dat er iets binnenkomt, want dan gaat je telefoon branden, maar dan gebeurt er pas wat na een kwartier. Of de sms komt binnen en hij maakt geen geluid. Ook geeft hij bij herinneringen de laatste tijd niet altijd meer geluid.

Mijn parnter heeft de zwarte Omnia en heeft nergens problemen mee. Na een week gewisseld te hebben, zie je pas goed hoeveel verschil er zit in zijn toestel en de mijne. De witte Omnia reageert zoveel trager! En alleen de mijne heeft zoveel problemen.

Kortom, ik ben al lange tijd niet tevreden met mijn Samsung product. Ik heb inmiddels al 9 Samsung toestellen gehad, maar mijn volgende aankoop zal een ander merk zijn. Jammer, want ik was altijd zeer tevreden.

Ik ben van plan de telefoon deze week weer ter reparatie aan te bieden, maar ik heb er een hard hoofd in dat er een goede oplossing wordt gevonden. Ik heb elke keer mijn telefoon binnen een week teruggekregen en ik vroe me eigenlijk altijd af of er wel iets mee gebeurd was.. Maar dat konden ze in de winkel niet zeggen. Ja, de laatste keer: vervanging van een onderdeel. Maar er is weinig veranderd. Ik ben het meer dan zat en wil nu graag weten wat de procedure is wanneer ik de telefoon weer ter reparatie aanbiedt, want ik wil nu eindelijk een vervangend toestel.

Ik las op dit forum al over verschillende problemen tussen Vodafone en de Omnia, maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die tegen deze problemen aan lopen. Ook hoor ik graag wat ik kan doen om een ander toestel te krijgen. Ik heb een klacht ingediend bij Samsung en bij The Phone House. Partij 1 reageert en zegt: Wij willen u adviseren dat u het toestel nogmaals terug stuurt met een begeleidend schrijven, waarin u aangeeft dat u graag een andere oplossing zou willen.

Het repair centre zal in overleg gaan met Samsung of het toestel nog te repareren is of dat er over wordt gegaan naar een alternatieve oplossing.

Zeer magere oplossing nadat het toestel al 3x aangeboden is ter reparatie! Partij 2 reageert maar niet.

Wat mij betreft moet het nu snel afgelopen zijn met alle problemen. Dus ik hoor graag jullie reactie. Samsung heeft bij mij inmiddels een vervelende bijsmaak.
Voor mij geen Samsung meer!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Blijvende problemen met samsung I900 Omnia

Ongelezen bericht door Ulbe »

Check de software eens van het apparaat!,

Misschien heeft de zwarte nieuwe software gekregen, zodoende er fouten in de oude software zaten, bij een update worden deze fouten verholpen,

Check vooral de versienummers, en anders direct terug voor reparatie,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

VinnyMo
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2010 11:21

Re: Blijvende problemen met samsung I900 Omnia

Ongelezen bericht door VinnyMo »

Dat klinkt bekend in de oren!!!

Ik heb zelf ook de Omnia i900 (zwart dan wel) met Windows 6.1
Het toestel is traag, T9 werkt niet of nauwelijks. internet opent vaak Tig duizend pagina's.
Het beeldscherm reageert met veel moeite op de aanrakingen.

Al om al een ROT Toestel !!!

Met de Provider (Hi) dan weer geen problemen!

Mvg

VinnyMo

ronney
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2009 18:55

Re: Blijvende problemen met samsung I900 Omnia

Ongelezen bericht door ronney »

Als het toestel al 3 x ter reparatie aangeboden is, raad ik je aan om de winkel customere care te laten bellen voordat het toestel wordt opgestuurd.

plousje87
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2010 22:11

Re: Blijvende problemen met samsung I900 Omnia

Ongelezen bericht door plousje87 »

thanks voor jullie berichten!

wat is customer care precies? wat doen ze en wat kunnen ze betekenen? is 't van samsung?

ronney
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2009 18:55

Re: Blijvende problemen met samsung I900 Omnia

Ongelezen bericht door ronney »

Als je naar The Phone House gaat dan moeten ze de customer care bellen van the phone house. Zeker gezien dat ie al 3 keer opgestuurd is. Je kan ook mailen naar [email protected]

phonehousenl
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mar 2010 12:24

Re: Blijvende problemen met samsung I900 Omnia

Ongelezen bericht door phonehousenl »

Geachte meneer/mevrouw,

Ik heb begrepen dat u een probleem heeft met uw Samsung telefoon.

Zou u mij uw gegevens kunnen doorgeven dmv aan persoonlijk bericht. U kunt mij ook een email sturen naar [email protected] met als onderwerp Radar/Anouk. Ik zal uw probleem direct oppakken en een passende oplossing voor u zoeken.
Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Anouk

Team Customer Care

plousje87
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2010 22:11

Re: Blijvende problemen met samsung I900 Omnia

Ongelezen bericht door plousje87 »

Inmiddels ben ik naar de winkel geweest en gezegd dat ik er klaar mee ben en dit niet langer accepteer. Als antwoord kreeg ik dat het toestel nog maar keer opgestuurd moest worden. Ben ik niet mee akkoord gegaan. Na veel aandringen is er een melding gedaan bij Customer Care. Uitslag: Softwareupdate die 2x is uitgevoerd wordt niet geteld als reparatie. Daarom moet het toestel volgens hen nog 2x worden opgestuurd met dan ook 2x een reparatie. Ze komen me tegemoet door hem nog 1x op te laten sturen (ipv 2x) en als hij daarna nog niet werkt, dan krijg ik geld terug. Ik heb nummer en contactpersoon gevraagd die dit adviseert bij customer care. Vandaag gebeld: maar nee hoor. The phone house vindt het een prima aanbieding met nog 1x opsturen. Kon wel een bon krijgen van 25 euro. Ja daar heb ik wat aan. Na al dat gediscussieer zag ik geen andere oplossing dan mijn telefoon vanmiddag toch naar de winkel te brengen. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik dit echt niet vind kunnen. Overal wordt gezegd: Heb je het toestel 3x ter reparatie aangeboden met dezelfde klachten dan krijg je een ander toestel. Maar ho maar, bij the phone house niet. Nee stuur nog maar een keer op. Ik kan er niks aan doen dat the phone house/Dynafix het toestel niet repareert als het ter reparatie aangeboden wordt. Dat is hun probleem. Niet de mijne. Ik heb hem drie keer aangeboden, dus ik heb recht op een andere telefoon of mijn geld terug. En zolang dat niet gebeurt, vind ik het onacceptabel en zal ik op internet blijven posten.

(dat laatste heb ik inmiddels naar Mw. Anouk gestuurd in de hoop dat zij namens the phone house met een acceptabele oplossing komt)

Gesloten