Blokkeren nummers op de vaste lijn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hpfan
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2021 12:46

Blokkeren nummers op de vaste lijn

Ongelezen bericht door hpfan »

Je kunt overal lezen hoe je een ongewenste beller kan blokkeren maar hoe zit het met ongewenste bellers op de vaste lijn. Ik heb bij mijn provider gevraagd of ik dat via hun zou kunnen doen. Ik kreeg te horen dat dit voor hun onmogelijk is.
Weet iemand hoe je dit ook kunt kunt blokkeren.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Blokkeren nummers op de vaste lijn

Ongelezen bericht door grun »

Wie is uw provider? Bij ziggo kan het wel, misschien biedt uw provider een soortgelijke service.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bel ... e-overlast

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Blokkeren nummers op de vaste lijn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan gewoon een vast toestel kopen waar je inkomende telefoontjes mee kan blokkeren. De telefoon neemt dan op en verbreekt de verbinding direct.

Onder andere (sommige) Siemens Gigaset modellen. Maar ook andere merken. Voor een paar tientjes opgelost.

Pensionado
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2005 19:30

Re: Blokkeren nummers op de vaste lijn

Ongelezen bericht door Pensionado »

Er van uitgaand dat uw vaste telefonie via een provider loopt, dan kunt u in het modem nummers blokkeren.
Inloggen op het modem en onder -telefonie -oproepbehandeling -blokkeren... kunt u nummers invoeren, probleem opgelost.

Edgun
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2016 16:32

Re: Blokkeren nummers op de vaste lijn

Ongelezen bericht door Edgun »

Als je een telefoon hebt waar dit blokkeren niet op mogelijk is, zoals bij mij, dan zet ik het nummer in het geheugen van het toestel met als naam: "Niet opnemen"
Voor mij is het opgelost. De volgende keer dat dat nummer belt weet je dat je niet moet opnemen.
Misschien simpel, maar wel een oplossing als je geen nieuwe/andere telefoon wilt kopen

ulrich.boche
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:08
Contacteer:

Re: Blokkeren nummers op de vaste lijn

Ongelezen bericht door ulrich.boche »

Met een Fritz!Box kun je bellers blokkeren. Maar - mij is opgevallen dat ongewenste bellers, zelfs die Microsoft oplichters, meer en meer met toevallig gekozen nummers bellen. Deze nummers zijn natuurlijk fake. Blokkeren is onmogelijk want ze gebruiken iedere keer een andere nummer. Er waren zelfs nummers uit het VK bij.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Blokkeren nummers op de vaste lijn

Ongelezen bericht door 16again »

ulrich.boche schreef:
11 jun 2021 16:37
mij is opgevallen dat ongewenste bellers, zelfs die Microsoft oplichters, meer en meer met toevallig gekozen nummers bellen.
Wellicht niet helemaal toevallig, dat zijn ongetwijfeld gehackte voip accounts

Gesloten