LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

"Ik zou in de toekomst graag willen betalen met mijn mobiel."

Eens
1
7%
Oneens
14
93%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Radar »

Je nieuwste aankopen afrekenen met de mobiele telefoon. Vanaf maandag kan dat in het centrum van Rotterdam. Ongeveer zeshonderd mensen doen mee aan een proef waarbij ze met hun mobieltje kunnen betalen. De telefoon moet dichtij een speciaal kastje worden gehouden en na het intoetsen van de pincode op de mobiel is de transactie afgerond.

Lees hier het volledige bericht.

Bent u geinteresseerd in deze nieuwe vorm van betaling of vindt u het helemaal niks? Laat van u horen!

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door KPN »

Ik vind het helemaal niets.

Net als bij pinnen, kunnen ze dan precies bijhouden wat je allemaal koopt.
Dat vind ik privacy gevoelige informatie.

Het is mogelijk dat bijvoorbeeld in de toekomst, het ziekenfonds kan zien dat je elke dag 2 pakjes sigaretten koopt en daardoor gaat je premie dan flink omhoog.

En zo zijn er nog heel veel mogelijkheden om je in de gaten te houden en daar consequenties aan vast te knopen.

Ik geeft toe dat het wel heel erg paranoide klinkt, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere...

Daarnaast, dat je er voor moet betalen, is ook al een reden voor mij om het niet te doen. Het is leuk wat ze allemaal bedenken, maar ondertussen kan de consument voor de kosten opdraaien terwijl die er nauwelijks of geen voordeel aan heeft.

gersonz2
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 dec 2005 00:50

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door gersonz2 »

Weer een nieuwe vorm van fraude gevoelige betaalwijze erbij. Telefoon lijnen zijn gemakkelijk af te tappen. Niemand is in deze te vertrouwen. Kijk maar naar Praxis, is ook een goede zaak om te vertouwen, nu niet dus. Bij Praxis hadden ze ook je pincode gekopiëert. Dit is ook weer eens het volgende bewijs dat banken geen respekt voor hun klanten hebben en alleen aan geld/winsten denken.

giblok
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 16:24

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door giblok »

Ik ben niet geïnteresseerd, het huidige pin is al niet waterdicht.
Ik denk dat het aftappen van de mobiel nog makkelijker wordt, een crimineel kan gewoon met een ontvanger in de buurt gaan staan, deze opslaan en alle transacties thuis decoderen enz.
ik zie de bui al hangen.

harrygoedhart
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 dec 2005 13:24

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door harrygoedhart »

Ik zie het ook echt niet zitten! :twisted:
Inderdaad een mogelijke fraude bron erbij en wat kost dat aan telefoonkosten als je er straks mee betaald?
Hoe dan ook, al doen ze het betalen met de mobiel gratis, ik doe niet mee!
Dan maar desnoods weer gewoon cash.

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Ik heb nu een goedkope knip met mijn geld erin, als ik eerst een mobiel moet kopen ben ik al veel duurder uit, want ik wil niet eens een mobiel, dus maar gewoon de knip met geld erin en voor de grote uitgave gewoon pinnen. Zal wel iemand uitgevonden hebben die mobieltjes verkoopt.

leoisaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:45

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door leoisaak »

Helemaal niks vind ik het!!!! Ik vind Chipknip en PIN al genoeg. Heb eerder dit jaar gedonder gehad met met de Europas, buiten mijn weten om hebben tuig 900 Euro binnen enkele minuten van mijn rekening gepukt. Gelukkig heb ik mijn dag krediet voor het buitenland op 1000 Euro gezet. Doordat ik 100 Euro heb getapt kon men niet meer ophalen. Heb via de Stand By Service van de ABN AMRO mijn pas direkt geblokkeerd. De ABN AMRO heeft dit coulant voor mij opgelost. Dus hoe minder eletronische betaalmiddelen hoe beter voor iedereen. Niemand behalve de banken worden er wijzer van.

joost52
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:52

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door joost52 »

Het doet mij deugt om te zien dat normale mensen niet in deze onzin trappen.Hoe verzinnen ze het en het kost nog veel meer ook om iets af te kunnen rekenen.Ik hoop dat banken snel inzien dat dit `n onbezonnen werk is.Ik weet wel dat ECONOMIE betekend het verdiende geld zo snel mogenlijk rondpompen(naar de basis) is maar op deze manier heb je er weinig plezier van.

slabbekoorn1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:12

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door slabbekoorn1 »

Hellaas zie ik het ook niet zitten om het tegaan doen. Alleen heb je dan het volgende probleem en dit hoop ik dat het niemand over komt, dat zijn of haar mobiel gerold wordt en dan zo je geld afhalen.Plus kom maar mee en geef me je mobiel . :?:

Santos
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:57

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Santos »

Ik gebruik zoveel als mogelijk bij het betalen de chipknip. Een gemakkelijker, sneller en veiliger (geen gebruik van pincode) manier van betalen bestaat volgens mij niet. Gezien het matige succes van de chipknip lijkt het mij volkomen zinloos om met het mobieltje op de proppen te komen om te betalen. Zeker omdat dit geld kost is dit gedoemd te mislukken. Waar beginnen ze aan!

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Marssjo »

Alweer een nieuwe flop geboren. Welke sukkel heeft dit maffe idee verzonnen? Moet je met je ene hand je GSM vasthouden en met de andere hand je PIN code invoeren! Kom je een hand tekort om je toetsen af te schermen zodat omstanders en criminelen kunnen meekijken.
En je zal net gebeld worden als je aan de kassa moet betalen....... en de mensen in de rij achter je moeten dan rustig blijven?? Ik begrijp overigens niet waarom de Chipknip door zo weinig mensen gebruikt wordt.
Vooral niet als ik hier bij een heel groot winkelcentrum lange rijen wachtende mensen voor de parkeer-betaalautomaten zie staan.... Met de Chipknip betaal je bij het verlaten van het parkeerterrein (hetgeen helaas ook niet altijd 100% goed gaat) Dat wordt lekker omslachtig met je mobieltje! Kortom, idee is tot mislukken gedoemd.

harrygoedhart
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 dec 2005 13:24

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door harrygoedhart »

Ik gebruik zoveel als mogelijk bij het betalen de chipknip. Een gemakkelijker, sneller en veiliger (geen gebruik van pincode) manier van betalen bestaat volgens mij niet. Gezien het matige succes van de chipknip lijkt het mij volkomen zinloos om met het mobieltje op de proppen te komen om te betalen. Zeker omdat dit geld kost is dit gedoemd te mislukken. Waar beginnen ze aan!
Helaas de chipknip gaat verdwijnen :shock: Men zegt dat er te weinig gebruik van wordt gemaakt. Maar ja, het kan ook zijn dat ze het met mobieltje betalen zo af willen dwingen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Bailey »

Zolang het nog kan doe ik er niet aan mee! Cash betalen en grote bedragen met pin vind ik meer dan genoeg. Denk inderdaad ook wel dat het fraudegevoelig is.

En was als je geen bereik hebt of je batterij is leeg? Mijn knip vergeet ik eigenlijk nooit (is in al die jaren nog maar 1 keer gebeurt), maar mijn telefoon vergeet ik regelmatig. Toch lullig als je dan in de supermarkt staat met een volle kar en je kan niet betalen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boodschappen afrekenen met de mobiele telefoon

Ongelezen bericht door jor »

Ook ik zal dit proberen zolang het kan niet te doen!! Denk eens in hoe kwetsbaar de mobiel is. En straks als het mis gaat zit je zelf weer met de schade.

Jor.

Gesloten