LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
riast
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2018 19:19

Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door riast »

ik ben gisteren gebeld met het telefoonnummer 031314369285.
Ik was er toen niet en heb 's avonds teruggebeld. Een mevrouw zei dat zij een vastgoedbedrijf was en mij niet had gebeld. Ik heb op internet dit telefoonnummer ingetikt en het was een chinees bedrijf uit Shanghai, China.
Wat kan er fout gegaan zijn, omdat ik teruggebeld heb. Kunnen ze dan in mijn gegevens of wat? Is het een fout nummer? Ik maak me ongerust en weet iemand wat ik eventueel moet doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2018 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door Brahms »

riast schreef:ik ben gisteren gebeld met het telefoonnummer 031314369285.
Ik was er toen niet en heb 's avonds teruggebeld. Een mevrouw zei dat zij een vastgoedbedrijf was en mij niet had gebeld. Ik heb op internet dit telefoonnummer ingetikt en het was een chinees bedrijf uit Shanghai, China.
Wat kan er fout gegaan zijn, omdat ik teruggebeld heb. Kunnen ze dan in mijn gegevens of wat? Is het een fout nummer? Ik maak me ongerust en weet iemand wat ik eventueel moet doen?
Je hebt toch een vastgoedbedrijf aan de lijn gehad ? Sprak mevrouw Nederlands ? Dan lijkt me er weinig aan de hand.
Anderzijds, onbekende nummers nooit terugbellen, als het belangrijk is bellen ze wel opnieuw.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door Nevyn »

In principe uw nieuwsgierigheid overwinnen en nooit buitenlandse nummers terug bellen. Wat kan er mis gaan, dat u een heel duur service nummer belt en dat kan geld kosten. Maar als u weer oplegt is de verbinding weer verbroken. Vraag de belkosten even op bij uw provider.

stofzuigertje

Re: Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik werd gebeld na Ali Express bestelling.

Mag ik ander model leveren, deze niet goed zijn of zo...
Ja, doe maar en dus is telefoontje van Chinees voor mijn normaal.

Nu kreeg ik een 18 cent duurder product en was die ik bestelde verdwenen.
Netjes opgelost en vaak werken ze voor meerdere bedrijven en vastgoed erbij, zou kunnen..... Chinezen nu een beetje kennende.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door Brahms »

Ook wij werden door de Chinees gebeld, of we nu tafeltje 6 of 16 gereserveerd hadden ?
Hun stofzuigerd had het briefje met reserveringen opgezogen !

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

:mrgreen:
Brahms schreef:Ook wij werden door de Chinees gebeld, of we nu tafeltje 6 of 16 gereserveerd hadden ?
Hun stofzuigerd had het briefje met reserveringen opgezogen !
Stoute stofzuiger

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bent u niet een nulletje vooraan vergeten? Dan is het gewoon een bedrijf uit Duiven.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door renewouters »

riast schreef:ik ben gisteren gebeld met het telefoonnummer 031314369285.
Ik was er toen niet en heb 's avonds teruggebeld. Een mevrouw zei dat zij een vastgoedbedrijf was en mij niet had gebeld. Ik heb op internet dit telefoonnummer ingetikt en het was een chinees bedrijf uit Shanghai, China.
Wat kan er fout gegaan zijn, omdat ik teruggebeld heb. Kunnen ze dan in mijn gegevens of wat? Is het een fout nummer? Ik maak me ongerust en weet iemand wat ik eventueel moet doen?
Paniekzaaierij. Dit nummer is gewoon een Nederlands nummer in de buurt van Dieren (Gelderland). Als je naar China wilt bellen moet het nummer met 0086 beginnen. Uiteraard kan dit nummer ook in China bestaan, maar dan kan je het alleen maar bellen als je er eerst 0086 voor zet en de 0 weg laat. Dit is technologie die we al tientallen jaren hebben maar om 1 of andere vage reden lijken veel mensen tegenwoordig compleet de weg kwijt te zijn....

stofzuigertje

Re: Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

11 cijfers voor 031?
China is inderdaad met 0086 te bellen en ik betaal na 12 cent start maar 1 cent per minuut met mijn mobiele prepaid.
Dus duur hoeft niet maar 031.....?

elenpe
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2014 11:32

Re: Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door elenpe »

U moet eens zoeken naar nummer 0314 369285 dan ziet u welke bedrijf bij dat nummer behoort.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Chinees telefoonnummer teruggebeld, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

elenpe schreef:U moet eens zoeken naar nummer 0314 369285 dan ziet u welke bedrijf bij dat nummer behoort.
Dat staat er 10 dagen geleden al.

Gesloten