LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict Iphone en Ipad.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Nijogeth schreef:https://support.apple.com/nl-nl/HT201419
Hier staat aangegeven dat een POP3-account maar op 1 apparaat tegelijk kan werken. Mogelijk is dat hier van toepassing.

"Als u een POP3-e-mailaccount hebt, kunt u uw e-mail maar op één apparaat tegelijk bekijken."

Alleen lijkt het me dat ze dit bij Apple zelf ook weten en het dus schijnbaar niet graag vermelden omdat dit klanten kan kosten.

Bedankt, maar ik gebruik imap.

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Nevyn schreef:
Moneyman schreef:
Moiseule58 schreef:Omdat er volgens de medewerker van Apple support heel technische mensen op dit forum zitten, adviseerde hij om het probleem hier te posten, en misschien iemand te vinden die wel een oplossing weet.
Dit vind ik nog het meest bizarre aan je verhaal...
Heb dit even voorgelegd aan mijn zoon die al heel wat jaren voor Apple support werkt, hij vertelde mij dat mocht dit door een collega zijn gezegd,wat hem heel sterk toe leek, deze geen lange loopbaan bij de frima zou hebben.
Alles wat ik heb genoemd is zoals het gegaan is. Deze medewerker had alleen nog als oplossing dat iemand, ik noem het een technicus, de software helemaal na zou lopen. Maar dat kan weken duren. Toen heb ik gevraagd of ik het op dit forum mag posten, alleen al omdat er altijd wel iemand is die je verder kan verwijzen. Uiteraard ga ik niets posten zonder toestemming van deze medewerker. Sterker nog, als iemand een oplossing zou hebben, vroeg hij of ik dat aan hem door wilde geven. Hij zei zelf dat er op dit forum technische mensen aanwezig zijn.


Wat zei uw zoon wat er volgens hem aan de hand kan zijn?

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moiseule58 schreef:
Nijogeth schreef:https://support.apple.com/nl-nl/HT201419
Hier staat aangegeven dat een POP3-account maar op 1 apparaat tegelijk kan werken. Mogelijk is dat hier van toepassing.

"Als u een POP3-e-mailaccount hebt, kunt u uw e-mail maar op één apparaat tegelijk bekijken."

Alleen lijkt het me dat ze dit bij Apple zelf ook weten en het dus schijnbaar niet graag vermelden omdat dit klanten kan kosten.

Bedankt, maar ik gebruik imap.
Dan zie ik voor nu even geen opties om verder te helpen.

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Nijogeth schreef:
Moiseule58 schreef:
Nijogeth schreef:https://support.apple.com/nl-nl/HT201419
Hier staat aangegeven dat een POP3-account maar op 1 apparaat tegelijk kan werken. Mogelijk is dat hier van toepassing.

"Als u een POP3-e-mailaccount hebt, kunt u uw e-mail maar op één apparaat tegelijk bekijken."

Alleen lijkt het me dat ze dit bij Apple zelf ook weten en het dus schijnbaar niet graag vermelden omdat dit klanten kan kosten.

Bedankt, maar ik gebruik imap.
Dan zie ik voor nu even geen opties om verder te helpen.
Bedankt voor het meedenken. Zelf ben ik er klaar mee. Een nieuwe telefoon hoort gewoon te doen waar je hem voor koopt. Nu heb ik er al veel te veel uren in gestopt. Was er een simpele oplossing geweest, dan was ik er mee door gegaan.
En weken wachten tot de software nagekeken is, is geen optie, omdat de terugstuurtermijn bij de webshop dan vervallen is.

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Even een kleine update en een oplossing waar andere mensen misschien ook wat aan hebben.
Mijn iPad werkt perfect zonder iPhone in de buurt. Na het retour zenden van de iPhone heb ik een Samsung gekocht. Deze werkte de eerste drie uur ook perfect. En bizar genoeg moest ik daarna ook bij dit toestel handmatig de mails binnenhalen.
De oorzaak is mij en Samsung een raadsel. Ook hier heeft, in dit geval, Samsung op afstand meegekeken in de instellingen ed van het toestel. Een verklaring konden zij niet vinden.
Maar wel een oplossing die nu al wekenlang perfect werkt. De medewerker van Samsung gaf het advies de mailapp van het toestel te vergeten en via de Playstore de app BlueMail te downloaden.
Zeer waarschijnlijk heeft iedereen die niet automatisch zijn mail binnen kan halen hier mogelijk ook wat aan.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wonderlijke toestand. Ik heb een I-Pad en een I-phone en gebruik Gmail.
Mijn mail komt op beide toestellen binnen. Daar hoeft er niet een voor uit te staan.

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Lady1234 schreef:Wonderlijke toestand. Ik heb een I-Pad en een I-phone en gebruik Gmail.
Mijn mail komt op beide toestellen binnen. Daar hoeft er niet een voor uit te staan.
Zeker wonderlijk! Allereerst heb ik het probleem bij mijzelf gezocht, maar volgens Apple lag het niet aan de instellingen. Inmiddels weet ik wel van diverse mensen dat ook zij op de iPhone de mail niet automatisch binnenkrijgen. En dan is BlueMail een mogelijke oplossing. Daarom heb ik deze oplossing hier gepost. Wie weet wie er nog meer profijt van heeft.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb een (mini) I-Pad en sinds dit voorjaarr een I-Phone 6s, maar heb nergens problemen mee. Alles komt op beide normaal binnen. Ik gebruik al jaren Outlook (hotmail)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moiseule58 schreef:
Lady1234 schreef:Wonderlijke toestand. Ik heb een I-Pad en een I-phone en gebruik Gmail.
Mijn mail komt op beide toestellen binnen. Daar hoeft er niet een voor uit te staan.
Zeker wonderlijk! Allereerst heb ik het probleem bij mijzelf gezocht, maar volgens Apple lag het niet aan de instellingen. Inmiddels weet ik wel van diverse mensen dat ook zij op de iPhone de mail niet automatisch binnenkrijgen. En dan is BlueMail een mogelijke oplossing. Daarom heb ik deze oplossing hier gepost. Wie weet wie er nog meer profijt van heeft.
Als het probleem ook voorkomt met Samsung dan is het een instelling en geen probleem met de Iphone/IPad o.i.d. Los dat dit ook geen bekend probleem is.

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

sylvesterb schreef:
Moiseule58 schreef:
Lady1234 schreef:Wonderlijke toestand. Ik heb een I-Pad en een I-phone en gebruik Gmail.
Mijn mail komt op beide toestellen binnen. Daar hoeft er niet een voor uit te staan.
Zeker wonderlijk! Allereerst heb ik het probleem bij mijzelf gezocht, maar volgens Apple lag het niet aan de instellingen. Inmiddels weet ik wel van diverse mensen dat ook zij op de iPhone de mail niet automatisch binnenkrijgen. En dan is BlueMail een mogelijke oplossing. Daarom heb ik deze oplossing hier gepost. Wie weet wie er nog meer profijt van heeft.
Als het probleem ook voorkomt met Samsung dan is het een instelling en geen probleem met de Iphone/IPad o.i.d. Los dat dit ook geen bekend probleem is.
Tuurlijk. Dan zijn alle experts van Apple en Samsung idioten. En alle gebruikers met hetzelfde probleem ook. Met deze update wil ik geen nieuwe discussie losmaken, maar een oplossing geven. Geloof mij, ik heb hier vele, vele uren in gestoken, omdat ik als technisch onbenul dingen wil begrijpen. Wat ik wel weet is dat BlueMail niet alleen voor mij een oplossing is, maar voor anderen ook. Gelukkig zijn er ook velen die deze problemen niet hebben. Nogmaals: ik wil geen nieuwe discussie, maar alleen een oplossing bieden voor diegenen die dezelfde problemen hebben, ten gevolge van welke oorzaak dan ook.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door rvjapio »

Gelijk terugsturen dat ding en geld terugvragen.

Gesloten