LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict Iphone en Ipad.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Moiseule58

Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Vorige week heb ik een Iphone7 gekocht. Vorige week donderdag kwam deze binnen. Het lukte niet om meldingen, zowel visueel als geluid, binnen te krijgen op het beginscherm. Ook kwamen de mailtjes met een vertraging tot 30 minuten binnen. En alleen met handmatig binnenhalen. Meerdere telefonische contacten met Applesupport hielpen niet.
Daarna de Iphone teruggestuurd en een nieuw zelfde toestel besteld.

Deze kwam afgelopen maandag binnen. Weer dezelfde problemen. Apple support heeft toen weer geprobeerd het probleem op te lossen. Dit lukte niet.
Na veel dingen uitproberen ontdekte ik dat als mijn emailaccount van de Ipad verwijderd wordt, de Iphone wel berichten zelf binnenhaalt, maar nog steeds met vertraging. Daarna ook alle functies van Icloud uitgezet op beide apparaten. Nu nog steeds grote vertraging met het binnenhalen van emails, ook als de Ipad uit staat, en mijn emailaccount kan dus niet meer op de Ipad geïnstalleerd worden.
Zojuist heeft Apple support aangegeven geen oplossing te hebben, behalve dan technici naar de software te laten kijken. Maar dan kom ik over de 14 dagen termijn heen, waarbinnen het toestel nog terug gestuurd mag worden. Omdat er volgens de medewerker van Apple support heel technische mensen op dit forum zitten, adviseerde hij om het probleem hier te posten, en misschien iemand te vinden die wel een oplossing weet. Bij deze, wie heeft raad?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moiseule58 schreef:Omdat er volgens de medewerker van Apple support heel technische mensen op dit forum zitten, adviseerde hij om het probleem hier te posten, en misschien iemand te vinden die wel een oplossing weet.
Dit vind ik nog het meest bizarre aan je verhaal...

Mucha

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Moneyman schreef:
Moiseule58 schreef:Omdat er volgens de medewerker van Apple support heel technische mensen op dit forum zitten, adviseerde hij om het probleem hier te posten, en misschien iemand te vinden die wel een oplossing weet.
Dit vind ik nog het meest bizarre aan je verhaal...
Helemaal mee eens. Tot nu toe heb ik alleen een senior advisor gehad, die in mijn telefoon en tablet meegekeken heeft en alle instellingen kloppen. Hij weet het ook niet meer, en staat open voor advies.
Via via had ik inmiddels begrepen dat conflicten tussen Ipad en Iphone vaker voorkomen.

dries.walker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2017 11:27
Contacteer:

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door dries.walker »

Wat voor e-mail gebruik je? (gmail, outlook ect.)?

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

dries.walker schreef:Wat voor e-mail gebruik je? (gmail, outlook ect.)?
Online. Dit werkt wel op de Ipad en zelfs nog op mijn oude BlackBerry (zonder simkaart, op de wifi). Ook op de tablet van BlackBerry werkt het perfect.

dries.walker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2017 11:27
Contacteer:

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door dries.walker »

Moiseule58 schreef:
dries.walker schreef:Wat voor e-mail gebruik je? (gmail, outlook ect.)?
Online. Dit werkt wel op de Ipad en zelfs nog op mijn oude BlackBerry (zonder simkaart, op de wifi). Ook op de tablet van BlackBerry werkt het perfect.
Als je een gmail account zou gebruiken doet die het dan wel?
En kan je niet gewoon langs een Apple Store in Den Haag of Amsterdam? Daar kunnen ze gewoon 1 op 1 met je praten en mee kijken.

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

dries.walker schreef:
Moiseule58 schreef:
dries.walker schreef:Wat voor e-mail gebruik je? (gmail, outlook ect.)?
Online. Dit werkt wel op de Ipad en zelfs nog op mijn oude BlackBerry (zonder simkaart, op de wifi). Ook op de tablet van BlackBerry werkt het perfect.
Als je een gmail account zou gebruiken doet die het dan wel?
En kan je niet gewoon langs een Apple Store in Den Haag of Amsterdam? Daar kunnen ze gewoon 1 op 1 met je praten en mee kijken.
Die gmail ga ik checken. Inmiddels ook een bericht op het Iculture forum geplaatst.
Apple support heeft al meegekeken in mijn telefoon en tablet. Alle instellingen staan goed. Het moet een software probleem zijn. De emails van online kan ik wel prima op de Ipad ontvangen. Alleen de Iphone heeft problemen.

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

ZeerPrivé schreef:Stel deze vraag eens op het https://forum.iculture.nl
Bedankt, dit heb ik zojuist gedaan.

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Statler »

en anders probeer tweakers.

https://tweakers.net/merk/122/apple/forum/

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

dries.walker schreef:
Moiseule58 schreef:
dries.walker schreef:Wat voor e-mail gebruik je? (gmail, outlook ect.)?
Online. Dit werkt wel op de Ipad en zelfs nog op mijn oude BlackBerry (zonder simkaart, op de wifi). Ook op de tablet van BlackBerry werkt het perfect.
Als je een gmail account zou gebruiken doet die het dan wel?
En kan je niet gewoon langs een Apple Store in Den Haag of Amsterdam? Daar kunnen ze gewoon 1 op 1 met je praten en mee kijken.
Gmail heeft hetzelfde probleem. Berichten moeten handmatig binnen gehaald worden op zowel tablet als telefoon.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Zet je vraag even op het onemorething.nl forum neer. Dan heb je waarschijnlijk binnen een dag het probleem opgelost.

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

webshopeigenaar14 schreef:Zet je vraag even op het onemorething.nl forum neer. Dan heb je waarschijnlijk binnen een dag het probleem opgelost.
Bedankt voor het antwoord. Iedereen trouwens.
Het is volgens Apple een softwareprobleem.
Inmiddels ben ik hier al bijna dertig uur mee bezig en heb het gehad.
Aangezien het een nieuw toestel is mag ik het van de webshop omruilen voor een Android. Zij vinden het ook niet kunnen dat ik of de iPhone of de iPad kan gebruiken, maar niet gelijktijdig. Klasse van de webshop!

Dit antwoord op iCulture zegt al genoeg;

Wir bieten Push für IMAP-IDLE an, was iOS leider nicht unterstützt (Mac
OS aber schon). Die iOS Push-Funktion wollen wir nicht verwenden, weil
Apple dafür Nutzerdaten abfragt und speichert, die wir aus Gründen der
Anonymität nicht weitergeben wollen. Es tut uns leid. Apple bietet
weiterhin auch keine alternativen Push-Dienste an, die wir nachrüsten
könnten.

Viele freundliche Grüße von Posteo

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door yan »

Wir bieten Push für IMAP-IDLE an, was iOS leider nicht unterstützt ......
Oftwel je mail provider ondersteund het apple protocol niet, en apple krijgt de schuld....

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

yan schreef:
Wir bieten Push für IMAP-IDLE an, was iOS leider nicht unterstützt ......
Oftwel je mail provider ondersteund het apple protocol niet, en apple krijgt de schuld....
De provider ondersteunt WEL het Apple protocol. Het werkt prima op de iPad!

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moiseule58 schreef:
yan schreef:
Wir bieten Push für IMAP-IDLE an, was iOS leider nicht unterstützt ......
Oftwel je mail provider ondersteund het apple protocol niet, en apple krijgt de schuld....
De provider ondersteunt WEL het Apple protocol. Het werkt prima op de iPad!
Ok, de provider ondersteunt geen iOS (wat op de iPhone draait), maar wel MacOS (wat dan waarschijnlijk op de iPad draait), beide een OS van Apple.

Tenminste dat lees ik uit het bericht.

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Nijogeth schreef:[quote="Moiseule58

De provider ondersteunt WEL het Apple protocol. Het werkt prima op de iPad!
Ok, de provider ondersteunt geen iOS (wat op de iPhone draait), maar wel MacOS (wat dan waarschijnlijk op de iPad draait), beide een OS van Apple.

Tenminste dat lees ik uit het bericht.[/quote]

Nee, zowel iPad als iPhone gebruiken volgens de expert van Apple hetzelfde protocol. Dat maakt het juist vreemd. Vele uren heb ik inmiddels met de experts van Apple doorgebracht en zij hebben alles in mijn telefoon en tablet nagelopen. Alles stond goed. Vele mogelijkheden heb ik inmiddels uitgeprobeerd met en zonder Apple. Er is maar één variant die werkt en dat is of de iPad uit, of de iPhone. Deze telefoon had ik speciaal gekocht omdat men zei dat iPad en iPhone goed samen werken.
En de provider ondersteunt wel iOS, anders zou het niet op de iPad werken. Ze hebben allebei de laatste update gehad.

Moiseule58

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

De update die er opstaat is 11.1.2.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

https://support.apple.com/nl-nl/HT201419
Hier staat aangegeven dat een POP3-account maar op 1 apparaat tegelijk kan werken. Mogelijk is dat hier van toepassing.

"Als u een POP3-e-mailaccount hebt, kunt u uw e-mail maar op één apparaat tegelijk bekijken."

Alleen lijkt het me dat ze dit bij Apple zelf ook weten en het dus schijnbaar niet graag vermelden omdat dit klanten kan kosten.

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Conflict Iphone en Ipad.

Ongelezen bericht door Nevyn »

Moneyman schreef:
Moiseule58 schreef:Omdat er volgens de medewerker van Apple support heel technische mensen op dit forum zitten, adviseerde hij om het probleem hier te posten, en misschien iemand te vinden die wel een oplossing weet.
Dit vind ik nog het meest bizarre aan je verhaal...
Heb dit even voorgelegd aan mijn zoon die al heel wat jaren voor Apple support werkt, hij vertelde mij dat mocht dit door een collega zijn gezegd,wat hem heel sterk toe leek, deze geen lange loopbaan bij de frima zou hebben.

Gesloten