Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, er lopen wat vreemde kostgangers rond.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zal ook eens overwegen mezelf tot soeverein mens uit te roepen. Heerlijk, een eigen stuk grond waar ik niks te maken heb met wie of wat dan ook. Mijn eigen regels, mijn eigen wetten, mijn eigen economie, mijn eigen energievoorziening, mijn eigen watervoorziening, heb ik met niemand ruzie. Ook niet om twee euro.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door kuklos »

En iedereen die op jouw grond komt moet belasting betalen. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

Jááááhhh... en twee euro administratiekosten. :D

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
04 mei 2023 15:24
Ik zal ook eens overwegen mezelf tot soeverein mens uit te roepen. Heerlijk, een eigen stuk grond waar ik niks te maken heb met wie of wat dan ook. Mijn eigen regels, mijn eigen wetten, mijn eigen economie, mijn eigen energievoorziening, mijn eigen watervoorziening, heb ik met niemand ruzie. Ook niet om twee euro.
Ik vind dat soort keuzes prima. Alleen jammer dat men altijd vergeet dat in dat rijtje ook "eigen geldvoorziening" hoort. Maar gek genoeg is de enige overheid die wél geaccepteerd wordt, dat stukje wat de uitkering verstrekt...

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar dat is een regeling om die 1,5 miljoen waar Erthanax het over had binnen te halen. :D

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
04 mei 2023 15:24
Ik zal ook eens overwegen mezelf tot soeverein mens uit te roepen. Heerlijk, een eigen stuk grond waar ik niks te maken heb met wie of wat dan ook. Mijn eigen regels, mijn eigen wetten, mijn eigen economie, mijn eigen energievoorziening, mijn eigen watervoorziening, heb ik met niemand ruzie. Ook niet om twee euro.
Dan moeten ze toch wel eerst met jou "in contract gaan", natuurlijk als "natuurpersoon" en met een "natte handtekening".
Een eigen stuk grond is ook niet nodig hoor, dat kan gewoon in een huurwoning vanvde corporatie. Dat is meestal ook een ANBI, dus de huur kun je als gift opvoeren bij de Belastingdienst, die trouwens helemaal niet bevoegd is want het gebouw bestaat niet volgens de KvK en als de deurwaarder komt kun je een burgerarrest uitvoeren en hem overdragen aan de politie, die ook al niet bevoegd is omdat de diender een natuurpersoon is en niet als gemachtigde staat ingeschrevenen bij de KvK. Of zoiets. Het is een wonderlijke wereld, daar bij die soevereinen. :D

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
04 mei 2023 16:46
witte angora schreef:
04 mei 2023 15:24
Ik zal ook eens overwegen mezelf tot soeverein mens uit te roepen. Heerlijk, een eigen stuk grond waar ik niks te maken heb met wie of wat dan ook. Mijn eigen regels, mijn eigen wetten, mijn eigen economie, mijn eigen energievoorziening, mijn eigen watervoorziening, heb ik met niemand ruzie. Ook niet om twee euro.
Dan moeten ze toch wel eerst met jou "in contract gaan", natuurlijk als "natuurpersoon" en met een "natte handtekening".
Een eigen stuk grond is ook niet nodig hoor, dat kan gewoon in een huurwoning vanvde corporatie. Dat is meestal ook een ANBI, dus de huur kun je als gift opvoeren bij de Belastingdienst, die trouwens helemaal niet bevoegd is want het gebouw bestaat niet volgens de KvK en als de deurwaarder komt kun je een burgerarrest uitvoeren en hem overdragen aan de politie, die ook al niet bevoegd is omdat de diender een natuurpersoon is en niet als gemachtigde staat ingeschrevenen bij de KvK. Of zoiets. Het is een wonderlijke wereld, daar bij die soevereinen. :D
:lol: :lol:

Maar even in de huiskamer verder, hier gaat het nu wel erg off-topic. :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
04 mei 2023 16:46
Dan moeten ze toch wel eerst met jou "in contract gaan", natuurlijk als "natuurpersoon" en met een "natte handtekening".
Zou WA niet met een natte handdruk werken?

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
04 mei 2023 15:35
Jááááhhh... en twee euro administratiekosten. :D
Dat kunnen er prima 9 zijn.

CarterNL
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 apr 2023 15:44

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door CarterNL »

@Moneyman,

Blijkbaar ben jij de enige die iets snapt van wat ik bedoel.

Gaat om twee overeenkomsten die zogenaamd onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn, toch? zeg je zelf ook.
Ik noem deze twee overeenkomsten Krediet en Diensten, okay, tuurlijk hebben de beide lastigere namen maar dat doen we nu even niet, te moeilijk voor vele.

Krediet wordt verstrekt door KPN Finance BV
Diensten wordt verstrekt door KPN BV.

Tot zover nog helder denk ik, zo niet dan moeten de personen met moeite dit te snappen maar hulp gaan zoeken.

Okay in beide overeenkomsten staan afspraken, en hebben zelfs beide overeenkomsten aparte algemene voorwaarden.
dus dat maakt beide overeenkomsten na ondertekenen bindend, ja toch ?
De afspraken in beide overeenkomsten, moeten die dan wel of niet op juiste wijze worden uitgevoerd ?

Ik hoor graag van je
Laatst gewijzigd door CarterNL op 08 mei 2023 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar we weten nog steeds niet wat er niet op de juiste wijze wordt uitgevoerd.

CarterNL
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 apr 2023 15:44

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door CarterNL »

Wat dacht je van het volgende :

"De Afspraken"
Of had je niet goed gelezen ?

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunt u het nog eens uitleggen? 😁

CarterNL
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 apr 2023 15:44

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door CarterNL »

JozJan schreef:
03 mei 2023 09:17
JozJan schreef:
01 mei 2023 11:49
CarterNL schreef:
29 apr 2023 06:52
Vallen deze kredietovereenkomsten wel of niet onder de wet financieel toezicht, ja of nee ?
In deze Kredietovereenkomst staan afspraken, mag KPN de afspraken in deze overeenkomst zonder opgaaf van rede wijzigen, aanpassen, of anders invullen, ja of nee ?
1. Ja
2. Nee, maar er is ook geen sprake van wijzigen/aanpassen/anders invullen doordat de facuratie met 2 gebroken maanden verloopt. En daar wordt ook niemand door gedupeerd.

Zijn we nu klaar?
That didin't age well...
Doen we het anders :

1 Vallen deze kredietovereenkomsten wel of niet onder de wet financieel toezicht, ja of nee ?
Hiervan hadden we het antwoord al dat was "Ja"
2 In deze Kredietovereenkomst staan afspraken, zijn beide partijen verplicht deze afspraken uit te voeren zoals overeengekomen ? Ja of Nee

Ik verneem graag wat daarop het antwoord is.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

Carter, je kan blijven drammen, maar uitvoering geven aan afspraken is een kwestie van interpretatie. Ik denk dat jij de afspraken anders interpreteert dan KPN en de meesten hier. Dan hebben we het met name over de definitie van 'maanden' en de uitvoering van de betalingen. Kun je blijven drammen, maar dat verandert er niks aan.

Accepteer nu eens dat niet alles gaat zoals jij denkt dat het zou moeten. Zo niet, doe het dan anders: storneer alles, en ga consequent 41 euro betalen, 24 maanden lang. Precies zoals je wil. Komt het vanzelf een keer voor de rechter. Dan hoor je wel wat die ervan vindt. Mocht je in het ongelijk gesteld worden: je hoeft niet bij mij aan te kloppen.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Ruud.A »

2 In deze Kredietovereenkomst staan afspraken, zijn beide partijen verplicht deze afspraken uit te voeren zoals overeengekomen ? Ja of Nee

Wat staat er in de algemene voorwaarden over het nakomen van afspraken?

CarterNL
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 apr 2023 15:44

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door CarterNL »

Precies dat Ruud.A

Er staat heel veel over het nakomen van afspraken, en daar dienen beide zich aan te houden zowel KPN BV als Contractant.
Ik heb beide algemene voorwaarden goed gelezen.
Er is geen spraken van uitzonderingen, tenzij er iets anders wordt afgesproken, wat dan in een nieuwe bindende overeenkomst wordt vastgelegd.
En ook dan zijn de afspraken zo dat beide zich moeten houden aan deze afspraken binnen de overeenkomsten.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Consumptief krediet bij mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zijn we er toch?

Plaats reactie