Contractovername mobiel abonnement Tele2 niet mogelijk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gert888
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2019 20:15

Contractovername mobiel abonnement Tele2 niet mogelijk

Ongelezen bericht door Gert888 » 06 mei 2019 20:20

Ik heb het contract van het mobiele nummer welke op mijn naam staat, maar mijn zoon gebruikt over proberen te dragen aan hem. Helaas is dat niet gelukt. De 1e keer kreeg ik een afwijzing. Na een telefoontje kreeg ik te horen dat het e-mail adres niet juist zou zijn, dit stond al op naam van mijn zoon. Dit na veel moeite aangepast. De 2e keer kreeg ik wederom een afwijzing, bleek dat het email adres niet was aangepast terwijl dit wel had gemoeten. Afgelopen weekend alles voor de 3e keer ingevuld, en vandaag wederom afgewezen. Na een half uur aan de lijn hebben gehangen met Tele-2 kreeg ik te horen dat mijn zoon in 2016 zijn eigen rijbewijs heeft gebruikt bij het verlengen van het abonnement. Dit is toen gewoon geaccepteerd door Tele-2.Omdat het nu 3 keer geprobeerd is het contract te verlengen ziet men dit als fraude, ondanks dat ik een ander id nummer heb aangeleverd van mijn zoon. Het systeem staat nu geen overname meer toe. Er is ook geen manager die dit kan aanpassen. Ik zou het abonnement kunnen overdragen naar een andere provider (evt. prepaid), en vanuit hier weer naar Tele-2. Volgens mij zijn hier dan ook nog weer extra kosten aan verbonden. Tele-2 bepaalt blijkbaar zijn eigen regels. In de voorwaarden van de contractovername word ook niet gesproken over de regeling als het misgaat, je het contract niet meer kan overdragen. Wij maken gebruik van 3 abonnementen van Tele-2, maar ik krijg steeds meer spijt dat we hiermee in zee zijn gegaan. :oops:

Tele-2 mag hun voorwaarden wel aanpassen en duidelijker zijn op de site, helaas lees je dit nergens.

Lady1234
Berichten: 10353
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contractovername mobiel abonnement Tele2 niet mogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 » 07 mei 2019 14:46

Zeg het contract gewoon op en laat uw zoon zelf ergens een abonnement nemen. Dan is het klaar.

snuffel1
Berichten: 3395
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Contractovername mobiel abonnement Tele2 niet mogelijk

Ongelezen bericht door snuffel1 » 07 mei 2019 15:19

Blijkbaar heeft u op vraag en beantwoord van conculega Kassa niet het antwoord gekregen die u wilde zie link.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=598118
Als het contract op uw naam staat dan kan alleen u een verlenging of wijziging in een contract aanbrengen en niet uw zoon. Uw zoon heeft met een eigen ID bewijs het contract verlengt en ook nog eens een e-mail wijziging door laten voeren maar voor het gemak het rekeningnummer niet gewijzigd en als dat zonder uw toestemming is gebeurt dan neigt dat inderdaad naar fraude. Het zou kunnen zijn dat het contract al op uw zoons naam staat maar u de nota's betaald. Uw zoon zou opheldering kunnen geven en eventueel een rekeningnummer wijziging voorzien van de nodige uitleg door kunnen laten voeren en dan zijn de gemaakte kosten voor zijn rekening.

Gert888
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2019 20:15

Re: Contractovername mobiel abonnement Tele2 niet mogelijk

Ongelezen bericht door Gert888 » 07 mei 2019 17:52

Ik heb deze vraag op meerdere plaatsen uitgezet.
Ik vind fraude hierin een groot woord. Tele2 geeft aan dat ze erg goed opletten hoe alles verloopt.Op het moment dat mijn zoon zijn ID heeft aangeboden hadden ze moeten zien dat de geboortedatum niet overeen kwam met de gegevens in het account. Op dat moment hadden ze moeten aangeven dat ik zelf met hen contact op zou moeten nemen.
Tele2 geeft nu ook aan dat als je 3x een contractovername aanvraagt, en het gaat mis, dit als fraude wordt gezien en niemand kan dit herstellen. Als ik mijn pincode bij de bank een aantal keren vereerd heb ingevoerd, dan kan dit hersteld worden, waarom kan zoiets niet bij Tele2. Ik heb op verzoek van Tele2 een ander ID aangeboden van mijn zoon, maar het systeem geeft nu een blokkade aan.

Icasheb
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Contractovername mobiel abonnement Tele2 niet mogelijk

Ongelezen bericht door Icasheb » 08 mei 2019 11:33

Als dat de enige manier is zou ik naar Vodafone gaan, die hebben op dit moment geen aansluitkosten.

sylvesterb
Berichten: 3358
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Contractovername mobiel abonnement Tele2 niet mogelijk

Ongelezen bericht door sylvesterb » 08 mei 2019 13:52

Gert888 schreef:
07 mei 2019 17:52
Als ik mijn pincode bij de bank een aantal keren vereerd heb ingevoerd, dan kan dit hersteld worden.
Herstel worden? Je pinpas wordt ingenomen door het automaat en die ben je kwijt. Hierna kun je een nieuwe pas aanvragen. Ik zie de vergelijking niet.

berndv
Berichten: 6995
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Contractovername mobiel abonnement Tele2 niet mogelijk

Ongelezen bericht door berndv » 08 mei 2019 14:13

sylvesterb schreef:
08 mei 2019 13:52
Gert888 schreef:
07 mei 2019 17:52
Als ik mijn pincode bij de bank een aantal keren vereerd heb ingevoerd, dan kan dit hersteld worden.
Herstel worden? Je pinpas wordt ingenomen door het automaat en die ben je kwijt. Hierna kun je een nieuwe pas aanvragen. Ik zie de vergelijking niet.
Probeer bij een bank maar eens met foutieve legitimatie zaken geregeld te krijgen, gaat je ook niet lukken, sterker nog, wordt door een bank maar eens bestempeld als fraudeur. Daar kom je niet zomaar van dat stempel af.

Plaats reactie