LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daaag Debitel!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
juniper

Daaag Debitel!

Ongelezen bericht door juniper » 04 sep 2007 16:34

Acht jaar lang abonnement gehad bij Debitel, sinds 1999.
Contract staat op naam van mijn man, de automatische incasso wordt afgeboekt van onze gemeenschappelijke 'en/of' postbankrekening.
De gsm met dit Debitel abonnement werd al die jaren door mij gebruikt. Mijn man heeft zijn eigen mobieltje van de zaak.

Laatst was mijn mobiele nummer ineens niet meer bereikbaar. Wie belde kreeg de foo feu fie informatietoon te horen.
Dus maar eens naar de Debitel helpdesk gebeld om te vragen of er een storing was.

Dat wilden ze me niet zeggen. Dat zouden ze alleen aan mijn man vertellen, want het contract staat op naam van meneer XYZ en niet mevrouw XYZ.

Hallo!!! Ze hebben acht jaar lang geen probleem gehad mij bij een storing te woord te staan.
En vooral hadden ze er ook nooit een probleem mee, met mij te praten als een abonnementsverlenging aan de orde was.
Natuurlijk tekende mijn man dan het uiteindelijke verlengingscontract. Logisch omdat het abo op zijn naam staat.
Maar bij de voorafgaande gesprekken erover waren ze maar al te gretig, om mij de voordelen van een verlenging aan te prijzen.

Ik zei dus tegen de helpdeskmedewerkster dat mijn man momenteel niet thuis is en ik alleen maar wilde weten of er een storing is, waardoor mijn mobieltje niet meer bereikbaar is.
Nee, ze weigerde mij te woord te staan, werd nog snibbig ook.

Tien minuten later heb ik het opnieuw geprobeerd, bij een andere medewerkster van de helpdesk. Hetzelfde antwoord. Wet op de privacy blabla.

Hun enige criterium is een vrouwenstem terwijl het abo op naam van een man staat.
Haha, ik kan dus mijn buurman vragen om te bellen en zich uit te geven als mijn man en daar zouden ze intrappen. Wet op de privacy, ammehoela!

Toen ik mijn man 's avonds erover vertelde heeft hij akuut het abonnement bij Debitel opgezegd. Dááág Debitel! Nooit meer!

Big-V

Re: Daaag Debitel!

Ongelezen bericht door Big-V » 09 sep 2007 23:58

De Wet Bescherming Persoonsgegevens is er ter bescherming van de consument. Debitel doet dit echt niet om u dwars te zitten en bij elke andere operator zult u hetzelfde worden behandeld. Bovendien, hoeveel moeite was het nu om uw man zelf even te laten bellen?
Dat u acht jaar geleden zonder problemen gegevens van uw man op kon vragen bij de klantenservice zou te maken kunnen hebben met het feit dat de Wet Bescherming Persoonsgegevens toen nog niet in werking getreden was.
Ik zou eerder blij zijn dat Debitel mijn persoonsgegevens zo goed beschermt. Het is in elk geval geen reden om een abonnement op te zeggen.

fuiduif

Re: Daaag Debitel!

Ongelezen bericht door fuiduif » 22 sep 2007 00:18

Doet het bedrijf het eens volgens de -door het volk gewenste- regels, is het weer niet goed.

-daaaag mevrouw-

Gesloten