LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De ongevraagde spam service van T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
HJGE
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2019 08:31

De ongevraagde spam service van T-mobile

Ongelezen bericht door HJGE »

Beste mensen,

Ik begin me echt af te vragen of ik de enige ben die dit probleem ervaart.
Ik maak nu namelijk al een aantal jaar -- ondertussen met tegenzin -- gebruik van een pre-paid telefoon van t-mobile. T-mobile meldt, vermoedelijke iedere pre-paid gebruiker, automatisch en ongevraagd aan voor hun korting en actie smsjes (vanaf hier noem ik dit spam service, want dat is het gewoon). Wil je je hier voor afmelden? Ga dan naar t-mobile.nl/afmelden. In ieder geval, dat staat onder aan de berichten. Vervolgens wordt je indirect "veel success" gewenst, want daar zal voor velen het schip stranden. Je moet namelijk eerst een account aanmaken (waarom?!?), waarbij ook nog eens om veel te veel niet relevante informatie wordt gevraagd. Vervolgens moet je maar uitzoeken onder welk kopje je je precies af kan melden voor die spam service.
Ik kan me niet voorstellen dat de meeste mensen die wat meer op leeftijd zijn, hier uit komen. En laat dat nou juist de groep zijn die volgens mij relatief veel gebruik maakt van pre-paid.

Dat vind ik allemaal al een probleem op zich. Daar eindigt het echter niet. Nadat het (gelukkig) een tijd stil is geweest, begint T-mobile op een gegeven moment namelijk gewoon weer spam smsjes te versturen. Ik weer kijken op t-mobile.nl/afmelden. Ik moet wederom echt zoeken hoe ik me überhaupt af moet melden. Maar wat blijkt? Ik stond nog afgemeld. Waarom krijg ik die spam berichten dan weer binnen?
Ik dien vervolgens een klacht in, waarna de spam service weer ophoudt met het versturen van berichten richting ondergetekende.

Een paar maanden daarna. Ik krijg weer spam berichten! Ik naar het forum van T-mobile -- weer een klacht ingediend. Na een paar dagen was het probleem weer verholpen.

Een paar maanden daarna(begin dit jaar). Ik krijgt weer spam berichten. Ik WEER naar het forum om me te beklagen. Na een aantal WEKEN, was het probleem weer opgelost. Althans, dan was het daarbij gebleven.

Want ik krijg nu al weer van die spam berichten binnen. Je zou bijna denken dat het onmogelijk is. Maar helaas is het toch echt zo. Ook begin ik mij af te vragen of dit niet simpelweg het beleid van t-mobile is. Oudere mensen maken namelijk onevenredig veel gebruik van pre-paid. En tja, hoe kan je daar makkelijk wat extra centjes uit slaan? Nou... zo dus: maak het afmelden onmogelijk lastig. Melden ze zich af? Stuur periodiek dan alsnog gewoon berichten.
Maar goed: scheermes van Hanlon -- ze zouden dus ook best extreem incompetent en onbekwaam kunnen zijn.

En O ja. Als ik dan toch bezig ben. In het begin waren die spam berichten ook nog eens misleidend. Er stond namelijk dat je X aantal euro extra kreeg bij het opwaarderen van Y -- dus stel je waardeert 10 euro op, dan zou je 5 euro extra, gratis krijgen.
Maak je hier echter gebruik van -- ik heb het in het verleden wel eens gedaan -- dan merk je al snel dat die extra 5 euro, maar voor een beperkte tijd geldig is. Dit kan van alles zijn: een dag, een week of een maand(afhankelijk van de actie). Na veel klachten, staat deze informatie tegenwoordig gelukkig onderaan het bericht vermeld. Maar toch. Het geeft een goed inzicht in waar dit bedrijf vandaan komt.

Kortom, puntsgewijs:
1) Waarom moet ik mij afmelden voor een spamservice waarvoor ik mijzelf nooit heb aangemeld?
2) De afmeldprocedure is onnodig moeilijk en vraagt om VEEL te veel persoonlijke informatie. Waarom wordt er überhaupt gevraagd voor meer informatie dan alleen het telefoon nummer?
3) Zelfs na het afmelden gaat T-mobile stelselmatig door met het versturen van spam berichten
4) Zelfs na meerdere klachten te hebben gedaan, gaat t-mobile na een aantal maanden weer door met het versturen van spam.
5) Na weer klachten te hebben gedaan, gaan ze na een aantal maanden WEER door met het versturen van spam.
6) De klachten en het afmelden blijken niet effectief, want ik ontvang momenteel weer spam berichten van T-mobile
Kortom, het is onmogelijk om je af te melden van de spam service van T-mobile. Ook kan je het nummer niet blokkeren, aangezien er ook relevante pre-paid data van het zelfde nummer komt.

Heeft iemand anders vergelijkbare ervaringen. En voor t-mobile: maak a.j.b. stelselmatige veranderingen in jullie systeem en/of beleid. Dit is echt niet acceptabel.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De ongevraagde spam service van T-mobile

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U maakt zich nogal bezorgd om de “ouderen”. Nou ben ik dat al een tijdje, maar het is echt heel lang geleden dat ik een prepaid kaartje had.

Als ik zo eens om hij heen kijk, en dan zie ik heel veel ouderen, dan maakt geen van hen gebruik van prepaid.

Het kan best zijn dat u een probleem hebt met T-mobile en dat is vervelend voor u. Misschien is het dan verstandiger om over te stappen naar een andere provider, als het niet goed opgelost wordt?.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: De ongevraagde spam service van T-mobile

Ongelezen bericht door Costnix »

Er zijn diverse apps waarmee je SMS nummers kan blokkeren
Kijk in de Android Playstore of als je een iPhone hebt in de Appstore.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: De ongevraagde spam service van T-mobile

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Teveel informatie moeten opgeven is vrij logisch. Voorheen kon je anoniem een prepaidkaart kopen, maar tegenwoordig wordt alles geregistreerd. Vandaar dat dit dus ook moet als je een account aanmaakt.

saytot2002
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2019 17:45

Re: De ongevraagde spam service van T-mobile

Ongelezen bericht door saytot2002 »

Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik heb paar keer gebeld met klantservice maar ieder keer zeiden ze dat het uitgezet is maar in werkelijkheid blijven de smsen komen.
ik heb een klacht geplaatst op de website van de consumentbond via deze link https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 607596cd42

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: De ongevraagde spam service van T-mobile

Ongelezen bericht door Dirkie »

saytot2002 schreef:
24 jun 2019 17:50
Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik heb paar keer gebeld met klantservice maar ieder keer zeiden ze dat het uitgezet is maar in werkelijkheid blijven de smsen komen.
ik heb een klacht geplaatst op de website van de consumentbond via deze link https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 607596cd42
En heeft U hiermee het idee dat uw probleem opgelost gaat worden? Ik persoonlijk denk namelijk van niet. Het plaatsen van een 'klacht' op een willekeurig forum (en dat is dit forum ook trouwens) zal het probleem meestal niet echt oplossen. Maar opluchten doet het misschien wel.

Gesloten