De rovers van Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kleikloetje
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jun 2011 14:42

De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door kleikloetje » 18 jul 2017 17:07

In april 2017 heb een RED abonnement afgesloten bij Vodafone. Omdat ik op dat moment een goede telefoon had heb ik gekozen voor een SIM-only. Helaas heeft mijn smartphone het begeven. Ik ben naar een vestiging van Vodafone gegaan om te zien of er mogelijkheden waren voor een nieuwe smartphone. De verkopers was zeer vriendelijk en heeft geïnformeerd naar een abonnement met een smartphone. De kosten waren € 8,00 per maand. Daar bij op tellend het abonnement van € 22,50 per maand en ik kom op een totaalbedrag van € 30,50. Geen probleem en de verkoper maakt alles in orde. Bij het voorlezen van het contract (Bril vergeten) blijkt dat ik opeens € 38,00 per maand moet gaan betalen. Ik protesteer want dat is teveel. Nee hoor was het antwoord. Het nieuwe contract is een abonnement van € 30,00 want het abonnement wat ik heb bestaat niet meer. Hieruit blijkt dat de contracten van Vodafone heel goed nagekeken moeten worden, want voor je weet zit je aan een nieuw en duurder abonnement vast.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door malaga » 18 jul 2017 17:24

Het is toch helemaal duidelijk.
Als je denkt, om een nieuw abo af te sluiten en dat oude dan vervalt, dan doe je een heel grote denkfout.

Je SimOnly contract blijft bestaan, zolang je het hebt afgesloten.

Ook gebruik je niet meer, blijf je toch betalen.

Misschien aan een familielid geven.

NeoDutchio
Berichten: 6208
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 18 jul 2017 17:52

kleikloetje schreef:In april 2017 heb een RED abonnement afgesloten bij Vodafone. Omdat ik op dat moment een goede telefoon had heb ik gekozen voor een SIM-only. Helaas heeft mijn smartphone het begeven. Ik ben naar een vestiging van Vodafone gegaan om te zien of er mogelijkheden waren voor een nieuwe smartphone. De verkopers was zeer vriendelijk en heeft geïnformeerd naar een abonnement met een smartphone. De kosten waren € 8,00 per maand. Daar bij op tellend het abonnement van € 22,50 per maand en ik kom op een totaalbedrag van € 30,50. Geen probleem en de verkoper maakt alles in orde. Bij het voorlezen van het contract (Bril vergeten) blijkt dat ik opeens € 38,00 per maand moet gaan betalen. Ik protesteer want dat is teveel. Nee hoor was het antwoord. Het nieuwe contract is een abonnement van € 30,00 want het abonnement wat ik heb bestaat niet meer. Hieruit blijkt dat de contracten van Vodafone heel goed nagekeken moeten worden, want voor je weet zit je aan een nieuw en duurder abonnement vast.
U wilt graag klant blijven bij Vodafone, of wilt u graag een veroordeling aan uw broek?

Henk Toeter
Berichten: 660
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door Henk Toeter » 18 jul 2017 22:39

kleikloetje schreef:Bij het voorlezen van het contract (Bril vergeten)
kleikloetje schreef:Hieruit blijkt dat de contracten van Vodafone heel goed nagekeken moeten worden
Sorry hoor.
U vraagt erom in de maling te worden genomen.

stofzuigertje

Re: De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 19 jul 2017 09:23

Kruidvat & Action hebben goedkope leesbrillen....

U had ook bij Kijkshop een simlock vrij toestel kunnen kopen voor minder, zowel 3G als 4G in aanbieding.

Verwijderd

Re: De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door Verwijderd » 19 jul 2017 09:47

malaga schreef:Het is toch helemaal duidelijk.
Als je denkt, om een nieuw abo af te sluiten en dat oude dan vervalt, dan doe je een heel grote denkfout.

Je SimOnly contract blijft bestaan, zolang je het hebt afgesloten.

Ook gebruik je niet meer, blijf je toch betalen.

Misschien aan een familielid geven.
Dat is niet waar. Bij elke provider kun je je oude abonnement omzetten naar een nieuw abonnement, mits het nieuwe abonnement maar duurder is. Een upgrade kan altijd, een downgrade niet. Ze gaan je echt niet beide abonnementen laten betalen.

Dieke83
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door Dieke83 » 19 jul 2017 09:48

@ts waarom koos u ervoor om naar vodafone tegaan voor een nieuw toestel?? terwijl u al een simonly contract had afgesloten er zijn zoveel winkels waar je goedkoop een nieuw toestel kan kopen (ook dure)

bert888
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door bert888 » 20 jul 2017 10:24

Lekker wegblijven van Vodafone.
Ik vertrouw ze niet meer.

renewouters
Berichten: 3453
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door renewouters » 20 jul 2017 10:57

bert888 schreef:Lekker wegblijven van Vodafone.
Ik vertrouw ze niet meer.
Hehe logisch. Bedrijven doen er alles aan om hun klanten op te lichten. Jouw werkgever (en zijn medewerkers) doet dat toch ook?

breien
Berichten: 2923
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door breien » 20 jul 2017 11:04

Op dit forum even rondscharrelen en men komt er achter dat bijna alle bedrijven grote schurken zijn. Alle consumenten zijn nietsvermoedende slachtofers.

olaf79
Berichten: 8270
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De rovers van Vodafone

Ongelezen bericht door olaf79 » 20 jul 2017 11:45

Waar slaat de titel van deze topic op. Heeft niks met roven te maken. Is gewoon hoe het werkt met abonnementen. Nieuw abbo betekent nieuwe voorwaarden en nieuwe prijzen. Is toch niet zo moeilijk te begrijpen.

Gesloten