LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De wurggreep van Debitel...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Herbie59
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2006 11:52

De wurggreep van Debitel...

Ongelezen bericht door Herbie59 » 13 okt 2006 11:54

Debitel...zeg maar gerust DebiHell...

In januari zeg ik mijn abo op per 01-08, geheel volgens contract,
Ik krijg pas na herhaaldelijk aandringen en een nieuwe brief een bevestiging van de opzegging, hierin staat héél duidelijk dat ik per 01-08 zal worden afgesloten...
Echter, het abo loopt momenteel nog steeds (13 Okt) en inmiddels hebben ze al 3 keer het maandbedrag van 17,50 afgeboekt...
Intussen heb ik al talloze keren gebeld en geschreven, maar krijg steeds weer smoezen te horen.
Men beweert nooit een opzegbrief van mij ontvangen te hebben...(hoezo sturen ze me dan een bevestiging ???)
Enne die bevestiging? "Tja meneer, u kunt wel zeggen dat u die in bezit heeft, maar hoe weten wij of dat waar is..." (tot zover een inzicht in hun administratie en dossiers...)
Dus een kopietje faxen...2 weken later: nog steeds geen actie, weer bellen en de fax is óók "nooit aangekomen..."
Dus opnieuw faxen... (ik heb overigens verzendrapporten in mijn bezit, maar "die zijn geen bewijs, meneer...")
Inmiddels het eerste lichtpuntje, twee dagen geleden ontving ik een brief waarin men mij toezegt de teveel betaalde rekeningen te crediteren, echter men specificeert een bedrag van 40 euro en een paar centen???
terwijl ik toch zeker 3 x 17,50 = 52,50 betaald heb (n.b. voor een abo dat al op 01-08 afgesloten had moeten zijn...)
De fout is snel ontdekt, men heeft maar tot 09 okt. gerekent i.p.v. 31 okt...
Bij de klantenservice zegt men mij voor de zoveelste keer toe "alles keurig in orde te maken"...
Nou, ik geloof er geen biet meer van, het abo loopt namelijk nog steeds...

Conclusie; DebiHell negeert opzeggingen in de hoop dat ze met minder weerbare klanten te maken hebben die braaf blijven doorbetalen... DebiHell wurgt haar klanten en ik vind het héél spijtig dat hier nauwelijks wat aan te doen valt...
Indien de klant zijn rekening niet snel genoeg betaald moet je eens zien hoe rap ze in actie komen en wat ze allemaal uit de kast halen...
Ik ben in ieder geval dermate teleurgesteld dat ik NOOIT meer klant van hun wil zijn...

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: De wurggreep van Debitel...

Ongelezen bericht door Kika29 » 13 okt 2006 12:57

Ben je al langs een debitel winkel gelopen?

zonna
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2007 13:38

Re: De wurggreep van Debitel...

Ongelezen bericht door zonna » 05 mar 2007 14:36

Vandaag weer met klantenservice Debitel gebeld. In november eerste brief gestuurd voor opzegging. Na een maand nog geen bevestiging te hebben gekregen heb ik gebeld. "nee, we hebben niets van u ontvangen"U kunt het nogmaals faxen. Dus dit heb ik braaf gedaan, vandaag weet gebeld en weer hebben ze niets ontvangen!!!! Ik moet nu aangetekend een brief versturen. Dit is toch niet normaal. Ik krijg niemand te spreken die daadwerkelijk iets te zeggen heeft want dat gaat natuurlijk allemaal via het call center. Ik vind de service van Debitel echt slecht want je wordt ook niet vriendelijk te woord gestaan. Een dame die ik eerder aan de lijn had vroeg mij letterlijk "mevrouw, ik ga voor u echt niet de postkamer doorzoeken hoor!!! Ik word daar zo boos van.... Hebben meer mensen hier last van en wat valt hier nu aan te doen??

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: De wurggreep van Debitel...

Ongelezen bericht door Mini » 05 mar 2007 17:53

1) opnieuw een opzegbrief sturen (met daarin klantnr, mobiele nr, verzoek contract te beëindigen per datum xx/xx of eerstmogelijke datum, handtekening + kopie ID)
2) opnieuw een opzegbrief faxen (met daarin klantnr, mobiele nr, verzoek contract te beëindigen per datum xx/xx of eerstmogelijke datum, handtekening + kopie ID)
3) een opzegbrief aangetekend versturen. Kost je ook wat, maar middels de ontvangstbevestiging weet je zeker dat het aangekomen is.

Maickel
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2007 11:39

Re: De wurggreep van Debitel...

Ongelezen bericht door Maickel » 14 mar 2007 11:51

hmmmm heb echt nog nooit problemen gehad met mijn contract opzeggen bij debitel ....maar ik doe het we altijd aangetekend ! misschien dat dat het is .....succes ermee :P

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: De wurggreep van Debitel...

Ongelezen bericht door roland48 » 18 mar 2007 13:21

Ik ben al meerdere keren geswitched tussen T-mobile en Debitel, met nummerbehoud. Nog nooit problemen mee gehad.

Gesloten