LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defect in nieuwe telefoon, ik word als schuldige aangewezen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ChantalAB
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2020 17:59

Defect in nieuwe telefoon, ik word als schuldige aangewezen

Ongelezen bericht door ChantalAB »

Sept ' 19 koop ik bij de KPN in heerhugowaard een mobiel, binnen een half uur loop je met je nieuwe telefoon de deur uit.
Blijkt de speaker functie het niet te doen, helaas..
Na een aantal keer terug gekomen te zijn in de winkel, software update, wifi aan en uit, rijd je weer naar huis met het advies om je telefoon op te sturen naar KPN repair. De telefoon is inmiddels 2 x door mijzelf en 2 x door de winkel opgestuurd met het vriendelijke verzoek er nu echt naar te kijken. Iniddels de 4e keer. terwijl de 2e keer in de winkel is gezegd dat je op een gegeven moment wel een nieuwe krijgt . bij 3 x repareren.
4 x opgestuurd, 10 ritten winkels verder en nog steeds geen werkende telefoon en zijn we inmiddels beland in april ' 20.
Paar keer is het probleem niet gevonden, toen is het moeder bord vervangen, kaartje veravangen en de looptest die je thuis kan doen werkt nog niet.
Het zoveelste advies, breng je telefoon naar teleplan. Nou dat doe je dan met pijn en moeite want je moet je telefoon op de post doen, aangetekend want als hij weg raakt heb je niks. Na meerdere telefoontjes met teleplan zeggen de mederwerkers dat ze er aantekingen bij doen. Want mijn hoop dat het gemaakt wordt is ver te zoeken.
Het geluk is niet met mij en mijn telefoon heeft een klein nootlottig ongeval, klein barstje in het hoekje. (wat na ruim een half jaar best kan gebeuren)
Maar toch opgestuurd want de speaker doet het nog steeds niet.
TELEPLANMAIL: door val schade doet u speaker het niet. ' GARANTIE WEG' En we bellen voor de zoveelste keer met teleplan. Want ik kreeg een rekeing van 300 euro of retouren voor 40 euro voor de onderzoekskosten. Het onderzoek was echter nog niet gedaan, want kreeg vandaag pas te horen dat er wat gedaan kon worden aan het speaker probleem wat al die tijd gewoon in de garantie viel. En waar het probleem allemaal mee begon. Ze hoeven van mij dat hele scherm niet te maken.SPEAKER probleem. gewoon een SPEAKER probleem. En wil dus geen 300 euro betalen.
TELEPLAN, adviseerd weer om contact op te nemen met de klantenservice KPN.
Klantenservice KPN; Ik bel voor de zoveelste keer en deze zin kan ik wel dromen. Ja ik kan u helaas niet helpen maar snap het probleem. En dat na 60 minuten in de wacht gestaan te hebben. Na zo'n tijd wachten had ik op een iets hoopvoller telefoontje verwacht. Want ze heeft het met meerdere collega's besproken en die kunnen er ook allemaal niks mee. zelf heb ik al een klacht ingediend en die wil ze dan wel bij de directie neerleggen, dan wordt je binnen 3 werkdagen geholpen ipv 10. Die klacht die het probleem nu nog steeds niet oplost. Maar zo gaat het eigenlijk al weken ik denk dat ik de hele personele bezetting van de KPN ' service' wel kan dromen.

Want na een half jaar ligt mijn telefoon nu in zoetemeer te wachten op een reparatie, teleplan die wacht op geld wat ik simpel weg niet ga betalen omdat het probleem al 4 x eerder zonder schage is opgestuurd en tussen haakjes (gerapareerd) is.

Je zou toch denken dat KPN en TELEPLAN als ze je daarnaar verwijzen toch beter contact met elkaar hebben. Ze waren immers niet op de hoogte van alle reparaties die al gedaan waren.

Niemand weet raad, je zou toch denken dat ik niet de enigste ben met dit probleem. Waarom zoek KPN geen contact met TELEPLAN en handelt het financieel gezien af als het binnen de garanatie valt. Want als ik nu zelf 300 euro betaal, zie ik dit hoogswaarschijnlijk nooit meer terug op mijn rekening. Wat ik wel hoop terug te zien is MIJN telefoon. Want die heb je in deze tijd hard nodig..

Ik heb me nog nooit zo onserieus en onbejegend gevoeld.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Defect in nieuwe telefoon, ik word als schuldige aangewezen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Gaat het om een Apple? Apple heeft namelijk het beleid om de telefoon geheel na te zien op alle mankementen. En om daarna al deze reparaties door te berekenen.

Voorbeeld, uw beeldscherm is defect, nu komen ze erachter dat uw hoofdtelefoon aansluiting het ook niet doet. Ze wisselen dan het scherm om en het moederbord waar de hoofdtelefoon aansluiting op zit. Ondanks dat u dat niet wil en de hoofdtelefoon nooit gebruikt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Defect in nieuwe telefoon, ik word als schuldige aangewezen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Merk en Type?

KPN verkoopt ze maar maakt zelf niets.

En defect moet na 3 pogingen opgelost zijn, daarna geld terug of nieuw toestel dus betalen hoeft niet.

Ik begreep dat na meerdere reparatie pogingen het nog nooit gewerkt heeft.
Bij ophalen in winkel testen en bij niet werken een nieuwe eisen, zelf opsturen hoeft niet, ook de aanteken kosten zijn voor hun.

En was het wel defect of afwijkende nieuwe bediening?
Ik haat nieuwe en alles weer moeten uitzoeken en leren.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Defect in nieuwe telefoon, ik word als schuldige aangewezen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als eerste, leg uw klacht neer bij de winkel waar u de telefoon kocht, deze moeten het oplossen voor u EN de kosten voor hun rekening nemen, zij bepalen uiteindelijk wat ze gaan doen, de telefoon laten repareren OF u een nieuwe telefoon geven....

Deze schade is binnen 6 maanden en derhalve moet deze winkel aan kunnen tonen dat het uw schuld is dat de speaker kapot is, kunnen ze dit niet dan moeten ze gewoon zorgen voor een goed werkend toestel om niet....

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: Defect in nieuwe telefoon, ik word als schuldige aangewezen

Ongelezen bericht door YMSR »

Ik heb het hetzelfde probleem ongeveer alleen hebben ze mij garantie zwart op wit beloofd en komen ze dit niet na!

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Defect in nieuwe telefoon, ik word als schuldige aangewezen

Ongelezen bericht door alfatrion »

ChantalAB schreef:
01 mei 2020 18:47
Sept ' 19 koop ik bij de KPN in heerhugowaard een mobiel, binnen een half uur loop je met je nieuwe telefoon de deur uit.
Blijkt de speaker functie het niet te doen, helaas..
Na een aantal keer terug gekomen te zijn in de winkel, software update, wifi aan en uit, rijd je weer naar huis met het advies om je telefoon op te sturen naar KPN repair. De telefoon is inmiddels 2 x door mijzelf en 2 x door de winkel opgestuurd met het vriendelijke verzoek er nu echt naar te kijken. Iniddels de 4e keer. terwijl de 2e keer in de winkel is gezegd dat je op een gegeven moment wel een nieuwe krijgt . bij 3 x repareren.
U heeft binnen de eerste zes maanden een aantal gebreken ontdekt en deze zijn niet de eerste goed verholpen, begrijp ik u zo goed?

De bewijslast ligt bij de verkoper. U had vanaf de eerste keer al recht op een nieuwe telefoon. U heeft nu ook recht om de koop te ontbinden.

U kunt bij de kantonrechter terecht zonder jurist, maar u moet dan wel alles nauwkeurig opschrijven. Mogelijk is de geschillencommissie ook een optie, maar daar geld hetzelfde voor.

Besteed aandacht aan het volgende: op welke datum heeft u de overeenkomst gekocht, wat heeft u gekocht, per keer dat u u teruggegaan: wanneer dit was en wat de klachten waren; en wat u nu wilt (ontbinding neem ik aan).

Gesloten