LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal beltegoed door Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Ik heb een prepaid MC60 Postbank telefoon met daarop nog 55 euro beltegoed.

Ik heb nu pas toevallig via iemand anders gehoord dat het beltegoed ging vervallen.
Ik heb nooit geen brief en ook nooit geen sms gehad. Die andere persoon ook niet, maar deze was er toevallig achter gekomen door het beltegoed via 1244 op te vragen.
Telfort heeft dus helemaal niets bekend gemaakt, en heeft dit gewoon met opzet gedaan, om het geldtegoed van de mensen te kunnen stelen! Want zij hadden ook gewoon een brief kunnen sturen, maar dat hebben zij met opzet nagelaten. (over andere zaken sturen zij immers wel brieven)
Zijn er overigens mensen die wel een sms hebben ontvangen? Misschien zou Telfort wel eens heel erg dom bezig kunnen zijn door de mail-box (sms-box) na een bepaalde tijd leeg te maken. Als je dan b.v. je smsjes niet "ophaald" door je telefoon een hele tijd niet aan te zetten, dan zijn je smsjes dus verdwenen zonder dat je deze ooit hebt gekregen. (ook deze praktijk zou natuurlijk te schandalig voor woorden zijn, aangezien dat men dan jou persoonlijke berichten zomaar verwijderd)

Door navraag bij Telfort kwam ik erachter dat mijn beltegoed inmiddels per 01-04-2007 is "bevroren", en dat ik het alleen weer kan "ontdooien" door voor 15 april op te waarderen. (overigens kan ik ondanks "bevriezing" nog gewoon bellen)
Eigenlijk zou ik onmogelijk kunnen opwaarderen, aangezien je bij de Postbanktelefoon alleen met "opwaardeercode" kan opwaarderen. Vervolgens zeggen ze vrolijk dat deze code inmiddels geblokkeerd, omdat ik er lang geen gebruik van heb gemaakt. (weer zo'n lekkere actie van Telfort zonder dat ze je daarvan op de hoogte stellen!)
Nieuwe code aanvragen duurt minimaal 5 werkdagen.
Er werd geadviseerd om toch een beltegoedkaart te kopen, en dan de klantenservice te bellen, zodat zij het handmatig kunnen regelen.
Echter aangezien ik minder dan 10 euro per jaar verbel, zou ik er alleen maar geld op toeleggen.
Ik heb tot aanschaf besloten met de voorwaarde dat het beltegoed onbeperkt houdbaar zou zijn. Telfort houd zich dus niet aan deze voorwaarde!

Toevallig dus dat ik erachter kom! Ik weet echter wel zeker dat er zeer veel mensen zijn, die er later te laat achter komen, en waarvan Telfort hun geld en hun nummer dus al heeft gestolen.
Het zijn dus grote asociale schoften, die beleidsmakers van Telfort! Pure diefstal en niets minder.

Als dit zomaar zou kunnen; wat hebben contracten en voorwaarden dan nog voor nut????? Het lijkt mij dat dit dus echt niet kan. (ook juridisch niet)

Bovendien heb ik een (koop)overeenkomst met Postbank gesloten.
Nu blijkt dat het produkt niet voldoet aan de gestelde verwachtingen (in dit geval zijn het keiharde voorwaarden dat het beltegoed onbeperkt houdbaar zou blijven), dan is er volgens mij het recht om de overeenkomst te ontbinden, en je geld terug te eisen. Of de telefoon daarbij retour moet naar de Postbank is nog maar de vraag, aangezien je eigenlijk 2 dingen bij de Postbank hebt aangeschaft. (Telefoon die je na een jaar simlockvrij kunt laten maken, en desnoods kan verkopen; en daarnaast beltegoed wat je in elke andere telefoon kunt gebruiken)
Telefoon is wel goed, maar het beltegoed niet.

Als Telfort een eerlijk en fatsoenlijk bedrijf zou zijn, dan zou men zich gewoon aan de overeen gekomen voorwaarden houden, en zou zij de nieuwe voorwaarden alleen voor nieuw beltegoed laten gelden. (het niewe beltegoed koop je dan onder de nieuwe voorwaarden)

Schoften zijn het!

Shadowrave
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2005 12:00

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Shadowrave »

Heb hetzelfde aan de hand en zou ook zon 60 euro kwijt zijn, geen sms gehad en toch houden ze vol van wel, in een mail naar hun zeggen ze dat ik de voorwaarden moet opsturen van jaren geleden maar die hebben we natuurlijk niet meer, maar eigenlijk hadden ze dat gemakkelijk zelf na kunnen kijken.

Is het niet zo dat telfort moet bewijzen dat we een sms gehad hebben ? Want anders moeten we toch kunnen opzeggen en ons geld terugkrijgen als zij eenzijdig de voorwaarden veranderen ......

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Zie de aflevering van Vara's Kassa van 14-04-2007 (verlenging)
Is terug te kijken via de website van Kassa)
Het is gewoon pure diefstal en Telfort houdt zich daarmee dus niet aan de wet!

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Heb nog eens gebeld met "klantenservice" van Telfort.
Daaruit blijkt, (zoals ik al vermoedde), dat de smsjes van Telfort zelf maar 3 dagen op hun server bewaart worden. Zij geven dit dus zelf toe! Logisch dat bijna alle gedupeerden dus geen bericht hebben gekregen van Telfort. (als je dus je telefoon meer als 3 dagen niet aanzet, dan verdwijnt de sms, zonder dat je hem ooit gezien hebt)
Ik heb dit gesprek opgenomen, dus snijden ze zich hiermee mooi in de vingers. (zij hebben immers zelf bij Kassa bekend gemaakt, dat als je je geld terug wilde, dat je dat gelijk na de bekendmaking had moeten melden. Nu blijkt dus dat ze het dus niet aan iedereen bekend hebben gemaakt.
Overigens is het ongeacht bekendmaking of niet, nog steeds wettelijk niet toegestaan.

Shadowrave
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2005 12:00

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Shadowrave »

Ik blijf het volgen bedankt voor de tip voor de verlenging :D

western
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2007 21:25

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door western »

Ik gebruik mijn mobieltje ook alleen in noodgevallen.
Zaterdag was er dus zo een, maar wat ik ook probeerde, er viel niets meer te bellen. Er moest eerst opgewaardeerd worden volgens de boodschap die ik te horen kreeg.
Vrij regelmatig vraag ik mijn bel tegoed op via *100# en krijg keurig het bel tegoed in beeld, maar nog nooit is er bij vermeld dat het beperkt geldig zou zijn, zo als bij hi-prepay. Gelukkig had ik mijn code wel bij de hand wat ze bij telfort dus afraden, zodoende kon ik ter plaatse opwaarderen en zo toch mijn telefoontje plegen.
Bij thuiskomst even ge googled en zo kwam ik er achter dat ze me (ons) zo'n smerige streek geleverd hebben.
'k Heb dus ook een klacht gestuurd naar telfort, maar als ik de reacties lees zal dat ook weinig uithalen.

wildschut
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2007 12:30

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door wildschut »

Het is toch verschrikkelijk dat ze al die kaartjes geblokkeerd hebben bij Telfort, ze zeggen een smsje verzonden te hebben, maar ik heb die niet ontvangen.
Wij gebruiken deze gsm alleen tijdens de vakantie, dus er stond nog zo`n 40,-, euro op
Dit is puur diefstal

Peter Wildschut

Niel
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2007 18:45

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Niel »

Het zal wel te maken hebben met de overname van Telfort door KPN.
Nu gaan dezelfde richtlijnen gelden als KPN.
Bij mij stond er nog 16 euro beltegoed op, ik heb met 10 euro opgehoogd en verbel dit wel het komende jaar( is weer een jaar geldig)
Daarna is het dag Telfort en KPN, en zijn nog andere aanbieders. :)

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik hoef niet veel meer toe te voegen, heb een brief gehad van telfort over netwerk wijziging (kpn) , en dat je mobiel aan moest blijven. Wat btw niet mee valt omdat de accu toch slechter blijkt te zijn dan ik dacht.

Maar ik denk bel even met dat toestel om wat te proberen.
krijg je melding dat beltegoed moet worden opgewaardeerd wil je het kunnen blijven gebruiken. (????) er staat nog zo ene 8 euro op en ik hoef alleen maar 1 keer per zoveel maanden er mee te bellen om het geldig te houden.

Dus hup naar telfort site , en dan lees je daar iets wat tegen
alles indruist, vooral tegehn hun eigen regels.
ik moet plotseling 1x in de 12 maanden opwaarderen.
aardig dat ze niet even een brief hebben gestuurt !
want ik krijg dus wel post van telfort dus mijn adres hebben ze.

Dus al googlent hier terecht gekomen, b;lijft dat ze een sms zouden gestuurt hebben. die nooit aankomt omdat het toestel uit staat de meeste tijd.

Maargoed, kan nu dus plotseling niet meer bellen.
En opwarderen zie ik ook niet zitten maar je moet wel,
het is of geld weg gooien of er geld bij gooien en
dat maar zien te verbellen. Ik zal morgen eens bij mijn
ouders checken, die hebben een postbank telfort.

Is hier niks tegen te doen ?
Ik heb nog niet opgewardeerd, al minimaal 10 maanden niet.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Sommige nummers zijn niet meer te bellen.
Ik wilde toevallig?? het nummer van de Vara bellen. (035-6711911)
Er wordt vrolijk zonder schaamte gemeld dat het nummer niet bestaat, maar dat ze je wel willen helpen met zoeken. Je moet dan 1888 draaien. (en er natuurlijk dik geld voor betalen)
Ook andere nummers zijn niet meer te bellen.

Weer puur bedrog en geldklopperij, want het nummer bestaat echt wel. Ik kan het namelijk wel gewoon bellen met een andere provider (T-mobile, en zelfs ook met vaste lijn van KPN)

Wederom schandalig!

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik heb dat probleem en me ouderrs ook met 1244 van telfort , soms wel meestal niet. Kan ook te maken hebben met omzetten van netwerk !

vanderveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:33

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door vanderveen »

De direkteur moet natuurlijk zijn bonus zien te jatten.
Wij, mijn vrouw en ik stonden voor AAP .
Moesten binnenkort het tegoed aanvullen, de datum was er nog niet, toch was bellen onmogelijk.
Veel mensen stonden bij de KPN in het Hilfertshof.
Het advies maar gewoon "iets anders nemen, met een kaartje van 20 euro.
En mijn saldo dan, ja dat bent u dan kwijt.
De voorwaarden van eenmaal gebruik maken staan in het er destijds bijgeleverde boekje.Hoe schofterig, ja de bonussen komen meer en meer bij dat rijke schorem. de heren direkteuren.
Woest ben ik, nooit ook maar iets gehad van een wijziging.
Wettelijk kan dit ook niet, alleen de bonusjagers hebben overal maling aan.
Zegt de vrouw van een bonusjager, zeg jaap heb je deze week maar een miljoen euro verdiend, hoe moet dat verder met mij?
Inmiddels gedwongen 2x 10 euro op twee telefoons bij te storten.
Hiervoor werd ik en vele anderen naar de Kerkstraat gestuurd, naast Mc Donald.
Alles is tegenwoordig geoorloofd, zelfs zomaar iemand doodslaan.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Neem gewoon een Orange Prepaid. Werkt altijd en je hoeft NOOIT op te waarderen. Ook al laat je deze een 6 jaar op 0,= staan, dan vinden ze dat bij Orange ook wel best. Dus voor de mensen die hun mobiele telefoon als een uitgebreide pieper gebruiken, dus heel weinig bellen dus, dan is dit een uitkomst. Bij de Hema opwaardeerkaarten halen en je belt nog goedkoper ook. Ja, ooik Hema doet mee!!

Iedere provider heeft wat speciaals. de één gratis naar voicemail bellen, de ander doet het weer in het totaal openhouden van de telefoonlijn en de ander weer met wat anders. Kijk gewoon eens even rond en kijk wat het geschikst voor je is.

Succes

Uranus.

MarianM
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 10:26

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door MarianM »

Dag, Ik val nu pas in de discussie over de diefstal van het beltegoed van de postbank telefoons door Telfort.
Wij hebben zelf 2 telefoons en hebben nu een brief geschreven waarin wij Telfort wijzen op het feit dat in punt 1.1 van hun algemene voorwaarden staat dat er naast algemene voorwaarden ook aanvullende voorwaarden bestaan. Deze aanvullende voorwaarden staan b.v. in de handleiding (zoals in dit geval) of in de overeenkomst. Als de aanvullende voorwaarden in strijd zijn met de algemene voorwaarden gaan de aanvullende voorwaarden voor.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Groet marianm

Anne marie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007 19:14

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Anne marie »

Ik heb een mobielabonnement van telfort,maar nu is sinds een paar dagen mijn sim-kaart geblokkeerd.Na telefonisch contact met hun klantenservice kreeg ik te horen,dat ik een nieuwe sim-kaart moet kopen,van 20 euro.Daar heb ik dus geen trek in,want mijn abonnement loopt op zijn eind.Dus kreeg ik te horen,dat ik dat abonnement door moet betalen,en dat is dus nog 3 maanden.Ik moet dus voor iets betalen,waar ik niets aan heb,ik kan niet bellen en kan niet gebeld worden,kan niet eens mijn voicemail afluisteren of er iemand gebeld heeft.Ik mag dus voor Jan met de korte achternaam voor iets gaan betalen,waar ik totaal niets aan heb. Bedankt telfort voor jullie service

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Fully »

20 eurie voor een product dat in werkelijkheid 20 cent kost...? dit vind ik echt een schandalig hoge prijs voor een nieuwe simkaart.... of kijg je er ook 20 eurie tegoed bij? administratieve kosten wegen ook niet op... kwestie van 13 cijfers intypen en klaar... jeezzzzz....

Anne marie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007 19:14

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Anne marie »

Ja,ik vind het ook schandalig,zeker waar ik niet eens mijn voice mail kan afluistern,om te horen of iemand nog heeft geprobeert om met mij in contact te komen.Bovendien kreeg ik nog te horen dat ik dat abonnement nog drie maanden moet door betalen,wat ik dus niet van plan ben,maar ik vraag me af,of ze me ertoe kunnen dwingen,via een rechter

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Fully »

die drie maanden blijven staan, dat is namelijk de opzegtermijn die ook in de algemene voorwaarden staat. dat staat verder los van het al dan niet kunnen bellen omdat de simkaart kapot is... dat is namelijk een probleem aan de kant van de gebruiker (jij dus) en niet gerelateerd aan het netwerk... er is technisch geen reden om niet te kunnen bellen namelijk

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Dit hoort eigenlijk niet thuis in dit topic. (gaat heel ergens anders over)
Je kunt beter een nieuw appart topic hierover aanmaken.

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Arnoud »

Ook mijn bel tegoed was bevroren. Ik heb 0626001200 gebeld optie keuze 5 en hun gewezen op pagina 42 van het boekje wat ik gekregen bij het mobieltje via de Postbank. Algemene Voorwaarden Art. 2.5
Hierin staat duidelijk dat je een maal per jaar minimaal moet bellen SMS of opwaarderen. Dan is het bel tegoed onbeperkt geldig.
Tevenns een klacht ingediend met de mededeling dat ik of mijn geld terug moet hebben of direct weer aangesloten moet worden.
Het verhaal over opwaardering heb ik geen genoegen meegenomen omdat volgens het BW uitsluitend de algemene voorwaarden voor consumentenzaken bij wijzigingen door de afnemer als aanbod moet worden geaccepteerd. Het aanbod heb ik niet gehad laat staan dat ik het accepteerd zou hebben. Hierna werd ik zonder problemen direct weer aangesloten. Overigens staat op algemenen voorwaarden niet eens (aanklickbaar) op het internet. Pagina niet bereikbaar.
Mijnadvies dien een klacht in en vraag je geld direct terug. Zolang je nog beltegoed heb niet opwaarderen. Anders zou je automatisch instemmen met de nieuwe algemene voorwaarden.

Gesloten