Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hulsb096
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2018 22:08

Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hulsb096 »

Sept 2015 hebben wij online  een abonnement afgesloten voor mijn dochter met nummerbehoud.
Het nummerbehoud ging niet goed en toen heeft T -Mobile een nieuw contract gemaakt begin okt 2015
Ervan uitgaande dat oude wordt opgeheven.

Wij hebben nu vanaf sept 2015 tot Jan 2018 betalingen gedaan voor een abonnement die we niet hebben gebruikt. 

Tussen 2015 en 2018 is er ook totaal geen data of belminuut gebruikt

Als consument mag je er van uitgaan dat het contract wat in sept was aangegaan,wordt ontbonden omdat T-moblie problemen had met het omzetten van het nummer,
Omdat wij meerdere abonnementen hebben lopen bij T-Mobile was het ons niet opgevallen dat er geld werd afgeschreven voor een abonnement waar wij niets mee doen.

Blijkbaar ziet T-Mobile ook wel dat het niet correct is, door ons met  €100 af te schepen.

Het niet op tijd in de gaten hebben van een door T- Mobile gemaakte fout kan natuurlijk nooit betekenen dat wij dan ons geld niet meer terug krijgen

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hulsb096 schreef: Als consument mag je er van uitgaan dat het contract wat in sept was aangegaan,wordt ontbonden omdat T-moblie problemen had met het omzetten van het nummer,
Maar mag T-Mobile er niet vanuit gaat dat u uw rekeningen controleert?
Hulsb096 schreef: Omdat wij meerdere abonnementen hebben lopen bij T-Mobile was het ons niet opgevallen dat er geld werd afgeschreven voor een abonnement waar wij niets mee doen.
T-Mobile heeft er iets meer die ze factureren.
Hulsb096 schreef: Blijkbaar ziet T-Mobile ook wel dat het niet correct is, door ons met  €100 af te schepen.
Neem aan dat T-Mobile dit coulance noemt.
Hulsb096 schreef: Het niet op tijd in de gaten hebben van een door T- Mobile gemaakte fout kan natuurlijk nooit betekenen dat wij dan ons geld niet meer terug krijgen
Als u schriftelijk kunt bewijzen dat ze dit contract zouden beëindigen dan heeft u een zaak en zou u het na het nogmaals ingebreke stellen van T-Mobile de kwestie kunnen voorleggen aan de geschillen commissie. Indien u geen bewijs heeft is het uw woord tegen die van T-Mobile.

stofzuigertje

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het niet op tijd bank controleren en niet meer terug te halen... Uw fout.....

Je weet hoeveel nummers dus afboekingen er moeten zijn.
Pas na 3 jaren hier achter komen is erg traag en dat krijg je niet terug.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Dirkie »

Hulsb096 schreef:Sept 2015 hebben wij online  een abonnement afgesloten voor mijn dochter met nummerbehoud.
Het nummerbehoud ging niet goed en toen heeft T -Mobile een nieuw contract gemaakt begin okt 2015
Ervan uitgaande dat oude wordt opgeheven.

Wij hebben nu vanaf sept 2015 tot Jan 2018 betalingen gedaan voor een abonnement die we niet hebben gebruikt. 
U ging ergens vanuit zonder dit verder te controleren. Als U dat wel gedaan had dan was er niets aan de hand geweest.
Blijkbaar controleert U wel meer (bankafschriften ed) niet want U betaald vervolgens jarenlang voor iets dat U niet gebruikt.
En als het nummerbehoud fout ging dan heeft U dus betaald voor een abonnement dat U wel had maar niet gebruikte.
Dan vind ik het persoonlijk heel coulant dat T-Mobile U toch een vergoeding van 100 euro wil geven. U hebt immers aardig wat kansen laten liggen om er eerder iets aan te doen.

Hulsb096
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2018 22:08

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hulsb096 »

Omdat het fout ging bij T - mobile met het nummerbehoud hebben zij een nieuw contract gemaakt,
Dan mag je er toch van uit gaan dat zij de oude stoppen!
Inderdaad slordig dat ik het wat laat opmerk!
Leuke zaak voor de geschillen commissie

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou die bankrekening nog maar eens goed bekijken. Wie weet wat u nog meer dubbel betaalt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Het niet op tijd bank controleren en niet meer terug te halen... Uw fout.....
Je weet hoeveel nummers dus afboekingen er moeten zijn.
Pas na 3 jaren hier achter komen is erg traag en dat krijg je niet terug.
Die afschrijven staan er helemaal los van, het is slodig om dit niet te controleren maar dit maakt niet dat je je geld niet terug kan/moet krijgen. Dit is wel afhankelijk of TS zwart op wit heeft dat T-Mobile het contract zou beeindindigen. Ook als T-Mobile erkent een fout te hebben gemaakt 3 jaar geleden is dit al voldoende, maar gezien ze maar € 100 aanbieden lijkt me dit niet geval.

Echter als TS niet kan bewijzen dan wordt het lastig. Immers controleer T-Mobile niet of een nummer wel of niet gebruikt wordt, hierin is de consument gewoon vrij in zijn doen en laten. Een klacht bij de geschillencommissie betekend het risico dat je klacht ongegrond verklaard wordt, immers kun je ook pas 3 jaar na dato ontdekken dat je per abuis twee keer een contract hebt.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Icasheb »

Als het nummerbehoud was dan zegt tmobile de andere provider op. Als het nummerbehoud is afgewezen en de klant geeft niet op tijd de juiste gegevens door, dan na 4 maanden (nu, weet niet wat toen was) word automatisch het 'tijdelijke' nummer actief. Dit nummer staat op de simkaart die toen is meegegeven. Uiteindelijk is er een contract afgesloten en deze zal op een gegeven moment ingaan. Als je dat contract nog zou hebben, staat dit ook ergens in de algemene voorwaarden geloof ik.

Is het nummerbehoud afgewezen, dan zegt tmobile uiteraard de andere provider niet op, want ze hebben de juiste gegevens niet om dit te doen.

100 euro coulance is netjes. Beetje gek dat je 2.5 jaar niet door hebt dat er teveel word geïncasseerd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Icasheb schreef:Als het nummerbehoud was dan zegt tmobile de andere provider op. Als het nummerbehoud is afgewezen en de klant geeft niet op tijd de juiste gegevens door, dan na 4 maanden (nu, weet niet wat toen was) word automatisch het 'tijdelijke' nummer actief. Dit nummer staat op de simkaart die toen is meegegeven. Uiteindelijk is er een contract afgesloten en deze zal op een gegeven moment ingaan. Als je dat contract nog zou hebben, staat dit ook ergens in de algemene voorwaarden geloof ik.

Is het nummerbehoud afgewezen, dan zegt tmobile uiteraard de andere provider niet op, want ze hebben de juiste gegevens niet om dit te doen.

100 euro coulance is netjes. Beetje gek dat je 2.5 jaar niet door hebt dat er teveel word geïncasseerd.
Waarom is die € 100,00 netjes, we weten helemaal niet wat de complete claim is. Los daarbij als TS kan bewijzen dat T-Mobile dat contract zou beëindigen dan heeft TS gewoon recht op het complete bedrag. Je mag tot 5 jaar na dato claimen.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Icasheb »

sylvesterb schreef:
Icasheb schreef:Als het nummerbehoud was dan zegt tmobile de andere provider op. Als het nummerbehoud is afgewezen en de klant geeft niet op tijd de juiste gegevens door, dan na 4 maanden (nu, weet niet wat toen was) word automatisch het 'tijdelijke' nummer actief. Dit nummer staat op de simkaart die toen is meegegeven. Uiteindelijk is er een contract afgesloten en deze zal op een gegeven moment ingaan. Als je dat contract nog zou hebben, staat dit ook ergens in de algemene voorwaarden geloof ik.

Is het nummerbehoud afgewezen, dan zegt tmobile uiteraard de andere provider niet op, want ze hebben de juiste gegevens niet om dit te doen.

100 euro coulance is netjes. Beetje gek dat je 2.5 jaar niet door hebt dat er teveel word geïncasseerd.
Waarom is die € 100,00 netjes, we weten helemaal niet wat de complete claim is. Los daarbij als TS kan bewijzen dat T-Mobile dat contract zou beëindigen dan heeft TS gewoon recht op het complete bedrag. Je mag tot 5 jaar na dato claimen.
Er staat dat ze ervan uit gingen dat tmobile het zou annuleren. Niet dat tmobile een toezegging heeft gedaan dat het geannuleerd moest worden. Belangrijkste is dat de klant hiervan bewijs moet hebben. Klant zegt nergens dat ze hier bewijs van heeft, alleen dat ze er vanuit is gegaan.

Tmobile geeft 100 euro uit coulance. Blijkbaar is er daar nooit een case geweest van de annulering, anders hadden ze het volledige bedrag terug gegeven. Tmobile is hier vrij netjes in spreek ik uit ervaring. Klant is er zelf echt heel laat achter gekomen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hulsb096 schreef:Sept 2015 hebben wij online  een abonnement afgesloten voor mijn dochter met nummerbehoud.
Het nummerbehoud ging niet goed en toen heeft T -Mobile een nieuw contract gemaakt begin okt 2015
Ervan uitgaande dat oude wordt opgeheven.
Ik vermoed dat er maar een overeenkomst bestaat. Ik zou dan ook als standpunt innemen dat je nooit een tweede overeenkomst tot stand is gekomen en dat dit een technisch dingetje van T-Mobile was om het een en ander voor elkaar te boksen in hun systeem. Dit heeft als voordeel dat de betalingen voor de tweede "overeenkomst" als verontschuldigd betaald doorgaan, je zelf niet hoeft te ontbinden en er een verjaringstermijn van vijf jaar geldt.

Hulsb096
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2018 22:08

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hulsb096 »

Helaas voor T-Mobile hebben zij het teveel betaalde terug gestort met excussses na tussenkomst van jurist.
Zelfs na 5 jaar is dit nog terug te vorderen.
Jammer dat er bij T-mobile weinig juridische kennis is om dit soepel op te lossen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door tttlocke »

Goed dat het uiteindelijk toch opgelost is.
Ze losten het helaas niet soepel op. De juridische kennis hebben ze echt wel, maar een veelheid aan andere zaken kan fout gaan.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hulsb096 schreef:Helaas voor T-Mobile hebben zij het teveel betaalde terug gestort met excussses na tussenkomst van jurist.
Zelfs na 5 jaar is dit nog terug te vorderen.
Jammer dat er bij T-mobile weinig juridische kennis is om dit soepel op te lossen.
Waarom is dit “helaas” voor T-mobile. Fouten kunnen gemaakt worden helaas, maar klanten hebben ook verplichtingen. Dit zou mij dus hooguit één maand overkomen, want ik controleer mijn bankrekening.

Hulsb096
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2018 22:08

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hulsb096 »

Ik gebruikte het woord ‘helaas’ omdat T-Mobile geenszins van plan was om het teveel betaalde terug te storten.
Zelfs een helpdeskmedewerker vond het een gênante vertoning maar kon er verder niet veel mee omdat de leiding het afwees.
Gelukkig luisteren ze wel naar juristen

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hulsb096 schreef:Ik gebruikte het woord ‘helaas’ omdat T-Mobile geenszins van plan was om het teveel betaalde terug te storten.
Zelfs een helpdeskmedewerker vond het een gênante vertoning maar kon er verder niet veel mee omdat de leiding het afwees.
Gelukkig luisteren ze wel naar juristen

Hebt u dan gelijk gekregen bij de geschillencommissie?

Hulsb096
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2018 22:08

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hulsb096 »

Het is niet voor de geschillencommissie geweest omdat een jurist een brief had gestuurd dat ik wettelijk gezien recht heb op teruggave van het teveel betaalde geld.
Was een duidelijke zaak en alle documenten had ik nog.
Anders was het wel voor de commissie gekomen of een kort geding

Vkundige
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2020 17:02

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Vkundige »

Beste huisb096

welke jurist heb je gebruikt. Ik zit nu met hetzelfde probleem namelijk en dat sinds maart 2017 tot op heden

Hulsb096
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2018 22:08

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hulsb096 »

Goedenavond ,
Ik heb het via mijn rechtsbijstand gedaan .
Tot 5 jaar terug te vorderen en heb evt de brieven nog wel

Lars92
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2021 15:15

Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud

Ongelezen bericht door Lars92 »

Hulsb096 schreef:
14 mei 2020 19:59
Goedenavond ,
Ik heb het via mijn rechtsbijstand gedaan .
Tot 5 jaar terug te vorderen en heb evt de brieven nog wel
Beste hulsb096,

Ik zou hier ook baat bij kunnen hebben. Na een uur met de klantenservice te hebben gebeld was het beste wat ze konden doen het direct afsluiten 'zonder opzegkosten'

Groet lars

Gesloten