Dubbel betalen bij provider voor kosten google play store

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sandra1710
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2021 13:49

Dubbel betalen bij provider voor kosten google play store

Ongelezen bericht door Sandra1710 »

Mijn zoon heeft op 9 maart zijn oude simkaart verwisselt met een nieuwe van KPN. De oude simkaart was van vodafone en het abonnement liep nog tot 17 maart. De simkaart van vodafone heeft hij op 9 maart mooi in de kast gelegd en ook niet meer gebruikt.

Op 20 maart heeft hij voor ongeveer 300 euro uitgegeven in de google playstore aan edelsteentjes.
Kpn heeft dit gelukkig opgemerkt en de simkaart geblokkeerd. Nu heb ik met Kpn een betalingsregeling hiervoor afgesproken.
Echter komt vodafone ook aanzetten met een rekening van jawel dezelfde 300 euro. Ik heb bij hun het verhaal uitgelegd en bij kpn is ook bevestigd dat de simkaart op 9 maart in gebruik is genomen. Vodafone houd vast aan het feit dat google playstore bij hun die 300 euro heeft gedeclareerd en dat ik dat maar moet betalen en verder contact moest zoeken met google playstore.
Nadat ik al een keer ben opgelicht doordat ik dacht goole play store aan de telefoon te hebben gehad, toch maar weer geprobeerd en een mail verstuurd via mijn google account. Helaas heb ik daar nooit niks van vernomen wat ik ook probeerde.
Ook nu heb ik dus een betalingsregeling moeten treffen met vodafone om incasso kosten te voorkomen!

Maar je kan toch iemand niet 2 keer laten betalen voor dezelfde aankoop wat maar 1 keer gekocht is?

Nu 3 maanden later na al deze ellende heb ik weer gedoe met KPN.
Op 1 April heb ik per mail een bevestiging gehad van de betalingsregeling die afgesproken was. Ook de 150 euro wat ik moest betalen om weer van de blokkade af te komen heb ik netjes betaald en ook de maandelijkse afspraak heb ik netjes op tijd betaald. Maar omdat er een fout in hun computer systeem had hebben ze de telefoon van mijn zoon dus weer opnieuw geblokkeerd van 11 mei tot 11 juni. Ik wilde net een klacht indienen via de chat van KPN aangezien ik gewoon de maandelijkse factuur betaal maar door hun fout geen gebruik kon maken van de telefoon. Daarin werd mij gezegd dat ik geen klacht in kon dienen omdat ik tijdens de betalingsregeling hoge kosten had gemaakt. Hier is echter helemaal niks van waar want het staat ook nergens op de facturen.
Dus wat ik ook doe bij KPN of Vodafone ik word alleen maar opgelicht!!
Iemand een idee wat ik nog kan doen?

Ik ben betaal netjes voor de kosten wat er gemaakt worden maar het onzin dat ik google platstore 2 keer moet betalen en bij kpn iets afspreek en vervolgens de telefoon geblokkeerd word op grond van fouten bij hun en moet betalen voor een abonement en het niet kan gebruiken. :evil: :evil: :evil:

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Dubbel betalen bij provider voor kosten google play store

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Volgens mij moet je geen klacht indienen via de chat (de chat kan je mss gebruiken om verduidelijking te krijgen: welke hoge kosten tijdens de betaalrekening bedoelen ze, heeft je zoon weer dingen gekocht waar jij niks van weet? Je was blij met de vorige blokkade, wie weet heeft hij opnieuw de verleiding niet kunnen weerstaan en voor veel geld aankopen gedaan.
Een klacht indienen kan met het klachtenformulier, dan nemen ze het pas in behandeling.

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: Dubbel betalen bij provider voor kosten google play store

Ongelezen bericht door Shainora »

Laat het betalen via de factuur van de provider voor de playstore gelijk blokkeren ken iemand die hetzelfde had gaat van kwaad tot erger en google heeft zich goed ingedekt die gaan helemaal niets doen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dubbel betalen bij provider voor kosten google play store

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe oud is uw zoon?

Sandra1710
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2021 13:49

Re: Dubbel betalen bij provider voor kosten google play store

Ongelezen bericht door Sandra1710 »

Hij heeft sinds 20 maart geen extra kosten meer gemaakt. Ik heb gelijk alles beter beveiligd tegen aankopen en dergelijke. Ik neem ook gewoon mijn verantwoording voor de kosten wat gemaakt zijn.

Mijn zoon is bijna 11 jaar

En de betalingsregeling stopzetten bij Vodafone lijkt me niet handig. Dan heb ik dadelijk een incasso bureau op de stoep.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dubbel betalen bij provider voor kosten google play store

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lees hier over credits die door kinderen worden betaald
https://blog.iusmentis.com/2011/05/16/m ... ok-wat-nu/

Verder zit u met het probleem dat u niet weet aan wie er moet worden betaald. Ik zou daarom van beide partijen vragen om aan te tonen dat ze recht hebben op betaling en aan beide partijen niet betalen tot zekerheid is gekregen over aan wie er betaald moet worden.

KPNKRCMT
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2021 11:04

Re: Dubbel betalen bij provider voor kosten google play store

Ongelezen bericht door KPNKRCMT »

Beste Sandra,

Graag zouden wij als KPN met u in contact willen komen om samen uw klacht te bekijken.

Wij ontvangen graag een e-mail van u op het e-mailadres [email protected] met de gegevens van het mobiele nummer in kwestie en een telefoonnummer waarop u te bereiken bent.

Met vriendelijke groet,

Zare

KPN

Gesloten