LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
petergh63
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2019 09:05

Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Ongelezen bericht door petergh63 »

Het scherm van mijn Apple Iphone X met Vodafone abonnement was kapot en heb ik laten repareren bij Dynafix die voor Vodafone de service doet. het toestel werd retour geleverd en werkte weer.
Een paar maanden later kreeg ik een scherm-fout die bij Apple bekend was en die bij een Apple repair centre direct kon worden opgelost door het scherm te vervangen. ik ben er mee naar Microfix gegaan (erkend apple repair centre) waar ik volgens Apple onder garantie kosteloos het scherm zou kunnen laten vervangen terwijl ik er op zou wachten.
Bij Microfix bleek dat Dynafix bij de eerder genoemde reparatie een niet-origineel Apple scherm heeft geplaatst, waardoor Microfix de reparatie niet mocht uitvoeren ; zij konden het onder garantie vervangen van het scherm alleen op originele Apple schermen uitvoeren.

Schandalig ! dat een groot bedrijf als Dynafix die voor marktleider Vodafone de service uitvoert ermee wegkomt om niet-originele onderdelen te gebruiken bij reparaties.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 sep 2019 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid, leesbaarheid en/of taalkundige correctheid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Ongelezen bericht door berndv »

Waarom moet Dynafix dan originele onderdelen gebruiken? U had na het krijgen van de foutmelding zich eigenlijk ook weer moeten melden bij Dynafix.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Ongelezen bericht door Icasheb »

Dynafix is de uitvoerende partij voor een groot aantal merken in de telefoon wereld, waaronder Apple. Als winkel zijnde kom je er niet onderuit betreffende de garantie en het behoud van de garantie.

Op hun site valt te lezen:

Garantie op reparatie
Wij garanderen 3 maanden garantie op elke reparatie. Heeft u nog fabrieksgarantie? Dan loopt deze vanzelfsprekend door.
Originele onderdelen
Wij zijn een geautoriseerd reparatiebedrijf voor de gehele Benelux. Wij werken alleen met originele onderdelen geleverd door de fabrikanten waarvoor wij werken.

Dynafix had een origineel scherm moeten plaatsen. Ik zou met de servicebon van Dynafix naar de Vodafone winkel gaan en hun het lekker laten oplossen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Ongelezen bericht door yan »

dynafix staat vrijwel synoniem aan ellende en oplichting.
Dat terzijde, zij zijn in deze kwestie voor u geen partij, gezien u de telefoon heeft gekocht bij VODAFONE, en vodafone dus verantwoordelijk is voor de afhandeling van de garantie, of ze dat nou door dynafix laten doen, of door pietje op de hoek maar niet uit.


Aangeven bij vodafone dat tijdens reparatie u toestel niet met originele onderdelen is hersteld, en u zodoende dus niet akkoord gaat met de reparatie. Geef ze 14 dagen de tijd om de reparatie alsnog met orginele onderdelen uit te voeren óf een vervangend toestel te sturen, zoniet dan ontbindt u de aankoop

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Ongelezen bericht door tttlocke »

petergh63 schreef:
19 sep 2019 16:30
Het scherm van mijn Apple Iphone X met Vodafone abonnement was kapot en heb ik laten repareren bij Dynafix die voor Vodafone de service doet. het toestel werd retour geleverd en werkte weer.
Het is mij niet duidelijk of u er zelf voor gekozen heeft het toestel bij Dynafix te reparatie aan te bieden of dat u het toestel bij Vodafone ter reparatie heeft aangeboden waarna het bij Dynafix terechtgekomen is.
Dat lijkt de eerste vraag die van belang is.
yan schreef:
23 sep 2019 10:45
Dat terzijde, zij zijn in deze kwestie voor u geen partij, gezien u de telefoon heeft gekocht bij VODAFONE, en vodafone dus verantwoordelijk is voor de afhandeling van de garantie, of ze dat nou door dynafix laten doen, of door pietje op de hoek maar niet uit.
Zie hierboven. Dynafix is wel degelijk partij voor TS bij de eerste reparatie, indien hij er zelf voor gekozen heeft het toestel daar ter reparatie aan te bieden.
Op basis van de informatie die TS verstrekt, kan niet worden niet worden uitgesloten dat dat zo is.

yan schreef:
23 sep 2019 10:45
Aangeven bij vodafone dat tijdens reparatie u toestel niet met originele onderdelen is hersteld, en u zodoende dus niet akkoord gaat met de reparatie. Geef ze 14 dagen de tijd om de reparatie alsnog met orginele onderdelen uit te voeren óf een vervangend toestel te sturen, zoniet dan ontbindt u de aankoop
Deze vlieger gaat dus niet op, indien Vodafone geen rol heeft gespeeld bij de eerste reparatie.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Ongelezen bericht door yan »

TS geeft aan
Dynafix die voor Vodafone de service doet
Dan ga ik er dus vanuit dat dit door VF is aangenomen en doorgestuurd naar dynafix

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vodafone verliest de fabrieksgarantie als ze het elders uitbesteden.

Maar U houd rechten op de gegeven garantie voorwaarden.
Dat Dynafix geen Apple maar onderdelen uit zelfde fabriek merkloos voordeliger ingekocht heeft, hun winst.

Voor Vodafone is dit hun probleem, zij nemen alles nu over en jammer voor hun dan.

En als je echte garantie wilt, in hun eigen winkels van Apple een toestel kopen en daar voor garantie inleveren en daar mag ook een Vodafone kaart in!
Toestel en Simkaart mag je ook los afnemen, dan is er geen probleem meer!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Ongelezen bericht door tttlocke »

yan schreef:
24 sep 2019 10:21
TS geeft aan
Dynafix die voor Vodafone de service doet
Dan ga ik er dus vanuit dat dit door VF is aangenomen en doorgestuurd naar dynafix
Ik niet.
Op basis van de gekozen formulering, ook verderop in de bijdrage, neig ik eerder naar de tegenovergestelde conclusie.
Op basis van wat TS schrijft is in ieder geval niet te concluderen dat de eerste reparatie via VF gegaan is.

Of de reparatie via VF is verlopen of dat VF erbuiten stond, is wel essentieel voor het vervolg.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Ongelezen bericht door berndv »

tttlocke schreef:
24 sep 2019 11:04
yan schreef:
24 sep 2019 10:21
TS geeft aan
Dynafix die voor Vodafone de service doet
Dan ga ik er dus vanuit dat dit door VF is aangenomen en doorgestuurd naar dynafix
Ik niet.
Op basis van de gekozen formulering, ook verderop in de bijdrage, neig ik eerder naar de tegenovergestelde conclusie.
Op basis van wat TS schrijft is in ieder geval niet te concluderen dat de eerste reparatie via VF gegaan is.

Of de reparatie via VF is verlopen of dat VF erbuiten stond, is wel essentieel voor het vervolg.
Misschien doe ik ook wel de gevaarlijke aanname. Aangezien Dynafix alleen werkt voor telecomproviders en andere verkopers van mobiele telefoon voor de after-sales afhandeling. Je kunt als particulier zelf geen telefoon aanmelden bij Dynafix. Daar hebben ze de dochteronderneming Dr.Mobile voor, ook wel bekend van dit forum. Aangezien hier specifiek Dynafix genoemd wordt en niet Dr.Mobile durf ik de aanname wel te doen dat ts dit via de provider, vodafone in dit geval, heeft aangemeld.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Dynafix levert niet-originele iPhone-onderdelen

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv schreef:
24 sep 2019 11:11
tttlocke schreef:
24 sep 2019 11:04
....
Op basis van wat TS schrijft is in ieder geval niet te concluderen dat de eerste reparatie via VF gegaan is.

Of de reparatie via VF is verlopen of dat VF erbuiten stond, is wel essentieel voor het vervolg.
Misschien doe ik ook wel de gevaarlijke aanname. Aangezien Dynafix alleen werkt voor telecomproviders en andere verkopers van mobiele telefoon voor de after-sales afhandeling. Je kunt als particulier zelf geen telefoon aanmelden bij Dynafix. Daar hebben ze de dochteronderneming Dr.Mobile voor, ook wel bekend van dit forum. Aangezien hier specifiek Dynafix genoemd wordt en niet Dr.Mobile durf ik de aanname wel te doen dat ts dit via de provider, vodafone in dit geval, heeft aangemeld.
Ik doe liever geen aannames. Het is niet duidelijk.

Uw aanname staat overigens direct op losse schroeven. Als particulier kun je namelijk wel gewoon een telefoon laten repareren door Dynafix. Dat geeft Dynafix ook op haar website aan:
U kunt bij ons uw toestel online aanmelden voor reparatie. Van uw aanmelding ontvangt u een heldere en duidelijke bevestiging.
http://web.dynafix.com/nl/particulier/wij-repareren
Dat die aanmelding vervolgens verloopt via een andere website doet niet ter zake. Je laat Dynafix de reparatie verrichten door aanmelding bij op de website Dr. Mobile, zoals ook beschreven staat in de voorwaarden op de website Dr. Mobile. Je kunt dus niet concluderen dat iemand (zoals TS), die zegt, 'Ik heb mijn toestel laten repareren bij Dynafix' dat zeker via een provider moet hebben gedaan. Dat kan namelijk ook via Dr. Mobile gebeurd zijn.

Als TS nog geïnteresseerd is in adequaat advies, zal hij eerst antwoord moet geven: heeft hijzelf buiten VF om het toestel door Dynafix laten repareren, of zat VF ertussen en is de reparatie door Dynafix het gevolg van een keuze door VF? Daarna wordt het pas interessant.

Reacties waarin Vodafone onvoorwaardelijk de verantwoordelijkheid in de schoenen geschoven krijgt, zijn voorbarig.

Gesloten