LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynafix oplichters

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Een tip voor iedereen die met Dynafix te maken gaat krijgen:
Maak foto's van de binnenkant en buitenkant van je telefoon!
Voordeel is dat je je eigen telefoon goed gezien hebt alvorens je opstuurt en je bewijzen hebt.

Mocht Dynafix beweren dat er waterschade is vraag je foto's op van hen.
Vergelijk die met je eigen foto's (stempels met waterschade lopen uit).
Krassen/deuken aan de buitenzijde geldt hetzelfde voor
Indien er bij jou geen schade was confronteer je ze met jou foto's. Print het liefst de datum ook mee op je foto voordat je verzend (de meeste camaera's kunnen dat wel)

Stuur desnoods de foto's mee met je kapotte telfoon! (Dan weten ze op voorhand al dat jij de toestand van jou telefoon goed kent)

Ok, het is ff werk, maar blijkbaar moet dat met deze boeven.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door Jolijn »

JanTinusPlukvet schreef:Een tip voor iedereen die met Dynafix te maken gaat krijgen:
Maak foto's van de binnenkant en buitenkant van je telefoon!
Voordeel is dat je je eigen telefoon goed gezien hebt alvorens je opstuurt en je bewijzen hebt.

Mocht Dynafix beweren dat er waterschade is vraag je foto's op van hen.
Vergelijk die met je eigen foto's (stempels met waterschade lopen uit).
Krassen/deuken aan de buitenzijde geldt hetzelfde voor
Indien er bij jou geen schade was confronteer je ze met jou foto's. Print het liefst de datum ook mee op je foto voordat je verzend (de meeste camaera's kunnen dat wel)

Stuur desnoods de foto's mee met je kapotte telfoon! (Dan weten ze op voorhand al dat jij de toestand van jou telefoon goed kent)

Ok, het is ff werk, maar blijkbaar moet dat met deze boeven.
Zet de eigen bevindingen ook in het begeleidend schrijven I(+ mail) bij het opsturen.

waterlink
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2013 10:13

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door waterlink »

Op 25 september 2013 heb ik mijn telefoon bij een winkel van t-mobile in amsterdam aangeboden ter reparatie. Ik heb het toestel (een xperia go zwart) laten vergezellen door de pakbon (door t-mobile als aankoop bewijs gemarkeerd) en kopie van het contract dat werd afgesloten bij GSM-Topdeal zakelijk op 10 oktober 2012.
Op 30 september ontving ik een mail met daarin een brief van t-mobile dat de garantie van het toestel was verlopen en dat er een reparatie gedaan kon worden door Dynafix voor 230,13 euro. Vervolgens gebeld met t-mobile die zeiden dat dat niet klopte want het toestel was nog geen jaar in bezit. Vervolgens belde t-mobile met Dynafix en toen zeiden ze dat het aankoopbewijs ontbrak (onzin was meegegaan ter reparatie) en of dat alsnog gestuurd kon worden naar: [email protected]. Gedaan, krijg bericht terug dat het niet voldoet. Weer gebeld met t-mobile die zeggen dat het wél voldoet en het gaan uitzoeken.

Het toestel is nog geen jaar in bezit.

Na enige stilte heb ik weer contact gezocht met tmobile: gebeld, gemailed en via facebook. Het voert te ver om alle contactmomenten op te schrijven. Op de mail wordt niet geantwoord (behalve de standaard het-is ontvangen mail. Op FB krijg je een mail met het verzoek naar prive berichten over te stappen en als je dat doet wordt er niet gereageerd op je berichten.
Als je belt zijn ze heel vriendelijk, gaan van alles uitzoeken (want a. dat de garantie is verlopen klopt niet, b. de pakbon is wel degelijk aankoopbewijs, c. het toestel is al teruggestuurd, d. het toestel wordt gerepareerd) en beloven dan dat je wordt teruggebeld door een speciale afdeling binnen 2 dagen.

Dat laatste is nu dus precies 14 dagen geleden. Sindsdien niets meer gehoord en geen toestel teruggekregen.
Een fascinerende goocheltruuc die me enorm veel tijd heeft gekost maar de telefoon is verdwenen.

Sjaak14
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2013 19:36

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door Sjaak14 »

Tot voor kort heb ik jarenlang bij een telecom bedrijf gewerkt, waar we de garantieclaims op mobiele toestellen van klanten, op verzoek van de distributeurs en fabrikanten verstuurden naar Dynafix. Wat een verschikkelijke amateuristische bende is dit zeg! Ik noem het bewust geen 'bedrijf', want dat zou een belediging zijn voor het Nederlandse bedrijfsleven.

Ongelofelijk dat grote fabrikanten zoals o.a. Samsung, HTC en Nokia, de afwikkeling van garantieclaims uitbesteed hebben aan deze obscure club. Toestellen raken kwijt of komen beschadigd retour. Soms duren reparaties enkele maanden. Gloednieuwe toestellen uit doos worden retour gezonden met het bekende etiket "vochtschade", cosmetische schade plus factuur onderzoekskosten. Dure toestellen worden retour gestuurd in een bubbeltjes enveloppe, waardoor tijdens transport schade ontstaat, etc.

Op e-mails krijg je nagenoeg geen reactie of het duurt minstens een week, voordat je een wazige reactie krijgt, waar je geen concrete informatie uit kan halen. Een dispuut indienen n.a.v. een gegronde klacht, is bij voorbaat al kansloos.

Als je ze wilt bellen, ben je regelmatig 20 minuten (a 45 cent per minuut) naar een achterlijk deuntje aan het luisteren, waardoor je gemoedstoestand neigt naar een depressie. Uiteindelijk, als je in de illusie verkeert dat het geduldige wachten beloond zal worden met een vriendelijke stem en duidelijke antwoorden, slaat wederom de hopeloosheid toe, want je wordt door een herintredende vrouw in onverstaanbaar Limburgs dialect afgesnauwd.

Cboogaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2014 17:04

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door Cboogaart »

Heb vorige week mijn telefoon opgestuurd omdat er iets niet goed zit onder mijn scherm, dus als je er op drukte krijg je iets wazigs.

Hebben ze mijn telefoon geupdated en gezegd dat ze verder niks konden vinden. Direct opgebeld en vertellen ze me dat ik er dan te hard op druk wat nergens op slaat. Ik ga altijd heel zorgvuldig met mijn telefoon om en drukt totaal niet te hard. En zeggen ze ook dat het voldoet aan de eisen, terwijl als je normaal typt je al iets wazigs krijg.

Ben 2 weken mijn telefoon kwijt geweest en vervolgens krijg ik hem exact hetzelfde terug! Plus dat ik hem aangetekend op moest sturen wat mij ookal geld koste.

Kortom waardeloos bedrijf wat duidelijk slechte monteurs heeft die er niets van snappen!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door Har06 »

Cboogaart schreef:Heb vorige week mijn telefoon opgestuurd omdat er iets niet goed zit onder mijn scherm, dus als je er op drukte krijg je iets wazigs.

Hebben ze mijn telefoon geupdated en gezegd dat ze verder niks konden vinden. Direct opgebeld en vertellen ze me dat ik er dan te hard op druk wat nergens op slaat. Ik ga altijd heel zorgvuldig met mijn telefoon om en drukt totaal niet te hard. En zeggen ze ook dat het voldoet aan de eisen, terwijl als je normaal typt je al iets wazigs krijg.

Ben 2 weken mijn telefoon kwijt geweest en vervolgens krijg ik hem exact hetzelfde terug! Plus dat ik hem aangetekend op moest sturen wat mij ookal geld koste.

Kortom waardeloos bedrijf wat duidelijk slechte monteurs heeft die er niets van snappen!
Het woord oplichters is me nogal wat, volgt Dynafix?

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door 53078 »

Har06 schreef:
Cboogaart schreef:Heb vorige week mijn telefoon opgestuurd omdat er iets niet goed zit onder mijn scherm, dus als je er op drukte krijg je iets wazigs.

Hebben ze mijn telefoon geupdated en gezegd dat ze verder niks konden vinden. Direct opgebeld en vertellen ze me dat ik er dan te hard op druk wat nergens op slaat. Ik ga altijd heel zorgvuldig met mijn telefoon om en drukt totaal niet te hard. En zeggen ze ook dat het voldoet aan de eisen, terwijl als je normaal typt je al iets wazigs krijg.

Ben 2 weken mijn telefoon kwijt geweest en vervolgens krijg ik hem exact hetzelfde terug! Plus dat ik hem aangetekend op moest sturen wat mij ookal geld koste.

Kortom waardeloos bedrijf wat duidelijk slechte monteurs heeft die er niets van snappen!
Het woord oplichters is me nogal wat, volgt Dynafix?
Waar zie jij dat woord?

Lucas4
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2015 21:04

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door Lucas4 »

Bij het lezen van jullie verhaal herken ik onmiddellijk het mijne.
Ik had bij Proximus een iPhone 4S aangeschaft op 2 augustus 2014. 2 jaar waarborg , mijnheer.
Fijn... serieus bedrijf, dacht bij mezelf. Dat was dus een illusie.
Van bij het begin stelde ik al enige problemen vast met een programma geïnstaleerd door de concessiehouder waar ik mijn nieuwe wagen had gekocht om zo mijn wagen snel te kunnen localiseren mocht ik het vergeten zijn waar ik hem zou hebben achtergelaten. In België liet het programma het soms afweten van mijn wagen te localiseren, maar in het buitenland (Parijs noem je nog niet bepaald het Verre Oosten) dan liet het programma het totaal afweten. Ik diende telkemale een reset te doen. Uiteraard deed ik eerst mijn beklag bij mijn concessiehouder... die mensen hebben mij altijd voor het beste geholpen. Maar plots liet ook mijn telecommunicatie het afweten. Mijn Apple werkte perfect, alleen, geen netwerk meer. Dit was op 28 april 2015, amper 9 maanden na mijn aankoop. In de Proximus winkel vertelde men mij dus dat de antenne defect was en dat die diende hersteld te worden en dat Apple dat automatische zou herstellen, zoniet vervangen door een nieuw toestel. De verkoper van Proximus kon verder vaststellen dat het overige perfect functionneerde.... Drie dagen later kreeg ik het fameuze bericht : VALSCHADE, ONHERSTELBAAR EN GEEN WAARBORG ... ofwel zag ik afvan mijn toestel, ofwel mocht ik 36 Euro betalen voor de onderzoekskosten ofwel mocht ik 275€ voor een nieuw toestel als vervanging terwijl ik op Mediamarkt en andere verkoopspunten mijn model 4S aan 269€ te koop zag staan. Dat zinde mij niet.... maar ze blijven volharden in de boosheid. Maar goed, ik zeg uiteindelijk toe om via een "officiële dealer" een nieuw toestel te mogen ontvangen.... Vandaag 20 mei 2015 mocht ik een hersteld toestel in ontvangst nemen. Dynafix heeft zijn bijnaam Dynafraud wel ergens aan verdiend. Maar ik vind dat Apple en Proximus niet vrijuit gaan in deze zaak. Zij aanzien klanten als automatische geldautomaten die je naar hartelust mag leegpompen.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mei 2015 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerde bewering verwijderd

FrancisArthur
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2014 15:36

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door FrancisArthur »

Het is waar wat die mensen zeggen. Ik ben nu zelf ook bedrogen en nog wel doorgestuurd via SAMSUNG zelf!

Ik wilde even kijken of het de moeite waard was om mijn telefoon te laten repareren maar de kosten waren ruim over de 400 euro voor het maken van mijn scherm.

Dan kan ik beter iets erbij leggen en een nieuwe kopen. Nu vragen ze daar meer dan €50,-- euro voor om het terug te sturen, alleen omdat ze een seconde naar het kapotte scherm hebben gekeken en geconstateerd dat deze was beschadigd..........


NIETS BIJ DYNAFIX LATEN DOEN
en nu dus ook nog eens goed oppassen waar Samsung je heen stuurt want de service is blijkbaar helemaal niet zo goed als ik dacht.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door berndv »

FrancisArthur schreef:NIETS BIJ DYNAFIX LATEN DOEN
De meeste mensen hebben weinig keus. De meeste providers in Nederland werken met dynafix voor hun garantie, dus vaak ben je hier onvrijwillig aan overgeleverd. Ik zeg bewust providers, aangezien de fabrikant in de eerste 2 jaar niet in beeld is alszijnde garantiepartij, maar de leverancier/verkoper van de telefoon. En inderdaad, ook veel van de fabrikanten werken met Dynafix voor de reparatie en afhandeling van garantie.
FrancisArthur schreef:Nu vragen ze daar meer dan €50,-- euro voor om het terug te sturen, alleen omdat ze een seconde naar het kapotte scherm hebben gekeken en geconstateerd dat deze was beschadigd..........
hebben ze u vooraf niet eerst akkoord laten gaan met de voorwaarden? Zo niet, heeft u hier nog een punt om in bezwaar te gaan. Dat deze kosten exorbitant hoog zijn ben ik met u eens, maar als deze kosten vooraf afgesproken waren, kunt u daar natuurlijk achteraf niet op terugkomen. Dit zijn wel standaard gerekende onderzoekskosten. En ja, ze doen er niet veel voor. Toestel ontvangen, inboeken, naar de juiste afdeling brengen, onderzoeken of er wellicht meer is dan het scherm, prijsopgave opstellen, u contacteren over de prijsopgave, afhandeling afhankelijk van uw keuze, retour naar de logistieke afdeling, verzendklaar maken en versturen.
FrancisArthur schreef:Ik wilde even kijken of het de moeite waard was om mijn telefoon te laten repareren maar de kosten waren ruim over de 400 euro voor het maken van mijn scherm.
Voor dat geld wordt die waarschijnlijk niet eens gerepareerd, maar omgeruild. Dynafix is niet heel erg sterk in reparaties, aangezien die meestal in lage lone landen worden uitgevoerd. Om het proces dan toch nog wat te bespoedigen, wordt het toestel vaak omgeruild met een eerder ingenomen defect toestel. Refurbishen heet dat ook wel. Verder dan even de software flashen zullen ze waarschijnlijk niet gaan. En nee, ik werk er niet en weet ook niet of dit zo gaat bij hen, maar heb dit op andere vlakken wel meegemaakt (HiFi en groot bruingoed)

FrancisArthur
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2014 15:36

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door FrancisArthur »

Dank voor uw antwoord!

-Nee, er was van te voren niets afgesproken. Ik wilde juist informeel weten hoeveel het zou gaan kosten voordat ik er aan zou beginnen. Het zal wel normaal zijn tegenwoordig maar ik vind €51,-- euro heel veel geld voor mijn budgetje om het alleen maar even aan hun te laten zien wat nog een week duurde (weekend ertussen).

-Als ik dit had geweten dan had ik mijn telefoon niet weer gewist. Ik was net opnieuw begonnen en had alles opnieuw geïnstalleerd en weer mooi gemaakt met andere launchers zoals ik dat altijd doe. En nu moest ik hem weer wissen voor de reparatie. Een maat van me heeft al vaker telefoons gerepareerd en is een perfectionistje; het zal wat extra moeite kosten zo'n S7 maar het is te doen.
Maar ik dacht laat ik het echt even goed doen en laat me professioneel behandelen door zo'n groot bedrijf, maar helaas voel ik me toch wat bedrogen uitkomen.

Vooral omdat ik hoopte dat die USB poort waar water in zat na een halve dag wachten de USB poort heeft gesloopt en 4 USB kabels erbij door het proberen. Hier denk je dus met een waterdichte telefoon te maken te hebben die beschermd is tegen kortsluiting maar hij is niet vanaf de adapter beschermd dus toen ik na een tijdje in de buurt van mijn telefoon kwam stonk het heel erg! Daarbij zijn dus de sporen van de USB module beschadigd en menig kabel was niet eens meer te gebruiken. Op een gegeven moment dus ook niet mijn GEAR VR meer.

Ik vond dat toch wel twijfelachtig of dat nou geheel mijn schuld was. Maar ik kon bij de aanvraag van de reparatie maar één ding opgeven. Daarom heb ik ervoor gekozen om een duidelijke brief erbij te doen waarin stond dat het om twee dingen ging.
Dynafix heeft echter alleen maar gekeken naar waar ze geld over konden verdienen en niet de 'USB situatie' bekeken.

MVG

J.de Jong
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2011 11:15

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door J.de Jong »

Hier ook waterschade. Onmogelijk. Het zogenaamde bewijs dat Dynafix verstuurde waren foto's van een binnenkant van een telefoon. Onduidelijk of het die van mijn dochter was. Tot ik ging inzoomen, er stond een type nummer. En dat nummer behoort tot een Samsung A5. Die had mijn dochter niet. Absolute oplichters. Daarbij, het toestel is totaal vernield teruggestuurd. Was net twee weken oud.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dynafix oplichters

Ongelezen bericht door berndv »

J.de Jong schreef:Hier ook waterschade. Onmogelijk. Het zogenaamde bewijs dat Dynafix verstuurde waren foto's van een binnenkant van een telefoon. Onduidelijk of het die van mijn dochter was. Tot ik ging inzoomen, er stond een type nummer. En dat nummer behoort tot een Samsung A5. Die had mijn dochter niet. Absolute oplichters. Daarbij, het toestel is totaal vernield teruggestuurd. Was net twee weken oud.
raar verhaal. Toestel van 2 weken oud en dan op grond van waterschade afgekeurd? Dat is vrijwel onmogelijk. De 1e 6 maand na aankoop is het aan de verkoper om aan te geven dat het defect door de klant veroorzaakt is. Eventueel indicatoren fotograferen is niet voldoende binnen deze 6 maanden, als er al vochtschade is, dan zullen ze ook moeten aantonen dat u, of uw dochter, dit heeft veroorzaakt.

Gesloten