Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ArthurHolland
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2021 14:08

Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door ArthurHolland »

Mijn oude telefoon is net kapot gegaan, dus ik heb een andere telefoon nodig.
Ik wil een goedkope telefoon vinden met voldoende functies. Is het merk Xiaomi een goede optie? Heeft iemand suggesties? Ik hoor het graag!

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Erthanax »

ComputerTotaal publiceert met enige regelmaat vergelijkingen van smartphones in een bepaalde prijsklasse, bv 150-200 euro (van maart 2021). Ook Tweakers publiceert reviews van smartphones.
Succes met uw keuze!

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wat is een goedkope telefoon?

Nadeel van een goedkope telefoon is dat je op iets moet inleveren. Wil je liever veel geheugen of liever een goeie camera?

Wat voor de één een goeie telefoon is is voor de andere een slechte telefoon.

sake1987

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kijk eens naar een Motorola, jaren de goedkoopste uitvoering gebruikt en ik kon alles ermee

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door mahadma »

Kijk eens op provider sites, en voer uw wensen in en kijk naar de uitslag. Als de prijs niet naar uw zin is veranderd u de wensen wat.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Seinhuis schreef:
10 aug 2021 13:05
Nadeel van een goedkope telefoon is dat je op iets moet inleveren. Wil je liever veel geheugen of liever een goeie camera?
Of ga voor het vlaggenschip van drie jaar terug. Toen duur nu valt het wel mee.

1marko
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 14:54

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door 1marko »

Motorola

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Xiaomi is een prima telefoon met veel voor weinig. Niet voor niets dat ze inmiddels groter zijn als Apple en Samsung. Ook Pocophone een submerk van Xiaomi is een knappe telefoon.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik denk dat u zich eerst moet afvragen of u een telefoon wilt met Android of een variant van Android.
Als u een Android telefoon wenst, daarop draaien de meeste apps, dan hebt u niets aan de Chinese telefoons. Zij mogen geen Android meer installeren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een toestel met Android 11 is zeer aan te bevelen. Android 9 is per aanstaande herfst al verouderd: geen veiligheidsupdates meer.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik_weet_niet_alles schreef:
11 aug 2021 00:50
hebt u niets aan de Chinese telefoons. Zij mogen geen Android meer installeren.
Wil je 2 grote merken noemen die niet uit China komen of waar het niet in China is gemaakt? 1 zal ik alvast noemen, Nokia. Ben benieuwd naar nummer 2.
Alleen Huawei mag geen zaken doen met Google (en dus geen aindroid zetten op hun telefoons).

Wat ik belangrijk vind (en enkele tips);

Software. Aindroid is het beste. Maar voor welke je kiest, ga voor een toestel waar het nieuwste versie erop staat. Hooguit 1 versie lager.

Werkgeheugen, hoe snel werkt je toestel. 4GB heb je minimaal nodig. Minimaal 6GB voor eenvoudige games. Er zijn toestellen met 12 GB, bedoeld voor zware games.

Opslag geheugen, tegenwoordig heeft elk supermarkt een eigen app, en alle apps worden steeds groter. Ook het besturingssysteem heeft geheugen nodig. Steeds meer apps ben je bijna verplicht om te installeren dus ga hier niet op bezuinigen als je je nieuwe telefoon lang wil gebruiken. 128 GB heb je nodig als je iets meer wil dan YouTube en Facebook. Wil je telefoon toekomst prof zijn, ga dan voor 256 GB. 512 GB komt komt ook voor maar dan betaal je meer dan €1.000 en ik denk dat 512 GB een beetje overdreven is.

selfie camera in je beeldscherm, ik vind het oer lelijk. Helaas hebben bijna alle toestellen dat, al vinden sommige mooi. Oppo heeft een selfie camera die omhoog komt als je die wil gebruiken. Ook komen hun binnenkort met een onzichtbare camera achter de beeldscherm.

Camera tegenwoordig bestaan er op telefoons geen slechte camera, maar de één is mooier dan de andere.

Opladen, tegenwoordig hebben de meeste toestellen USB-C opladers. Je kunt binnen 45 minuten tot 80% opladen. Bij iets oudere toestellen komt micro USB ook nog voor.

4/5G personelijk vind ik 4G snel genoeg en de komende jaren blijft 4G bestaan (nu bestaat 2G en 3G nog). 5G is een overbodige luxe voor consumenten. Elk nieuw toestel kan 3G en 4G aan. Een goedkope telefoon met 5G ga je nu nog niet vinden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Seinhuis schreef:
11 aug 2021 03:38
Ik_weet_niet_alles schreef:
11 aug 2021 00:50
hebt u niets aan de Chinese telefoons. Zij mogen geen Android meer installeren.
Wil je 2 grote merken noemen die niet uit China komen of waar het niet in China is gemaakt? 1 zal ik alvast noemen, Nokia. Ben benieuwd naar nummer 2.
Alleen Huawei mag geen zaken doen met Google (en dus geen aindroid zetten op hun telefoons).

Wat ik belangrijk vind (en enkele tips);

Software. Aindroid is het beste. Maar voor welke je kiest, ga voor een toestel waar het nieuwste versie erop staat. Hooguit 1 versie lager.

Werkgeheugen, hoe snel werkt je toestel. 4GB heb je minimaal nodig. Minimaal 6GB voor eenvoudige games. Er zijn toestellen met 12 GB, bedoeld voor zware games.

Opslag geheugen, tegenwoordig heeft elk supermarkt een eigen app, en alle apps worden steeds groter. Ook het besturingssysteem heeft geheugen nodig. Steeds meer apps ben je bijna verplicht om te installeren dus ga hier niet op bezuinigen als je je nieuwe telefoon lang wil gebruiken. 128 GB heb je nodig als je iets meer wil dan YouTube en Facebook. Wil je telefoon toekomst prof zijn, ga dan voor 256 GB. 512 GB komt komt ook voor maar dan betaal je meer dan €1.000 en ik denk dat 512 GB een beetje overdreven is.

selfie camera in je beeldscherm, ik vind het oer lelijk. Helaas hebben bijna alle toestellen dat, al vinden sommige mooi. Oppo heeft een selfie camera die omhoog komt als je die wil gebruiken. Ook komen hun binnenkort met een onzichtbare camera achter de beeldscherm.

Camera tegenwoordig bestaan er op telefoons geen slechte camera, maar de één is mooier dan de andere.

Opladen, tegenwoordig hebben de meeste toestellen USB-C opladers. Je kunt binnen 45 minuten tot 80% opladen. Bij iets oudere toestellen komt micro USB ook nog voor.

4/5G personelijk vind ik 4G snel genoeg en de komende jaren blijft 4G bestaan (nu bestaat 2G en 3G nog). 5G is een overbodige luxe voor consumenten. Elk nieuw toestel kan 3G en 4G aan. Een goedkope telefoon met 5G ga je nu nog niet vinden.
Ooit gehoord van de Koreaan Samsung?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door sjohie »

alfatrion schreef:
10 aug 2021 16:44
Seinhuis schreef:
10 aug 2021 13:05
Nadeel van een goedkope telefoon is dat je op iets moet inleveren. Wil je liever veel geheugen of liever een goeie camera?
Of ga voor het vlaggenschip van drie jaar terug. Toen duur nu valt het wel mee.
Ook qua te verwachten security patches....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door sjohie »

ArthurHolland schreef:
09 aug 2021 13:44
Mijn oude telefoon is net kapot gegaan, dus ik heb een andere telefoon nodig.
Ik wil een goedkope telefoon vinden met voldoende functies. Is het merk Xiaomi een goede optie? Heeft iemand suggesties? Ik hoor het graag!
U noemt Xiaomi, dus dan neem ik aan dat een toestel draaiend op Android, de bedoeling is? Enige andere smartphone smaak zijn de iPhones, en die zijn verre van goedkoop.

Wat betreft Android is er veel keuze. Goede budgetmerken zijn Poco, Oppo en Xiaomi, alhoewel Samsung met de Axx modellen ook best goed gepositioneerd is qua prijs/kwaliteit. Het huidige Nokia is niks meer dan een Taiwanees bedrijf (HMD) wat de rechten op die naam heeft, het is niet meer het "oude" Nokia. Die leveren wel veel toestellen onder het Android "one" programma, wat betekent dat ze zeker 2 grote android updates krijgen, en 3 jaar securitypatches. Daarop scoren ze beter dan die eerdere drie merken, maar bij hen heb je wel iets minder waar voor je geld qua processors en snelle opslag etc.

Huawei zit al een poosje in het vizier van de Amerikaanse overheid, en dat betekent dat Google geen zaken mag doen met ze, en ze dus geen Play-services mag leveren voor op hun telefoons. Dat betekent geen play-store voor de apps, geen google maps, etc etc, kortom voor iedereen behalve de grootste geeks/prutsers zijn hun recente modellen niet aan te raden. Vind ik persoonlijk erg jammer, qua hardware deden en doen ze erg mooie dingen, maar zonder die play-services zijn ze feitelijk onbruikbaar voor een gemiddelde consument.

Hierboven zijn al wat links gegeven naar sites die regelmatig best-buy guides geven in bepaalde prijsklassen, daar kan je met je budget, wat wij niet kennen, het beste even kijken. Ik vind die van Tweakers altijd erg goed,

Dingen als RAM en bepaalde types CPU's etc, zou ik me niet al te veel op focussen, dan zit je op een gegeven moment 2 cijfers achter de komma in benchmark zus of zo te vergelijken. Elk model met 4Gb ram en een snapdragon processor die met een 6, 7 of 8 begint, is voor dagelijks gebruik prima.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Dirkie »

ArthurHolland schreef:
09 aug 2021 13:44
Mijn oude telefoon is net kapot gegaan, dus ik heb een andere telefoon nodig.
Ik wil een goedkope telefoon vinden met voldoende functies. Is het merk Xiaomi een goede optie? Heeft iemand suggesties? Ik hoor het graag!
Wat wordt bedoeld met goedkoop?
Wat wordt bedoeld met voldoende functies?
Zonder deze informatie is het geven van een zinnig advies niet te doen volgens mij

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

een chinese phone heeft wat software draaien die je volgt, naast de software van google, andere optie, kijk op marktplaats voor een die net niet nieuw meer is, daar gaat er al een mooi deel af van de originele prijs....

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door lubeckdave »

ArthurHolland schreef:
09 aug 2021 13:44
Mijn oude telefoon is net kapot gegaan, dus ik heb een andere telefoon nodig.
Ik wil een goedkope telefoon vinden met voldoende functies. Is het merk Xiaomi een goede optie? Heeft iemand suggesties? Ik hoor het graag!
Een goed merk en vrij goedkoop is Motorola . Voor gemiddeld 150 euro heb je een smartphone van dat merk dat gewoon goed is . En keus zat welk Type !!

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

breien schreef:
11 aug 2021 11:28
Op mijn Huawei smartfoontje zit nog wel Google.
Op oudere modellen mag gewoon google/aindroid worden gebruikt. Op nieuwe modellen mag dat niet meer. Ze hebben een eigen software systeem dat veel op aindroid lijkt. Ik heb me niet in verdiept in de software van Huawei.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Wat wil je er aan besteden. Welke wensen of moet je zeker hebben. Vind je het belangrijk. Wat soort camerascherm wil je .... pixels puntjes/foto en cameralens grote. Via Google kan je veel opzoeken. Vasttoestel, rondlopen met dit toestel (voor binnen) staat er niet bij vermeld. Winkels ka je ook vinden.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door juliomariner »

of ga voor een gerefurbished Samsung ( of voor de liefhebbers Iphone) toestel van ongeveer 2 jaar oud van wat toen de duurste uitvoeringen waren voor een fractie van de nieuwprijs

Gesloten