Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door rvjapio »

pfft...ik gebruik een telefoon om te telefoneren. Maar dat zal wel buitentijds zijn..

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
12 aug 2021 17:41
of ga voor een gerefurbished Samsung ( of voor de liefhebbers Iphone) toestel van ongeveer 2 jaar oud van wat toen de duurste uitvoeringen waren voor een fractie van de nieuwprijs
Prima tip, zo lang je goed kijkt bij wie (en wat) je koopt.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb nu mijn 2e gerefurbisde Samsung en ook deze bevalt me prima. (de eerste ook)
Op de een of andere manier kan ik absoluut niet overweg met een Apple.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Hawk-Eye schreef:
11 aug 2021 16:04
een chinese phone heeft wat software draaien die je volgt, naast de software van google, andere optie, kijk op marktplaats voor een die net niet nieuw meer is, daar gaat er al een mooi deel af van de originele prijs....
Gek want zelfs de NSA kon dit niet bewijzen, dit is echt complot denken. Ook Apple heeft zocht op je gedragingen net als alle andere niet Chinese telefoons. Maar volgen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door sjohie »

Justmeagain schreef:
13 aug 2021 00:35
Hawk-Eye schreef:
11 aug 2021 16:04
een chinese phone heeft wat software draaien die je volgt, naast de software van google, andere optie, kijk op marktplaats voor een die net niet nieuw meer is, daar gaat er al een mooi deel af van de originele prijs....
Gek want zelfs de NSA kon dit niet bewijzen, dit is echt complot denken. Ook Apple heeft zocht op je gedragingen net als alle andere niet Chinese telefoons. Maar volgen?
Terwijl we dankzij oa "Snowden" bewijs hebben dat de NSA zgn. core-routers, zegmaar welke de grote providers gebruiken on al het verkeer op hun netwerken te sturen, onderschepte, en voorzagen van wat extra chips etc, voordat ze van de Cisco fabrieken naar de opslag gingen. Ook weten we daardoor dat hun Engelse tegenhanger, GCHQ, fysiek aftapposten heeft op alle trans-Atlantische glasvezelkabels, en dat alles onder het "five eyes" programma vrolijk deelt met de NSA.

Kortom de VS dééd, en bijna zeker dóet, waar ze de Chinezen alleen nog maar van hebben beschuldigd, en bijvoorbeeld Huawei nu speelbal van is geworden. Overigens is de Chinese overheid al zo ver, dat ze om die vervelende Oeigoeren te monitoren, hun social credit systeem in die regio al echt in gebruik hebben, tot aan QR codes bij de voordeur voor elke persoon die een ambtenaar kan scannen, en door de overheid uit gegeven, verplicht te monteren slimme deurbellen, die met gezichtsherkenning zo kunnen zien wie bij mensen komen en gaan.

Maar goed, ik zou liever een nieuwe Poco of Xiaomi kopen, dan een refurbished Samsung. Dat blijft een 2e handsje, en vaak een type wat nog net een jaartje security updates krijgt, terwijl je op dit moment een nieuwe Xiaomi Redmi 9T (64GB) voor €129,- kan kopen, welke het qua updates wel wat langer vol gaat houden.

- edit, als je even lid wordt vn de mediamarkt club en de nieuwsbrief aanvinkt, krijg je een voucher voor 10 korting, dan wordt die Redmi 9T €119,-

rhen
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2020 16:37
Contacteer:

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door rhen »

Al eens gekeken naar de OnePlus serie? Ik ben al bijna 10 jaar tevreden gebruiker van de OnePlus telefoons. Kunnen vaak hetzelfde als de duurdere Samsungs en iPhones, maar voor een smak minder geld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door sjohie »

rhen schreef:
13 aug 2021 08:42
Al eens gekeken naar de OnePlus serie? Ik ben al bijna 10 jaar tevreden gebruiker van de OnePlus telefoons. Kunnen vaak hetzelfde als de duurdere Samsungs en iPhones, maar voor een smak minder geld.
Tenzij TS nog eens langskomt om die "goedkope" term te voorzien van een duidelijk budget in euro's, blijft het gissen.

Die OnePlus modellen zijn in vergelijking met Samsung inderdaad relatief goedkoop, maar tegen de prijs/kwaliteit van een Poco of Xiaomi kunnen ze niet (meer) op. Je moet als lange OnePlus gebruiker wel weten hoe hun toptoestellen jaar op jaar in prijs zijn gestegen. :wink:

Als je kijkt naar hun budgetmodel, de Nord N100 (€149), versus de door mij hierboven genoemde Xiaomi Redmi 9T (€129 - €10 MM club nieuwsbrief inschrijfkorting = €119), dan heb je voor 30 euro meer, een minder scherm qua resolutie, een iets kleinere accu, een mindere CPU + GPU combo, en een iets tragere lader.

Die Nord N100 zal mogelijk een iets soepeler android "ervaring" hebben dan die Xiaomi, alhoewel de schil van een fabrikant in de praktijk meer persoonlijke smaak is dan wat anders, en vooral de producenten uit het oosten, daar grote stappen in hebben gezet de laatste jaren. Het is bij hen ook al lang niet meer die kleuter-gameboy ervaring die het soms was.

Dat laatste kan ik straks zelf ervaren, heb zonet die Xiaomi besteld als byod werktelefoon, voor die prijs lijkt het een topdeal. Kan ik 'm meteen even vergelijken met mijn P30, misschien dat ik die dan volgend jaar wel vervang door een higher-end Xiaomi. Alhoewel, Huawei heeft dochtermerk Honor verkocht, en die hebben wel (weer) play services, en net een nieuwe serie aangekondigd, dus misschien dat een van die modellen volgend jaar een leuke aanbieding is.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Justmeagain schreef:
13 aug 2021 00:35
Hawk-Eye schreef:
11 aug 2021 16:04
een chinese phone heeft wat software draaien die je volgt, naast de software van google, andere optie, kijk op marktplaats voor een die net niet nieuw meer is, daar gaat er al een mooi deel af van de originele prijs....
Gek want zelfs de NSA kon dit niet bewijzen, dit is echt complot denken. Ook Apple heeft zocht op je gedragingen net als alle andere niet Chinese telefoons. Maar volgen?
ik had een huawei naar tevredenheid overigens, en daarna een nokia, toen ik eens ging scrollen en kijken in de verschillende mappen standen er allerlei bestandjes op van de huawei telefoon die zomaar meegekomen waren van de oude....

Beetje vreemd denk ik dan....

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
13 aug 2021 09:50
ik had een huawei naar tevredenheid overigens, en daarna een nokia, toen ik eens ging scrollen en kijken in de verschillende mappen standen er allerlei bestandjes op van de huawei telefoon die zomaar meegekomen waren van de oude....

Beetje vreemd denk ik dan....
Dat is toch helemaal niet vreemd? Sterker: dat is vaak juist wat je wilt. Als je apps op je nieuwe telefoon gebruikt die je ook op de oude gebruikte, zullen er vaak synchronisaties plaatsvinden. Logisch toch?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

nee niet logisch in dit geval, deze bestandjes waren nergens van en ook nergens aan "gekoppeld" zover ik kon zien heb ze er allemaal handmatig afgedondert en telefoon bleef zijn werk doen zoals het hoort net als alle apps....

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Over wat voor bestanden heb je het dan? Dat de telefoon blijft werken is natuurlijk geen argument.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Hawk-Eye schreef:
13 aug 2021 09:53
nee niet logisch in dit geval, deze bestandjes waren nergens van en ook nergens aan "gekoppeld" zover ik kon zien heb ze er allemaal handmatig afgedondert en telefoon bleef zijn werk doen zoals het hoort net als alle apps....
Daarom kan het nog steeds logisch zijn. En dat iets blijft werken als je er bestanden af gooit is ook niet zo gek. Als de bestanden nodig zijn maakt de app ze gewoon opnieuw aan als ze ontbreken. En vaak is niet simpel te zien wat bij wat hoort. Android is wat dat betreft een behoorlijk zooitje.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

rhen schreef:
13 aug 2021 08:42
Al eens gekeken naar de OnePlus serie? Ik ben al bijna 10 jaar tevreden gebruiker van de OnePlus telefoons. Kunnen vaak hetzelfde als de duurdere Samsungs en iPhones, maar voor een smak minder geld.
Ooit. Tegenwoordig zijn OnePlus toestellen die vergelijkbaar zijn met Samsung en Apple ook aardig aan de prijs. Logisch, dat is gewoon een beproefde manier om met een nieuw merk naar de markt te gaan. Bouw marktaandeel op met lage prijzen en als je dan een gerenommeerd merk wordt verhoog je de prijzen. Moet ook wel, want de kostprijs zal niet lager zijn dan van andere merken, de eerste jaren wordt verlies gewoon ingecalculeerd.

AlexanderDi1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2021 19:16

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door AlexanderDi1 »

Als je een goedkope en krachtige telefoon nodig hebt, raad ik je aan om Huawei Mate 40 te kopen
Ik gebruik het persoonlijk al een half jaar en ben zeer tevreden

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inmiddels zou ik dat merk links laten liggen.
https://www.google.com/search?q=huawei+ ... e&ie=UTF-8

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

kijk eens naar NOKIA, vind je een goed die naar je wensen is kijk daarna dan op MP of de FB MP voor een jonge 2dekans....

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zou nog liever even doorsparen dan een tweedehands mobiel via Marktplaats kopen.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lowieze schreef:
29 sep 2021 11:34
Ik zou nog liever even doorsparen dan een tweedehands mobiel via Marktplaats kopen.
Kan prima via Marktplaats , maar net als met alles wat je koopt, je verstand gebruiken.
Koop je iets als een telefoon, zorg dat je hem op kunt halen en controleer hem dan goed ook de batterij conditie.

Pandjes winkels zoals Used Products , hebben ook nog wel eens leuke aanbiedingen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou niet snel tweedehands kopen, al is het maar omdat je echt niet ter plekke de volledige goede werking kunt checken en je geen garantie hebt. Dan liever een goede refurbished telefoon.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Een goedkope telefoon kopen, iemand suggesties?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nevyn schreef:
29 sep 2021 11:40


Kan prima via Marktplaats , maar net als met alles wat je koopt, je verstand gebruiken.
Koop je iets als een telefoon, zorg dat je hem op kunt halen en controleer hem dan goed ook de batterij conditie.

Pandjes winkels zoals Used Products , hebben ook nog wel eens leuke aanbiedingen.
Hoe controleer je de conditie van een accu dan als je hem bij iemand thuis ophaalt?

Gesloten