LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ellende met GSMWEB

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jon Burrows
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2016 17:37

Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door Jon Burrows »

Ik besloot een abonnement te nemen via GSMWEB. Het ging om een telefoon met een aansluiting via TELE2.
Ik had iets te snel gehandeld met aanvragen, mijn oude abonnement bleek namelijk niet een opzegtermijn van 1 maar 3 maanden te hebben. Ik besloot te annuleren. Dus ik belde direct met TELE2 die er geen probleem van maakten en de boel direct voor mij annuleerden. Ik moest wel nog even met GSMWEB bellen om daar het toestel te annuleren. Dus GSMWEB gebeld, "klantenservice" medewerker vertelde dat de telefoon net de deur uit was gegaan, maar dat was geen probleem, hij annuleerde mijn bestelling en als ik vervolgens het toestel zou weigeren aan de deur zou het daarmee verder afgehandeld zijn.
Helaas dus niet.
Paar dagen later kreeg ik mail van GSMWEB met de vraag waarom we het toestel niet aangenomen hadden. Hele verhaal verteld maar wat blijkt nu, medewerker had geen aantekening gemaakt dus wisten ze daar van niets. Ik mocht ook niet meer annuleren omdat "de aansluiting" al was gemaakt.
Onzin natuurlijk, die is via TELE@ en zij maken geen probleem.....
Na heel veel heen en weer gemail blijft GSMWEB volhouden dat ik de telefoon moet gaan aannemen om dat ik het abonnement moet gaan afnemen. Zelfs de medewerkers van TELE2 vinden dit een idiote situatie en raden aan je abonnementen nooit via ""tussenbedrijven" als GSMWEB te laten lopen maar ja....daar heb ik nu weinig aan!
Iemand nog tips?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door sjohie »

Jon Burrows schreef:Ik besloot een abonnement te nemen via GSMWEB. Het ging om een telefoon met een aansluiting via TELE2.
Ik had iets te snel gehandeld met aanvragen, mijn oude abonnement bleek namelijk niet een opzegtermijn van 1 maar 3 maanden te hebben. Ik besloot te annuleren. Dus ik belde direct met TELE2 die er geen probleem van maakten en de boel direct voor mij annuleerden. Ik moest wel nog even met GSMWEB bellen om daar het toestel te annuleren. Dus GSMWEB gebeld, "klantenservice" medewerker vertelde dat de telefoon net de deur uit was gegaan, maar dat was geen probleem, hij annuleerde mijn bestelling en als ik vervolgens het toestel zou weigeren aan de deur zou het daarmee verder afgehandeld zijn.
Helaas dus niet.
Paar dagen later kreeg ik mail van GSMWEB met de vraag waarom we het toestel niet aangenomen hadden. Hele verhaal verteld maar wat blijkt nu, medewerker had geen aantekening gemaakt dus wisten ze daar van niets. Ik mocht ook niet meer annuleren omdat "de aansluiting" al was gemaakt.
Onzin natuurlijk, die is via TELE@ en zij maken geen probleem.....
Na heel veel heen en weer gemail blijft GSMWEB volhouden dat ik de telefoon moet gaan aannemen om dat ik het abonnement moet gaan afnemen. Zelfs de medewerkers van TELE2 vinden dit een idiote situatie en raden aan je abonnementen nooit via ""tussenbedrijven" als GSMWEB te laten lopen maar ja....daar heb ik nu weinig aan!
Iemand nog tips?
Volgende keer je contract eerst checken voor de opzegtermijn? En altijd eerst de verkopende partij, GSMweb, inschakelen, niet om hun heen gaan naar de achterliggende provider als het toestel nog in verzending is.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door Appie83 »

Jon Burrows schreef: Ik had iets te snel gehandeld met aanvragen, mijn oude abonnement bleek namelijk niet een opzegtermijn van 1 maar 3 maanden te hebben.
Opzegtermijn van 3 maanden? Is het een zakelijk abonnement? Opzegtermijn bij een aansluiting van een consument is doorgaans maar 1 maand. En naar mijn weten mag dit bij een consument ook niet langer zijn dan 1 maand volgens de Telecommunicatiewet

Evt oplossing, u heeft het abonnement afgesloten via internet en dan heeft u het recht om binnen 14 dagen te annuleren. https://www.gsmweb.nl/bestanden/gsmweb/ ... aarden.pdf punt 6

Jon Burrows
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2016 17:37

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door Jon Burrows »

Bedankt voor de reacties.

Ja ik had een zakelijk abonnement, vandaar die 3 maanden opzegtermijn. (heel dom dat ik me dat niet eerder realiseerde maar in feite doet de reden er niet toe)

Ik heb zowel TELE@ als GSMWEB direct gebeld, ik begrijp niet waarom ik eerst GSMWEB had moeten bellen? Wat maakt nou het verschil, wilde opzeggen en heb dat bij beide gedaan. Dat ze toevallig net een paar minuten daarvoor het toestel hadden verstuurd wisten wij niet eens, daar hadden wij nog geen melding van. Wij deden alles geheel volgens het boekje alleen werkt GSMWEB niet volgens het boekje. Die denken dat zij alles maar kunnen maken en boven de wet staan.
Want ja:
je hebt gewoon recht om binnen 14 dagen te annuleren (zie regelgeving omtrent koop op afstand) alleen vindt GSMWEB dus van niet. Het staat zelfs in hun algemene voorwaarden (en ook al zou dat niet zo zijn, zij staan niet boven de wet)

Appie83, bedankt voor je tip! Maar wij hebben dat punt ook al naar ze gemaild maar ze beweren dus gewoon glashard dat we niet kunnen annuleren. Want zodra je het contract hebt ondertekend is het volgens 1 van de medewerkers ineens geen koop op afstand meer.

De medewerkers blijven gewoon voet bij stuk houden. Echt verschrikkelijk.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schrijft:
je hebt gewoon recht om binnen 14 dagen te annuleren (zie regelgeving omtrent koop op afstand) alleen vindt GSMWEB dus van niet. Het staat zelfs in hun algemene voorwaarden (en ook al zou dat niet zo zijn, zij staan niet boven de wet)
van de MKB service desk:

Let op: de Wet koop op afstand is alleen van toepassing op consumenten. Het moet dus gaan om een overeenkomst tussen een particulier en een bedrijf. Wanneer je een product of dienst bestelt voor je (eenmans-)bedrijf is de Wet koop op afstand dus niet van toepassing.

Daar maakt u een grote denkfout.
Voor ondernemers gelden andere regels en wetten.

gr Henk

Jon Burrows
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2016 17:37

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door Jon Burrows »

henk51 schreef:TS schrijft:
je hebt gewoon recht om binnen 14 dagen te annuleren (zie regelgeving omtrent koop op afstand) alleen vindt GSMWEB dus van niet. Het staat zelfs in hun algemene voorwaarden (en ook al zou dat niet zo zijn, zij staan niet boven de wet)
van de MKB service desk:

Let op: de Wet koop op afstand is alleen van toepassing op consumenten. Het moet dus gaan om een overeenkomst tussen een particulier en een bedrijf. Wanneer je een product of dienst bestelt voor je (eenmans-)bedrijf is de Wet koop op afstand dus niet van toepassing.

Daar maakt u een grote denkfout.
Voor ondernemers gelden andere regels en wetten.

gr Henk

Ik heb nergens gezegd dat dit om een zakelijk abonnement gaat, dit gaat om een particulier abonnement. Geen denkfout dus.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Ik heb nergens gezegd dat dit om een zakelijk abonnement gaat, dit gaat om een particulier abonnement. Geen denkfout dus.
"

Begreep het hier uit
door Jon Burrows » 09 jan 2016 18:35

Bedankt voor de reacties.

Ja ik had een zakelijk abonnement, vandaar die 3 maanden opzegtermijn. (heel dom dat ik me dat niet eerder realiseerde maar in feite doet de reden er niet toe)
gr Henk

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door sjohie »

Jon Burrows schreef:Bedankt voor de reacties.

Ja ik had een zakelijk abonnement, vandaar die 3 maanden opzegtermijn. (heel dom dat ik me dat niet eerder realiseerde maar in feite doet de reden er niet toe)

Ik heb zowel TELE@ als GSMWEB direct gebeld, ik begrijp niet waarom ik eerst GSMWEB had moeten bellen? Wat maakt nou het verschil, wilde opzeggen en heb dat bij beide gedaan. Dat ze toevallig net een paar minuten daarvoor het toestel hadden verstuurd wisten wij niet eens, daar hadden wij nog geen melding van. Wij deden alles geheel volgens het boekje alleen werkt GSMWEB niet volgens het boekje. Die denken dat zij alles maar kunnen maken en boven de wet staan.
Want ja:
je hebt gewoon recht om binnen 14 dagen te annuleren (zie regelgeving omtrent koop op afstand) alleen vindt GSMWEB dus van niet. Het staat zelfs in hun algemene voorwaarden (en ook al zou dat niet zo zijn, zij staan niet boven de wet)

Appie83, bedankt voor je tip! Maar wij hebben dat punt ook al naar ze gemaild maar ze beweren dus gewoon glashard dat we niet kunnen annuleren. Want zodra je het contract hebt ondertekend is het volgens 1 van de medewerkers ineens geen koop op afstand meer.

De medewerkers blijven gewoon voet bij stuk houden. Echt verschrikkelijk.
Heb je dat dan overgezet naar een particulier abonnement? Als het nieuwe weer een zakelijk abonnement is, is de wet koop-op-afstand niet van toepassing, want die geldt alleen tussen een particulier en een bedrijf, en een particulier kan volgens mij geen zakelijk abonnement afsluiten?

vincent2017
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2017 17:16

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door vincent2017 »

Ik had een vraagje over GSMweb,

Ik had zonet een Iphone 8 plus betseld met T-mobile netwerk. Netjes contract toegestuurd gehad, alles ingevuld, en zelfs de 0,001 cent gepind online. Alles rond. Wordt ik enkele minuten later gebeld dat er een fout zat in het contract en dat het bedrag van 54 per maand op 0,- per maand stond. Op de site stond dit wel goed, maar blijkbaar in het contract niet en dat is hun fout. Zij hebben mij nu gemaild dat zij het contract eenzijdig vernietigen.. is dat legaal?

Email:

Geachte heer ......,

Hierbij ontvangt u de gevraagde informatie gerelateerd aan bestelnummer.

Wij hebben het verzoek doorgestuurd naar onze BackOffice met het verzoek deze te laten vervallen. Eventuele contracten die u ontvangt kunt u als niet verzonden beschouwen.

Mocht u in de toekomst weer gebruik willen maken van onze service, vernemen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
GSMWEB.NL Nederland B.V.

Speedy123
Berichten: 1145
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door Speedy123 »

vincent2017 schreef:Ik had een vraagje over GSMweb,

Ik had zonet een Iphone 8 plus betseld met T-mobile netwerk. Netjes contract toegestuurd gehad, alles ingevuld, en zelfs de 0,001 cent gepind online. Alles rond. Wordt ik enkele minuten later gebeld dat er een fout zat in het contract en dat het bedrag van 54 per maand op 0,- per maand stond. Op de site stond dit wel goed, maar blijkbaar in het contract niet en dat is hun fout. Zij hebben mij nu gemaild dat zij het contract eenzijdig vernietigen.. is dat legaal?

Email:

Geachte heer ......,

Hierbij ontvangt u de gevraagde informatie gerelateerd aan bestelnummer.

Wij hebben het verzoek doorgestuurd naar onze BackOffice met het verzoek deze te laten vervallen. Eventuele contracten die u ontvangt kunt u als niet verzonden beschouwen.

Mocht u in de toekomst weer gebruik willen maken van onze service, vernemen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
GSMWEB.NL Nederland B.V.
U heeft een telefoon ontvangen met een contract dat het gratis is. Dat is zeer bijzonder. Indien beide partijen het getekend hebben, is het contract gewoon geldig, echter u kunt erop rekenen dat ze daar niet akkoord mee gaan. Ze zullen dus gaan proberen om gewoon 54 euro per maand bij u af te schrijven. Indien u dat geld storneert, kan u ervan uit gaan dat ze een incasso procedure zullen opstarten en als u niet betaald, u voor het kanton gerecht zullen dagen.

Het is dan aan de rechter om te oordelen of het contract rechtsgeldig is of dat het contract als niet bestaand mag worden beschouwd wegens de fout die gemaakt is. In het slechtste geval kan het u een hoop geld kosten plus dat het lastig kan worden om nog ergens een abonnement af te sluiten. Als het u dat risico waard is om aan een gratis telefoon te komen, dan kunt u het voor laten komen.

Persoonlijk schat ik uw kansen zeer laag in maar wie weet.

N2theElis
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2018 11:37

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door N2theElis »

[Tekst verwijderd door de Moderator]

Spijt dat ik ooit via hen iets besteld heb. Lijkt goedkoop, totdat er een keer iets met je telefoon aan de hand is. Dramatische klantenservice. Ik raad iedereen af iets via hen te bestellen.

Mijn iPhone7 ging na 1 jaar, kuren vertonen. Naar de Apple store geweest en zij gaven aan dat het om een fabricagefout ging en dat ik terug moest naar de verkopende partij(GSMweb) omdat dit onder hun garantie behoort te vallen.

GSMweb heeft de iPhone vervolgens naar Dynafix (hun reparatie partner gestuurd). Dynafix geeft aan dat ze de telefoon niet kunnen repareren en dat de fout niet onder garantie valt. Dit terwijl apple zelf het tegenovergestelde aangeeft. Ik kon hem enkel konden omruilen voor €450,-, gratis laten vernietigen, of terug ontvangen voor €50.

GSMweb doet eerst toezegging om de telefoon toe te sturen, maar verschuilt zich vervolgens achter Dynafix en doet helemaal niets voor je. Sterker nog ze proberen je gewoon op te lichten.

Achteraf bleek de telefoon bij een reparatiecentrum binnen een half uur te repareren.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2018 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebrek aan onderbouwing

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door Icasheb »

N2theElis schreef:[Tekst verwijderd door de Moderator]

Spijt dat ik ooit via hen iets besteld heb. Lijkt goedkoop, totdat er een keer iets met je telefoon aan de hand is. Dramatische klantenservice. Ik raad iedereen af iets via hen te bestellen.

Mijn iPhone7 ging na 1 jaar, kuren vertonen. Naar de Apple store geweest en zij gaven aan dat het om een fabricagefout ging en dat ik terug moest naar de verkopende partij(GSMweb) omdat dit onder hun garantie behoort te vallen.

GSMweb heeft de iPhone vervolgens naar Dynafix (hun reparatie partner gestuurd). Dynafix geeft aan dat ze de telefoon niet kunnen repareren en dat de fout niet onder garantie valt. Dit terwijl apple zelf het tegenovergestelde aangeeft. Ik kon hem enkel konden omruilen voor €450,-, gratis laten vernietigen, of terug ontvangen voor €50.

GSMweb doet eerst toezegging om de telefoon toe te sturen, maar verschuilt zich vervolgens achter Dynafix en doet helemaal niets voor je. Sterker nog ze proberen je gewoon op te lichten.

Achteraf bleek de telefoon bij een reparatiecentrum binnen een half uur te repareren.
2 vragen

1. Wat waren de kuren?

2. Waardoor werd hij buiten de garantie verklaard?

Gr Icasheb

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door CB »

N2theElis schreef:Mijn iPhone7 ging na 1 jaar, kuren vertonen. Naar de Apple store geweest en zij gaven aan dat het om een fabricagefout ging en dat ik terug moest naar de verkopende partij(GSMweb) omdat dit onder hun garantie behoort te vallen.
Een fabricagefout die onder garantie valt van de verkopende partij. Volgens mij valt een fabricagefout onder de garantie van de maker van de telefoon, in dit geval Apple dus.

Dutchgirl'schannel
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2019 00:53

Re: Ellende met GSMWEB

Ongelezen bericht door Dutchgirl'schannel »

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb ook problemen met gsmweb die mijn batterij in de telefoon niet willen vervangen omdat hun niet vinden dat er niet iets aan mankeert. Maar vraag me dan toch echt af waarom valt die uit bij 30% en doet dan niks meer en als je hem opstuurt hun zeggen hem 10 min aan de oplader te hebben gehad dat die dan pas ging opladen. Zegt genoeg over de batterij right. Dus ik snap je punt

Gesloten