LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring 4G KPN en Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Ervaring 4G KPN en Vodafone

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

KPN en Vodafone hebben pasgeleden hun 4G netwerken geactiveerd, zijn er al forumleden die hier ervaring mee hebben?
Op dit moment is het alleen nog in de randstad actief, echter heb ik een iphone 5 waarbij 4G dus niet ondersteund.
Daarom zou ik graag feedback ontvangen hoe het 4G netwerk werkt op bijvoorbeeld de HTC One of Galaxy S4.

Alvast bedankt voor alle reactie's.

MVG,

Henk

Bronnen: http://www.belkostenwijzer.nl/Telecom-n ... -netwerk-/

http://www.belkostenwijzer.nl/4G-in-Nederland/

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring 4G KPN en Vodafone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb het pas geprobeerd met een LG toestel in de regio Rotterdam (op het Vodafone netwerk). De eerste ervaring is positief. Ik had ook een appje om de performance te meten en wat vooral opviel was de veel snellere ping tijd. Alleen daardoor is de ervaring veel beter. Maar ook de snelheid was veel hoger dan met 3G. Helaas heb ik het toestel weer moeten inleveren.

(PS: de iPhone 5 ondersteunt wel 4G alleen niet de frequentiebanden die in Nederland zijn vrijgegeven; is dus eerder een Nederlands probleem dan een iPhone probleem).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ervaring 4G KPN en Vodafone

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja rda met s3 en de s4 samsung goed!!!snel

spartametje
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 feb 2007 00:10

Re: Ervaring 4G KPN en Vodafone

Ongelezen bericht door spartametje »

Ik heb een Galaxy S4. Wat ik (nog) niet wist bij aanschaf van de telefoon en mn Vodafone Red abonnement is dat er in mijn regio (groot deel Noord Holland) nog geen G4 dekking was. Nog steeds niet. Ik baal daar vreselijk van, vind het ook misleidend omdat het niet vermeld werd op de site ten tijde van het afsluiten van het abonnement en in de winkel heeft de verkoper er ook niets over gezegd.
Dusss: in deze omgeving net zo tergend langzaam als mijn oude abonnement, maarrrr....toen ik een dag in Amsterdam was en daar gebruik kon maken van de 4G dekking was dat wel een zeer positieve ervaring.
Het was (in vergelijking met wat ik nu heb) razendsnel!
Toen baalde ik helemáál.

Ik hoop echt dat de 4G dekking ook snel in mijn regio gaat werken want ik was er erg tevreden over toen ik het kon uitproberen in Amsterdam!
Het werkte goed met mijn Galaxy S4.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring 4G KPN en Vodafone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

4G wordt momenteel heel snel uitgerolt, dus is het praktisch onmogelijk voor winkels om precies aan te geven wat de dekking is. Daarnaast kan een verkoper ook niet ruiken waar je het toestel en 4G abonnement wilt gaan gebruiken. Thuis geen 4G dekking hebben is voor de meesten geen probleem want daar heb je wifi.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring 4G KPN en Vodafone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

4G wordt momenteel heel snel uitgerolt, dus is het praktisch onmogelijk voor winkels om precies aan te geven wat de dekking is. Daarnaast kan een verkoper ook niet ruiken waar je het toestel en 4G abonnement wilt gaan gebruiken. Thuis geen 4G dekking hebben is voor de meesten geen probleem want daar heb je wifi.

spartametje
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 feb 2007 00:10

Re: Ervaring 4G KPN en Vodafone

Ongelezen bericht door spartametje »

GJvdZ schreef:4G wordt momenteel heel snel uitgerolt, dus is het praktisch onmogelijk voor winkels om precies aan te geven wat de dekking is. Daarnaast kan een verkoper ook niet ruiken waar je het toestel en 4G abonnement wilt gaan gebruiken. Thuis geen 4G dekking hebben is voor de meesten geen probleem want daar heb je wifi.
Ik heb in mei mijn toestel ontvangen en in augustus werd mijn abonnement daadwerkelijk omgezet.
De verkoper moest al mijn gegevens hebben en wist natuurlijk wél in welke omgeving ik het internet het meeste zou gebruiken dus dat vind ik onzin. Ik vind het ook niet uitmaken. Hij had de vraag kunnen stellen en ongeacht wanneer het 4G netwerk uitgerold gaat worden over de rest van Nederland; hij had gewoon moeten melden dat er op dat moment nog geen dekking was is in onze omgeving!
Je betaalt je scheel voor dat abonnement dus ik ben van mening dat ik daarvoor gewaarschuwd had moeten worden zodat ik in ieder geval bewust had kunnen overwegen of ik er nog even mee zou wachten. Hij stond alleen maar te vertellen dat ik daarmee meteen snel internet zou krijgen.
Het komt erop neer dat je extra betaalt voor iets waar je geen gebruik van kunt maken in de omgeving waarin je je het meeste bevindt. En dat wifi thuis verhaal hoeft niet eens genoemd te worden. Als ik alleen maar thuis mobiel zou internetten dan zou ik natuurlijk niet eens aan een Red abo begonnen zijn.
Dus dat doet totaal niet terzake.

En wat is binnenkort uitgerold? Veel te vaag.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Ervaring 4G KPN en Vodafone

Ongelezen bericht door melomaan »

Ik heb een Samsung S4 met KPN. In de Randstad (reis veel tussen Den Haag, Rotterdam, Leiden en Amsterdam) heb ik meestal een 4G-dekking. Het is beduidend sneller dan de andere locaties waar ik kom (ook sneller dan mijn wifi thuis). Kan niet wachten tot ik een landelijke 4G-dekking heb. Wel heb ik de indruk dat bij 4G-locaties mijn batterij sneller leegloopt, maar daar heb ik geen bewijs voor.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaring 4G KPN en Vodafone

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:Ik heb het pas geprobeerd met een LG toestel in de regio Rotterdam (op het Vodafone netwerk). De eerste ervaring is positief.
Mogelijk zijn er nog niet zoveel 4G gebruikers, en juist daardoor is je ervaring positief.
Als iedereen overstapt zal 4G ook wel langzamer worden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaring 4G KPN en Vodafone

Ongelezen bericht door sjohie »

melomaan schreef:Ik heb een Samsung S4 met KPN. In de Randstad (reis veel tussen Den Haag, Rotterdam, Leiden en Amsterdam) heb ik meestal een 4G-dekking. Het is beduidend sneller dan de andere locaties waar ik kom (ook sneller dan mijn wifi thuis). Kan niet wachten tot ik een landelijke 4G-dekking heb. Wel heb ik de indruk dat bij 4G-locaties mijn batterij sneller leegloopt, maar daar heb ik geen bewijs voor.
Volgens mij is het zo dat (vooral de eerste generatie) 4G chipssets relatief veel stroom gebruiken, maar omdat de data sneller binnenkomt heft dat elkaar bij een goede 4G verbinding op. Als je op een plek bent met matige dekking, en je telefoon continue moet switchen tussen 3G of 4G, dan zou dat nog wel van invloed kunnen zijn op je accuduur. Maar dat zal naarmate de chipssets verder evolueren en de dekking beter wordt, een steeds kleiner issue worden.

Gesloten