Ervaring met bankhelpdeskfraude?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin

Ervaring met bankhelpdeskfraude?

Ongelezen bericht door Radar »

Ben jij weleens het slachtoffer geworden van bankhelpdeskfraude, ofwel 'spoofing'? Bij spoofing bellen oplichters je vanaf het echte telefoonnummer van de bank. Hierdoor lijkt het alsof je echt door de bank gebeld wordt, maar in werkelijkheid heb je een oplichter aan de telefoon die je vervolgens geld afhandig maakt. Dit gebeurde ook bij Nicole, waardoor ze 23.000 euro verloor...

Fons van Radar Checkt! spoorde de persoon op die Nicole oplichtte en confronteerde hem. Je kunt de uitzending van 27 september 2021 hier terugkijken: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

Betsy10

Re: Ervaring met bankhelpdeskfraude?

Ongelezen bericht door Betsy10 »

Vandaag 27-09 gebeld door keurige dame van de RABObank....er was geprobeerd in te loggen op mijn bankrekeningnummer vanuit Rusland. Zij kon mijn rekening blokkeren en een nieuwe pas aanvragen, daar had zij wel mijn medewerking voor nodig; in verband met privacy mocht ik het gesprek niet delen met derden.....
Ik zei dat ik mijn bank ging bellen of dit klopte en vroeg waar ik haar kon bereiken en wat haar naam was; Tess Klaver.....ze gaf een 0970 nummer op.
Bij navraag bij de RABO bleek ik niet door de bank te zijn gebeld, dat kunnen ze daar checken.
Foute boel dus, blij dat ik geen gegevens heb verstrekt.
Iedereen gewaarschuwd!

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

Ik heb daar geen ervaring mee, want ik ben niet compleet achterlijk.

Ik vraag me echt af onder wat voor steen de mensen die daar nu nog steeds in trappen hebben geleefd de afgelopen jaren.
Laatst gewijzigd door D34M0N op 28 sep 2021 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

Betsy10 schreef:
27 sep 2021 15:28
Vandaag 27-09 gebeld door keurige dame van de RABObank....er was geprobeerd in te loggen op mijn bankrekeningnummer vanuit Rusland. Zij kon mijn rekening blokkeren en een nieuwe pas aanvragen, daar had zij wel mijn medewerking voor nodig; in verband met privacy mocht ik het gesprek niet delen met derden.....
Ik zei dat ik mijn bank ging bellen of dit klopte en vroeg waar ik haar kon bereiken en wat haar naam was; Tess Klaver.....ze gaf een 0970 nummer op.
Bij navraag bij de RABO bleek ik niet door de bank te zijn gebeld, dat kunnen ze daar checken.
Foute boel dus, blij dat ik geen gegevens heb verstrekt.
Iedereen gewaarschuwd!
Slim dat je de echte bank gebeld hebt en niet het nummer dat die oplichter doorgaf.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is trouwens helemaal niet erg wanneer iemand vanuit Rusland probeert in te loggen op je bankrekening.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Bob Schurkjens schreef:
28 sep 2021 13:26
Het is trouwens helemaal niet erg wanneer iemand vanuit Rusland probeert in te loggen op je bankrekening.
Als het maar niet lukt, of hij moet er veel geld opzetten, dan mag het ook .

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Om er geld op te zetten, hoef je niet in te loggen.

Goofert

Ongelezen bericht door Goofert »

Mensen, hoe is het mogelijk dat hier nog steeds mensen intrappen ! Hoe vaak is hier al aandacht besteed. Ik heb de afgelopen jaren, allerlei telefoontjes, e-mails, sms'jes enz ontvangen, pogingen om mij op te lichten. Ben ik nou zo slim, of jullie zo dom. Ik ga er nooit op in. Als mijn bank mij belt dat criminelen mijn rekening aan het plunderen zijn, zeg ik nou succes er mee. Jullie zijn de bank en weten best
wat te doen, daar heb je mij niet voor nodig.

Plaats reactie