LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra bundels bij KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nidegroot
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2018 15:03

Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door nidegroot »

Afgelopen maand zat ik in een vakantiehuisje zonder internet. Hierdoor is mijn mobiele internet bundel natuurlijk hard gegaan. Zodoende had ik gekozen om een extra bundel te kopen.

Kpn adverteert op de app bij deze bundels dat deze 30 dagen geldig zijn. Mooi, dacht ik, want het was eind juli en dan kon ik deze extra bundel in augustus nog gebruiken.

Dacht ik... Begin augustus ging mijn eigen bundel weer in. Echter, de extra bundel wordt nu niet gebruikt, maar de verloop datum van deze bundel is 24 augustus. Dit betekent dus dat, als ik nog gebruik wil maken van de extra bundel, ik eerst mijn eigen bundel van augustus op moet maken voordat ik het restant vam de extra bundel weer kan gebruiken. Maar dat betekent dus dat ik na 24 augustus geen mb's meer heb en mag ik dus weer een nieuwe bundel bijkopen.

Ik heb kpn hierover gebeld en gevraagd waarom dit niet andersom verloopt? Ik bedoel, je maakt thuis toch ook altijd de dingen op die een minder lange houdbaarheidsdatum hebben? Nee, dit kon niet. Dus dag bij dag zie ik de dagen van de extra bundel aftikken en ik kan hem niet opmaken. Ik vind het erg jammer dat kpn op deze manier extra geld verdiend en mensen te grote bundels extra laat kopen (als ik dit had geweten had ik wel een kleinere bundel gekocht, maar omdat ik dacht dat ik de volgende maand er toch nog gebruik van kon maken ging ik voor de grote).

Ofwel, koop alleen extra voor wat je denkt nodig te hebben voor de maand van aankoop, want de volgende maand heb er eigenlijk niets meer aan!
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2018 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door Dirkie »

nidegroot schreef:Ofwel, koop alleen extra voor wat je denkt nodig te hebben voor de maand van aankoop, want de volgende maand heb er eigenlijk niets meer aan!
Nog een beter advies: lees eerst de voorwaarden van de 'Extra Bundel' want dan weet je wat je koopt. KPN als providers is voor mij alweer 3 providers terug geloof ik maar destijds hanteerden als dezelfde voorwaarde.

nidegroot
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2018 15:03

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door nidegroot »

Dirkie schreef:
nidegroot schreef:Ofwel, koop alleen extra voor wat je denkt nodig te hebben voor de maand van aankoop, want de volgende maand heb er eigenlijk niets meer aan!
Nog een beter advies: lees eerst de voorwaarden van de 'Extra Bundel' want dan weet je wat je koopt. KPN als providers is voor mij alweer 3 providers terug geloof ik maar destijds hanteerden als dezelfde voorwaarde.
Natuurlijk had ik dat moeten lezen van tevoren, maar gaat me meer om het feit dat ze met die '30 dagen geldig' een beetje vals adverteren..

Joopi
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2011 21:47

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door Joopi »

Bij T-Mobile is het nog veel gekker daar verloopt de extra databundel automatisch op de dag dat je nieuwe bundel in gaat.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan zit u toch hooguit een weekje zonder? Bij T-mobile kan je dan nog wel internetten, alleen niet zo snel.

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door Feinel »

Je geeft niet aan of de klantenservice je een antwoord heeft gegeven op de vraag 'waarom', dus misschien handig om het er nog even te vermelden hier. Naast dat je belminuten/sms/data bijkoopt, zijn de bundels ook geldig voor bellen vanuit NL naar EU nummers wat niet standaard bij elk abonnement in zit. In dat geval wil je dan niet dat je na een dagje internet op de 1ste van de maand je extra bundel wordt verbruikt terwijl je een maandelijkse bundel hebt.

jdevrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2017 14:07

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door jdevrie »

IK kwam hier vandaag inderdaad ook achter. Dit is gewoon een vorm van oplichting. Niemand leest de algemene voorwaarden van zoiets als je in de vakantie een extra bundel nodig hebt. Je leest het marketing verhaal in de App en neemt dan de bundel.
Je moet de tekst van algemene voorwaarden ook wel heel goed lezen en de verschillende paragrafen goed in je hoofd met elkaar combineren om tot de conclusie te komen wat de gevolgen zijn van de voorwaarden.
Ik ga met mijn volgende abonnement gewoon naar belsimpel dan heb ik dubbel zoveel data voor minder geld dan ik nu betaal. Dan kom ik niet meer aan het eind van mijn bundel tijdens de vakantie en hoef ik niets extra te nemen.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door juliomariner »

@ jdevrie Dus als iemand de voorwaarden niet leest (doet niiemand volgens u, nou ik wel en met mij velen) is iets dat hem niet bevalt direct oplichting. Sorry hoor wat een kolder en ontwijking van eigen verantwoordelijkheid

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jdevrie

En hebt u de voorwaarden van Simpel wel gelezen?

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Lady, waarom voorwaarden lezen, dat doet toch niemand? De zielige consument kan hier wel komen uithuilen als er toch iets belangrijks in de voorwaarden stond

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Natuurlijk niet lezen, je kunt altijd zeggen dat het oplichting is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door berndv »

jdevrie schreef:
12 aug 2019 10:04
Dit is gewoon een vorm van oplichting. Niemand leest de algemene voorwaarden
Och jee, hoe sluit u in vredesnaam een contract af? U vertrouwd de verkoper op zijn/haar blauwe ogen en zet uw handtekening?
jdevrie schreef:
12 aug 2019 10:04
Ik ga met mijn volgende abonnement gewoon naar belsimpel dan heb ik dubbel zoveel data voor minder geld dan ik nu betaal.
Ik zou dan naar simpel gaan, belsimpel is een webshop waar ze ook gewoon kpn verkopen. En wel de voorwaarden doorlezen hoor, kunnen rare verrassingen in staan.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door JozJan »

Natuurlijk moet je (eigenlijk) de voorwaarden bekijken voor je zo'n bundel afsluit. Aan de andere kant: blijven zeer consumentonvriendelijke producten, zowel de gewone bundels al de extra bundels. Waarom kun je (in ieder geval bij KPN) wat over is van ene gewone bundel niet meenemen naar een volgende maand? er is toch voor betaald? en dan die extra bundel, €8 voor 1gb meen ik, veel geld als je vergelijkt dat je voor onbeperkt bellen + 25 gb maar iets van € 20 kwijt bent.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Extra bundels bij KPN

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, als je meer afneemt gaat de prijs per stuk omlaag, maar het totaalbedrag omhoog. In de jaren '20 was dat al zo bij het Algemeen Wereldtijdschrift voor Financiën, Handel, Nijverheid, Kunsten en Wetenschappen, dat werd uitgegeven door de heer Boorman.

Gesloten