LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
daan0181
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2016 16:11

Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door daan0181 »

Beste Radar,

Een maand geleden heb ik een Samsung Galaxy Note 7 bij KPN besteld, dit betreft een abonnement + telefoon.
Nu zijn alle Note 7's terug geroepen in verband met het doorbranden/exploderen van de batterij.
Dit houdt in dat mijn telefoon is uitgesteld, echter levert dit nu problemen en extra kosten voor mij op!

Een korte uitleg, ik heb op het KPN forum een heel uitgebreid verhaal gezet dit zal ik onderop ook naar verwijzen.
Het probleem zit nu zo:

Mijn huidige 2 jarige abonnement+telefoon bij KPN (LG G3) loopt 21 september 2016 af.
In de voorwaarden van KPN staat dat ik mijn telefoon minimaal 1 maand van te voren moet verlengen. Om deze reden ben ik dus naar een nieuwe telefoon gaan kijken. De telefoon+abonnement waar ik voor gekozen heb, is de Samsung Galaxy Note 7.
Deze bestelling/verlenging heb ik gedaan op 21 Augustus. De telefoon zou op 7 september geleverd worden en het nieuwe abonnement zou ingaan op de dag dat mijn huidige abonnement verloopt (21 september). Echter nu heeft Samsung alle Galaxy Note 7's terug geroepen.

Doordat de telefoon is terug geroepen, wordt mijn telefoon en abonnement uitgesteld.
Dit uitstellen heeft tot gevolg dat mijn huidige abonnement afloopt, dit heb ik nagevraagd bij KPN en deze heeft mij verteld dat het huidige abonnement door blijft lopen totdat de Note 7 wordt geleverd.
Alleen HIER zit dus het probleem in. Doordat het abonnement door blijft lopen, moet ik dus ook door betalen.
Echter zit in het bedrag wat ik nu betaal voor het abonnement een % in dat de kosten van de telefoon moet dekken. (je betaald de telefoon in 2 jaar af).
Nu loopt mijn abonnement dus LANGER dan 2 jaar door, hierdoor ga ik dus extra betalen voor een telefoon die ik al afbetaald heb?
Ik heb geen problemen om door te betalen voor Bellen/Internet/SMS, dit gebruik ik dus daarvoor moet ik betalen (logisch).
Maar het kan toch niet zo zijn dat KPN de kosten voor de telefoon, welk ook in het abonnement zit door blijft rekenen? (telefoon is afbetaald)

Ik vraag mijn af of dit wettelijk wel mag, ik heb tenslotte al voldaan aan het afbetalen van de telefoon.
Tevens heb ik gevraagd of het mogelijk is om een Sim-Only te hebben in de tussen tijd, dit lost dus het probleem op. Echter moet dit MINIMAAL voor 1 jaar. Ook heb ik gevraagd of het maandelijkse bedrag omlaag kan omdat ik alleen voor Bellen/Internet/SMS wil betalen, Dit is ook niet mogelijk.

Ik vind dit heel vreemd en denk dat meerdere mensen dit probleem ervaren. Tevens zegt KPN eigenlijk dat het mijn eigen schuld/probleem is, hier kan ik echter niks aan doen.

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen!!


Met vriendelijke groet,
Daan.

ps. Hier de link naar het Topic dat ik op het KPN forum heb gezet. (heel stuk uitgebreider).
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnemen ... e-7-426020

[Moderatie: Titel iets verduidelijkt]
Laatst gewijzigd door daan0181 op 15 sep 2016 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door Har06 »

Ts Ts toch , nog een uitgebreider verhaaltje, wat wil je nu eigenlijk met de zg extra kosten.

Ik zou blij zijn dat een leverancier zijn verantwoordelijkheid neemt en je niet opzadelt met een slecht en gevaarlijk toestel :mrgreen:

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dit is de reden waarom ik mijn toestel en mijn abonnement los van elkaar koop. Ik hoef dan niets 'af te betalen' en kan zelf bepalen wanneer ik een nieuw toestel (namelijk als het in de aanbieding is) of abonnement koop. Mijn toestel gaat nu al 2,5 jaar mee, kan nog alle moderne apps zonder probleem draaien. En de kosten zijn lager dan wanneer ik 2,5 jaar geleden een abonnement + toestel gekocht had, want dat was maar voor 2 jaar.
Een voordeel. Bij je nieuwe abonnement zijn de kosten van toestel en abonnement wel gescheiden, want dat is sinds kort verplicht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door moederslink »

daan0181 schreef:
Echter zit in het bedrag wat ik nu betaal voor het abonnement een % in dat de kosten van de telefoon moet dekken. (je betaald de telefoon in 2 jaar af).
Nu loopt mijn abonnement dus LANGER dan 2 jaar door, hierdoor ga ik dus extra betalen voor een telefoon die ik al afbetaald
Juist , ik snap het....om welk hoog bedrag gaat het exact dat u extra blijft doorbetalen voor uw telefoontoestel? :roll:
En misschien is " de ramp " van korte duur en heeft u zo uw wel veilige Samsung Galay Note 7 al in huis.
Vervelend , maar a.d andere kant is het maar goed dat ze dit product terughalen..met een ontploffende batterij was de schade en ellende vele malen groter geweest :shock:
Laatst gewijzigd door moederslink op 14 sep 2016 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bedoelt KPN niet gewoon dat je abonnement doorloopt, maar dan natuurlijk wel exclusief de opslag voor je toestel?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind wel dat TS een punt heeft. Al gaat het om een duppie, afspraak is afspraak. Moet je zelf eens omgekeerd doen bij KPN< dan zijn de rapen gaar.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door olaf79 »

TS heeft meer dan een punt, dit is recent voor de rechter geweest, en RADAR heeft er al aandacht aan besteed
viewtopic.php?f=151&t=165649&sid=148a40 ... 4091f64b2b

In feit zou TS de prijs van het abonnement mogen verminderen met de gemiddelde prijs van het toestel (destijds zo'n 750 euro) gedeeld door 24. Ik kom dan op een vermindering van 31 euro.

Een andere optie is om het abonnement op te zeggen, en een andere provider te kiezen. Vervolgens het toestel los te kopen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door olaf79 »

TS hier staat dat het om LG G5 ging, op KPN staat G3, wat is het nu???

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:Ts Ts toch , nog een uitgebreider verhaaltje, wat wil je nu eigenlijk met de zg extra kosten.

Ik zou blij zijn dat een leverancier zijn verantwoordelijkheid neemt en je niet opzadelt met een slecht en gevaarlijk toestel :mrgreen:

Jeetje Har, wat zit je toch weer dom te kletsen!!
C komt het niet in je straatje uit ?? hebberigheden graaiculturen juich het maar toe, geen bekende verwijzing van jou naar een wetswinkel facebook twitter etc etc :oops:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06, dat is niet nodig. De rechter heeft uitspraak hierover gedaan. Het is niet toegestaan wat de telco's doen en volgens mij weet jij dat best

daan0181
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2016 16:11

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door daan0181 »

Har06 schreef:Ts Ts toch , nog een uitgebreider verhaaltje, wat wil je nu eigenlijk met de zg extra kosten.

Ik zou blij zijn dat een leverancier zijn verantwoordelijkheid neemt en je niet opzadelt met een slecht en gevaarlijk toestel :mrgreen:
Har06,
In mijn abonnement betaal ik ook voor een telefoon. Deze is NU dus afbetaald, lijkt me heel vreemd dat ik hiervoor door moet betalen omdat KPN niet kan leveren.
De leverancier van de telefoon, Samsung, doet wat hun moeten doen. Daar ben ik ook blij mee, tevens geven zei een compensatie voor dit probleem. Echter zeg KPN gewoon, het is jou probleem en rekent extra kosten (al afbetaalde telefoon).
olaf79 schreef:TS hier staat dat het om LG G5 ging, op KPN staat G3, wat is het nu???
Olaf79,
Bedankt! klein foutje is inderdaad de G3, G5 is pas uit dus die kan niet 2 jaar oud zijn.
Heb het veranderd in het bericht!
moederslink schreef:
daan0181 schreef:
Echter zit in het bedrag wat ik nu betaal voor het abonnement een % in dat de kosten van de telefoon moet dekken. (je betaald de telefoon in 2 jaar af).
Nu loopt mijn abonnement dus LANGER dan 2 jaar door, hierdoor ga ik dus extra betalen voor een telefoon die ik al afbetaald
Juist , ik snap het....om welk hoog bedrag gaat het exact dat u extra blijft doorbetalen voor uw telefoontoestel? :roll:
En misschien is " de ramp " van korte duur en heeft u zo uw wel veilige Samsung Galay Note 7 al in huis.
Vervelend , maar a.d andere kant is het maar goed dat ze dit product terughalen..met een ontploffende batterij was de schade en ellende vele malen groter geweest :shock:
Moederslink,
Om welk bedrag het exact gaat is moeilijk te zeggen. Providers hebben deze prijs altijd verzwegen in het abonnement en zijn sinds kort door de Hoge Raad verplicht dit weer te geven in het abonnement. Wat dus betekend dat ze vroeger niet volgens de wet abonnementen hebben afgesloten. Wat nog wel uitgezocht wordt is hoe de providers de in het verleden afgesloten abonnementen moeten te compenseren.
Hoelang het gaat duren voordat ze nieuwe gaan leveren weet niemand. Hoogstwaarschijnlijk gaat dit nog wel even duren (maanden) aangezien de grote hoeveelheden die ze moeten terugroepen/maken. Aangezien elke maand dat het langer duurt ik teveel betaal kan dit best oplopen.
Moneyman schreef:Bedoelt KPN niet gewoon dat je abonnement doorloopt, maar dan natuurlijk wel exclusief de opslag voor je toestel?
Moneyman,
Te lezen in de reacties op KPN forum, zeggen ze daar eigenlijk: je hebt pech en je betaald gewoon door. Men zegt hier dat het voor hun niet mogelijk is de abonnement aan te passen en dus heb ik pech. Wat mij heel vreemd lijkt, aangezien de rekening maandelijks kan verschillen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er het wat gedoe geweest rondom telefoonabonnementen met mobieltjes met een totaalprijs. Wettelijk gezien hoef je zeker niet de volledige totaalprijs door te betalen. Er zijn clubs die bedragen voor je terughalen, maar dat kost je vaak wel iets van 15%.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Extra kosten door uitgestelde levering Samsung Galaxy Note 7

Ongelezen bericht door Dirkie »

Inmiddels zijn er nieuwe ontwikkelingen (zie oa dit bericht op Nu.nl). Ben wel benieud wat KPN voor TS gaat betekenen. Immers het abonnement zoals afgesproken kan niet worden geleverd.

Gesloten