Fout op fout van Tele2 bij automatische incasso

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6360
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Fout op fout van Tele2 bij automatische incasso

Ongelezen bericht door Jolijn » 27 dec 2016 16:08

Sinds ca een half jaar. een Tele2 abonnement inclusief telefoon.
Het maandbedrag wordt automatisch geïncasseerd: Tele2 doet dat dmv 2 aparte bedragen te incasseren; 1 voor het toestel 1 voor de bel, sms, internetbundel.
Dit is een paar keer goed gegaan, ook na een wijziging van het (mijn) bankrekeningnummer.
1. Begin november een factuur + acceptgiro ontvangen: betalingsachterstand, binnen 5 dagen overmaken, anders blabla, incassokosten, afsluiten enz.
Bankrekening gecheckt: voldoende saldo, Tele2 heeft maar 1 bedrag geïncasseerd. Contact opgenomen: het ligt niet aan mij, het ligt aan Tele2, Tele2 geeft fout toe, is computerprobleem, hopelijk zsm opgelost. Svp zelf handmatig restbedrag overmaken. Gedaan, geen probleem verder.
2. Eind november: afgesloten. Gebeld: het ligt niet aan mij het ligt nog steeds aan Tele2, Tele2 heeft zelf weer alleen maar 1 bedrag geïncasseerd, Tele2 geeft toe hier nog steeds mee bekend te zijn. Tele2 heeft deze keer geen factuur + acceptgiro gestuurd, geen sms, niks. I.p.daarvan afgesloten. Graag handmatig overmaken, daarna wordt pas weer aangesloten, ondanks dat Tele2 weet en toegeeft dat het hun eigen fout is.
3. Na enkele dagen weer aangesloten met de mededeling dat de volgende maand aansluitkosten à €28 in rekening gebracht zullen worden. :twisted:
Gebeld: ja is onterecht, ja Tele2 weet het, mogelijk zullen/kunnen deze aansluitkosten nog teruggedraaid worden (voor de vlg incassering is nog 14 dagen de tijd), wordt het bedrag toch ingehouden, kan ik een vergoedingsformulier indienen.
4. Half december via mijn Tele2 de aanstaande factuur bekeken: er staan geen aansluitkosten op :) ook staat er de datum waarop het juiste, correcte bedrag zal worden geïncasseerd.
5. In tegenstelling tot wat op die factuur staat is weer maar 1 bedrag geïncasseerd en weer moet het andere bedrag handmatig overgemaakt worden.
Ja, het ligt niet aan mij, dat is bij Tele2 bekend, Ja er is nog steeds een computerprobleem, ja het is bekend dat de fout bij Tele2 ligt.

Heeft Tele2 al enig idee of er enige logica is in dit probleem?
Hebben alleen degenen met achternaam Jansen dit?
Ligt het aan het bankrekeningnummer? Hebben degenen met bankrekeningnummer eindigend op een 5 dit probleem?
Ligt het aan de kleur van de telefoon? Hebben alleen mensen met een witte dit probleem?

Wat een gemak, een automatische incasso, vaak een voorwaarde om een dienst/produkt af te nemen. Bij voldoende saldo, heb je geen omkijken naar betalingen.
Tele2 kan niet met een afgegeven automatische incasso omgaan. Na 3 keer zelf het ene gedeelte van het verontschuldigde bedrag handmatig aan Tele2 overgemaakt te hebben, wordt het denk ik tijd, de automatische incasso in te trekken. Wie daar niet mee om kan gaan, wil ik de verantwoording niet geven.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 feb 2017 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Fout op fout van Tele2 bij automatische incasso

Ongelezen bericht door beusen » 27 dec 2016 20:06

Sommige vragen zijn zo goed, dat het jammer zou zijn, ze met een antwoord te verknoeien. :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6360
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fout op fout van Tele2 bij automatische incasso

Ongelezen bericht door Jolijn » 25 jan 2017 14:04

In december werden de onterecht gefaktureerde aansluitkosten niet geincasseerd: helemaal goed dus. Kennelijk heeft iemand het licht gezien en deze handmatig verwijderd? Waarom dan niet meteen handmatig het.juiste bedrag geïncasseerd?
De 30 dagen waarbinnen Tele2 zal reageren op mijn klacht zijn voorbij.

Een nieuw jaar, 2017, een frisse start?
Ja, er wordt nu het juiste maandbedrag voor telefoon en abbo geincasseerd, goed gedaan jochie.
Toch is €28 teveel ingehouden?!
Juist, de onterechte aansluitkosten worden nu alsnog in rekening gebracht.

Mijn topictitel is te vriendelijk.....

Vmax
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:38

Re: Fout op fout van Tele2 bij automatische incasso

Ongelezen bericht door Vmax » 26 feb 2017 10:42

Je bent niet de enige.
Bij mij gaat het al 6 maanden mis.

En hier staat ook genoeg ellende
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180

Klantenservice doen niks en kunnen niks.

Tele2 is een schande.


Tip: Blijf Heel Ver Weg Van Tele2

BreejKC
Berichten: 1330
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Fout op fout van Tele2 bij automatische incasso

Ongelezen bericht door BreejKC » 27 feb 2017 15:01

Beste Jolijn (en anderen). Als alles is gegaan zoals u het hier neerschrijft, ja, dan gaat Tele2 keer op keer in de fout. Administratief is het een ware puinhoop bij dit bedrijf, wat u nu in de praktijk ondervonden heeft. Echter, u heeft een cruciale fout gemaakt. Waarschijnlijk heeft u alleen getelefoneerd met Tele2, allerlei prachtige toezeggingen gekregen, niets is nagekomen en u heeft van die toezeggingen niets op schrift. Behalve de eenmalige afschrijvingen van Tele2 (deze bewijzen niet dat de tweede automatische incasso niet is geïncasseerd), en uw afschrijvingen die handmatig zijn gedaan, zijn uw magere bewijsmateriaal. Het enige wat u hiermee aantoont is dat u onterecht bent afgesloten en onterecht heraansluitingskosten in rekening worden gebracht.

Moraal van dit verhaal: Correspondeer als er problemen met betalingen zijn, met wie dan ook, nooit maar dan ook werkelijk nooit telefonisch. U bewijst geen enkele toezegging die is gedaan. Correspondeer dus altijd schriftelijk. Ja, zelfs email is officieel schriftelijk. Krijgt u dan geen antwoord of worden schriftelijk gedane toezeggingen niet nagekomen, dan pas staat u sterker.

Vanaf nu raadt ik u aan alleen hierover nog schriftelijk te corresponderen met Tele2, alles daarin netjes op een rijtje te zetten en aangeven wat u van hen verwacht. Geef hen een redelijke termijn (bijvoorbeeld 14 dagen na dagtekening van uw brief) hun fout goed te maken. Dit bewijs natuurlijk wel netjes verzamelen. Wordt het dan nog niet opgelost, dan heeft u materiaal in handen om hiervoor bij de Geschillencommissie Telecom een geschil tegen Tele2 aan te spannen.

Gesloten