LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door Erthanax »

Familie misschien niet, uw (zorg)verzekeraar mogelijk wel.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
06 jan 2019 12:53
Familie misschien niet, uw (zorg)verzekeraar mogelijk wel.
Nee hoor. In al die jaren sowieso nog nooit gebeld door mijn zorgverzekeraar ( waarom zou die bellen behalve mij iets te verkopen. Zij communiceren alles via de mijn-omgeving ). Datzelfde geldt voor alle andere verzekeringen. Ziekenhuizen, huisartsen en andere instanties bellen altijd via een bekend en publiekelijk nummer ( zeker geen 0800 ), dus ook daar hoeft het niet voor.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Telefoonangst of belangst is blijkbaar een groot probleem tegenwoordig waar psychiaters soms een hele klus aan hebben. https://mens-en-samenleving.infonu.nl/p ... orden.html

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
06 jan 2019 12:32
Lady1234 schreef:
06 jan 2019 12:29
Ik begrijp niet waarom mensen zitten te bibberen in hun stoel als ze gebeld worden door een onbekend nummer, of als het nummer niet in beeld komt.

Er gaat geen pistool af, als je opneemt.

Ik snap niet waarom je door Jan en alleman gebeld moet willen worden. Je mist niets als je niet door deze callcenters gebeld wordt hoor.
Je mist het punt van Lady1234. Ze geeft nergens aan dat mensen gebeld moeten willen worden, maar wil aangeven dat als je wil weten wie er achter een bepaald nummer zit je beter kan opnemen dan een bericht aan kan maken op een internetforum.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door Lady1234 »

angel1978 schreef:
06 jan 2019 12:41
Lady1234 schreef:
06 jan 2019 12:36
Neem gewoon op, dan weet je wie er belt. Hoef je het internet niet af te speuren.
Welke familie belt met een 0800 nummer? Neem niet op of nog beter, blokkeer al deze nummers standaard met een app en je hebt er geen last meer van!
Niet gelezen dat dat nummer van KPN is?

En ziekenhuizen bellen normaal gesproken met een afgeschermd nummer.

En de andere reactie ging over een normaal Nederlands nummer.

Op de ouderwetse vaste telefoon kon men ook niet zien wie er belde. Maar u kunt beter de telefoon de deur uit doen, veel veiliger.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door angel1978 »

En ziekenhuizen bellen normaal gesproken met een afgeschermd nummer.
Nee hoor, zeker niet standaard. Wel met een algemeen ( receptie ) nummer.
Maar u kunt beter de telefoon de deur uit doen, veel veiliger.
Nee hoor, gewoon een app installeren die onbekende nummers en buitenlandse nummers niet door laat en vreemde nummers onmiddellijk koppelt aan het bedrijf dat belt zodat je dit weet en niet op hoeft te nemen. Kun je je telefoon gebruiken waar deze voor bedoeld is, namelijk communiceren met vrienden, familie en kennissen die je je nummer gegeven hebt.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
06 jan 2019 13:07
angel1978 schreef:
06 jan 2019 12:32
Lady1234 schreef:
06 jan 2019 12:29
Ik begrijp niet waarom mensen zitten te bibberen in hun stoel als ze gebeld worden door een onbekend nummer, of als het nummer niet in beeld komt.

Er gaat geen pistool af, als je opneemt.

Ik snap niet waarom je door Jan en alleman gebeld moet willen worden. Je mist niets als je niet door deze callcenters gebeld wordt hoor.
Je mist het punt van Lady1234. Ze geeft nergens aan dat mensen gebeld moeten willen worden, maar wil aangeven dat als je wil weten wie er achter een bepaald nummer zit je beter kan opnemen dan een bericht aan kan maken op een internetforum.
Volgens mij missen jullie zelf het punt, namelijk dat TS NIET gebeld wil worden door dit nummer en het zelfs geblokkeerd heeft...
In de OP staat zelf ook al dat het een nummer van de KPN is, dus dat is het probleem helemaal niet, dit is bekend..

ZeerPrivé
Berichten: 5420
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

angel1978 schreef:
06 jan 2019 14:14
En ziekenhuizen bellen normaal gesproken met een afgeschermd nummer.
Nee hoor, zeker niet standaard. Wel met een algemeen ( receptie ) nummer.
Maar u kunt beter de telefoon de deur uit doen, veel veiliger.
Nee hoor, gewoon een app installeren die onbekende nummers en buitenlandse nummers niet door laat en vreemde nummers onmiddellijk koppelt aan het bedrijf dat belt zodat je dit weet en niet op hoeft te nemen. Kun je je telefoon gebruiken waar deze voor bedoeld is, namelijk communiceren met vrienden, familie en kennissen die je je nummer gegeven hebt.

'Mijn' ziekenhuis (groot zkh in de randstad) belt met onderdrukt nummer, net als 'mijn' apotheker. Een app installeren op een 'vaste' telefoon? Voor het blokkeren van nummers op mobiele phones heb je geen app nodig. Die mogelijkheid zit er standaard al op.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
06 jan 2019 14:35
angel1978 schreef:
06 jan 2019 14:14
En ziekenhuizen bellen normaal gesproken met een afgeschermd nummer.
Nee hoor, zeker niet standaard. Wel met een algemeen ( receptie ) nummer.
Maar u kunt beter de telefoon de deur uit doen, veel veiliger.
Nee hoor, gewoon een app installeren die onbekende nummers en buitenlandse nummers niet door laat en vreemde nummers onmiddellijk koppelt aan het bedrijf dat belt zodat je dit weet en niet op hoeft te nemen. Kun je je telefoon gebruiken waar deze voor bedoeld is, namelijk communiceren met vrienden, familie en kennissen die je je nummer gegeven hebt.

'Mijn' ziekenhuis (groot zkh in de randstad) belt met onderdrukt nummer, net als 'mijn' apotheker. Een app installeren op een 'vaste' telefoon? Voor het blokkeren van nummers op mobiele phones heb je geen app nodig. Die mogelijkheid zit er standaard al op.
Vaste telefoon?
Ja ( let op, artikel uit 2013! )
https://www.seniorweb.nl/nieuws/nieuw-v ... et-android

Maar als je toch een mobiele telefoon hebt zou ik zeggen gooi die vaste lijn zo snel mogelijk de deur uit..

Blokkeren van specifieke nummers kun je ongetwijfeld al wel op een smartphone, maar ik heb nog geen standaardfunctie ontdekt die geheime en/of buitenlandse en/of callcenter en/of fraude/scam nummers standaard kan blokkeren zonder dat je deze specifiek per nummer hoeft aan te geven..

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door Erthanax »

angel1978 schreef:
06 jan 2019 14:14
Kun je je telefoon gebruiken waar deze voor bedoeld is, namelijk communiceren met vrienden, familie en kennissen die je je nummer gegeven hebt.
Mij lijkt de telefoon (vast, mobiel of slim) voor meer bedoeld dan communiceren met vrienden, familie en kennissen die men zijn nummer heeft gegeven.

Dat ú dat vindt en daanaar handelt is prima, maar u moet niet doen voorkomen of het om een natuurwet gaat.

Ik ben een aantal malen aangenaam verrast geweest toen ik door iemand gebeld werd aan wie ik nooit mijn nummer heb gegeven.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
06 jan 2019 14:45
angel1978 schreef:
06 jan 2019 14:14
Kun je je telefoon gebruiken waar deze voor bedoeld is, namelijk communiceren met vrienden, familie en kennissen die je je nummer gegeven hebt.
Mij lijkt de telefoon (vast, mobiel of slim) voor meer bedoeld dan communiceren met vrienden, familie en kennissen die men zijn nummer heeft gegeven.
Dat mag, maar ga nu niet doen alsof dat een natuurwet is.. :roll:

En blijkbaar denkt TS ( waar het in dit topic toch echt om gaat ) daar ook niet zo over.. Hoewel een aantal anderen toch vinden dat TS daar niet zo over mag denken.

Ik ben velen malen vaker onaangenaam verrast door mensen die ik mijn nummer niet heb gegeven dan andersom.. Vandaar dat die app ook zo goed bevalt :mrgreen:

Maar als nu iedereen die gebeld wil worden dit aangeeft ( op een website of zo .. wat lijkt dat toch veel op de telefoonboeken van vroeger ;) ).. Kunnen al die bel-me-niet registers ook weg en houden we alleen bel-me-wel registers over ( of zouden die dan ineens heel leeg blijven :roll: ).
Laatst gewijzigd door angel1978 op 06 jan 2019 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5420
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik schrijf toch nergens dat ik nog een 'vaste' telefoon heb. Waar lees je dat, dan corrigeer ik dat even. En er zijn nog ik weet niet hoeveel mensen (vooral ouderen) die met een dect of nog erger een bedrade telefoon zitten te klooien.

Succes verder met zoeken naar enkel en alleen om je gelijk te halen.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
06 jan 2019 14:50
Ik schrijf toch nergens dat ik nog een 'vaste' telefoon heb. Waar lees je dat, dan corrigeer ik dat even. En er zijn nog ik weet niet hoeveel mensen (vooral ouderen) die met een dect of nog erger een bedrade telefoon zitten te klooien.

Succes verder met zoeken naar enkel en alleen om je gelijk te halen.
Je schijnt niet te beseffen dat het hier om TS gaat en haar frustratie over lastig gevallen worden?
Niet over of jij nu gelijk krijgt of niet?

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door Erthanax »

Angel1978, ik neem aan dat u het verschil begrijpt tussen "is" en "mij lijkt".

Ik wordt overigens zelden gebeld door personen of bedrijven met wie ik geen enkele relatie heb. En dat zonder app of register :wink:

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
06 jan 2019 15:12
Angel1978, ik neem aan dat u het verschil begrijpt tussen "is" en "mij lijkt".

Ik wordt overigens zelden gebeld door personen of bedrijven met wie ik geen enkele relatie heb. En dat zonder app of register :wink:
Mooi toch, maar TS heeft daar blijkbaar wel last van.. zij zou dus gebaat zijn bij tips over hoe dit op te lossen, niet bij psychologie over het gebeld worden...

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door Lady1234 »

angel1978 schreef:
06 jan 2019 15:16
Erthanax schreef:
06 jan 2019 15:12
Angel1978, ik neem aan dat u het verschil begrijpt tussen "is" en "mij lijkt".

Ik wordt overigens zelden gebeld door personen of bedrijven met wie ik geen enkele relatie heb. En dat zonder app of register :wink:
Mooi toch, maar TS heeft daar blijkbaar wel last van.. zij zou dus gebaat zijn bij tips over hoe dit op te lossen, niet bij psychologie over het gebeld worden...
Hoe dat op te lossen? Door een keer de telefoon aan te nemen en door te geven dat zij geen zakelijke klant is, dus niets aan die telefoontjes heeft. Opgelost.

ZeerPrivé
Berichten: 5420
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hypo63 schreef:
06 jan 2019 18:18
Toch gek dat een aantal forumleden telefoonterreur steunen en de schuld bij TS neerleggen omdat deze de telefoon niet opneemt. Ik zou bijna gaan hopen dat deze forumleden zelfs eens dag en nacht lastig worden gevallen met telefoonterreur. Gewoon midden in de nacht even de telefoon opnemen en u bent er weer voor een paar uur vanaf.

Vliegtuigstand. Ideaal!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hoorapparaten liggen op het nachtkastje, kun je bellen tot je een ons weegt. Telefoon staat trouwens in de woonkamer, hoor ik zowieso niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door moederslink »

Hypo63 schreef:
06 jan 2019 18:18
Toch gek dat een aantal forumleden telefoonterreur steunen en de schuld bij TS neerleggen omdat deze de telefoon niet opneemt. Ik zou bijna gaan hopen dat deze forumleden zelfs eens dag en nacht lastig worden gevallen met telefoonterreur. Gewoon midden in de nacht even de telefoon opnemen en u bent er weer voor een paar uur vanaf.
Telefoon staat hier s'nachts op ' stil ' , s'nachts moeten we slapen en mag dat ding dan alsjeblieft uit?! :wink:
Word je overdag herhaaldelijk gebeld door onbekende nummers dan is dat idd bloedirritant, kan ik mij goed voorstellen.
Als ik al gebeld word door een onbekend nummer neem ik wel op , zeg " hallo " en zeg ...bij geleur en gezeur : " nee bedankt, geen belangstelling " ....en verbreek direct daarna de verbinding, maar telefoonterreur ken ik eigenlijk helemaal niet in die mate.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gebeld cq lastig gevallen door 08005025

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als een bepaald nummer blijft proberen u te bereiken (omdat u niet opneemt) is dat nu al telefoonterreur? Volgens mij is het gewoon iemand die graag met u wil spreken. Opnemen, vaststellen waarover het gaat, adequaat reageren; meer heeft het niet om het lijf.

En als het antwoord nee is, en als de wederpartij dan nog steeds dagelijks blijft bellen met hetzelfde verhaal, ja dán wordt het heel vervelend.

Een oud-collega werd ooit dagenlang tientallen malen per dag gebeld door een afgeschermd nummer dat direct ophing zodra hij opnam, of wachtte tot de voicemail opnam. Dát was telefoonterreur.

Gesloten