LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld door computers....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jaymzzzz

Gebeld door computers....

Ongelezen bericht door Jaymzzzz »

Heeft iemand een idee of en hoe je af kunt komen van "belcomputers". We worden tegenwoordig weer geregeld gebeld, waarna direct na het opnemen de verbinding wordt verbroken. Uiteraard is het nummer van de beller afgeschermd. Vervolgens kunnen we er op rekenen, dat we binnen een week gebeld worden met één of andere super-aanbieding. Van de week toevallig weer door één of andere organisatie, die zich VBK noemt (nergens terug te vinden) en een gratis lidmaatschap aanbiedt voor zes maanden, waarbij je allerlei korting kunt krijgen op benzine, pretparken, attractieparken etc.

vuurvos

Re: Gebeld door computers....

Ongelezen bericht door vuurvos »

Belcomputers zijn helaas niet stop te zetten.
Deze bellen vaak willekeurige nummers, en zijn ook niet aangesloten bij de stichting infofilter, waardoor je ze niet kunt blokkeren.
Tevens kan de KPN hier niks aan doen, ze kunnen dit niet achterhalen.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat is niet helemaal waar dat geen enkele belcomputer (lees, de firma die erachter zit) is aangesloten bij Infofilter. Er zijn bedrijven die er wel op zijn aangesloten, maar een fijn systeem vind ik het niet.

Aan het fenomeen belcomputer is helaas niets te doen, behalve flut-antwoorden geven, waar het ding niets aan heeft

Fully

Ongelezen bericht door Fully »

KPN kan dat wel degelijk achterhalen.... de vraag is echter of ze dat willen

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ze kunnen inderdaad achterhalen WAAR die telefoontjes vandaan komen, maar ook zij kunnen niet voorkomen dat je wordt gebeld door een computer, in plaats van een echt mens. Dat is wat ik ermee aangeef.

Simpelgezegd: wanneer je zo'n robot treft: geef OF volstrekt onzinnige antwoorden, OF verbreek meteen de verbinding.

Ik werd laatst gebeld met de mededeling dat ik zo snel mogelijk 0909-enzovoorts moest bellen, wanneer ik KANS wilde maken op een prijs.

Jajajajaja. Kans maken op een prijs: waar heb ik dat meer gehoord?

Jaymzzzz

Ongelezen bericht door Jaymzzzz »

Kreeg laatst van iemand een tip, die bij hen heeft gewerkt en je hebt er alleen maar nummerherkenning voor nodig:

laat afgeschermde nummers altijd minimaal 5x overgaan. De computer is waarschijnlijk zo ingesteld, dat men er vanuit gaat, dat het nummer niet in gebruik is of de eigenaar niet thuis. :P

Gesloten