gebruikte iphone verkocht als nieuw bij vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Eric Bartels

gebruikte iphone verkocht als nieuw bij vodafone

Ongelezen bericht door Eric Bartels » 19 sep 2016 16:07

hallo allen,
20 juli koop ik een Iphone 6s bij vodafonewinkel in beverwijk. snelle service ,we stonden snel weer buiten. Op 12 augustus om en nabij gaat nadat we op vakantie wakker worden in kroatie de telefoon niet meer aan . Dood als een pier ,doet niets meer.
op 28 augustus brengen we hem terug naar de winkel en claimen garantie .. 1 jaar van Apple en 2 jaar van Vodafone ,dus geen vuiltje aan de lucht.
We hoeven de kassabon er niet bij te geven want wordt ons verzekerd ,bij toestellen jonger dan 20 maanden hoeft dat niet.
3 dagen later begint het gezeur , een mailtje dat het toestel niet gerepareerd wordt zonder aanvullende info.... welke info verteld het mailte niet maar ff bellen kan a 45 cnt per minuut naar Dynafix zou het moeten oplossen. Ze willen de kassabon hebben!!!!. Na veel contact omdat ik dit wel erg vreemd vind wordt mij uiteindelijk medegedeelt dat dit nodig is in dit zeldzame geval omdat niet uit te lezen is op welke dag de eerste activatie heeft plaatsgevonden. hun hebben geen internet zeker. geen bon geen reparatie wordt mij duidelijk verteld.

enige tijd later ( ik zal de details en vele mails jullie besparen) blijkt dat het toestel gerepareerd kan worden tegen een betaling van 706 euro !
Stoom uit mijn oren en maar weer bellen, hij blijkt niet onder garantie te vallen omdat hij door derden onbevoegd gerepareerd is geweest.
Mijn klomp brak en mijn hart ook...men was kort van stof en contact met het klachtencentrum bevestigde dit verhaal..
Toestel net een maand oud...... volgens de dame van vodafone was het toestel in december in de winkelvoorraad opgenomen en aan mij verkocht op 20 juli . Dat stonk naar de misdaad zeggen we hier.. ik bellen met Apple, ik werd daar super geholpen. We kwamen erachter dat volgens het imei nummer wat je zelfs op de Vodafone site zelf kan invoeren dat het toestel al op 24 januari geactiveerd was geweest en dat mijn Apple garantie op mijn aanschafdatum al 6 maanden was verlopen.
Ik had dus een 2e hands toestel... en daar was ooit dus een onbevoegde reparatie door derden aan gedaan...
Ik heb gelijk de mevrouw van het klachten centrum gesproken en ook die vond dat raar want alle dozen worden toch uit hun gesealde verpakking gehaald waar de klant bij is.Nou nee dat is dus niet zo en dit werd mij ook bevestigd door vodafone haarlem waar ik een vervangend toestel kon halen, in nieuw gesealed in doos.

werd toch nog gebeld door vodafone beverwijk die daar niets van wist, of ik even wilde reageren op de offerte van 706 euro.Wel of niet laten maken was de tekst van de verkoper die mij een 2e handsje in mijn mik had gesplitst.
Na uitleg wat ik geconstateerd had was zijn overtuiging dat apple ze zo aanbied en dat hun echt alleen maar nieuwe verkopen en dus bij Apple de fout zit. Ja ja , Apple activeerd hem 1 maand nadat hij al in de winkel ligt , en Apple repareerd ze dan met slechte onderdelen.

Het had weinig gescheeld of ik had er in gezeten voor veel geld. Vodafone wil niet ingaan hoe dit kon gebeuren en ze kunnen me ook niet vertellen hoe ze dit gaan voorkomen. Iedereen kan me veel vertellen maar in sprookjes geloof ik al lang niet meer en daar heb ik de bewijzen van dat dat ook niet hoeft.
over alle gemaakte kosten, leed , beschuldigingen van knoeien aan de telefoon ,vakantie foto's die er op stonden en veel ergenis wil Vodafone alleen maar na veel zeuren een vervangend toestel leveren, oh ja of ik dan wel even 4,25 thuiskopieer kosten bijdrage wil betalen....

Ze moeten zich dood schamen , accepteer dus NOOIT een geopende verpakking , en wil je echt zekerheid, tik het Imei nummer in op de garantie site van Apple.
M.V.G. Eric

Gesloten