LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
linnykuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2016 16:15

Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Ongelezen bericht door linnykuh »

Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb uitstel gekregen van KPN (waar ik erg blij mee was) voor een hoge telefoonrekening. Vanwege onvoorziene kosten ergens anders kan ik deze betalingsregeling niet nakomen. Nu bel ik met KPN om te vragen of ik dan in termijnen mag betalen. Dit kan heel KPN niet doen omdat er fraude mee gepleegd is of zou kunnen worden. Mag een bedrijf dit zomaar doen?

Bromsax
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:55
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Ongelezen bericht door Bromsax »

Natuurlijk, u kunt de rekening niet betalen en vraagt en krijgt (=gunst) een betalingsregeling.
Nu kunt u deze niet nakomen en vraagt u opnieuw een nieuwe regeling. Als KPN deze niet wil is KPN de boosdoener?
U koopt iets en moet dus betalen. KPN zou nu ook de gehele schuld in 1 keer kunnen opeisen...

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u een betalingsregeling of afspraak niet na komt, dan is de hele vordering in 1 keer opeisbaar. Dat is niet alleen zo bij KPN, maar bij elk bedrijf.
Het is niet de schuld van KPN dat u niet kan betalen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Ongelezen bericht door mahadma »

Mag een bedrijf dit zomaar doen?

Het woord zomaar is natuurlijk niet van toepassing, ze geven u al een gunst, dus dat is verder geen discussie. Leen wat bij vrienden en of familie en kom de huidige regeling na.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Ongelezen bericht door berndv »

Ze mogen het hele bedrag in één keer opeisen en ze mogen u een regeling gunnen. Het enige wat u kunt is meegaan in datgene wat u aangeboden wordt, in beginsel bent u verplicht om de factuur te betalen voordat deze vervallen is. Alle andere afspraken zijn gunsten van KPN en zijn ze geenszins verplicht.

linnykuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2016 16:15

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Ongelezen bericht door linnykuh »

Oke! Bedankt voor de reacties. Ik vroeg het me gewoon af! Het is echt niet dat ik onder mijn rekening wil komen hoor!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Ongelezen bericht door scontra »

linnykuh schreef:
26 feb 2019 13:43
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb uitstel gekregen van KPN (waar ik erg blij mee was) voor een hoge telefoonrekening. Vanwege onvoorziene kosten ergens anders kan ik deze betalingsregeling niet nakomen. Nu bel ik met KPN om te vragen of ik dan in termijnen mag betalen. Dit kan heel KPN niet doen omdat er fraude mee gepleegd is of zou kunnen worden. Mag een bedrijf dit zomaar doen?
Maar waarom zou KPN dat niet mogen doen !!!
U heeft een betalingsregeling getroffen omdat u uw financiële verplichtingen niet na kunt komen, dat is "uw" schuld en niet dat van KPN.
Nu kunt u ook nog eens de betalingsregeling niet nakomen en ook dat is "uw" eigen schuld en niet te (ver)wijten aan KPN.
Vraag n.a.v. de onvoorziene kosten of u daar voor die kosten ook een betalingsregeling kunt krijgen, maar schuif dat niet af op een andere schuldeiser.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Probeer vooral vanaf nu je telefoonrekening fors omlaag te krijgen. Het is echt onzinnig om incassobureaus en gerechtsdeurwaarders achter je aan te krijgen met veel bijkomende kosten omdat je meer belkosten maakt dan je je kan veroorloven.

Gesloten