LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen bereik met Orange

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
menjew
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:26

geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door menjew »

Hallo allemaal

Ik ben zwaar gefustreerd; in november 2007 ben ik overgestapt van
T-Mobile naar Orange omdat bij t-mobile constant problemen waren
met "het bereik" nu in juni 2008 begint hetzelfde gedonder opnieuw
maar nu bij Orange. Klantenservice gebeld grote beloftes weinig daden
Maar nu het volgende Mijn Zus woont 300 meter bij mij vandaan
zij had hetzelfde probleem
"geen bereik" na veel heen en weer gebel met klantenservice
nu het volgende fenomeen

Mijn zus en haar man hebben beide een abonnement bij Orange
DE TELEFOONS LIGGEN NAAST ELKAAR DE 1 HEEFT WEL BEREIK
DE ANDER NIET--- DAN KAN HET TOCH NIET AAN HET NETWERK LIGGEN
OF BEN IK NOU ZO DOM

Volgens mij worden we een beetje besodemieterd wel betalen geen
gebruik kunnen maken dit noem ik wanprestatie dus redenen
voor contract ontbinding.

Ik ben benieuwd of meerdere mensen hier ook problemen mee hebben

Menje Hesseling

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door pruppie »

wat je omschrijft (2 orange simkaarten/toestellen op 1 locatie, waarvan slechts 1 zonder bereik) klinkt inderdaad niet als een netwerkprobleem... klinkt eerder alsof het toestel kapot is. of misschien de simkaart.
Maar dat is natuurlijk makkelijk te testen: even simkaartjes omwisselen en je weet waar het probleem ligt. Misschien kan een reparatie van het toestel wel alle problemen oplossen

menjew
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door menjew »

nee hoor sim kaart en toestel zijn in orde

R.dentoom
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2008 15:21

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door R.dentoom »

Ik heb thuis al langere tijd geen of heel slecht beriek bij Orange.
Hierover contact op genomen met de klantenservice en volgens hen ligt het niet aan het netwerk. Het schijnt zo te zijn dat er met auto's controles worden gedaan op de sterkte van het netwerk. Dit zou ook bij mij gebeurd zijn. Nou woon ik in een autovrije zone dus is het heel knap dat er bij mij thuis de signaalsterkte is gemeten.
Op mijn verjaardag een paar weken geleden zitten we met 4 mensen, 3 met een Orange abonnement of beltegoed en 1 met KPN.
3 Telefoons hebben geen bereik en 1 wel, die van KPN dus.
En toch blijft men bij Orange volhouden dat het niet aan het netwerk of de signaalsterkte kan liggen.
En nou valt mijn Nokia N73 ook nog iedere keer uit, maar dat is weer een ander verhaal.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door queenfan »

vind het zo wie zo raar dat je overstapt op een netwerk die slechter is qua bereik dan -Mobile en dan vervolgens klagen maar goed zo denk ik er over.

Maar de combinatie toestel, netwerk, beton enz maakt het bereik beter of slechter.

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Rosa11 »

als je het van te voren niet getest hebt weet je niet of je nieuwe provider wel of niet goed bereik heeft.

Zelf grootste problemen met Orange gehad, ben van HI overgestapt omdat mijn vriend ook Orange had en dan aantal dingen veel voordeliger zouden zijn. Tot mijn spijt. Ik had nergens bereik en ook werd er eerst gezegd dat het bereik super zou moeten zijn (ik woon aan de grens) na de 6e keer bellen gaf een medewerker toe dat in het dorp alleen in het zuiden een klein beetje bereik was, maar verder was er nergens dekking, maar in de toekomst (lees aantallen jaren later) zou er iets aan gedaan worden. Maar omdat ze geen dekking konden bieden en ook nog met anderen dingen me tot 3maal toe verkeerd ingelicht hadden zou ik een creditering krijgen. Tijdje niets van gehoord, weer gebeld was alles afgewezen en kreeg dus niets en werd niet op de hoogte gebracht. Toen ben ik klachtenbrieven gaan schrijven, normaal gesproken als je reden terecht is en ze bieden geen dekking mag je van je contract af zien, maar ook dat alles werd keihard afgewezen en met mooie verhaaltjes verdoezeld, ik heb toen alles zo laag mogelijk gezet en een nummer van HI gekocht en orange niet gebruikt tot einde contract en toen overgestapt met nummerbehoud naar HI. Nu woon ik zelfs 8km over de grens in belgie en zelfs daar heb ik nog vol bereik van HI en scheelt me zoveel kosten, daar zou orange een voorbeeld aan kunnen nemen.

menjew
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door menjew »

hoi rosa

ook woon in noord nederland aan de grens; soms ben ik in mijn eigen
huis volgens orange in duitsland dan weer helemaal geen bereik
maar nu...... opeens weer wel bereik op volle sterkte en nu maar
hopen dat het zo blijft.

groeten
menje

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Snoop »

Hoi.

De klagers hebben groot gelijk.
Ik ben maanden aan het bellen en mailen geweest met orange.
Een paar maanden redelijk bereik en daarna waardeloos.

Een medewerker vertelde ons dat we dan maar een paar straten verder moesten bellen.

We kregen ook 6 maal te horen dat ze de zender (???? ) zouden resetten en dat we binnen 24 uur weer bereik zouden hebben.
Iedereen begrijpt dat als je een zender reset iedereen in dat gebied tijdelijk geen bereik heeft, dus zouden ze dat doen voor 1 abbo?

Ik heb uiteindelijk bericht (per mail) gehad dat mijn abbo bij wijze van uitzondering beeindigd zou worden en dat ik hierover schriftelijk bericht zou krijgen.

Dit bericht is nooit verzonden. (is ook niet door het incassobedrijf intrum justitia als brief ingebracht)

Ik zit nu in een rechtzaak met ze (gaat over 60€ en incl. o.a.. incassokosten 180€).

We zitten nu in de 4de fase en intrum justitia blijkt echt over lijken te gaan.

Ze incasseren niet voor een bedrijf, in dit geval, ze kopen de vorderingen van orange en proberen dan hun eigen bewijzen te maken.

Laat zien dat je gewoon je recht wilt.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik moet bij mij thuis KPN hebben, Orange is zo slecht dat ik er bij voorbat niet aan begin.

KPN of Vodafone i.c.m. Nokia of de iPhone is goed maar een ander toestel of provider wordt minder of zeer slecht vooral Samsung i.c.m. Orange.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Big-V »

nee hoor sim kaart en toestel zijn in orde
Hoe weet je dat?

menjew
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door menjew »

omdat ik de sim kaart van mij en mijn man heb gewisseld in
elkaars telefoon dus weet ik dat mijn telefoon goed is en ik wel
ontvangst heb via t-mobile.d ik woon nl aan de grens met duitsland
als mijn simkaart kapot was zou ik deze provider ook niet kunnen
ontvangen.
Maar inmiddels heb ik weer ontvangst hopelijk blijft het zo

menje

xxbloemxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 10:44

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door xxbloemxx »

Heb inmiddels een jaar een abonement bij Orange, en helaas oa thuis ook geen bereik.
Het ligt aan Orange dat hebben ze toegegeven, we wonen niet in een buitengebied. Tijdje terug waren we op Texel maar ook daar vaak geen bereik.
Mijn beltegoed is inmiddels behoorlijk, het enige wat kan is na een jaar een tree lager gaan in het abonnement en eventueel een halfjaar later weer een stap terug.
Kreeg nog wel als tip van de orange mevrouw aan de telefoon om in het buitenland te gaan bellen, aangezien ik daar niet kom komende tijd adviseerde ze mijn telefoon mee te geven aan iemand die wel gaat...... uhh ja zo weet ik er ook nog wel een paar.

menjew
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door menjew »

belachelijk je te adviseren in het buitenland te gaan bellen;
orange kan maar gaan leveren wat in het contract staat
zoniet dan is het wanprestatie en kun je ze officieel via
een brief in gebreke stellen en dat is een reden tot contract-
ontbinding.

Moet zeggen ik heb nog steeds bereik al is het maar 1 streepje
maar toch.

Ik heb ze een pittige doch beleefde mail gestuurd en verteld
dat ze wanprestatie leverden en dat dat een reden is voor het beeindigen van het contract.
Het kan toeval zijn maar een 1 1/2 uur later hadden we vol bereik

Ik zou zeggen moed houden en je niet laten verleiden je beltegoed
te verkwisten in dure buitenlandse gesprekken.

groeten
menje

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Ik kon niet eens een email sturen, want daar moest je voor ingelogd zijn en zelfs dat werkte niet eens. Heb wekelijks contact gehad en aantal brieven, maar alles werd negeerd. Heb het ook op contractsbreuk gegooid, maar kreeg het niet voor elkaar. Had soms rekeningen van 300,- per maand. Dan bieden ze je iets leuks aan om buitenlands netwerk te blokkeren. Dus dat betekend dat ik dan nooit zou kunnen bellen of gebeld kunnen worden omdat ik thuis geen Nederlands bereik had. Aangezien ik veel aan huis werk doe en ik dus bereikbaar moet zijn voor klanten ging deze optie dus niet werken.
En aan einde van je contract bellen ze je vrolijk op of je tevreden bent en wilt verlengen. Nou nooit meer Orange voor mij.

Zuen
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2008 14:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Zuen »

Een abbo, oftewel contract afsluiten doe je niet zomaar.

Laat je gewoon goed informeren voordat je je contract tekent, net zoals je vroeger (hopelijk) is geleerd.
Wanneer je problemen hebt met je netwerk, dan had je dat al moeten verifieren bij de winkel. Vervolgens, wanneerde dekking niet is zoals je verteld hebt, kun je altijd je contract (let op! binnen 72 uur na aansluiting) ontbinden. Zodra is bewezen dat het netwerk idd niet optimaal is. Anders is het een toestel probleem.

Anyway, eind deze maand krijg je het netwerk van orange en t-mobile combined.

God bless orange voor zijn voortreffelijke voordeelbundels, en heeeeel belangrijk, ALLE kosten gaan vanuit de bundel!

Dit kun je bij geen ander verkrijgen!

menjew
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door menjew »

Zuen


ja dat dacht je maar alle kosten uit 1 bundel; dat dacht ik ook
toen ik in frankrijk smsjes naar nederland stuurde (die waren
volgens mij goedkoper dan bellen) nou mooi werden de smsjes
vanuit frankrijk extra berekend zat niet in de bundel.


even over het bereik. binnen 72 uur je contract beeindigen
en wat dan als er na 3 maanden problemen zijn zoals bij ons
en echt geen toestel probleem.
In de winkel toen nog een orange-winkel werd ons bezworen
dat er goed bereik is en zou blijven anders konden we hun erop
aanspreken. Nou aanspreken hebben we gedaan maar van de kant
van orange is het "oorverdovend stil"

Ik heb het gehad met deze provider ik dien mijn contract uit en ga gewoon naar kpn dat geeft tenminste geen problemen en dat weet ik uit ervaring want mijn echtgenoot belt daarmee.

menje

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Rosa11 »

he menjew inderdaad ik had ook een rekening van 400 euro in totaal achteraf voor buitenlandkosten ook allemaal extra berend, zelfs 2 maanden later stonden deze er nog op, later berekend volgens hun..
ook bij mij geen reacties of alleen maar afwijzingen, heb ook gewoon contract af laten lopen, heb alles op het laagst mogelijke gezet en niet meer gebruikt.

Zuen
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2008 14:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Zuen »

Menje,

Ik zou het erg knap vinden dat je eerst 3 maanden wel bereik hebt en dan "opeens"niet meer.

Dat zou betekenen dat ze met een gsm/umts mast bezig zijn bij jou in de buurt.

Het is niet mogelijk dat het netwerk voor 1 individuele klant wegvalt omdat er een mast niet juist functioneert.

Enige tip die ik je kan geven is om je simkaart te wisselen, en het met die kaart te proberen.

En kosten gaan echter ALTIJD uit de bundel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mocht dit niet zo zijn betekend dat je je bundel al op hebt gemaakt en wordt het buiten de bundel berekend, de kosten zijn trouwens binnen en buiten de bundel gelijk zodra je vanuit het buitenland smst/belt.

grtjs

menjew
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door menjew »

zuen

sorry hoor als je de berichten in deze topic gelezen had,weet je
dat ik hier niet de enige ben en dat we alles al hebben geprobeerd
momenteel heb ik wel een beetje bereik 1 streepje dat is tenminste
iets

verder laat ik het hierbij en kom mijn contract tijd wel door

menje

Zuen
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2008 14:26

Re: geen bereik met Orange

Ongelezen bericht door Zuen »

Ik kan maar 1 ding zeggen, en toch zeg ik er 2.

Algemene voorwaarden lezen voordat je een contract tekent.

Ten 2e, volgende week wordt het netwerk van T-mobile gefuseert met die van Orange....

Dus het eventuele slechte bereik wordt iig beter.

Gesloten