LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie Samsung na 'val- en stootschade'

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Spitsoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2018 11:51

Geen garantie Samsung na 'val- en stootschade'

Ongelezen bericht door Spitsoor »

Hallo,
ik wil het volgende graag voorleggen.

Ik heb een Samsung Galaxy S7 edge en die had last ingebrande icoontjes op het scherm.
Ik de telefoon aangemeld voor reparatie (want valt onder de garantie) echter....op het slechtste moment mogelijk... bij
het schoonmaken voor verzending (zit normaal altijd in een stevige bookcover) kwam er een barstje in het scherm.

Bij Dynafix heeft men niet eens de moeite genomen om te kijken of er überhaupt inbranding was te zien want er was val- en stootschade geconstateerd, ergo kosten 389 euro of 40 om hem terug te sturen.

Mogen ze zomaar een al langer bestaand probleem wat wel onder garantie valt negeren als er daarna een barstje in is gekomen?

Volgens Dynafix zijn dat de regels van de fabrikant en zijn zij met handen en voeten gebonden.

Iemand een idee hoe de wetgever hierin staat?

Ik zit nu dus met een barst in mijn scherm...is absoluut niet erg, maar ook nog steeds met ingebrande iconen!!

Graag advies!~BVD
Laatst gewijzigd door Radar op 19 nov 2018 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Geen garantie Samsung na 'val- en stootschade'

Ongelezen bericht door Icasheb »

Heel zuur maar waar, bij uiterlijke schade veroorzaakt door de gebruiker vervalt de garantie. Erg zuur dat er net een barstje in kwam bij het schoonmaken, anders hadden ze het waarschijnlijk wel gerepareerd. Helaas valt niet meer te controleren voor hun wanneer het barstje er in kwam. Hierin trekken ze direct 1 lijn. Heel soms als je samsung direct aanschrijft, wil het nog wel eens schelen. Je zou dit eens kunnen proberen. Samsung bellen en uitleggen hoe het zit.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Geen garantie Samsung na 'val- en stootschade'

Ongelezen bericht door thecure »

ik vind dat de fabrikanten hier eens vanaf moeten stappen. Bij een auto vervalt de garantie ook niet als er een kras of een deuk in komt.
Dit is erg klantonvriendelijk, een klein barstje in het scherm hoeft niet per se zo hinderlijk te zijn dat je het scherm moet vervangen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen garantie Samsung na 'val- en stootschade'

Ongelezen bericht door sylvesterb »

thecure schreef:
20 nov 2018 06:29
ik vind dat de fabrikanten hier eens vanaf moeten stappen. Bij een auto vervalt de garantie ook niet als er een kras of een deuk in komt.
Dit is erg klantonvriendelijk, een klein barstje in het scherm hoeft niet per se zo hinderlijk te zijn dat je het scherm moet vervangen.
Nee maar als de deur niet sluit en er zit een flinke deuk in, zullen ze ook niet gratis de complete deur vervangen. Je vergelijking met een auto gaat dus niet op. Los dat je natuurlijk geen barstje in het scherm krijgt van het schoonmaken dan is hij dus eerder al gevallen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Geen garantie Samsung na 'val- en stootschade'

Ongelezen bericht door Brainless »

thecure schreef:
20 nov 2018 06:29
ik vind dat de fabrikanten hier eens vanaf moeten stappen. Bij een auto vervalt de garantie ook niet als er een kras of een deuk in komt.
Dit is erg klantonvriendelijk, een klein barstje in het scherm hoeft niet per se zo hinderlijk te zijn dat je het scherm moet vervangen.
Als je parkeerhulp het niet meer doet en er zit een (flinke) barst in je bumper, krijg je het ook niet hersteld onder garantie.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geen garantie Samsung na 'val- en stootschade'

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Behalve als door die kapotte parkeerhulp de bumper is gesneuveld.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen garantie Samsung na 'val- en stootschade'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat scherm is cruciaal voor de goede werking van een mobieltje. Daarom moet dat eerst gerepareerd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen garantie Samsung na 'val- en stootschade'

Ongelezen bericht door berndv »

Lady1234 schreef:
20 nov 2018 13:12
Dat scherm is cruciaal voor de goede werking van een mobieltje. Daarom moet dat eerst gerepareerd.
En als datzelfde scherm nou ook toevallig nog onderdeel is van de garantieclaim, namelijk inbranding, dan is het sowieso een lastig verhaal.

Spitsoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2018 11:51

Re: Geen garantie Samsung na 'val- en stootschade'

Ongelezen bericht door Spitsoor »

Voor de duidelijkheid.

De barst in het scherm is geen enkel probleem voor het functioneren van de telefoon, hij zit onderin, bij de home knop en niet over het gehele scherm. Ook is uiteraard duidelijk te zien, dat het inbranden al veel langer geleden tot stand is gekomen, ik heb namelijk foto's van mijn telefoon gestuurd toen ik om reparatie vroeg.

Hierop is het inbranden duidelijk te zien, maar geen barst.

De barst is bij het schoonmaken ontstaan toen ik deze liet glippen en hij heel even contact maakte met ons granieten aanrechtblad.
Dus geen eerdere breuk, zit verder altijd in een dik leren boekcover.

Gesloten