LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen nummerbehoud bij Youfone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wimvanBeek1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2020 17:26

Geen nummerbehoud bij Youfone

Ongelezen bericht door wimvanBeek1 »

Overstappen met nummerbehoud naar Youfone (sim-only) lukte prima. Kreeg bevestiging van ontvangst en bevestiging dat nummerbehoud onderdeel van contract was, maar dat dit nog even duurde omdat mijn bestaande contract nog even duurde (dat klopt).
Op enig moment nieuwe simkaart ZONDER nummerbehoud. Gebeld en ze gaven aan dat ik allerlei zaken moest aanleveren omdat zij dat niet konden en nummerbehoud was uit hun systeem verdwenen.
Toen ik aangaf dat ik dus van dit contract af wilde omdat ik deze gang van zaken niet meer vertrouwde en omdat zij een wanprestatie leverde, kreeg ik de optie om jaar lang te betalen + 25 euro boete want de bedenktijd was inmiddels verlopen.
Alle andere communicatie is eenzijdig, ze reageren niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 okt 2020 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen nummerbehoud bij Youfone

Ongelezen bericht door berndv »

nummerbehoud is bij geen enkele provider gegarandeerd en in de voorwaarden eigenlijk altijd uitgesloten als uitvlucht om onder het contract uit te komen.

Dat u gegevens moet aanleveren om het nummerbehoud in gang te zetten is op zich niet zo heel raar, dat moet bij iedere provider en dat kan bestaan uit het betreffende nummer en het nu gekoppelde simkaartnummer in het geval van een bestaande particuliere aansluiting en het mobiele nummer en het huidige klantnummer als het gaat om een zakelijke aansluiting.

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Geen nummerbehoud bij Youfone

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Elke provider is verplicht om mee te werken aan nummerbehoud (portering).

Dit is o.a. vastgelegd in artikel 6 van Aanwijzingsbesluit en Beleidsregels Nummerportabiliteit 2008 . hier staat:
Bij de overgang van een afnemer van de ene aanbieder naar de andere aanbieder met behoud van een nummer dienen beide aanbieders op grond van artikel 4.10 Tw hun medewerking te verlenen. De Autoriteit Consument en Markt is van oordeel dat beide aanbieders dienen mee te werken aan het binnen tien werkdagen afronden van de overgang van het nummer of uiterlijk op de eerste werkdag na afloop van het contract als het verzoek meer dan tien dagen voor de afloop van het contract is gedaan. (bron:https://wetten.overheid.nl/BWBR0033164/2013-04-01 )

Dit laat onverlet dat de gegevens die nodig zij voor de overgang natuurlijk wel door u aangeleverd moeten worden. Ik zou Youfone hier een mail over sturen met daarbij de gegevens waar zij omvragen en bewijs dat u dat al aangeleverd hebt (de bevestiging) en ze een redelijke termijn geven om de portering af te ronden.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geen nummerbehoud bij Youfone

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dus omdat jij de gang van zaken niet vertrouwd, levert youfone een wanprestatie. Kort door de bocht, zeg maar, en zeker geen reden om contract op te mogen zeggen.
Ik neem dan aan dat van jou kant alle papieren en benodigde gegevens correct aan zijn geleverd?

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen nummerbehoud bij Youfone

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik ben recent overgestapt naar Youfone met nummerbehoud. Is prima verlopen. Op de ingangsdatum de simkaart in gebruik genomen en daarna geactiveerd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geen nummerbehoud bij Youfone

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als ik de reacties lees, ook in andere topics, dan krijg ik de indruk dan een Topic Starter al bij voorbaat door verschillende forumleden wordt uitgemaakt voor leugenaar tenzij deze allerlei bewijsstukken op tafel gooit. Ik dacht dat Radar een consumentenforum is, maar blijkt meer een formum te zijn, door reacties van sommige forumleden, die meer begrip hebben voor een niet reagerende ondernemer dan een consument.
Ik vind het niet raar dat topic starters niet eens meer de moeite nemen om nog te reageren op de reacties van andere forumleden.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen nummerbehoud bij Youfone

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
01 okt 2020 15:25
Als ik de reacties lees, ook in andere topics, dan krijg ik de indruk dan een Topic Starter al bij voorbaat door verschillende forumleden wordt uitgemaakt voor leugenaar tenzij deze allerlei bewijsstukken op tafel gooit.
Dan moet je beter lezen, want dat schreef niemand.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen nummerbehoud bij Youfone

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:
01 okt 2020 15:31
Ik_weet_niet_alles schreef:
01 okt 2020 15:25
Als ik de reacties lees, ook in andere topics, dan krijg ik de indruk dan een Topic Starter al bij voorbaat door verschillende forumleden wordt uitgemaakt voor leugenaar tenzij deze allerlei bewijsstukken op tafel gooit.
Dan moet je beter lezen, want dat schreef niemand.
klopt, maar dit soort reacties kom ik de laatste tijd wel steeds vaker tegen, meestal van recent geregistreerde leden die met nagenoeg dezelfde woorden dit beweren.

Ik lees in dit topic ook nergens iemand die voor de ondernemer op komt. Maar iedere keer als niet direct de aai over de bol van ts gestreken wordt en tips worden hoe iemand goedschiks of kwaadschiks zijn of haar zin krijgt, zijn de reageerders voor de ondernemer. Maar het simpele feit is gewoon, soms heb je op basis van de gesloten overeenkomst geen recht ergens op, dan kan je wel als een kleuter gaan stampen en net zo lang boos blijven tot je je zin krijgt, dat wil niet zeggen dat je ergens recht op hebt. Of een tip zoals onlangs gegeven werd, geef maar een negatieve recensie, ook al sta je niet in je recht, kan je wellicht zo iets afdwingen. Die tip werd overigens gegeven door iemand die dezelfde mening toebedeeld is als "ik_weet_niet_alles". Ik geef zelf liever adviezen op basis van officiele regels.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Geen nummerbehoud bij Youfone

Ongelezen bericht door Sira »

Ben 2 maanden geleden ook overgestapt (van KPN naar Simpel) met nummerbehoud. Ik kreeg al vrij snel een nieuwe simkaart met een ander (tijdelijk) nummer. Dit werd ook door Simpel aan mij gecommuniceerd.
Pas op de dag dat je oude abonnement afloopt en je nieuwe ingaat, krijg je een mailtje + sms (nog op je oude provider/simkaart) dat je de nieuwe simkaart in gebruik kunt nemen.
Je stopt de nieuwe simkaart in je telefoon, opent je telefoon met pincode 0000 en je oude nummer (nummerbehoud) werkt weer als vanouds. Nog wel de pincode wijzigen.

Nu heb ik de volgende vragen:
Is je oude contract al afgelopen en je nieuwe contract al ingegaan? Of heb je de nieuwe simkaart voortijdig in gebruik genomen?
Heb je de gevraagde gegevens ingeleverd?
Heb je alle berichten (email + sms) van Youfone bewaard en gecheckt?

Gesloten