LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen wifi meer op smartphone, recht op nieuw toestel?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Inge62

Geen wifi meer op smartphone, recht op nieuw toestel?

Ongelezen bericht door Inge62 »

Mijn zoon heeft in juli een xperia voor mij gekocht bij Belsimpel.
In december ben ik overgestapt van tele2 naar telfort en de telefoon heeft sindsdien geen wifi meer met simkaart erin. Alleen wanneer het toestel is teruggezet naar fabrieksinstellingen zonder sim heeft hij wifi.
De telefoon is sinds half december al 4 keer naar belsimpel teruggestuurd en ik ben daar aan de telefoon ook niet erg beleefd behandeld. Gisteren maar weer eens geinformeerd naar mijn telefoon. Ik had hem vorige week maandag weer teruggestuurd en zou binnen 3 werkdagen informatie ontvangen wat niet gebeurde en daar werd mij verteld dat ik een showmodel kon ontvangen.
Dit omdat ze niks konden vinden.
Ik heb 2 jaar garantie en zei een nieuwe te verwachten en geen showmodel.
Dit kon niet zei de medewerker omdat er geen problemen werden gevonden.

Volgens mij heb ik recht op een nieuw toestel.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 feb 2017 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

madfred

Re: Geen wifi meer op smartphone, recht op nieuw toestel?

Ongelezen bericht door madfred »

Dat de reparateur geen problemen kan vinden is hun probleem. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat U een werkend toestel krijgt. Het lijkt me niet dat dit een showmodel moet zijn. Het showmodel moet minimaal net zo goed zijn als uw eigen toestel. Uw eigen toestel is 7 maanden oud, hoe oud is het showmodel, is het showmodel in nieuwstaat, gaat de bestaande garantie over op het showmodel etc.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als ze zeggen dat ze niets kunnen vinden neem ik aan dat WIFI bij hun wel werkte. In dat geval moet je het probleem elders zoeken.

Inge62

Wifi werkt wel. Alleen zonder simkaart.
En de problemen ontstonden anderhalve maand geleden al, toen was het toestel pas 5 maanden oud.
Dan vind hij geen enkel wifi kanaal meer, ik kan wifi helemaal niet aanzetten.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Inge62 schreef:Wifi werkt wel. Alleen zonder simkaart.
Ook elders (=niet bij jullie thuis??)

Inge62

Vind nergens maar een wifi netwerk. Ook bij vrienden niet. Je kan wifi simpelweg niet inschakelen dus vind hij ook geen netwerken.

chrisd1

Inge62 schreef:Vind nergens maar een wifi netwerk. Ook bij vrienden niet. Je kan wifi simpelweg niet inschakelen dus vind hij ook geen netwerken.
In de winkel van de verkoper ook niet??

Inge62

Dat weet ik niet, ik stuurde hem 4 keer op zonder simkaart

chrisd1

Inge62 schreef: Je kan wifi simpelweg niet inschakelen dus vind hij ook geen netwerken.
Je bedoelt: smartphone vindt nergens netwerken...
Dus ook niet in het kantongerecht?
Waarom dan niet de koop ontbonden en je betaling teruggeëist; zo nodig bij de kantongerecht? het bewijs kun je daar laten zien??

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Inge62 schreef:Dat weet ik niet, ik stuurde hem 4 keer op zonder simkaart
Probleem: wifi werkt niet als de simkaart gebruikt wordt. Simkaart wordt niet meegestuurd, dus wifi zal bij reparateur gewoon werken. Lastig probleem.
Maar heeft U al eens een nieuwe sim kaart gevraagd bij uw provider want zo als ik het lees zit het probleem in de combinatie van telefoon plus simkaart. Zal ook wel niet helpen maar proberen kan geen kwaad.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als eerste zou ik het probleem documenteren. Ik zou het telefoon filmen onder omstandigheden dat het probleem zich voordoet en filmen wanneer dit zich niet voordoet. Vervolgens kunt u met een beroep op de wettelijke garantie. De telefoon is in juli gekocht en in december is het probleem ontdekt, dus ligt de bewijslast bij de verkoper. In het geval van een ondeugdelijk product geeft de wet u het recht om te kiezen tussen herstel of vervanging, tenzij dit in de gegeven omstandigheden onredelijk zou zijn. Het vervangende model moet het zelfde zijn als toen uw zoon het toestel kocht.

GJvdZ

alfatrion schreef:Als eerste zou ik het probleem documenteren. Ik zou het telefoon filmen onder omstandigheden dat het probleem zich voordoet en filmen wanneer dit zich niet voordoet. Vervolgens kunt u met een beroep op de wettelijke garantie. De telefoon is in juli gekocht en in december is het probleem ontdekt, dus ligt de bewijslast bij de verkoper. In het geval van een ondeugdelijk product geeft de wet u het recht om te kiezen tussen herstel of vervanging, tenzij dit in de gegeven omstandigheden onredelijk zou zijn. Het vervangende model moet het zelfde zijn als toen uw zoon het toestel kocht.
Als ik de beschrijving lees van TS is er niks mis met het toestel. Belsimpel heeft het toestel (eventueel met Tele2 abo, dat is niet duidelijk uit de vraag) verkocht. TS heeft later een andere SIM geplaatst. Zonder SIM doet WIFI het gewoon. Het heeft er dus alle schijn van dat er met het toestel niks mis is, en Belsimpel niks hoeft te doen. Ik zou de oorzaak eerder bij OTA settings van Telfort zoeken.

Inge62

De eerst keer dat ik de simkaart van Telfort erin deed heeft wifi het 2 uur gedaan. Verder kreeg ik daarna de melding dat mijn sd kart geformatteerd moest worden en ging de telefoon vanzelf uit en startte vanzelf weer op terwijl ik hem aan op mijn bureau had laten liggen. Er was dus meer aan de hand dan alleen geen wifi kanalen kunnen vinden.
Het betreft een prepaid kaartje. Bij Tele2 had ik ook prepaid.
Mijn zoon heeft Belsimpel gebeld en ze willen de dagwaarde gaan bepalen en dat bedrag kan ik dan een andere telefoon voor uitzoeken.
Lijkt me datik gewoon recht heb op het aankoop bedrag terug of een nieuwe telefoon.

chrisd1

- In juli ji. gekocht
- Je hebt je aankoopbewijs nog
- Je hebt bewijs van 4x opsturen
- Nog steeds nergens wifi??:
Koopovereenkomst Ontbinden

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Misschien een overbodige vraag heb je jouw sim al eens in een ander toestel gedaan zoja deed dat toestel het wel zo nee ligt het aan de sim of provider.
Sluit je defect toestel uit,en moet je naar de provider.

gr Henk

GJvdZ

Inge62 schreef:De eerst keer dat ik de simkaart van Telfort erin deed heeft wifi het 2 uur gedaan. Verder kreeg ik daarna de melding dat mijn sd kart geformatteerd moest worden en ging de telefoon vanzelf uit en startte vanzelf weer op terwijl ik hem aan op mijn bureau had laten liggen. Er was dus meer aan de hand dan alleen geen wifi kanalen kunnen vinden.
Het betreft een prepaid kaartje. Bij Tele2 had ik ook prepaid.
Mijn zoon heeft Belsimpel gebeld en ze willen de dagwaarde gaan bepalen en dat bedrag kan ik dan een andere telefoon voor uitzoeken.
Lijkt me datik gewoon recht heb op het aankoop bedrag terug of een nieuwe telefoon.
Heb je de Telfort SIM via Belsimpel geregeld?

Inge62

Nee, nieuw in verpakking van een vriendin gekregen.

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL »

Even googlen en het probleem komt vaker voor, heeft iets te maken met regiocodes welke actief worden na het plaatsen van de simkaart. Simkaart dus vervangen en/of firmware updaten voor de juiste regio.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

MichielFRL schreef:Even googlen en het probleem komt vaker voor, heeft iets te maken met regiocodes welke actief worden na het plaatsen van de simkaart. Simkaart dus vervangen en/of firmware updaten voor de juiste regio.
Dat updaten moet met sommige Sony Xperia toestellen via een programma op de PC meen ik, dus dat kan TS ook even proberen.

Gesloten