LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gegevensverbruik Google Play Services

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Gegevensverbruik Google Play Services

Ongelezen bericht door MauHe »

Ik ben onlangs overgestapt van een Motorola G5 naar een Motorola Vision One, eerst met Android 9 en nu Android 10, en bij dat nieuwe toestel merk ik dat Google Play Services heel veel data verbruikt, wat bij die G5 niet het geval was. Tot nu toe werd er al in twee gevallen meer dan 1,6 Gb verbruikt als ik mobiele data inschakel (wat ik normaal uit heb staan en bij die G5 zelfs continu aan had staan). Afgelopen zaterdag heb ik Google Maps gebruikt voor navigatie en was het weer raak, ruim 1,6 Gb verbruik, waarvan Maps zelf maar 11,36 Mb heeft gebruikt. Ik heb al heel veel dingen ingesteld, zoals databesparing en alleen updates downloaden met wifi en dat geen enkele app onbeperkte data mag gebruiken. Zoals gezegd was dit probleem bij die G5 niet aanwezig. Iemand suggesties hoe ik dat hoge dataverbruik van Google play services kan voorkomen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gegevensverbruik Google Play Services

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MauHe schreef:
24 feb 2020 08:05
Ik ben onlangs overgestapt van een Motorola G5 naar een Motorola Vision One, eerst met Android 9 en nu Android 10, en bij dat nieuwe toestel merk ik dat Google Play Services heel veel data verbruikt, wat bij die G5 niet het geval was. Tot nu toe werd er al in twee gevallen meer dan 1,6 Gb verbruikt als ik mobiele data inschakel (wat ik normaal uit heb staan en bij die G5 zelfs continu aan had staan). Afgelopen zaterdag heb ik Google Maps gebruikt voor navigatie en was het weer raak, ruim 1,6 Gb verbruik, waarvan Maps zelf maar 11,36 Mb heeft gebruikt. Ik heb al heel veel dingen ingesteld, zoals databesparing en alleen updates downloaden met wifi en dat geen enkele app onbeperkte data mag gebruiken. Zoals gezegd was dit probleem bij die G5 niet aanwezig. Iemand suggesties hoe ik dat hoge dataverbruik van Google play services kan voorkomen?
Hoeveel apps heb je op de telefoon staan, Google Play Services download namelijk bij mobiele data de updates als je geen wifi regelmatig gebruikt. Dit kun je wel uitschakelen.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Gegevensverbruik Google Play Services

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Niet aan het synchroniseren na ingebruikname nieuwe toestel?

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Gegevensverbruik Google Play Services

Ongelezen bericht door MauHe »

Ik heb er nu 90 apps op staan, maar inmiddels ook al alle apps weggegooid die ik niet nodig had. En er staan diverse apps van Google en Motorola zelf op. Maar nog steeds minder dan bij die G5, en daarbij deed dit zich niet voor. De synchronisatie na de ingebruikname is inmiddels afgelopen, dus dat kan het waarschijnlijk ook niet zijn

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Gegevensverbruik Google Play Services

Ongelezen bericht door MauHe »

Ik heb voor Google ingesteld dat het downloaden voor apps en het automatisch updaten alleen via wifi mag gebeuren, databesparing ingesteld en dat geen enkele app onbeperkte data mag gebruiken. Weet niet wat ik nog meer zou kunnen instellen. Zoals gezegd deed zich dit niet voor bij mijn vorige toestel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gegevensverbruik Google Play Services

Ongelezen bericht door berndv »

er zijn in de play store volgensmij verschillende apps die je kunt installeren die keurig per app bijhouden en registreren hoeveel data er wordt verbruikt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Gegevensverbruik Google Play Services

Ongelezen bericht door Revoked »

Gaat het hier om het totale verbruik of alleen het 4G verbruik?

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Gegevensverbruik Google Play Services

Ongelezen bericht door MauHe »

Om het 4G verbruik. Zoals ik al aangaf had ik bij die vorige telefoon nooit dit probleem, daar had ik dataverbruik zelfs gewoon continu ingeschakeld en helemaal niets speciaals ingesteld.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Gegevensverbruik Google Play Services

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Roaming staat ook uit neem ik aan???

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gegevensverbruik Google Play Services

Ongelezen bericht door sjohie »

Sommige fabrikanten hebben ook een optie waarmee je, als de WiFi verbinding matig is, of wegvalt, toestemming kan geven om dan over te schakelen naar 4G. Staat dat toevallig áán op je toestel?

Ook kan je even kijken naar de Google Movies, Maps, Photo en Music apps, of één van die niet op automatisch downloaden van data voor offline gebruik staan. Idem misschien Spotify?

Gesloten