LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
J.Schulten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2018 14:21

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door J.Schulten »

Ik kan het je nog sterker vertellen. Het is werkelijk bij het bespottelijke af, op welk een schandalige manier dit bedrijf de ter bezorgdienst te grabbel gooit. Als ik dit soort prestaties bij mijn baas had vertoont dan had ik heel zeker de zelfde dag de jas nog bij het arbeidsbureau kunnen gaan ophangen.
Op 14 december 2018 wordt er een pakje aangemaakt, en vrijwel direct daarna, te triest voor woorden, begint zich dan een klein drama te ontwikkelen, waar ik u niet volledig mee zal lastigvallen maar het wel bij een aantal zeer tot de verbeelding sprekende fragmenten zal houden.
DHL geeft via het trackingsysteem dat het pakje op het bezorgadres is aangeboden. Pakketje is dus NIET aangeboden, we zijn er speciaal voor thuisgebleven, leugen nr. 1.
Daarna zien we op het volgsysteem dat ons pakketje wat aan het heen en weer hoppen is tussen een locatie in Best en Den Bosch.
We bellen intussen met de gene die het pakketje verstuurd heeft en geven aan dat DHL er nogal een puinhoop van maakt en verzoeken de leverancier eens wat druk te zetten achter het geheel. Idioot genoeg is het niet mogelijk voor ons het pakketje bij het distributiecentrum af te halen zodat we van het gedoe af zijn. Vandaag !! het is maandag 31 dec. 2018, krijgen we om 7:44 het bericht van DHL dat het pakketje is opgehaald bij dhl servicepunt in den bosch. complete onzin, Leugen nr 2.
Onder de noemer 'volg je pakket' een greep uit de details
kreten als bezorging verhinderd komt 20 keer naar boven
ontvanger is gesloten verschijnen keer op keer
niet bezorgbaar vanwege achterstand is er ook zo een
aangekomen op depot
ontvanger is niet aanwezig , nieuwe bezorgpoging

We hebben het hier niet over een pakketje met inhoud een tandenborstel maar iets van € 200, waarbij je je kunt voorstellen dat de verstuurder ook behoorlijk over z'n kookpunt is met die DHL

DHL trekt nmi een erg veel te grote broek aan, kan de vraag niet aan en loopt dan op een werkelijk idioot belachelijke wijze te miskleunen. een bezorgdienst onwaardig mijns inziens.

Kan radar deze bespottelijke situatie niet eens onder de aandacht van het bredere publiek brengen, want op deze manier mag DHL de tent van mij wel sluiten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J.Schulten schreef:
31 dec 2018 15:01
DHL geeft via het trackingsysteem dat het pakje op het bezorgadres is aangeboden. Pakketje is dus NIET aangeboden, we zijn er speciaal voor thuisgebleven, leugen nr. 1.
Dit is geen leugen. Er zijn verschillende scenario's waarom een 'niet thuis code' aan een levering wordt gehangen. Het kan zijn dat uw levering in een verkeerde bus is terecht gekomen. Dankzij de technologie weet de computer dat uw pakket in de wagen zit, dat wil zeggen dat deze niet meteen weer op de lopende band kan om het in de juiste wagen te krijgen. Dus wordt er een label aangehangen dat het niet te bezorgen is geweest en zodoende kan uw levering weer de lopende band op om opnieuw verwerkt te worden.
J.Schulten schreef:
31 dec 2018 15:01
We bellen intussen met de gene die het pakketje verstuurd heeft en geven aan dat DHL er nogal een puinhoop van maakt en verzoeken de leverancier eens wat druk te zetten achter het geheel.
Dat is het enige juiste. U bent geen klant van DHL en kan dus zelf niets. De verkoper is en blijft verantwoordelijk.
J.Schulten schreef:
31 dec 2018 15:01
Idioot genoeg is het niet mogelijk voor ons het pakketje bij het distributiecentrum af te halen zodat we van het gedoe af zijn.
Wat is daar idioot aan? Als uw pakket zich op een bepaald punt in de keten zit kan dit niet zomaar gepakt worden en ergens anders neergelegd worden.
J.Schulten schreef:
31 dec 2018 15:01
Vandaag !! het is maandag 31 dec. 2018, krijgen we om 7:44 het bericht van DHL dat het pakketje is opgehaald bij dhl servicepunt in den bosch. complete onzin, Leugen nr 2.
Opgehaald door de geadresseerde, of opgehaald voor een volgende bezorgpoging?
J.Schulten schreef:
31 dec 2018 15:01
We hebben het hier niet over een pakketje met inhoud een tandenborstel maar iets van € 200, waarbij je je kunt voorstellen dat de verstuurder ook behoorlijk over z'n kookpunt is met die DHL
De waarde van het pakket is niet relevant. Net zo goed dat het voor u niet uitmaakt wat een ander van DHL vindt.
J.Schulten schreef:
31 dec 2018 15:01
DHL trekt nmi een erg veel te grote broek aan, kan de vraag niet aan en loopt dan op een werkelijk idioot belachelijke wijze te miskleunen. een bezorgdienst onwaardig mijns inziens.
Kan radar deze bespottelijke situatie niet eens onder de aandacht van het bredere publiek brengen, want op deze manier mag DHL de tent van mij wel sluiten.
Kunt u 1 bezorger noemen waar niets fout gaat? Heeft u enig idee hoeveel pakjes er per dag door gaan en hoe weinig er fout gaat? Het is heel vervelend als er wat gebeurd, maar het gaat maar fout in minder dan 1% van de gevallen. Uw baas zou blij zijn met een foutmarge van minder dan 1%. Daar hoeft geen tv programma aan gevuld te worden en daar hoeft een bedrijf al helemaal niet voor te sluiten.
Nee, ik werk niet bij DHL, maar wel bij een van de grootste klanten van DHL. Per dag verzenden wij minimaal 2 trailers via DHL. Ja, er gaat wel eens wat fout. En nee, bij een andere transporteur is het echt niet beter.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Postnl is in elk geval niet beter. Gebeten worden door kat of hond: aan u de keuze.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Moneyman »

J.Schulten schreef:
31 dec 2018 15:01
Ik kan het je nog sterker vertellen. Het is werkelijk bij het bespottelijke af, op welk een schandalige manier dit bedrijf de ter bezorgdienst te grabbel gooit. Als ik dit soort prestaties bij mijn baas had vertoont dan had ik heel zeker de zelfde dag de jas nog bij het arbeidsbureau kunnen gaan ophangen.
Op 14 december 2018 wordt er een pakje aangemaakt, en vrijwel direct daarna, te triest voor woorden, begint zich dan een klein drama te ontwikkelen, waar ik u niet volledig mee zal lastigvallen maar het wel bij een aantal zeer tot de verbeelding sprekende fragmenten zal houden.
DHL geeft via het trackingsysteem dat het pakje op het bezorgadres is aangeboden. Pakketje is dus NIET aangeboden, we zijn er speciaal voor thuisgebleven, leugen nr. 1.
Daarna zien we op het volgsysteem dat ons pakketje wat aan het heen en weer hoppen is tussen een locatie in Best en Den Bosch.
We bellen intussen met de gene die het pakketje verstuurd heeft en geven aan dat DHL er nogal een puinhoop van maakt en verzoeken de leverancier eens wat druk te zetten achter het geheel. Idioot genoeg is het niet mogelijk voor ons het pakketje bij het distributiecentrum af te halen zodat we van het gedoe af zijn. Vandaag !! het is maandag 31 dec. 2018, krijgen we om 7:44 het bericht van DHL dat het pakketje is opgehaald bij dhl servicepunt in den bosch. complete onzin, Leugen nr 2.
Onder de noemer 'volg je pakket' een greep uit de details
kreten als bezorging verhinderd komt 20 keer naar boven
ontvanger is gesloten verschijnen keer op keer
niet bezorgbaar vanwege achterstand is er ook zo een
aangekomen op depot
ontvanger is niet aanwezig , nieuwe bezorgpoging

We hebben het hier niet over een pakketje met inhoud een tandenborstel maar iets van € 200, waarbij je je kunt voorstellen dat de verstuurder ook behoorlijk over z'n kookpunt is met die DHL

DHL trekt nmi een erg veel te grote broek aan, kan de vraag niet aan en loopt dan op een werkelijk idioot belachelijke wijze te miskleunen. een bezorgdienst onwaardig mijns inziens.

Kan radar deze bespottelijke situatie niet eens onder de aandacht van het bredere publiek brengen, want op deze manier mag DHL de tent van mij wel sluiten.
Dit hele bericht getuigt vooral van een totaal gebrek aan inzicht in de achterliggende logistiek.

Gesloten