Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 2292
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth » 17 jun 2017 15:29

Vraag is dus ook hoe TS woont en hoe de brievenbus er uitziet. Is dit een brievenbus in de deur, dan moet DHL bewijzen dat TS het daadwerkelijk heeft, omdat het dan zeker binnen moet zijn. Heeft ie echter een brievenbus aan de muur hangen of voor in de tuin staan of woont hij in een flatgebouw met allemaal brievenbussen naast elkaar, dan is er een mogelijkheid dat het pakket gestolen is en zou het fijn zijn als er camerabeelden zijn en lijkt aangifte een goede optie.

snuffel1
Berichten: 3054
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door snuffel1 » 17 jun 2017 15:48

Dat hoeft bij brievenbus post/pakketten ook niet want er hoeft niet voor getekend te worden. De afzender krijgt wel een bewijs dat het pakket bij DHL is aangeleverd maar thats it. Goedkoop versturen heeft zijn nadelen want de kans dat een pakket op de verkeerde plek terecht komt neemt enorm toe.

Annemieke67
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 17 jun 2017 18:25

atlas1302 schreef:En dan vraag je om een handtekening van degenen die het pakketje heeft ontvangen, het juiste adres is jouw adres.
Ze vragen of het pakket niet ergens kan achter gevallen zijn, dus ze geven feitelijk aan dat het pakket niet persoonlijk is afgegeven. Ook niet door de brievenbus want dan zou het op de deurmat moeten liggen en dat is lastig om weg te halen voor een dief, tenzij je braaksporen hebt. Heeft een brievenbus post trouwens track en trace, dacht dat alleen pakketjes dat hadden...ahum?

Dus ik zou voor het tweede onderzoek gaan, laten ze maar met hun bevindingen doorgaan, inmiddels koop je gewoon in de winkel een gezellig jurkje en je wacht het rustig af. Er is niks betaald toch?

Ik denk dat de webshop loopt te klooien en het nooit verstuurd heeft, hij breit er nu een vehaal aanvast en heeft nu per ongeluk toevallig ineens een bericht gekregen van DHL.

En als u uw berichtjes blijft veranderen bent u ook niet erg consistent.
Ik heb mijn bericht aangepast, om extra info te geven in de hoop een duidelijker antwoord te krijgen!

Bob Schurkjens
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 17 jun 2017 20:40

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/d ... a48cbbd3ab

Genoeg soortgelijke verhalen. Dat hele GPS verhaal is een wassen neus. Het is geen bewijs maar een bewering. Het kan immers door derden niet gecontroleerd worden.

Ik hoop dat de webwinkel is aangesloten bij http://www.Thuiswinkel.org dan kun je daar een klacht indienen.

olaf79
Berichten: 8231
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door olaf79 » 18 jun 2017 00:06

Annemieke67 schreef:
Jetsertje schreef:Waarom al die moeite in DHL steken terwijl jij hier in zekere zin helemaal niets mee te maken hebt? Jij hebt iets gekocht bij de verkoper, daar moet dus ook wezen. Al lijkt het mij ook verstandig om even AfterPay in te lichten dat je dus helemaal niets ontvangen hebt. Anders wordt het bedrag steeds hoger en heb je AfterPay er straks als probleem bij.

De verkoper moet trouwens bewijzen dat jij de bestelling hebt ontvangen. Jij hoeft niet te bewijzen dat jij de bestelling niet ontvangen hebt. Dat kun je ook helemaal niet.
Dank je! Heb ik gelijk gedaan. Maar ja als DHL blijft volhouden geleverd te hebben en dan neem ik aan als brievenbus pakket, hoe kan ik dan bewijzen dat dat niet zo is? Dan levert verkoper dus dankzij DHL "bewijs" zoals ze nu zeggen dat gps en hun track en trace aangeeft dat bezorger bij mij is geweest en sta ik dus met lege handen op alle manieren :?
GPS is geen bewijs van levering. De bezorger kan langsrijden en het het pakket scannen en dan is het zo genaamd afgeleverd maar ondertussen heeft hij het aan iemand verkocht.
De webshop is verantwoordelijk totdat het product letterlijk in uw handen is aanbeland. Tot die tijd hoef je niks te bewijzen. Geen handtekening is niet geleverd, en dus geen betaling verschuldigd. Er is geen incasso bureau die dat feit kan veranderen.

olaf79
Berichten: 8231
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door olaf79 » 18 jun 2017 00:08

atlas1302 schreef:Als van te voren bekend is dat DHL bezorgd dan wordt er altijd om een telefoonummer gevraagd, heeft u die gegeven?
DHL levert niet af zonder handtekening, niet onder de vuilnisbak en ook niet bij de buren.

Waarom een DHL voor een rok, TNT is toch veel goedkoper?
onzin, onzin, nog meer onzin, en vervolgens eindig je met onzin.
De webshop bepaalt wie er als vervoerder de opdracht krijgt, niet de klant, misplaatste vraag dus.

Nijogeth
Berichten: 2292
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth » 18 jun 2017 03:53

Niet altijd, soms kan er door bij te betalen een andere vervoerder worden geselecteerd.

Bram Bonnewel
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel » 18 jun 2017 10:09

Wat ik vreemd vindt is dat de barcode met 3S begint. Normaal is dat het begin van Postnl barcodes, normaal wordt bij DHL in het begin van de barcode JVGL of JJD gebruikt aan begin barcode. Wij verzenden en ontvangen veel pakketten maar hebben nog nooit een 3S barcode gezien bij DHL.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje » 18 jun 2017 12:39

Annemieke67 schreef:
Jetsertje schreef:Waarom al die moeite in DHL steken terwijl jij hier in zekere zin helemaal niets mee te maken hebt? Jij hebt iets gekocht bij de verkoper, daar moet dus ook wezen. Al lijkt het mij ook verstandig om even AfterPay in te lichten dat je dus helemaal niets ontvangen hebt. Anders wordt het bedrag steeds hoger en heb je AfterPay er straks als probleem bij.

De verkoper moet trouwens bewijzen dat jij de bestelling hebt ontvangen. Jij hoeft niet te bewijzen dat jij de bestelling niet ontvangen hebt. Dat kun je ook helemaal niet.
Dank je! Heb ik gelijk gedaan. Maar ja als DHL blijft volhouden geleverd te hebben en dan neem ik aan als brievenbus pakket, hoe kan ik dan bewijzen dat dat niet zo is? Dan levert verkoper dus dankzij DHL "bewijs" zoals ze nu zeggen dat gps en hun track en trace aangeeft dat bezorger bij mij is geweest en sta ik dus met lege handen op alle manieren :?
Zoals ik al zei, hoef jij niets te bewijzen. Aan DHL niet en ook niet aan de verkoper. Simpelweg omdat je dit ook gewoon niet kunt.

Sowieso kun je het beste gewoon geen contact (meer) hebben met DHL. De verkoper heeft een overeenkomst met DHL om het pakket te bezorgen en daar heb jij niets mee te maken. Jij bent immers geen overeenkomst aangegaan met DHL.

DHL kan wel beweren dat het pakket is bezorgd, de verkoper moet dat dan maar gaan bewijzen. Als de verkoper dat niet kan, kan de verkoper ook geen geld van jou eisen. Zonder bewijs van levering kan de verkoper immers niet bewijzen dat hij heeft voldaan aan de overeenkomst tot het leveren van het product.

Dat bewijs is voor de verkoper heel moeilijk. Dat "bewijs" van GPS is zo te weerleggen en zelfs een handtekening kan onvoldoende bewijs zijn mocht het zover als een rechtszaak komen. Betwist dus de levering van het product bij AfterPay zodat zij niet als probleem erbij komen.

Het kan dus best zijn dat jij die rok nooit meer gaat ontvangen en de rok ga je dan natuurlijk ook nooit betalen.

Annemieke67
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 18 jun 2017 13:04

Jetsertje schreef:
Annemieke67 schreef:
Jetsertje schreef:Waarom al die moeite in DHL steken terwijl jij hier in zekere zin helemaal niets mee te maken hebt? Jij hebt iets gekocht bij de verkoper, daar moet dus ook wezen. Al lijkt het mij ook verstandig om even AfterPay in te lichten dat je dus helemaal niets ontvangen hebt. Anders wordt het bedrag steeds hoger en heb je AfterPay er straks als probleem bij.

De verkoper moet trouwens bewijzen dat jij de bestelling hebt ontvangen. Jij hoeft niet te bewijzen dat jij de bestelling niet ontvangen hebt. Dat kun je ook helemaal niet.
Dank je! Heb ik gelijk gedaan. Maar ja als DHL blijft volhouden geleverd te hebben en dan neem ik aan als brievenbus pakket, hoe kan ik dan bewijzen dat dat niet zo is? Dan levert verkoper dus dankzij DHL "bewijs" zoals ze nu zeggen dat gps en hun track en trace aangeeft dat bezorger bij mij is geweest en sta ik dus met lege handen op alle manieren :?
Zoals ik al zei, hoef jij niets te bewijzen. Aan DHL niet en ook niet aan de verkoper. Simpelweg omdat je dit ook gewoon niet kunt.

Sowieso kun je het beste gewoon geen contact (meer) hebben met DHL. De verkoper heeft een overeenkomst met DHL om het pakket te bezorgen en daar heb jij niets mee te maken. Jij bent immers geen overeenkomst aangegaan met DHL.

DHL kan wel beweren dat het pakket is bezorgd, de verkoper moet dat dan maar gaan bewijzen. Als de verkoper dat niet kan, kan de verkoper ook geen geld van jou eisen. Zonder bewijs van levering kan de verkoper immers niet bewijzen dat hij heeft voldaan aan de overeenkomst tot het leveren van het product.

Dat bewijs is voor de verkoper heel moeilijk. Dat "bewijs" van GPS is zo te weerleggen en zelfs een handtekening kan onvoldoende bewijs zijn mocht het zover als een rechtszaak komen. Betwist dus de levering van het product bij AfterPay zodat zij niet als probleem erbij komen.

Het kan dus best zijn dat jij die rok nooit meer gaat ontvangen en de rok ga je dan natuurlijk ook nooit betalen.
Dank je wel! Je hebt me echt gerust gesteld! Net als degene die zei van de 3S barcode, ik vond het zo vreemd, dat zij dat als "bewijs" sturen, maar er geen adres bij staat. Dus wie zegt dat dat om een pakket naar mij gaat, want dat "bewijs" kreeg ik van de webshop. Ik ga inderdaad niks betalen, heb contact gehad met afterpay en die hebben de betaling op pauze gezet, zodat ik geen aanmaningen of extra kosten van hen krijg. En dan maar afwachten. Ben echt heel blij met alle ntwoorden, dis soort dingen werkt me stevig op de zenuwen, omdat ik echt schrok van hun reacties en ik dus niet kan bewijzen dat ik niets heb.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje » 18 jun 2017 14:09

Bram Bonnewel schreef:Wat ik vreemd vindt is dat de barcode met 3S begint. Normaal is dat het begin van Postnl barcodes, normaal wordt bij DHL in het begin van de barcode JVGL of JJD gebruikt aan begin barcode. Wij verzenden en ontvangen veel pakketten maar hebben nog nooit een 3S barcode gezien bij DHL.
Even mijn mail nageplozen maar 3S-codes worden ook door DHL gebruikt. Opvallend is dat de letters na de 3S-code allemaal iets te maken hebben met de verzender. Mijn T&T komt van Moma Beauty BV Gelderland en bevat code 3SMBG. Maar zag ook een aantal anderen op internet die hetzelfde hebben zoals Feyenoord (3SFND), CLS Healthcare BV (3SCLS) & Badge Direct BV (3SBADG). Die MTH uit de T&T zal dus ook gelinkt zijn aan het bedrijf waar de TS bij heeft besteld.
Annemieke67 schreef:Dank je wel! Je hebt me echt gerust gesteld! Net als degene die zei van de 3S barcode, ik vond het zo vreemd, dat zij dat als "bewijs" sturen, maar er geen adres bij staat. Dus wie zegt dat dat om een pakket naar mij gaat, want dat "bewijs" kreeg ik van de webshop.
Als ik op mijn link uit de e-mail klik, krijg ik net als jij een pagina waar geen afleveradres op staat vermeld. Maar ga ik naar de website van DHL zelf https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier en voer ik daar de code plus mijn postcode in, dan krijg ik wel mijn adres te zien. Voer ik een andere postcode in, krijg ik ook de status te zien maar weer zonder adres.

Het lijkt er dus op dat je alleen een afleveradres krijgt als je ook bijbehorend postcode invult. Je zou dus even kunnen kijken of je op die manier wel jouw adres te zien krijgt. Anders kan het inderdaad gewoon een willekeurige code zijn die ze je hebben gegeven. Lijkt het inderdaad net of je bestelling zou zijn bezorgd. Dan zou je misschien aan DHL kunnen vragen of het pakket überhaupt wel is afgeleverd op jouw adres.

snuffel1
Berichten: 3054
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door snuffel1 » 18 jun 2017 14:17

Maar toch de link die u gaf geeft wel aan dat DHL het pakket van de verzender heeft ontvangen en heeft verwerkt tot en met de bezorging aan toe. Als de status op bezorgt staat heeft de verzender aan de bezorgplicht voldaan en dient u te bewijzen dat het pakket niet bezorgt is en dat is verdraaid moeilijk zeker als er niet voor ontvangst getekend hoeft te worden. Ik wil uw hoop niet de kop indrukken want soms komt het pakket alsnog boven water maar die kans acht ik wel klein. Uw betalingsverplichting blijft echter wel bestaan want de verzender kan aantonen dat het pakket is verzonden en bezorgt is. Wat er na bezorging met het pakket gebeurd is blijft onduidelijk maar is niet meer de verantwoordelijkheid van de verzender. Dat de bezorger het pakket heeft ontvreemd lijkt mij geen optie want je baan op het spel zetten voor een pakket waarvan de inhoud onbekend is kan zeer grote gevolgen hebben. Wat de GPS tracking betreft die gebruikt DHL wel zeker want op de dag van levering is de bezorger te volgen vanaf het vertrekpunt tot aan de bezorging.
Ik vrees toch echt dat een ander het pakket in ontvangst heeft genomen of uit de brievenbus heeft gehengeld en dat gebeurd vaker dan u denkt.

atlas1302

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door atlas1302 » 18 jun 2017 14:29

En dan als het verhaal wel klopt en mevrouw heeft haar jurkje wel ontvangen, maar het zit net even te strak, of net even te kort en kijkt nu wat haar mogelijkheden zijn.

Niets is uitgesloten! Hoe ging dat vroeger bij Wehkamp en Neckerman om maar iets te noemen :wink:

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje » 18 jun 2017 14:33

snuffel1 schreef:Maar toch de link die u gaf geeft wel aan dat DHL het pakket van de verzender heeft ontvangen en heeft verwerkt tot en met de bezorging aan toe.
Nee
Als de status op bezorgt staat heeft de verzender aan de bezorgplicht voldaan
Nee
en dient u te bewijzen dat het pakket niet bezorgt is
Nee
Uw betalingsverplichting blijft echter wel bestaan
Nee
want de verzender kan aantonen dat het pakket is verzonden en bezorgt is.
Nee
Wat er na bezorging met het pakket gebeurd is blijft onduidelijk maar is niet meer de verantwoordelijkheid van de verzender.
Nee

Allemaal onzin wat je zegt. Als je blijkbaar totaal niet weet hoe het werkt, zeg dan gewoon niets. Dit hele topic roep je al dingen die niet waar zijn.

snuffel1
Berichten: 3054
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door snuffel1 » 18 jun 2017 14:42

@jetsertje, motiveer eens waarom ik onzin verkondig.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje » 18 jun 2017 14:44

atlas1302 schreef:En dan als het verhaal wel klopt en mevrouw heeft haar jurkje wel ontvangen, maar het zit net even te strak, of net even te kort en kijkt nu wat haar mogelijkheden zijn.
Dat is dan maar aan de verkoper om dat te bewijzen.

Wie gaat er trouwens bij de verkoper klagen dat een bestelling niet is ontvangen omdat een kledingstuk niet past? Stuurt de verkoper de bestelling opnieuw en zit je met twee kledingstukken die je niet past. Wat heb je daar nou aan? De hersenspinsels van sommigen hier..

snuffel1
Berichten: 3054
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door snuffel1 » 18 jun 2017 14:56

@jetsertje, de verkoper heeft een bewijs van DHL dat het pakket is aangeleverd en bezorgd is door DHL, wat valt er nog meer te bewijzen als de verkoper kan aantonen het pakket verstuurt te hebben. Nog even en dan kom je met het verhaal dat de site van DHL fake is en die 3S code door de verkoper uit zijn of haar duim gezogen is.

atlas1302

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door atlas1302 » 18 jun 2017 14:57

@jetsertje het leven is simpel, terug sturen kan ook :D

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje » 18 jun 2017 15:18

snuffel1 schreef:@jetsertje, motiveer eens waarom ik onzin verkondig.
Lees nog even dit: viewtopic.php?f=25&t=172903&start=20#p2399923

Verkoper stelt geleverd te hebben, verkoper dient ook te bewijzen. Wat jij noemt is totaal geen bewijs. Zelfs zo'n digitale handtekening is al eens door het Europese Hof als onvoldoende bewijs van aflevering gezien. Die zijn eenvoudig na te maken zonder enige mogelijkheid tot controleren van het handschrift.

Hier is niet eens spraken van een handtekening of überhaupt een afleveradres bij de traceercode. Hoe kan dit ook maar enig bewijs zijn dat de TS het pakket heeft ontvangen?

Het zou wel lekker makkelijk zijn op te lichten. Nadat ik jouw geld heb ontvangen voor iets dat ik jou heb verkocht, hoef ik slechts een willekeurige Track & Trace te sturen waarop staat dat er een pakket, ongeacht welk pakket, ergens in Nederland is afgeleverd en volgens jouw denkwijze, zou jij dan moeten bewijzen dat je het pakket niet hebt gekregen. Onmogelijk natuurlijk.

Gelukkig ligt de bewijslast daarom bij de verzender van het pakket.

Annemieke67
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 18 jun 2017 18:49

atlas1302 schreef:En dan als het verhaal wel klopt en mevrouw heeft haar jurkje wel ontvangen, maar het zit net even te strak, of net even te kort en kijkt nu wat haar mogelijkheden zijn.

Niets is uitgesloten! Hoe ging dat vroeger bij Wehkamp en Neckerman om maar iets te noemen :wink:
Waarom zou ik het dan niet gewoon terug sturen??? En waarom ga ik dan mailen waar mijn pakket blijft? Ik snap dat er genoeg oneerlijke mensen zullen zijn, maar juist omdat ik dit vreselijk vind stel ik de vraag hier. Ik heb al eerder mee gemaakt dat er pakketten niet aan kwamen, maar nog nooit zo bizar als dit! Ten eerste krijg je normaal gesproken zelf een track en trace code en had ik al eerder aan de bel kunnen trekken en ten tweede betaal ik wat ik koop, ik bestel het toch niet voor de lol?

Plaats reactie