LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

atlas1302 schreef:En dan vraag je om een handtekening van degenen die het pakketje heeft ontvangen, het juiste adres is jouw adres.
Ze vragen of het pakket niet ergens kan achter gevallen zijn, dus ze geven feitelijk aan dat het pakket niet persoonlijk is afgegeven. Ook niet door de brievenbus want dan zou het op de deurmat moeten liggen en dat is lastig om weg te halen voor een dief, tenzij je braaksporen hebt. Heeft een brievenbus post trouwens track en trace, dacht dat alleen pakketjes dat hadden...ahum?

Dus ik zou voor het tweede onderzoek gaan, laten ze maar met hun bevindingen doorgaan, inmiddels koop je gewoon in de winkel een gezellig jurkje en je wacht het rustig af. Er is niks betaald toch?

Ik denk dat de webshop loopt te klooien en het nooit verstuurd heeft, hij breit er nu een vehaal aanvast en heeft nu per ongeluk toevallig ineens een bericht gekregen van DHL.

En als u uw berichtjes blijft veranderen bent u ook niet erg consistent.
Ik heb mijn bericht aangepast, om extra info te geven in de hoop een duidelijker antwoord te krijgen!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/d ... a48cbbd3ab

Genoeg soortgelijke verhalen. Dat hele GPS verhaal is een wassen neus. Het is geen bewijs maar een bewering. Het kan immers door derden niet gecontroleerd worden.

Ik hoop dat de webwinkel is aangesloten bij http://www.Thuiswinkel.org dan kun je daar een klacht indienen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door olaf79 »

Annemieke67 schreef:
Jetsertje schreef:Waarom al die moeite in DHL steken terwijl jij hier in zekere zin helemaal niets mee te maken hebt? Jij hebt iets gekocht bij de verkoper, daar moet dus ook wezen. Al lijkt het mij ook verstandig om even AfterPay in te lichten dat je dus helemaal niets ontvangen hebt. Anders wordt het bedrag steeds hoger en heb je AfterPay er straks als probleem bij.

De verkoper moet trouwens bewijzen dat jij de bestelling hebt ontvangen. Jij hoeft niet te bewijzen dat jij de bestelling niet ontvangen hebt. Dat kun je ook helemaal niet.
Dank je! Heb ik gelijk gedaan. Maar ja als DHL blijft volhouden geleverd te hebben en dan neem ik aan als brievenbus pakket, hoe kan ik dan bewijzen dat dat niet zo is? Dan levert verkoper dus dankzij DHL "bewijs" zoals ze nu zeggen dat gps en hun track en trace aangeeft dat bezorger bij mij is geweest en sta ik dus met lege handen op alle manieren :?
GPS is geen bewijs van levering. De bezorger kan langsrijden en het het pakket scannen en dan is het zo genaamd afgeleverd maar ondertussen heeft hij het aan iemand verkocht.
De webshop is verantwoordelijk totdat het product letterlijk in uw handen is aanbeland. Tot die tijd hoef je niks te bewijzen. Geen handtekening is niet geleverd, en dus geen betaling verschuldigd. Er is geen incasso bureau die dat feit kan veranderen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door olaf79 »

atlas1302 schreef:Als van te voren bekend is dat DHL bezorgd dan wordt er altijd om een telefoonummer gevraagd, heeft u die gegeven?
DHL levert niet af zonder handtekening, niet onder de vuilnisbak en ook niet bij de buren.

Waarom een DHL voor een rok, TNT is toch veel goedkoper?
onzin, onzin, nog meer onzin, en vervolgens eindig je met onzin.
De webshop bepaalt wie er als vervoerder de opdracht krijgt, niet de klant, misplaatste vraag dus.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niet altijd, soms kan er door bij te betalen een andere vervoerder worden geselecteerd.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Wat ik vreemd vindt is dat de barcode met 3S begint. Normaal is dat het begin van Postnl barcodes, normaal wordt bij DHL in het begin van de barcode JVGL of JJD gebruikt aan begin barcode. Wij verzenden en ontvangen veel pakketten maar hebben nog nooit een 3S barcode gezien bij DHL.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Annemieke67 schreef:
Jetsertje schreef:Waarom al die moeite in DHL steken terwijl jij hier in zekere zin helemaal niets mee te maken hebt? Jij hebt iets gekocht bij de verkoper, daar moet dus ook wezen. Al lijkt het mij ook verstandig om even AfterPay in te lichten dat je dus helemaal niets ontvangen hebt. Anders wordt het bedrag steeds hoger en heb je AfterPay er straks als probleem bij.

De verkoper moet trouwens bewijzen dat jij de bestelling hebt ontvangen. Jij hoeft niet te bewijzen dat jij de bestelling niet ontvangen hebt. Dat kun je ook helemaal niet.
Dank je! Heb ik gelijk gedaan. Maar ja als DHL blijft volhouden geleverd te hebben en dan neem ik aan als brievenbus pakket, hoe kan ik dan bewijzen dat dat niet zo is? Dan levert verkoper dus dankzij DHL "bewijs" zoals ze nu zeggen dat gps en hun track en trace aangeeft dat bezorger bij mij is geweest en sta ik dus met lege handen op alle manieren :?
Zoals ik al zei, hoef jij niets te bewijzen. Aan DHL niet en ook niet aan de verkoper. Simpelweg omdat je dit ook gewoon niet kunt.

Sowieso kun je het beste gewoon geen contact (meer) hebben met DHL. De verkoper heeft een overeenkomst met DHL om het pakket te bezorgen en daar heb jij niets mee te maken. Jij bent immers geen overeenkomst aangegaan met DHL.

DHL kan wel beweren dat het pakket is bezorgd, de verkoper moet dat dan maar gaan bewijzen. Als de verkoper dat niet kan, kan de verkoper ook geen geld van jou eisen. Zonder bewijs van levering kan de verkoper immers niet bewijzen dat hij heeft voldaan aan de overeenkomst tot het leveren van het product.

Dat bewijs is voor de verkoper heel moeilijk. Dat "bewijs" van GPS is zo te weerleggen en zelfs een handtekening kan onvoldoende bewijs zijn mocht het zover als een rechtszaak komen. Betwist dus de levering van het product bij AfterPay zodat zij niet als probleem erbij komen.

Het kan dus best zijn dat jij die rok nooit meer gaat ontvangen en de rok ga je dan natuurlijk ook nooit betalen.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Jetsertje schreef:
Annemieke67 schreef:
Jetsertje schreef:Waarom al die moeite in DHL steken terwijl jij hier in zekere zin helemaal niets mee te maken hebt? Jij hebt iets gekocht bij de verkoper, daar moet dus ook wezen. Al lijkt het mij ook verstandig om even AfterPay in te lichten dat je dus helemaal niets ontvangen hebt. Anders wordt het bedrag steeds hoger en heb je AfterPay er straks als probleem bij.

De verkoper moet trouwens bewijzen dat jij de bestelling hebt ontvangen. Jij hoeft niet te bewijzen dat jij de bestelling niet ontvangen hebt. Dat kun je ook helemaal niet.
Dank je! Heb ik gelijk gedaan. Maar ja als DHL blijft volhouden geleverd te hebben en dan neem ik aan als brievenbus pakket, hoe kan ik dan bewijzen dat dat niet zo is? Dan levert verkoper dus dankzij DHL "bewijs" zoals ze nu zeggen dat gps en hun track en trace aangeeft dat bezorger bij mij is geweest en sta ik dus met lege handen op alle manieren :?
Zoals ik al zei, hoef jij niets te bewijzen. Aan DHL niet en ook niet aan de verkoper. Simpelweg omdat je dit ook gewoon niet kunt.

Sowieso kun je het beste gewoon geen contact (meer) hebben met DHL. De verkoper heeft een overeenkomst met DHL om het pakket te bezorgen en daar heb jij niets mee te maken. Jij bent immers geen overeenkomst aangegaan met DHL.

DHL kan wel beweren dat het pakket is bezorgd, de verkoper moet dat dan maar gaan bewijzen. Als de verkoper dat niet kan, kan de verkoper ook geen geld van jou eisen. Zonder bewijs van levering kan de verkoper immers niet bewijzen dat hij heeft voldaan aan de overeenkomst tot het leveren van het product.

Dat bewijs is voor de verkoper heel moeilijk. Dat "bewijs" van GPS is zo te weerleggen en zelfs een handtekening kan onvoldoende bewijs zijn mocht het zover als een rechtszaak komen. Betwist dus de levering van het product bij AfterPay zodat zij niet als probleem erbij komen.

Het kan dus best zijn dat jij die rok nooit meer gaat ontvangen en de rok ga je dan natuurlijk ook nooit betalen.
Dank je wel! Je hebt me echt gerust gesteld! Net als degene die zei van de 3S barcode, ik vond het zo vreemd, dat zij dat als "bewijs" sturen, maar er geen adres bij staat. Dus wie zegt dat dat om een pakket naar mij gaat, want dat "bewijs" kreeg ik van de webshop. Ik ga inderdaad niks betalen, heb contact gehad met afterpay en die hebben de betaling op pauze gezet, zodat ik geen aanmaningen of extra kosten van hen krijg. En dan maar afwachten. Ben echt heel blij met alle ntwoorden, dis soort dingen werkt me stevig op de zenuwen, omdat ik echt schrok van hun reacties en ik dus niet kan bewijzen dat ik niets heb.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Bram Bonnewel schreef:Wat ik vreemd vindt is dat de barcode met 3S begint. Normaal is dat het begin van Postnl barcodes, normaal wordt bij DHL in het begin van de barcode JVGL of JJD gebruikt aan begin barcode. Wij verzenden en ontvangen veel pakketten maar hebben nog nooit een 3S barcode gezien bij DHL.
Even mijn mail nageplozen maar 3S-codes worden ook door DHL gebruikt. Opvallend is dat de letters na de 3S-code allemaal iets te maken hebben met de verzender. Mijn T&T komt van Moma Beauty BV Gelderland en bevat code 3SMBG. Maar zag ook een aantal anderen op internet die hetzelfde hebben zoals Feyenoord (3SFND), CLS Healthcare BV (3SCLS) & Badge Direct BV (3SBADG). Die MTH uit de T&T zal dus ook gelinkt zijn aan het bedrijf waar de TS bij heeft besteld.
Annemieke67 schreef:Dank je wel! Je hebt me echt gerust gesteld! Net als degene die zei van de 3S barcode, ik vond het zo vreemd, dat zij dat als "bewijs" sturen, maar er geen adres bij staat. Dus wie zegt dat dat om een pakket naar mij gaat, want dat "bewijs" kreeg ik van de webshop.
Als ik op mijn link uit de e-mail klik, krijg ik net als jij een pagina waar geen afleveradres op staat vermeld. Maar ga ik naar de website van DHL zelf https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier en voer ik daar de code plus mijn postcode in, dan krijg ik wel mijn adres te zien. Voer ik een andere postcode in, krijg ik ook de status te zien maar weer zonder adres.

Het lijkt er dus op dat je alleen een afleveradres krijgt als je ook bijbehorend postcode invult. Je zou dus even kunnen kijken of je op die manier wel jouw adres te zien krijgt. Anders kan het inderdaad gewoon een willekeurige code zijn die ze je hebben gegeven. Lijkt het inderdaad net of je bestelling zou zijn bezorgd. Dan zou je misschien aan DHL kunnen vragen of het pakket überhaupt wel is afgeleverd op jouw adres.

atlas1302

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

En dan als het verhaal wel klopt en mevrouw heeft haar jurkje wel ontvangen, maar het zit net even te strak, of net even te kort en kijkt nu wat haar mogelijkheden zijn.

Niets is uitgesloten! Hoe ging dat vroeger bij Wehkamp en Neckerman om maar iets te noemen :wink:

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

snuffel1 schreef:Maar toch de link die u gaf geeft wel aan dat DHL het pakket van de verzender heeft ontvangen en heeft verwerkt tot en met de bezorging aan toe.
Nee
Als de status op bezorgt staat heeft de verzender aan de bezorgplicht voldaan
Nee
en dient u te bewijzen dat het pakket niet bezorgt is
Nee
Uw betalingsverplichting blijft echter wel bestaan
Nee
want de verzender kan aantonen dat het pakket is verzonden en bezorgt is.
Nee
Wat er na bezorging met het pakket gebeurd is blijft onduidelijk maar is niet meer de verantwoordelijkheid van de verzender.
Nee

Allemaal onzin wat je zegt. Als je blijkbaar totaal niet weet hoe het werkt, zeg dan gewoon niets. Dit hele topic roep je al dingen die niet waar zijn.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

atlas1302 schreef:En dan als het verhaal wel klopt en mevrouw heeft haar jurkje wel ontvangen, maar het zit net even te strak, of net even te kort en kijkt nu wat haar mogelijkheden zijn.
Dat is dan maar aan de verkoper om dat te bewijzen.

Wie gaat er trouwens bij de verkoper klagen dat een bestelling niet is ontvangen omdat een kledingstuk niet past? Stuurt de verkoper de bestelling opnieuw en zit je met twee kledingstukken die je niet past. Wat heb je daar nou aan? De hersenspinsels van sommigen hier..

atlas1302

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

@jetsertje het leven is simpel, terug sturen kan ook :D

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

snuffel1 schreef:@jetsertje, motiveer eens waarom ik onzin verkondig.
Lees nog even dit: viewtopic.php?f=25&t=172903&start=20#p2399923

Verkoper stelt geleverd te hebben, verkoper dient ook te bewijzen. Wat jij noemt is totaal geen bewijs. Zelfs zo'n digitale handtekening is al eens door het Europese Hof als onvoldoende bewijs van aflevering gezien. Die zijn eenvoudig na te maken zonder enige mogelijkheid tot controleren van het handschrift.

Hier is niet eens spraken van een handtekening of überhaupt een afleveradres bij de traceercode. Hoe kan dit ook maar enig bewijs zijn dat de TS het pakket heeft ontvangen?

Het zou wel lekker makkelijk zijn op te lichten. Nadat ik jouw geld heb ontvangen voor iets dat ik jou heb verkocht, hoef ik slechts een willekeurige Track & Trace te sturen waarop staat dat er een pakket, ongeacht welk pakket, ergens in Nederland is afgeleverd en volgens jouw denkwijze, zou jij dan moeten bewijzen dat je het pakket niet hebt gekregen. Onmogelijk natuurlijk.

Gelukkig ligt de bewijslast daarom bij de verzender van het pakket.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

atlas1302 schreef:En dan als het verhaal wel klopt en mevrouw heeft haar jurkje wel ontvangen, maar het zit net even te strak, of net even te kort en kijkt nu wat haar mogelijkheden zijn.

Niets is uitgesloten! Hoe ging dat vroeger bij Wehkamp en Neckerman om maar iets te noemen :wink:
Waarom zou ik het dan niet gewoon terug sturen??? En waarom ga ik dan mailen waar mijn pakket blijft? Ik snap dat er genoeg oneerlijke mensen zullen zijn, maar juist omdat ik dit vreselijk vind stel ik de vraag hier. Ik heb al eerder mee gemaakt dat er pakketten niet aan kwamen, maar nog nooit zo bizar als dit! Ten eerste krijg je normaal gesproken zelf een track en trace code en had ik al eerder aan de bel kunnen trekken en ten tweede betaal ik wat ik koop, ik bestel het toch niet voor de lol?

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Jetsertje schreef:
Bram Bonnewel schreef:Wat ik vreemd vindt is dat de barcode met 3S begint. Normaal is dat het begin van Postnl barcodes, normaal wordt bij DHL in het begin van de barcode JVGL of JJD gebruikt aan begin barcode. Wij verzenden en ontvangen veel pakketten maar hebben nog nooit een 3S barcode gezien bij DHL.
Even mijn mail nageplozen maar 3S-codes worden ook door DHL gebruikt. Opvallend is dat de letters na de 3S-code allemaal iets te maken hebben met de verzender. Mijn T&T komt van Moma Beauty BV Gelderland en bevat code 3SMBG. Maar zag ook een aantal anderen op internet die hetzelfde hebben zoals Feyenoord (3SFND), CLS Healthcare BV (3SCLS) & Badge Direct BV (3SBADG). Die MTH uit de T&T zal dus ook gelinkt zijn aan het bedrijf waar de TS bij heeft besteld.
Annemieke67 schreef:Dank je wel! Je hebt me echt gerust gesteld! Net als degene die zei van de 3S barcode, ik vond het zo vreemd, dat zij dat als "bewijs" sturen, maar er geen adres bij staat. Dus wie zegt dat dat om een pakket naar mij gaat, want dat "bewijs" kreeg ik van de webshop.
Als ik op mijn link uit de e-mail klik, krijg ik net als jij een pagina waar geen afleveradres op staat vermeld. Maar ga ik naar de website van DHL zelf https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier en voer ik daar de code plus mijn postcode in, dan krijg ik wel mijn adres te zien. Voer ik een andere postcode in, krijg ik ook de status te zien maar weer zonder adres.

Het lijkt er dus op dat je alleen een afleveradres krijgt als je ook bijbehorend postcode invult. Je zou dus even kunnen kijken of je op die manier wel jouw adres te zien krijgt. Anders kan het inderdaad gewoon een willekeurige code zijn die ze je hebben gegeven. Lijkt het inderdaad net of je bestelling zou zijn bezorgd. Dan zou je misschien aan DHL kunnen vragen of het pakket überhaupt wel is afgeleverd op jouw adres.
Als ik het op die manier probeer zoals jij zegt staat daar inderdaad mijn adres met daarbij dat het bezorgd zou zijn. Pfff wat vind ik dit vreselijk zeg. Ik heb volgens mij dus echt geen poot om op te staan want het is mijn woord tegen dat van hen. En dat voor iemand die het al erg vind om 5 cent in het rood te staan bij wijze van spreke en zelfs al een keer nadat een ander pakketje was zoek geraakt bij post nl, een nieuw pakketje kreeg en ik later het zoekgeraakte pakketje alsnog kreeg, dit op eigen kosten retour heb gestuurd. Ik heb een vreselijke hekel aan oneerlijkheid, maar vind het ook oneerlijk om te moeten betalen voor iets wat ik niet heb. En dan komt daar nog het verhaal van de webshop bij dat als zij het DHL verder laten onderzoeken en er komt nog steeds uit dat het hier bezorgd zou moeten zijn ik ook nog voor die kosten op moet draaien. En die zijn volgens hen erg hoog, en dan ook nog de rok betalen natuurlijk. Lig er echt gewoon wakker van. En nee dat is echt niet overdreven of zielig of hysterisch doen, ik zit er flink mee in mijn maag!

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar, hoe is de stand met uw brievenbus? Is deze buitenshuis geplaatst? Zo ja, kan er geen sprake zijn van diefstal na de bezorging?

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Nijogeth schreef:Maar, hoe is de stand met uw brievenbus? Is deze buitenshuis geplaatst? Zo ja, kan er geen sprake zijn van diefstal na de bezorging?
Ik woon in een rijtjeshuis met een brievenbus naast de voordeur, maar vaak blijven er door de tochtstrip wel dingen uitsteken, dus als het niet doorgeduwd is, kan iedereen die langs loopt het er wel zo uit trekken.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daar kan dus weleens het probleem zitten. Er hoeft maar een aso langs te lopen en er hangt net iets uit en het is weg.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Annemieke67 schreef:Als ik het op die manier probeer zoals jij zegt staat daar inderdaad mijn adres met daarbij dat het bezorgd zou zijn. Pfff wat vind ik dit vreselijk zeg. Ik heb volgens mij dus echt geen poot om op te staan want het is mijn woord tegen dat van hen.
Dan heeft de verkoper dus geen poot om op te staan. In een eventuele rechtszaak (zeer onwaarschijnlijk) zouden zij het bewijs moeten leveren en als dat het woord van de verkoper is tegen dat van jou, verliest de verkoper dat.

Sowieso is het onmogelijk voor de verkoper om onder ede te stellen dat het pakket is afgeleverd. Dan is het namelijk niet meer het woord van de verkoper tegen dat van jouw, maar het woord van DHL, doorgegeven aan de verkoper tegen dat van jou. De verkoper kan dus ook niet met 100% zekerheid stellen dat DHL het heeft bezorgd. De verkoper heeft slechts een aantal toezeggingen gekregen, zoals dat de bezorger wel in jouw straat zou zijn geweest.

Maar zoals hier al eerder geopperd, is een GPS-positie totaal geen bewijs dat de bezorger het pakket ook daadwerkelijk in de brievenbus heeft gestopt.

De verkoper staat zeer en zeer zwak en jij zeer sterk. Helemaal omdat zij niet jouw geld hebben en zolang zij ook niet kunnen bewijzen dat er is geleverd en daardoor de koopovereenkomst is nagekomen, hoef jij de koopovereenkomst ook niet na te komen en niet te betalen.
En dat voor iemand die het al erg vind om 5 cent in het rood te staan bij wijze van spreke en zelfs al een keer nadat een ander pakketje was zoek geraakt bij post nl, een nieuw pakketje kreeg en ik later het zoekgeraakte pakketje alsnog kreeg, dit op eigen kosten retour heb gestuurd. Ik heb een vreselijke hekel aan oneerlijkheid, maar vind het ook oneerlijk om te moeten betalen voor iets wat ik niet heb. En dan komt daar nog het verhaal van de webshop bij dat als zij het DHL verder laten onderzoeken en er komt nog steeds uit dat het hier bezorgd zou moeten zijn ik ook nog voor die kosten op moet draaien. En die zijn volgens hen erg hoog, en dan ook nog de rok betalen natuurlijk. Lig er echt gewoon wakker van. En nee dat is echt niet overdreven of zielig of hysterisch doen, ik zit er flink mee in mijn maag!
Wees gerust, je staat sterk. Er zijn wel wat stappen die je kunt verwachten maar zelfs dat zal weinig uithalen.

Het verstandigst is om er vanuit te gaan dat je de jurk nooit gaat ontvangen. Mogelijk volgt er een brief van een incassobureau maar als je die ontvangt, hoef je ook niet te schrikken. Veel incassobureau's zijn er slechts om geld proberen te innen zonder te weten of die inning wel terecht is. Dan blijft het bij wat dreigen en meer niet.

Ik ontvang ook al een jaar of 7 om de zoveel tijd een brief van een incassobureau dat ik nog geld verschuldigd zou zijn. Ik weet dat ik dat geld niet verschuldigd ben en dus betaal ik ook niet. Ze mogen het bij de rechter proberen maar ze weten zelf ook heel goed dat een rechter ze geen gelijk gaat geven. En dus blijft het bij dreigen zonder uitvoering.
Nijogeth schreef:Maar, hoe is de stand met uw brievenbus? Is deze buitenshuis geplaatst? Zo ja, kan er geen sprake zijn van diefstal na de bezorging?
Maakt allemaal niet zoveel uit. De verkoper moet dan maar bewijzen dat het uit de brievenbus is gestolen en daar aangifte van doen, niet de TS. Totdat het in handen is van de ontvanger, is de verzender er verantwoordelijk voor.

Gesloten