Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Annemieke67
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 18 jun 2017 19:02

Jetsertje schreef:
Bram Bonnewel schreef:Wat ik vreemd vindt is dat de barcode met 3S begint. Normaal is dat het begin van Postnl barcodes, normaal wordt bij DHL in het begin van de barcode JVGL of JJD gebruikt aan begin barcode. Wij verzenden en ontvangen veel pakketten maar hebben nog nooit een 3S barcode gezien bij DHL.
Even mijn mail nageplozen maar 3S-codes worden ook door DHL gebruikt. Opvallend is dat de letters na de 3S-code allemaal iets te maken hebben met de verzender. Mijn T&T komt van Moma Beauty BV Gelderland en bevat code 3SMBG. Maar zag ook een aantal anderen op internet die hetzelfde hebben zoals Feyenoord (3SFND), CLS Healthcare BV (3SCLS) & Badge Direct BV (3SBADG). Die MTH uit de T&T zal dus ook gelinkt zijn aan het bedrijf waar de TS bij heeft besteld.
Annemieke67 schreef:Dank je wel! Je hebt me echt gerust gesteld! Net als degene die zei van de 3S barcode, ik vond het zo vreemd, dat zij dat als "bewijs" sturen, maar er geen adres bij staat. Dus wie zegt dat dat om een pakket naar mij gaat, want dat "bewijs" kreeg ik van de webshop.
Als ik op mijn link uit de e-mail klik, krijg ik net als jij een pagina waar geen afleveradres op staat vermeld. Maar ga ik naar de website van DHL zelf https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier en voer ik daar de code plus mijn postcode in, dan krijg ik wel mijn adres te zien. Voer ik een andere postcode in, krijg ik ook de status te zien maar weer zonder adres.

Het lijkt er dus op dat je alleen een afleveradres krijgt als je ook bijbehorend postcode invult. Je zou dus even kunnen kijken of je op die manier wel jouw adres te zien krijgt. Anders kan het inderdaad gewoon een willekeurige code zijn die ze je hebben gegeven. Lijkt het inderdaad net of je bestelling zou zijn bezorgd. Dan zou je misschien aan DHL kunnen vragen of het pakket überhaupt wel is afgeleverd op jouw adres.
Als ik het op die manier probeer zoals jij zegt staat daar inderdaad mijn adres met daarbij dat het bezorgd zou zijn. Pfff wat vind ik dit vreselijk zeg. Ik heb volgens mij dus echt geen poot om op te staan want het is mijn woord tegen dat van hen. En dat voor iemand die het al erg vind om 5 cent in het rood te staan bij wijze van spreke en zelfs al een keer nadat een ander pakketje was zoek geraakt bij post nl, een nieuw pakketje kreeg en ik later het zoekgeraakte pakketje alsnog kreeg, dit op eigen kosten retour heb gestuurd. Ik heb een vreselijke hekel aan oneerlijkheid, maar vind het ook oneerlijk om te moeten betalen voor iets wat ik niet heb. En dan komt daar nog het verhaal van de webshop bij dat als zij het DHL verder laten onderzoeken en er komt nog steeds uit dat het hier bezorgd zou moeten zijn ik ook nog voor die kosten op moet draaien. En die zijn volgens hen erg hoog, en dan ook nog de rok betalen natuurlijk. Lig er echt gewoon wakker van. En nee dat is echt niet overdreven of zielig of hysterisch doen, ik zit er flink mee in mijn maag!

Nijogeth
Berichten: 2295
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth » 18 jun 2017 19:16

Maar, hoe is de stand met uw brievenbus? Is deze buitenshuis geplaatst? Zo ja, kan er geen sprake zijn van diefstal na de bezorging?

Annemieke67
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 18 jun 2017 19:47

Nijogeth schreef:Maar, hoe is de stand met uw brievenbus? Is deze buitenshuis geplaatst? Zo ja, kan er geen sprake zijn van diefstal na de bezorging?
Ik woon in een rijtjeshuis met een brievenbus naast de voordeur, maar vaak blijven er door de tochtstrip wel dingen uitsteken, dus als het niet doorgeduwd is, kan iedereen die langs loopt het er wel zo uit trekken.

Nijogeth
Berichten: 2295
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth » 18 jun 2017 20:19

Daar kan dus weleens het probleem zitten. Er hoeft maar een aso langs te lopen en er hangt net iets uit en het is weg.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje » 19 jun 2017 12:29

Annemieke67 schreef:Als ik het op die manier probeer zoals jij zegt staat daar inderdaad mijn adres met daarbij dat het bezorgd zou zijn. Pfff wat vind ik dit vreselijk zeg. Ik heb volgens mij dus echt geen poot om op te staan want het is mijn woord tegen dat van hen.
Dan heeft de verkoper dus geen poot om op te staan. In een eventuele rechtszaak (zeer onwaarschijnlijk) zouden zij het bewijs moeten leveren en als dat het woord van de verkoper is tegen dat van jou, verliest de verkoper dat.

Sowieso is het onmogelijk voor de verkoper om onder ede te stellen dat het pakket is afgeleverd. Dan is het namelijk niet meer het woord van de verkoper tegen dat van jouw, maar het woord van DHL, doorgegeven aan de verkoper tegen dat van jou. De verkoper kan dus ook niet met 100% zekerheid stellen dat DHL het heeft bezorgd. De verkoper heeft slechts een aantal toezeggingen gekregen, zoals dat de bezorger wel in jouw straat zou zijn geweest.

Maar zoals hier al eerder geopperd, is een GPS-positie totaal geen bewijs dat de bezorger het pakket ook daadwerkelijk in de brievenbus heeft gestopt.

De verkoper staat zeer en zeer zwak en jij zeer sterk. Helemaal omdat zij niet jouw geld hebben en zolang zij ook niet kunnen bewijzen dat er is geleverd en daardoor de koopovereenkomst is nagekomen, hoef jij de koopovereenkomst ook niet na te komen en niet te betalen.
En dat voor iemand die het al erg vind om 5 cent in het rood te staan bij wijze van spreke en zelfs al een keer nadat een ander pakketje was zoek geraakt bij post nl, een nieuw pakketje kreeg en ik later het zoekgeraakte pakketje alsnog kreeg, dit op eigen kosten retour heb gestuurd. Ik heb een vreselijke hekel aan oneerlijkheid, maar vind het ook oneerlijk om te moeten betalen voor iets wat ik niet heb. En dan komt daar nog het verhaal van de webshop bij dat als zij het DHL verder laten onderzoeken en er komt nog steeds uit dat het hier bezorgd zou moeten zijn ik ook nog voor die kosten op moet draaien. En die zijn volgens hen erg hoog, en dan ook nog de rok betalen natuurlijk. Lig er echt gewoon wakker van. En nee dat is echt niet overdreven of zielig of hysterisch doen, ik zit er flink mee in mijn maag!
Wees gerust, je staat sterk. Er zijn wel wat stappen die je kunt verwachten maar zelfs dat zal weinig uithalen.

Het verstandigst is om er vanuit te gaan dat je de jurk nooit gaat ontvangen. Mogelijk volgt er een brief van een incassobureau maar als je die ontvangt, hoef je ook niet te schrikken. Veel incassobureau's zijn er slechts om geld proberen te innen zonder te weten of die inning wel terecht is. Dan blijft het bij wat dreigen en meer niet.

Ik ontvang ook al een jaar of 7 om de zoveel tijd een brief van een incassobureau dat ik nog geld verschuldigd zou zijn. Ik weet dat ik dat geld niet verschuldigd ben en dus betaal ik ook niet. Ze mogen het bij de rechter proberen maar ze weten zelf ook heel goed dat een rechter ze geen gelijk gaat geven. En dus blijft het bij dreigen zonder uitvoering.
Nijogeth schreef:Maar, hoe is de stand met uw brievenbus? Is deze buitenshuis geplaatst? Zo ja, kan er geen sprake zijn van diefstal na de bezorging?
Maakt allemaal niet zoveel uit. De verkoper moet dan maar bewijzen dat het uit de brievenbus is gestolen en daar aangifte van doen, niet de TS. Totdat het in handen is van de ontvanger, is de verzender er verantwoordelijk voor.

Annemieke67
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 19 jun 2017 12:47

Jetsertje schreef:
Annemieke67 schreef:Als ik het op die manier probeer zoals jij zegt staat daar inderdaad mijn adres met daarbij dat het bezorgd zou zijn. Pfff wat vind ik dit vreselijk zeg. Ik heb volgens mij dus echt geen poot om op te staan want het is mijn woord tegen dat van hen.
Dan heeft de verkoper dus geen poot om op te staan. In een eventuele rechtszaak (zeer onwaarschijnlijk) zouden zij het bewijs moeten leveren en als dat het woord van de verkoper is tegen dat van jou, verliest de verkoper dat.

Sowieso is het onmogelijk voor de verkoper om onder ede te stellen dat het pakket is afgeleverd. Dan is het namelijk niet meer het woord van de verkoper tegen dat van jouw, maar het woord van DHL, doorgegeven aan de verkoper tegen dat van jou. De verkoper kan dus ook niet met 100% zekerheid stellen dat DHL het heeft bezorgd. De verkoper heeft slechts een aantal toezeggingen gekregen, zoals dat de bezorger wel in jouw straat zou zijn geweest.

Maar zoals hier al eerder geopperd, is een GPS-positie totaal geen bewijs dat de bezorger het pakket ook daadwerkelijk in de brievenbus heeft gestopt.

De verkoper staat zeer en zeer zwak en jij zeer sterk. Helemaal omdat zij niet jouw geld hebben en zolang zij ook niet kunnen bewijzen dat er is geleverd en daardoor de koopovereenkomst is nagekomen, hoef jij de koopovereenkomst ook niet na te komen en niet te betalen.
En dat voor iemand die het al erg vind om 5 cent in het rood te staan bij wijze van spreke en zelfs al een keer nadat een ander pakketje was zoek geraakt bij post nl, een nieuw pakketje kreeg en ik later het zoekgeraakte pakketje alsnog kreeg, dit op eigen kosten retour heb gestuurd. Ik heb een vreselijke hekel aan oneerlijkheid, maar vind het ook oneerlijk om te moeten betalen voor iets wat ik niet heb. En dan komt daar nog het verhaal van de webshop bij dat als zij het DHL verder laten onderzoeken en er komt nog steeds uit dat het hier bezorgd zou moeten zijn ik ook nog voor die kosten op moet draaien. En die zijn volgens hen erg hoog, en dan ook nog de rok betalen natuurlijk. Lig er echt gewoon wakker van. En nee dat is echt niet overdreven of zielig of hysterisch doen, ik zit er flink mee in mijn maag!
Wees gerust, je staat sterk. Er zijn wel wat stappen die je kunt verwachten maar zelfs dat zal weinig uithalen.

Het verstandigst is om er vanuit te gaan dat je de jurk nooit gaat ontvangen. Mogelijk volgt er een brief van een incassobureau maar als je die ontvangt, hoef je ook niet te schrikken. Veel incassobureau's zijn er slechts om geld proberen te innen zonder te weten of die inning wel terecht is. Dan blijft het bij wat dreigen en meer niet.

Ik ontvang ook al een jaar of 7 om de zoveel tijd een brief van een incassobureau dat ik nog geld verschuldigd zou zijn. Ik weet dat ik dat geld niet verschuldigd ben en dus betaal ik ook niet. Ze mogen het bij de rechter proberen maar ze weten zelf ook heel goed dat een rechter ze geen gelijk gaat geven. En dus blijft het bij dreigen zonder uitvoering.
Nijogeth schreef:Maar, hoe is de stand met uw brievenbus? Is deze buitenshuis geplaatst? Zo ja, kan er geen sprake zijn van diefstal na de bezorging?
Maakt allemaal niet zoveel uit. De verkoper moet dan maar bewijzen dat het uit de brievenbus is gestolen en daar aangifte van doen, niet de TS. Totdat het in handen is van de ontvanger, is de verzender er verantwoordelijk voor.
Hartstikke bedankt voor je geduld en je antwoorden! Dit stelt me echt wel gerust. Maar juist omdat ik nooit zulke dingen heb, schrik ik ervan.

Nijogeth
Berichten: 2295
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth » 19 jun 2017 16:45

Maar Jetsertje, wat nu als de bezorger zelf onder ede verklaart dat hij dit 100% zeker in de brievenbus heeft gedaan? Dan lijkt de zaak me vrij overtuigend in het voordeel van de verkoper te zijn.

hansb2
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2014 21:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door hansb2 » 19 jun 2017 18:25

Nijogeth schreef:Maar Jetsertje, wat nu als de bezorger zelf onder ede verklaart dat hij dit 100% zeker in de brievenbus heeft gedaan? Dan lijkt de zaak me vrij overtuigend in het voordeel van de verkoper te zijn.
Onzin natuurlijk. De verzender/verkoper is te allen tijde verantwoordelijk, tenzij het gaat om een verzekerde of aangetekende verzending. Dan is het postbedrijf verantwoordelijk tot het verzekerde bedrag of maximaal € 500 bij een aangetekende verzending.
Laatst gewijzigd door hansb2 op 19 jun 2017 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.

hansb2
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2014 21:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door hansb2 » 19 jun 2017 18:28

Zie hier, nota bene op de website van Radar zelf: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... st-wat-nu/

hansb2
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2014 21:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door hansb2 » 19 jun 2017 18:33

Alsof zo'n bezorger dat nog weet. Die bezorgt talloze pakketten op een dag. Dit specifieke geval kan hij zich echt niet meer voor de geest halen.

Nijogeth
Berichten: 2295
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth » 19 jun 2017 18:46

hansb2 schreef:Alsof zo'n bezorger dat nog weet. Die bezorgt talloze pakketten op een dag. Dit specifieke geval kan hij zich echt niet meer voor de geest halen.
Volgens TS is dat hem echter wel verteld door DHL en wist de bezorger het nog precies. Ik ken de bezorger van DHL die wel eens bij ons komt en die weet ook wel wanneer ie iets bij ons bezorgd heeft. Zo heeft ie een paar jaar geleden een zwembad bezorgd en zegt ie met goed weer soms iets in de trant van 'ik zal je niet te lang bezig houden, dan kun je lekker in het zwembad gaan liggen'. Als dit dus een bezorger is die er vaker komt, dan kan ie zich dat mogelijk gewoon herinneren en twijfelde hij misschien zelfs om eerst even aan te bellen, ook al was het een brievenbuspakket.

Verwijderd

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Verwijderd » 19 jun 2017 19:24

DHL gewoon keihard aanklagen bij de rechter. Maar eerst stampij maken bij hun in de winkel! Dat lijkt momenteel het beste devies voor alle consumentenklachten alhier.

https://www.youtube.com/watch?v=MeXQBHLIPcw

hansb2
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2014 21:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door hansb2 » 19 jun 2017 21:02

DHL is zo glad als een aal. Ik heb ook slechte ervaringen met hun. De enige die hun kan aanpakken, is de Autoriteit Consument en Markt. Hopelijk dat dit een keer gebeurd.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje » 19 jun 2017 22:18

Nijogeth schreef:Maar Jetsertje, wat nu als de bezorger zelf onder ede verklaart dat hij dit 100% zeker in de brievenbus heeft gedaan? Dan lijkt de zaak me vrij overtuigend in het voordeel van de verkoper te zijn.
Zelfs dan is de zaak helemaal niet overtuigend. De verkoper moet dan nog altijd bewijzen dat de TS het pakket heeft ontvangen. En als zelfs een handtekening van een bezorger door het Europese Hof onvoldoende bewijs is, is het woord van een bezorger dat al helemaal.

En alsof die bezorger zin heeft in een rechtszaak. Ik zou echt niet voor een verkoper naar een zitting komen. Zoekt die verkoper maar lekker zelf uit.

Annemieke67
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 20 jun 2017 00:22

Nijogeth schreef:
hansb2 schreef:Alsof zo'n bezorger dat nog weet. Die bezorgt talloze pakketten op een dag. Dit specifieke geval kan hij zich echt niet meer voor de geest halen.
Volgens TS is dat hem echter wel verteld door DHL en wist de bezorger het nog precies. Ik ken de bezorger van DHL die wel eens bij ons komt en die weet ook wel wanneer ie iets bij ons bezorgd heeft. Zo heeft ie een paar jaar geleden een zwembad bezorgd en zegt ie met goed weer soms iets in de trant van 'ik zal je niet te lang bezig houden, dan kun je lekker in het zwembad gaan liggen'. Als dit dus een bezorger is die er vaker komt, dan kan ie zich dat mogelijk gewoon herinneren en twijfelde hij misschien zelfs om eerst even aan te bellen, ook al was het een brievenbuspakket.

Er is mij helemaal niets verteld door DHL, de webshop geeft aan contact te hebben gehad met DHL en die zeggen op hun beurt dat DHL zegt dat gps gegevens aangeven dat bezorger/ster op die datum op die tijd in deze straat is geweest. Niks meer en niks minder. Bij Post NL heb ik inderdaad ook een vaste bezorger, die kent ons gezin ook erg goed. Dit is de 2e of 3e keer dat ik iets via DHL krijg (keuze van de webshop) en de andere keren, kreeg ik zelf een track en trace code en zelfs een mail op de dag dat ze zouden bezrorgen met de tijd erbij. Dat is bij dit pakketje ook niet gebeurd. Ik heb pas een track en trace code gezien via de webshop toen ik mailde om te vragen of mijn pakketje al onderweg was.

Nijogeth
Berichten: 2295
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth » 20 jun 2017 06:32

Annemieke67 schreef:Zij geven nu aan dat de bezorger aangeeft het bij mij bezorgd te hebben....

Er is navraag gedaan bij de bezorger en deze geeft aan dat de zending op het juiste adres is afgeleverd zonder bijzonderheden.
In de opening zeg je toch iets anders.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje » 20 jun 2017 06:43

Nijogeth schreef:
Annemieke67 schreef:Zij geven nu aan dat de bezorger aangeeft het bij mij bezorgd te hebben....

Er is navraag gedaan bij de bezorger en deze geeft aan dat de zending op het juiste adres is afgeleverd zonder bijzonderheden.
In de opening zeg je toch iets anders.
Daar staat helemaal niets anders.


Bob Schurkjens
Berichten: 6107
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 20 jun 2017 11:48

Gewoon Afterpay niet betalen. Volhouden dat er niet is geleverd, ook naar incassobureau en evt deurwaarder toe. En ergens anders jurk bestellen. Probleem opgelost.

Annemieke67
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 21 jun 2017 11:19

Nijogeth schreef:
Annemieke67 schreef:Zij geven nu aan dat de bezorger aangeeft het bij mij bezorgd te hebben....

Er is navraag gedaan bij de bezorger en deze geeft aan dat de zending op het juiste adres is afgeleverd zonder bijzonderheden.
In de opening zeg je toch iets anders.
Dat komt omdat ik ook zeg ze zeggen NU...

Plaats reactie