LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door JvandeW »

Annemieke67 schreef:Nu mail gekregen van webshop dat het bedrag van de rok als kortingscode voor een volgende bestelling kan gelden. Heb terug gemaild of het niet handiger zou zijn om afterpay gewoon af te zeggen. Nu antwoorden zij dat ze niet verplicht zijn dit bedrag te vergoeden, omdat DHL zegt bezorgd te hebben, dus afterpay gewoon door moet gaan en ze me al tegemoet komen met die kortingscode. Houdt wel in dat ik in elk geval de verzendkosten moet betalen van de niet ontvangen bestelling en nogmaals bij hen iets moet bestellen (en alle andere artikelen zijn duurder dan die rok) en dan nogmaals verzendkosten heb. Ik blijf dat oneerlijk vinden, maar of ik in mijn recht sta als ik niet betaal dat weet ik dus niet? Zou ik zelf afterpay gewoon nogmaals moeten mailen? En hopen dat zij de betaling stop zetten? Pfff ik hoopte zo van deze winkel af te zijn na al dit gedoe, maar als ik verder niets kan en dus moet betalen, moet ik ook weer bestellen, anders ben ik al mijn geld kwijt en niet alleen de verzendkosten, want de rekening bij afterpay is door de verzendkosten hoger dan de kortingscode die ze me nu geven.
Lijkt erop dat de webwinkel nu ook wel heel goed weet dat ze een probleem hebben en het dan maar op deze manier oplossen. Uiteindelijk zou ik, als ik jouw was, de bestelling herroepen en de koopovereenkomst ontbinden. Dan vervalt de betaalverplichting helemaal.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

JvandeW schreef:
Annemieke67 schreef:Nu mail gekregen van webshop dat het bedrag van de rok als kortingscode voor een volgende bestelling kan gelden. Heb terug gemaild of het niet handiger zou zijn om afterpay gewoon af te zeggen. Nu antwoorden zij dat ze niet verplicht zijn dit bedrag te vergoeden, omdat DHL zegt bezorgd te hebben, dus afterpay gewoon door moet gaan en ze me al tegemoet komen met die kortingscode. Houdt wel in dat ik in elk geval de verzendkosten moet betalen van de niet ontvangen bestelling en nogmaals bij hen iets moet bestellen (en alle andere artikelen zijn duurder dan die rok) en dan nogmaals verzendkosten heb. Ik blijf dat oneerlijk vinden, maar of ik in mijn recht sta als ik niet betaal dat weet ik dus niet? Zou ik zelf afterpay gewoon nogmaals moeten mailen? En hopen dat zij de betaling stop zetten? Pfff ik hoopte zo van deze winkel af te zijn na al dit gedoe, maar als ik verder niets kan en dus moet betalen, moet ik ook weer bestellen, anders ben ik al mijn geld kwijt en niet alleen de verzendkosten, want de rekening bij afterpay is door de verzendkosten hoger dan de kortingscode die ze me nu geven.
Lijkt erop dat de webwinkel nu ook wel heel goed weet dat ze een probleem hebben en het dan maar op deze manier oplossen. Uiteindelijk zou ik, als ik jouw was, de bestelling herroepen en de koopovereenkomst ontbinden. Dan vervalt de betaalverplichting helemaal.
Kan dat nog? Door al dit gezeur zijn we al vanaf eind april bezig. En heb je enig idee hoe ik dat zou moeten doen? Ik klink nu echt als een dom blondje, ik weet het, maar heb dit soort dingen gelukkig nog nooit mee gemaakt.
Dit os de letterlijke tekst uit hun mail nadat ik vroeg of het niet handiger was om afterpay in te lichten dat er geen rekening meer is:
Omdat DHL aangeeft dat het pakketje af is geleverd kunnen wij je factuur niet voldoen en zijn er ook niet verplicht om jouw factuur aan te gaan passen. Als tegemoetkoming hebben wij een tegoedcode voor je aangemaakt. Wij vragen je daarom om de facturu te voldoen voordat je de tegemoetcode gebruikt.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Student90 »

U heeft nog steeds geen bewijs van levering gehad. Waarom zou u betalen voor iets dat u niet heeft ontvangen?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een tegoedcode komt neer op gedwongen winkelnering. Niet betalen dus.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
snuffel1 schreef:Brievenbus pakketten gaan volgens DHL gewoon de brievenbus in dus hoeft er niet voor getekend te worden. DHL kan aantonen dat het pakket in uw straat is afgeleverd met een verzonden melding naar de webshop. Als het pakket net niet in de brievenbus past dan kan de levering op een andere manier plaats vinden maar danwel met een berichtje waar het pakket is gedeponeerd, dat kan bij de buren zijn of een veilige plek bij uw woning. Ik vrees dat het pakket wel afgeleverd is maar iemand uit uw omgeving het pakket heeft aan genomen en dat ontkent of het pakket is uit uw brievenbus gestolen. Hoe dan ook de webshop heeft een bewijs dat het pakket is afgeleverd en verplicht u nu tot betalen en jammer genoeg is dat terecht.
Volgens mij is er helemaal geen bewijs dat het pakket aan TS (!!) is afgeleverd...
Maar is er geen regelgeving hierover? Lijkt mij vreemd dat je een pakket in ontvangst neemt, zonder handtekening dat je daarna "kwaadwillend" gewoon kan zeggen dat het niet is aangekomen? (beschuldig TS hiervan niet voor de duidelijkheid).

Dat ze eventuele extra kosten voor een 2de onderzoek in rekening brengen vind ik niet zo raar, als is het meer een "dreigement" om valse claims af te wimpelen. Bij mijn vorige werkgever deden wij dit ook wel eens, als een klant een monteur eiste, dan stuurde we deze aan maar als het klantdomein oorzaak was zouden er kosten komen voor de klant. In de praktijk konden we dit helemaal niet doorbelasten. Veelal zorgde dit wel dat de klant wilde meewerken aan een telefonische onderzoek wat het vaak al oploste.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Als eigenaar van een grote webshop ben ik dit draadje met kromme tenen aan het lezen.

De TS wordt (en laat zich) bang maken voor niets. Uit eigen ervaring met het sturen van duizenden pakketten per jaar is het verhaal heel simpel. Pakketten raken soms kwijt. Dit is een kwestie tussen de verzendende partij en de bezorgende partij. TS staat hier volledig buiten.
Het maakt hierbij niet uit of er wel of niet verzekerd en wel of niet met handtekening voor ontvangst verzonden is. Indien de klant het pakket niet ontvangen heeft, of de handtekening klopt niet is het niet het probleem van de klant.

Hierbij schiet ik mijzelf en andere webshop eigenaren natuurlijk in de voeten, maar in de praktijk zijn klanten die de zaak bedriegen er zeer gemakkelijk uit te vissen. Op jaarbasis schiet er hooguit een enkeling tussendoor en dat noemen we dan bedrijfskosten.

Dat DHL 'zogenaamd' verteld dat onderzoekskosten op de klant verhaalt worden is grote onzin en bangmakerij van de verzendende partij. Deze is namelijk de klant van DHL en niet TS. Deze heeft totaal niets met DHL te maken, behalve het pakketje in ontvangst te nemen. Dit is overigens de eerste keer dat ik hoor van deze gefantaseerde onderzoekskosten.

De verzendende partij heeft geen poot om op te staan aangezien deze niet kan bewijzen dat DHL geleverd heeft. Ook al zegt DHL van wel, ook zij kunnen dit niet rechtsgeldig bewijzen. Ik heb tientallen voorbeelden van bezorgers die 'verklaren' iets echt afgeleverd te hebben terwijl de klant de bezorger persoonlijk kende en deze aangaf nooit het pakket in handen gehad te hebben of een verklaring afgelegd te hebben. Met het loon dat de bezorgers krijgen gaan deze (begrijpelijk) ook echt niet als antwoord geven dat iets niet afgeleverd is dat wel afgeleverd had moeten zijn. Gewoon zeggen dat het wel afgeleverd is is namelijk veel makkelijker.

TS heeft niets ontvangen en hoeft dus ook niets te betalen.
De verzendende partij (de webshop waar zij het artikel gekocht heeft) is overduidelijk een kleinere partij welke met deze niet zoek geraakte zending een redelijke schadepost heeft op een kleine omzet, en wringt zich in allerlei bochten om de klant te overtuigen te betalen. Eenmaal betaald zie je dat geld niet meer terug. Het schadebedrag zou voor een serieuze shop niet eens de moeite waard zijn om de discussie aan te moeten gaan met de klant.

TS heeft meer dan genoeg bewijs (alle onzin die de verzendende partij per mail gestuurd heeft) om 100% haar gelijk te krijgen mocht het ooit zover komen dat dit escaleerd. Dit zal het echter nooit omdat de verzendende partij klein is, weet dat ze fout zit en alleen blaft.

Ik ga er hierbij vanuit dat TS het eerlijk voordoet en oprecht is. Zoals eerder gezegd, bedriegers zijn er voor mensen met ervaring zeer makkelijk uit te vissen en dan staat de verzendende partij in haar recht om moeilijk te doen (alhoewel deze dan nog steeds aan het kortste eind zal trekken.)

Advies aan TS: stoppen met die onzin mails heen en weer en aangeven dat de zaak afgedaan is totdat het product geleverd wordt conform afspraak.

Tanny1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2017 01:27

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Tanny1973 »

hoi annemiek
het lijkt mijn verhaal wel.....ook ik had eind iets besteld via een workshop. ik had de bestelling ook niet gekregen en de buren ook niet gekregen. na 3 keer contact met de klantenservice gehad te hebben, heb ik uiteindelijk me geld teruggekregen. de workshop kan er niets aan doen. maar dhl liep te liegen.
het was de laatste keer dat ik via die workshop iets besteld heb.
ga ik liever naar de winkel.
maar ik hoop dat je uiteindelijk je geld teruggekregen heb.

Kaka1977
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:58

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Kaka1977 »

Recentelijk heeft DHL mijn pakket bij de buren afgeleverd die er nooit zijn. Het heeft bijna 2 weken geduurd voordat ik eindelijk over mijn pakket die op de gang lag (zo gaat men om met paketten) kon beschikken. Het mooiste was dat ik een keer een pakket verwachtte maar niks binnenkwam totdat de buurvrouw bij mij voor de deur stond met een pakket die ze al een paar dagen heeft. Een briefje achterlaten is natuurlijk teveel moeite...

Als ik iets wil bestellen dan kijk ik altijd verder als ik zie dat men met DHL verzendt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

niet betalen, simpel, laat de shop maar bewijzen dat u iets heeft ontvanggen en dat kunnen ze niet, mocht er een deurwaarder op gezet worden niet bang worden maar vragen om bewijs van ontvangst...

Coccinella
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2017 09:17

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Coccinella »

Annemieke laat je niet in de stress werken door wie dan ook. De verkoper moet bewijzen dat jij het pakketje hebt ontvangen en het is niet zo dat jij moet bewijzen dat jij het pakketje niet hebt ontvangen. GPS-bewijs dat ze bij je aan de deur zijn geweest, is geen wettelijk bewijs. Als jij niet voor het pakketje getekend hebt, is er niets aan de hand!

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

@webshopeigenaar14
Dank je wel! En gelukkig kan ik mezelf elke dag in de spiegel aan kijken en weten dat ik dit nooit kwaadwillend zou doen. Iedereen werkt tenslotte hard voor zijn geld, dus waarom anderen belazeren. Zou ook niet weten waarom ik hier om zou moeten liegen, had de rok besteld omdat ik op de verjaardagen van mijn kinderen graag iets nieuws aan wilde. Ik bestel iets omdat ik het nodig heb en niet om een webshop te belazeren, enige reden om bij een webshop te bestellen is omdat ik chronisch ziek ben en daardoor zelden naar "echte" winkels kan. Dat heb ik constant niet vermeld ook niet in de mailwisseling, want ik wil noet "zielig" overkomen, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik 24/7 thuis ben en normaal gesproken dus juist degene ben die voor de hele straat pakjes aanneemt, "want die buurvrouw is toch altijd thuis". De bezorger van Post NL weet dit en daar heb ik ook een goede band mee gekregen in de loop der tijd, ik weet van hem dat ze (en dat zal bij DHL ook zo zijn) per afgeleverd pakket betaald worden (en dan ook nog eens erg weinig, wat eigenlijk ook te gek voor woorden is. Maar het gaat in totaal incl verzendkosten om €22,95 dus ook niet om een gigantisch bedrag, tenminste voor mij wel, maar als ik lees van tevreden klanten van die webshop voor hoeveel zij daar bestellen, is dit bedrag echt heel klein.

Maar wat DHL aan blijft geven dan, dat gps aantoont dat bezorger wel bij mij afgeleverd heeft? Ook na een tip van hier heb ik op de link van de webshop van de track en trace het nummer anders ingevoerd en daar staat ook bij dat het bij mij bezorgd zou zijn. Dat voelt voor mij alsof ik dus inderdaad een leugenaar zou zijn, nu weet ik zelf dat ik dat pertinent niet ben en zou ik ook niet hier een topic maken, ik neem aan dat kwaadwillende mensen zich er niet zo druk om maken en misschien een stuk brutaler zijn dan ik.

Zoals al eerder gezegd, ze komen me nu tegemoet (vinden zij) door een kortingscode van de prijs van de rok te geven, maar dan ben ik A. alsnog verzendkosten kwijt voor een nooit ontvangen zending en B. verplicht om nogmaals iets bij hen te bestellen waar dan ook weer de verzendkosten niet in die code vallen. Want ze willen ook niet de rekening bij Afterpay stop zetten, wat mijns inziens de makkelijkste manier zou zijn of inderdaad nogmaals de rok verzenden zodat ik kan betalen voor iets wat ik echt heb. Dus moet ik niet betalen en niet meer mailen dan?

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

snuffel1 schreef:Maar toch de link die u gaf geeft wel aan dat DHL het pakket van de verzender heeft ontvangen en heeft verwerkt tot en met de bezorging aan toe. Als de status op bezorgt staat heeft de verzender aan de bezorgplicht voldaan en dient u te bewijzen dat het pakket niet bezorgt is en dat is verdraaid moeilijk zeker als er niet voor ontvangst getekend hoeft te worden. Ik wil uw hoop niet de kop indrukken want soms komt het pakket alsnog boven water maar die kans acht ik wel klein. Uw betalingsverplichting blijft echter wel bestaan want de verzender kan aantonen dat het pakket is verzonden en bezorgt is. Wat er na bezorging met het pakket gebeurd is blijft onduidelijk maar is niet meer de verantwoordelijkheid van de verzender. Dat de bezorger het pakket heeft ontvreemd lijkt mij geen optie want je baan op het spel zetten voor een pakket waarvan de inhoud onbekend is kan zeer grote gevolgen hebben. Wat de GPS tracking betreft die gebruikt DHL wel zeker want op de dag van levering is de bezorger te volgen vanaf het vertrekpunt tot aan de bezorging.
Ik vrees toch echt dat een ander het pakket in ontvangst heeft genomen of uit de brievenbus heeft gehengeld en dat gebeurd vaker dan u denkt.
Van voor tot achter complete onzin. Wij maken dagelijks mee dat meerdere brievenbuspakketten om 7.00u 's ochtends of 19u 's avonds als bezorgt worden gescanned. De bezorger scant aan het begin of einde van zijn dienst alle bbpakketten in 1x en hoeft deze handeling tijdens zijn werk niet 50x apart te doen.

De verzender kan niet aantonen dat het pakket bezorgt is, DHL ook niet. Dat een computersysteem zegt dat het wel zo is is leuk, maar geen bewijs. Wederom hier ook tientallen voorbeelden van zeer betrouwbare vaste klanten waarbij het hele track&trace systeem aangeeft dat het afgeleverd is incl. verklaring van de bezorger, maar het pakket nooit is aangekomen. Zelf maken wij dit met binnenkomende bestellingen ook wel eens mee.

Dat een bezorger zijn baan niet op het spel gaat zetten is een illusie. Ik mag hopen dat dit voor 98% van de bezorgers zo is. De overige 2% loopt er de kantjes vanaf. Bij ons bedrijf zijn voorraden van ettelijke duizenden euro's (verzekerd en met handtekening voor ontvangst) op de stoep gegooid, incl. kruisje voor ontvangst door de bezorger gezet. We horen het kabaal buiten, zien de beschadigde bestelling op de stoep staan en de bezorger de straat uit racen. Verstuurde pakketten naar klanten met handtekening voor ontvangst worden in de tuin gegooid, in de regen tegen de voordeur aangezet in Amsterdam Centrum etc. Het gebeurd simpelweg.

Bezorging is afhankelijk van de bezorger. Of het nu DHL, Postnl, UPS of welk bedrijf dan ook is. Heb jij een vriendelijke bezorger in je wijk die met een glimlach netjes je pakketje aflevert, geef deze dan eens een glimlach. Die worden helaas steeds zeldzamer. Vermiste en beschadigde zendingen zijn een grote onkostenpost voor iedere webshop. Dat is helaas niet anders.

Zoals eerder gezegd is het iedere keer balen, en je verlies nemen als shop. Op het einde levert je dat gelukkig meer op (tevreden klanten) dan je kont tegen de krib gooien. Al krijg je je geld, de klant ben je kwijt en iedere potentiele klant in de vriendenkring ook.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Annemieke67 schreef:@webshopeigenaar14
Dank je wel! En gelukkig kan ik mezelf elke dag in de spiegel aan kijken en weten dat ik dit nooit kwaadwillend zou doen. Iedereen werkt tenslotte hard voor zijn geld, dus waarom anderen belazeren. Zou ook niet weten waarom ik hier om zou moeten liegen, had de rok besteld omdat ik op de verjaardagen van mijn kinderen graag iets nieuws aan wilde. Ik bestel iets omdat ik het nodig heb en niet om een webshop te belazeren, enige reden om bij een webshop te bestellen is omdat ik chronisch ziek ben en daardoor zelden naar "echte" winkels kan. Dat heb ik constant niet vermeld ook niet in de mailwisseling, want ik wil noet "zielig" overkomen, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik 24/7 thuis ben en normaal gesproken dus juist degene ben die voor de hele straat pakjes aanneemt, "want die buurvrouw is toch altijd thuis". De bezorger van Post NL weet dit en daar heb ik ook een goede band mee gekregen in de loop der tijd, ik weet van hem dat ze (en dat zal bij DHL ook zo zijn) per afgeleverd pakket betaald worden (en dan ook nog eens erg weinig, wat eigenlijk ook te gek voor woorden is. Maar het gaat in totaal incl verzendkosten om €22,95 dus ook niet om een gigantisch bedrag, tenminste voor mij wel, maar als ik lees van tevreden klanten van die webshop voor hoeveel zij daar bestellen, is dit bedrag echt heel klein.
Zakelijke modus: Prima, maar totaal niet relevant. Als webshop ben ik niet geinteresseerd in de persoonlijke omstandigheden van een klant en hebben deze geen enkele invloed op een overeenkomst.
Annemieke67 schreef: Maar wat DHL aan blijft geven dan, dat gps aantoont dat bezorger wel bij mij afgeleverd heeft? Ook na een tip van hier heb ik op de link van de webshop van de track en trace het nummer anders ingevoerd en daar staat ook bij dat het bij mij bezorgd zou zijn. Dat voelt voor mij alsof ik dus inderdaad een leugenaar zou zijn, nu weet ik zelf dat ik dat pertinent niet ben en zou ik ook niet hier een topic maken, ik neem aan dat kwaadwillende mensen zich er niet zo druk om maken en misschien een stuk brutaler zijn dan ik.
Prima, dan kan de klant van DHL (de webshop) dit aanvechten en regelen met DHL. Jij bent geen klant van DHL. Jij hebt niets ontvangen en betaald dus niet. DHL zegt wij hebben bezorgt. De shop hoort nu tegen DHL te zeggen, bewijs dat maar aan ons. Dit kan DHL niet en die beroepen zich op de voorwaarden dat de shop het niet verzekerd heeft verzonden. Dus de shop trekt aan het kortste eind. (en probeert jou nu voor de kosten op te laten draaien.) (overigens zal 1 telefoontje naar DHL waarschijnlijk uitwijzen dat het hele verhaal van de shop naar jou toe over de zogenaamde reacties van DHL uit de duim gezogen is.)
Annemieke67 schreef:Zoals al eerder gezegd, ze komen me nu tegemoet (vinden zij) door een kortingscode van de prijs van de rok te geven, maar dan ben ik A. alsnog verzendkosten kwijt voor een nooit ontvangen zending en B. verplicht om nogmaals iets bij hen te bestellen waar dan ook weer de verzendkosten niet in die code vallen. Want ze willen ook niet de rekening bij Afterpay stop zetten, wat mijns inziens de makkelijkste manier zou zijn of inderdaad nogmaals de rok verzenden zodat ik kan betalen voor iets wat ik echt heb. Dus moet ik niet betalen en niet meer mailen dan?
Ultieme poging om het geld alsnog te ontvangen. Waarom korting geven twv het volledige bedrag op een toekomstige bestelling? Dat is toch (om en nabij) hetzelfde als nu je verlies accepteren als shop? Een bedrijf dat zich in zulke bochten wringt voor zo'n klein bedrag is totaal ongeloofwaardig.

Tip aan TS: ga niet met vuil gooien (welke shop het is is totaal niet belangrijk.) Ga geen negatieve recensies plaatsen. Blijft kort en zakelijk. Er is niet geleverd, er is geen bewijs. Dus ben je geen betaling verontschuldigd. Neem het niet persoonlijk op. Een kleine shop probeert op je gevoel in te spelen. Voor een grote shop als bijv Bol ben je letterlijk een klantnummer in de computer en heeft de klantenservice binnen 10 minuten na jouw mail 70 andere klanten geantwoord. Het is in je eigen voordeel om zakelijk en onpersoonlijk te blijven. Je hebt een jurkje besteld, geen spirituele ervaring.

Overigens is mijn persoonlijke ervaring dat op het moment dat er prive omstandigheden door klanten bij gehaald worden de twijfel groter wordt. Chronische ziektes, auto kapot en andere zaken zijn vervelend maar hebben niets met een jurkje of pakketje te maken.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

ps, wat betreft afterpay, dit moet je niet volledig negeren. Afterpay heeft een zakelijke overeenkomst met de shop. Geef duidelijk aan bij afterpay dat je de betaling niet doet ivm gebrek aan levering. Afterpay mag dit dan oplossen met de shop. Dit hoef jij niet op te lossen met afterpay. Zorg wel dat je een bevestiging van je melding bij afterpay krijgt.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

@webshopeigenaar 14
"Quote" Tip aan TS: ga niet met vuil gooien (welke shop het is is totaal niet belangrijk.) Ga geen negatieve recensies plaatsen. Blijft kort en zakelijk. Er is niet geleverd, er is geen bewijs. Dus ben je geen betaling verontschuldigd. Neem het niet persoonlijk op. Een kleine shop probeert op je gevoel in te spelen. Voor een grote shop als bijv Bol ben je letterlijk een klantnummer in de computer en heeft de klantenservice binnen 10 minuten na jouw mail 70 andere klanten geantwoord. Het is in je eigen voordeel om zakelijk en onpersoonlijk te blijven. Je hebt een jurkje besteld, geen spirituele ervaring."

Overigens is mijn persoonlijke ervaring dat op het moment dat er prive omstandigheden door klanten bij gehaald worden de twijfel groter wordt. Chronische ziektes, auto kapot en andere zaken zijn vervelend maar hebben niets met een jurkje of pakketje te maken."

Was ook niet van plan om de naam te noemen, of slechte recensie te geven, dat doet er niet toe. En inderdaad heb ik constant niets over mijn gezondheid gezegd, hier niet en ook naar de webshop niet, omdat het niet relevant was, deed het nu om aan te geven dat ik bijna 24/7 thuis ben. Maar het op mijn gevoel spelen werkt wel degelijk helaas, vind dit echt ongelooflijk rot. Op je ps. Heb mail gestuurd naar afterpay met daarin duidelijk dat ik niets ontvangen heb en webshop aangeeft dat zij dit niet bij hen zouden kunnen terug draaien. Of zij hier een antwoord op hebben, zal ook zeer zeker om een bevestigingsmail vragen bij hen.
Nogmaals dank je wel voor je zeer duidelijke tips! Ben ik oprecht heel blij mee, is totaal niet zakelijk (ben ik ook niet) maar zit er echt mee in mijn maag al die tijd al.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door JvandeW »

Annemieke67 schreef:Kan dat nog? Door al dit gezeur zijn we al vanaf eind april bezig. En heb je enig idee hoe ik dat zou moeten doen? Ik klink nu echt als een dom blondje, ik weet het, maar heb dit soort dingen gelukkig nog nooit mee gemaakt.
De 14 dagen herroepingsrecht die je hebt bij aankopen buiten de winkelruimte (Koop op Afstand), gaan pas in op het moment dat jij de bestelling ontvangen hebt. Aangezien jij geen bestelling hebt ontvangen en de webwinkel ook niet kan bewijzen dat dit wel zo is, kun jij de bestelling nog altijd herroepen. Daarvoor hoeft de bestelling overigens nooit in jouw bezit zijn geweest, wat sommige verkopers je nog wel eens doen geloven.

Herroepen kan met het herroepingsformulier dat de verkoper je heeft gegeven en/of online te vinden is bij de webwinkel. Die vul je in en stuur je vervolgens per e-mail naar de verkoper toe. Vanaf het moment dat jij de herroeping kenbaar hebt gemaakt aan de verkoper, moet het reeds betaalde bedrag binnen 14 dagen weer in jouw handen zijn, op de manier waarop jij het overhandigd hebt aan de verkoper. In dit geval is er geen spraken geweest van een betaling en dus hoeft er ook niets terugbetaald te worden.

Als de verkoper geen herroepingsformulier heeft gegeven en deze is ook niet (gemakkelijk) te vinden op de website van de verkoper of de verkoper heeft je helemaal niet geïnformeerd over het herroepingsrecht, loopt je herroepingsrecht tot 1 jaar na levering of 14 dagen nadat de verkoper het herroepingsformulier wel heeft geleverd en/of heeft geïnformeerd hierover. artikel 230o, tweede lid, van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek http://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR ... 230o&lid=2
Dit os de letterlijke tekst uit hun mail nadat ik vroeg of het niet handiger was om afterpay in te lichten dat er geen rekening meer is:
Omdat DHL aangeeft dat het pakketje af is geleverd kunnen wij je factuur niet voldoen en zijn er ook niet verplicht om jouw factuur aan te gaan passen. Als tegemoetkoming hebben wij een tegoedcode voor je aangemaakt. Wij vragen je daarom om de facturu te voldoen voordat je de tegemoetcode gebruikt.
"Tegemoetkoming"

Daarmee heeft de webwinkel zojuist bevestigd dat zij ook niet met zekerheid kunnen weten of kunnen bewijzen dat de bestelling is geleverd. Immers bestaat anders geen tegemoetkoming.

Nadat je de bestelling hebt herroepen bij de webwinkel, stuur je dit verhaal van de tegemoetkoming door naar AfterPay met de melding dat je de bestelling bij de verkoper hebt herroepen en zodanig ook geen betaalverplichting meer hebt. Met een beetje geluk ziet AfterPay dan ook wel in dat het niet deugd bij de verkoper en jij geen geld verschuldigd bent.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Dit zal de zaak nodeloos gecompliceerder maken. De verkopende partij beweert namelijk dat de klant het product in bezit heeft en zal alleen een herroeping accepteren als de klant het product retourneert. Wat niet kan want de klant zegt het niet te hebben.

Nogmaals, de shop heeft niet geleverd en de klant hoeft daarom niet te betalen. Wil de shop zijn geld dan moet deze wettelijk correct bewijzen dat er geleverd is. Zeggen dat DHL dit beweert is een broodje poep.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door JvandeW »

webshopeigenaar14 schreef:De verkopende partij beweert namelijk dat de klant het product in bezit heeft en zal alleen een herroeping accepteren als de klant het product retourneert. Wat niet kan want de klant zegt het niet te hebben..
Vandaar ook dat ik er direct bij heb vermeld dat de bestelling nooit in bezit hoeft te zijn geweest om te kunnen herroepen. Doet zij dit niet, blijft een koopovereenkomst bestaan en kan het dus niet afgesloten worden. Dat kan gedoe opleveren bij AfterPay wat weer nadelig kan zijn voor toekomstige aankopen bij andere winkels.

Bij herroepen is het nog steeds aan de verkoper te bewijzen dat het overeengekomen is geleverd. Zolang de verkoper dat niet kan, heeft de levering nooit plaatsgevonden en hoeft en kan de koper ook niets retour sturen. De verkoper moet dan maar zelf proberen het product retour te krijgen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ja en nee. In theorie klopt dit echter in de praktijk zal de shop na het verlopen van de 14 dagen termijn voor retour sturen wederom vooraf aan beginnen aangezien zij het 'bewezen' geleverde product niet retour hebben ontvangen. En dan zit je weer in hetzelfde schuitje. De zaak zal dan 14 dagen sluimeren waarna TS weer moet gaan uitleggen dat zij geen retourbewijs kan overleggen omdat er geen levering heeft plaats gevonden etc.

Afterpay is niet gek en zal TS niet blijven lastigvallen als de eisende partij geen bewijs kan overleggen. Dit zullen zij dagelijks meerdere keren meemaken. Nogmaals, de shop verkondigd dermate veel onzin dat TS hard kan maken dat er nooit geleverd is.

Het enige waar ik benieuwd naar ben is waarom een shop over een dergelijk bedrag zich zo in bochten wringt. Dit is of omdat het een zolderkamer shop is die het oneerlijk vind dat zij opdraaien voor het 'falen' van DHL, of een shop die nooit verzonden heeft en opzettelijk goocheld met T&T codes, of een serieuze shop die sterk staat in zijn verhaal. In dat laatste geval is al het eerdere geschreven gelijk nutteloos omdat TS dan zelf ook 100% weet fout te zitten. Al onze adviezen zijn dan gelijk waardeloos.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door JvandeW »

webshopeigenaar14 schreef:Ja en nee. In theorie klopt dit echter in de praktijk zal de shop na het verlopen van de 14 dagen termijn voor retour sturen wederom vooraf aan beginnen aangezien zij het 'bewezen' geleverde product niet retour hebben ontvangen. En dan zit je weer in hetzelfde schuitje. De zaak zal dan 14 dagen sluimeren waarna TS weer moet gaan uitleggen dat zij geen retourbewijs kan overleggen omdat er geen levering heeft plaats gevonden etc.
Het is een kwestie van herroepen en klaar bij de webwinkel. Zij hoeft haar geld gelukkig niet terug te halen en dus is het dan maar aan de verkoper om met bewijzen e.d. te komen.

Na herroeping is het niet ineens zo dat de TS moet gaan bewijzen dat zij iets heeft geretourneerd. Dat is ook onmogelijk als niets geleverd is.

Gesloten