Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Annemieke67
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 22 jun 2017 10:36

@webshopeigenaar 14
"Quote" Tip aan TS: ga niet met vuil gooien (welke shop het is is totaal niet belangrijk.) Ga geen negatieve recensies plaatsen. Blijft kort en zakelijk. Er is niet geleverd, er is geen bewijs. Dus ben je geen betaling verontschuldigd. Neem het niet persoonlijk op. Een kleine shop probeert op je gevoel in te spelen. Voor een grote shop als bijv Bol ben je letterlijk een klantnummer in de computer en heeft de klantenservice binnen 10 minuten na jouw mail 70 andere klanten geantwoord. Het is in je eigen voordeel om zakelijk en onpersoonlijk te blijven. Je hebt een jurkje besteld, geen spirituele ervaring."

Overigens is mijn persoonlijke ervaring dat op het moment dat er prive omstandigheden door klanten bij gehaald worden de twijfel groter wordt. Chronische ziektes, auto kapot en andere zaken zijn vervelend maar hebben niets met een jurkje of pakketje te maken."

Was ook niet van plan om de naam te noemen, of slechte recensie te geven, dat doet er niet toe. En inderdaad heb ik constant niets over mijn gezondheid gezegd, hier niet en ook naar de webshop niet, omdat het niet relevant was, deed het nu om aan te geven dat ik bijna 24/7 thuis ben. Maar het op mijn gevoel spelen werkt wel degelijk helaas, vind dit echt ongelooflijk rot. Op je ps. Heb mail gestuurd naar afterpay met daarin duidelijk dat ik niets ontvangen heb en webshop aangeeft dat zij dit niet bij hen zouden kunnen terug draaien. Of zij hier een antwoord op hebben, zal ook zeer zeker om een bevestigingsmail vragen bij hen.
Nogmaals dank je wel voor je zeer duidelijke tips! Ben ik oprecht heel blij mee, is totaal niet zakelijk (ben ik ook niet) maar zit er echt mee in mijn maag al die tijd al.

JvandeW
Berichten: 761
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door JvandeW » 22 jun 2017 10:56

Annemieke67 schreef:Kan dat nog? Door al dit gezeur zijn we al vanaf eind april bezig. En heb je enig idee hoe ik dat zou moeten doen? Ik klink nu echt als een dom blondje, ik weet het, maar heb dit soort dingen gelukkig nog nooit mee gemaakt.
De 14 dagen herroepingsrecht die je hebt bij aankopen buiten de winkelruimte (Koop op Afstand), gaan pas in op het moment dat jij de bestelling ontvangen hebt. Aangezien jij geen bestelling hebt ontvangen en de webwinkel ook niet kan bewijzen dat dit wel zo is, kun jij de bestelling nog altijd herroepen. Daarvoor hoeft de bestelling overigens nooit in jouw bezit zijn geweest, wat sommige verkopers je nog wel eens doen geloven.

Herroepen kan met het herroepingsformulier dat de verkoper je heeft gegeven en/of online te vinden is bij de webwinkel. Die vul je in en stuur je vervolgens per e-mail naar de verkoper toe. Vanaf het moment dat jij de herroeping kenbaar hebt gemaakt aan de verkoper, moet het reeds betaalde bedrag binnen 14 dagen weer in jouw handen zijn, op de manier waarop jij het overhandigd hebt aan de verkoper. In dit geval is er geen spraken geweest van een betaling en dus hoeft er ook niets terugbetaald te worden.

Als de verkoper geen herroepingsformulier heeft gegeven en deze is ook niet (gemakkelijk) te vinden op de website van de verkoper of de verkoper heeft je helemaal niet geïnformeerd over het herroepingsrecht, loopt je herroepingsrecht tot 1 jaar na levering of 14 dagen nadat de verkoper het herroepingsformulier wel heeft geleverd en/of heeft geïnformeerd hierover. artikel 230o, tweede lid, van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek http://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR ... 230o&lid=2
Dit os de letterlijke tekst uit hun mail nadat ik vroeg of het niet handiger was om afterpay in te lichten dat er geen rekening meer is:
Omdat DHL aangeeft dat het pakketje af is geleverd kunnen wij je factuur niet voldoen en zijn er ook niet verplicht om jouw factuur aan te gaan passen. Als tegemoetkoming hebben wij een tegoedcode voor je aangemaakt. Wij vragen je daarom om de facturu te voldoen voordat je de tegemoetcode gebruikt.
"Tegemoetkoming"

Daarmee heeft de webwinkel zojuist bevestigd dat zij ook niet met zekerheid kunnen weten of kunnen bewijzen dat de bestelling is geleverd. Immers bestaat anders geen tegemoetkoming.

Nadat je de bestelling hebt herroepen bij de webwinkel, stuur je dit verhaal van de tegemoetkoming door naar AfterPay met de melding dat je de bestelling bij de verkoper hebt herroepen en zodanig ook geen betaalverplichting meer hebt. Met een beetje geluk ziet AfterPay dan ook wel in dat het niet deugd bij de verkoper en jij geen geld verschuldigd bent.

webshopeigenaar14
Berichten: 358
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 » 22 jun 2017 11:17

Dit zal de zaak nodeloos gecompliceerder maken. De verkopende partij beweert namelijk dat de klant het product in bezit heeft en zal alleen een herroeping accepteren als de klant het product retourneert. Wat niet kan want de klant zegt het niet te hebben.

Nogmaals, de shop heeft niet geleverd en de klant hoeft daarom niet te betalen. Wil de shop zijn geld dan moet deze wettelijk correct bewijzen dat er geleverd is. Zeggen dat DHL dit beweert is een broodje poep.

JvandeW
Berichten: 761
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door JvandeW » 22 jun 2017 11:37

webshopeigenaar14 schreef:De verkopende partij beweert namelijk dat de klant het product in bezit heeft en zal alleen een herroeping accepteren als de klant het product retourneert. Wat niet kan want de klant zegt het niet te hebben..
Vandaar ook dat ik er direct bij heb vermeld dat de bestelling nooit in bezit hoeft te zijn geweest om te kunnen herroepen. Doet zij dit niet, blijft een koopovereenkomst bestaan en kan het dus niet afgesloten worden. Dat kan gedoe opleveren bij AfterPay wat weer nadelig kan zijn voor toekomstige aankopen bij andere winkels.

Bij herroepen is het nog steeds aan de verkoper te bewijzen dat het overeengekomen is geleverd. Zolang de verkoper dat niet kan, heeft de levering nooit plaatsgevonden en hoeft en kan de koper ook niets retour sturen. De verkoper moet dan maar zelf proberen het product retour te krijgen.

webshopeigenaar14
Berichten: 358
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 » 22 jun 2017 11:52

Ja en nee. In theorie klopt dit echter in de praktijk zal de shop na het verlopen van de 14 dagen termijn voor retour sturen wederom vooraf aan beginnen aangezien zij het 'bewezen' geleverde product niet retour hebben ontvangen. En dan zit je weer in hetzelfde schuitje. De zaak zal dan 14 dagen sluimeren waarna TS weer moet gaan uitleggen dat zij geen retourbewijs kan overleggen omdat er geen levering heeft plaats gevonden etc.

Afterpay is niet gek en zal TS niet blijven lastigvallen als de eisende partij geen bewijs kan overleggen. Dit zullen zij dagelijks meerdere keren meemaken. Nogmaals, de shop verkondigd dermate veel onzin dat TS hard kan maken dat er nooit geleverd is.

Het enige waar ik benieuwd naar ben is waarom een shop over een dergelijk bedrag zich zo in bochten wringt. Dit is of omdat het een zolderkamer shop is die het oneerlijk vind dat zij opdraaien voor het 'falen' van DHL, of een shop die nooit verzonden heeft en opzettelijk goocheld met T&T codes, of een serieuze shop die sterk staat in zijn verhaal. In dat laatste geval is al het eerdere geschreven gelijk nutteloos omdat TS dan zelf ook 100% weet fout te zitten. Al onze adviezen zijn dan gelijk waardeloos.

JvandeW
Berichten: 761
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door JvandeW » 22 jun 2017 12:54

webshopeigenaar14 schreef:Ja en nee. In theorie klopt dit echter in de praktijk zal de shop na het verlopen van de 14 dagen termijn voor retour sturen wederom vooraf aan beginnen aangezien zij het 'bewezen' geleverde product niet retour hebben ontvangen. En dan zit je weer in hetzelfde schuitje. De zaak zal dan 14 dagen sluimeren waarna TS weer moet gaan uitleggen dat zij geen retourbewijs kan overleggen omdat er geen levering heeft plaats gevonden etc.
Het is een kwestie van herroepen en klaar bij de webwinkel. Zij hoeft haar geld gelukkig niet terug te halen en dus is het dan maar aan de verkoper om met bewijzen e.d. te komen.

Na herroeping is het niet ineens zo dat de TS moet gaan bewijzen dat zij iets heeft geretourneerd. Dat is ook onmogelijk als niets geleverd is.

Annemieke67
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 22 jun 2017 13:36

webshopeigenaar14 schreef:
Het enige waar ik benieuwd naar ben is waarom een shop over een dergelijk bedrag zich zo in bochten wringt. Dit is of omdat het een zolderkamer shop is die het oneerlijk vind dat zij opdraaien voor het 'falen' van DHL, of een shop die nooit verzonden heeft en opzettelijk goocheld met T&T codes, of een serieuze shop die sterk staat in zijn verhaal. In dat laatste geval is al het eerdere geschreven gelijk nutteloos omdat TS dan zelf ook 100% weet fout te zitten. Al onze adviezen zijn dan gelijk waardeloos.
Gelukkig weet ik dat ik niet fout zit, maar als de webshop dan sterk zou staan, waarom zouden ze dan een "tegemoetkoming" geven? Ik heb nu in elk geval in een mail naar afterpay, die de rekening al op pauze had gezet na mijn melding dat ik niets ontvangen had, zo kort mogelijk proberen uit te leggen wat webshop zegt, met daarbij de kopie van de laatste mail, waarin zij zeggen dat ze de rekening bij afterpay niet kunnen stoppen. Dus ik hoop nu heel hard dat afterpay contact opneemt met de webshop of zelf mijn rekening annuleert. Dankzij dit gedoe heb ik daar straks ook nog een slechte naam. Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat afterpay kan zien dat ik hen altijd op tijd heb betaald bij andere bestellingen en nog nooit eerder zoiets als dit aan de hand heb gehad. Ik vraag me trouwens oprecht af waarom mensen die niet zouden willen betalen, dus de kluit belazeren, al deze moeilijkheden ervoor over hebben, alleen daarom al zou ik dat nooit kunnen! Maar ja dat soort mensen zal er ook niet nerveus van worden of van wakker liggen en dat doe ik wel.

Moiseule58

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Moiseule58 » 22 jun 2017 16:04

Het hele verhaal dat de webshop Afterpay niet kan stoppen is ook onzin. Een tijd geleden ging een landelijke keten failliet. Net in die periode had ik iets geretourneerd en een bevestiging gekregen. Alleen ging het fout met Afterpay, die mij een aanmaning stuurden. De webshop heeft toen een mail aan Afterpay gestuurd, met cc aan mij, dat de betaling moest vervallen. En daarmee was het verhaal klaar.

Sira
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Sira » 22 jun 2017 18:59

@TS
Doe je voordeel met de duidelijke en heldere uitleg van webshopeigenaar14 en laat adviezen die naderhand zijn geplaatst links liggen.

Ursie71
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2017 22:28

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Ursie71 » 15 jul 2017 22:37

DHL pakketje bezorgd, niets ontvangen!!!

Vandaag zou ik een pakje ontvangen van DHL,
Volgens track/trace zou dit bezorgd zijn en getekend.
Ik heb niets getekend, bezorger zou tussen 09.00/13/00 langskomen, hierna ben ik van huis gegaan. Buren hebben ook niets ontvangen die normaal gesproken altijd pakketjes voor mij aanemen, ook geen kaartje in de bus van DHL?! hij heeft mijn pakketje zogenaamd bezorgd om 13.30, dit was niet de afgesproken tijd? en hoogstwaarschijnlijk zelf ondertekend hier heb ik bewijs van via de track/trace.
Dit is niet mijn handtekening?
Webwinkel (Douglas) inmiddels op de hoogte gebracht en zo ook DHL om het uit te zoeken.
Dit is nu de zoveelste keer dat DHL mijn pakje niet bezorgd en eis opheldering en zeker mijn geld terug.
Deze praktijken kloppen voor geen meter en er worden blijkbaar heel wat pakketjes ontvreemd door de desbetreffende bezorger.
Wat kan ik nog doen?

Wat kan ik nog doen?

taxikemperman
Berichten: 434
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door taxikemperman » 16 jul 2017 10:14

Beste Ursie71
Het is niet netjes om uw probleem / vraag te plaatsen in andermans posting.
U dient hiervoor een eigen topic aan te maken

thecure
Berichten: 2352
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door thecure » 16 jul 2017 10:36

webshopeigenaar14 schreef: Overigens is mijn persoonlijke ervaring dat op het moment dat er prive omstandigheden door klanten bij gehaald worden de twijfel groter wordt. Chronische ziektes, auto kapot en andere zaken zijn vervelend maar hebben niets met een jurkje of pakketje te maken.
voor alle duidelijkheid: welke twijfel? twijfel van de webshop jegens de klant? of de twijfel van de klant zelf?

overigens compliment voor uw antwoorden. hier hebben heel veel mensen wat aan!

Annemieke67
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 » 16 jul 2017 14:53

Dankzij de adviezen van webshopeigenaar14 vol gehouden en heb nu dus mails van zowel de webshop als afterpay dat de rekening bij wijze van spreken verscheurd is! En het vreemde is dat ik nu opgelet heb en bij anderen heb nagevraagd, (ben gehandicapt dus bestel meer op internet dan dat ik naar de winkels kan), dat DHL steeds een mail stuurt dat ze onderweg zijn of een mail met track en trace. Dat was bij die webshop en bestelling niet, dus denk dat het hele verhaal van het onderzoek e.d onzin was. De reden zou ik niet weten, maar valt nu wel op. Heb ook contact gehad nog met consuwijzer die me keurig gebeld hebben en me gewezen hebben op voorbeeld brieven die ik kon gebruiken. Maar nogmaals heel hartelijk bedankt meneer of mevrouw webshopeigenaar14.

webshopeigenaar14
Berichten: 358
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 » 17 jul 2017 12:25

thecure schreef:
webshopeigenaar14 schreef: Overigens is mijn persoonlijke ervaring dat op het moment dat er prive omstandigheden door klanten bij gehaald worden de twijfel groter wordt. Chronische ziektes, auto kapot en andere zaken zijn vervelend maar hebben niets met een jurkje of pakketje te maken.
voor alle duidelijkheid: welke twijfel? twijfel van de webshop jegens de klant? of de twijfel van de klant zelf?
Twijfel over het verhaal van de klant. Dat is uiteraard een beetje fingerspitzengefuhl. Sommige verhalen zijn gewoon heel duidelijk en kan het kwartje in theorie 2 kanten opvallen, echter zal dit altijd de kant van de klant op vallen. Zodra er echter hele verhalen bij komen is het een kwestie van afwachten tot de klant zichzelf gaat tegenspreken.

Vandaar ook mijn advies aan TS om het kort en zakelijk te houden. Dit is het namelijk ook. Alle extra uitleg en redenen maken de conversatie nodeloos ingewikkeld. De klant kent de winkelier niet persoonlijk en de winkelier de klant niet. Het is een zakelijke overeenkomst die zakelijk afgehandeld moet worden.

Fijn om te horen dat het opgelost is overigens!

RamHonest
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2018 21:23

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door RamHonest » 01 dec 2018 21:50

DHL Parcel zijn gewoon leugenaar en ik vraag me af hoe de staat vergunning verlengt aan zulke postbedrijf; het was nooit mijn keuze geweest, maar; twee keer ervaring mee gehad want de bestel Website hebben alleen DHL als keuze gegeven en in beide gevallen ging het mis, de ene was ongeveer 5 weken geleden en de nieuwe is nog on-going and ik heb het pakket nog niet zien binnenkomen allebei hetzelfde smoesje, hetzelfde leugen, neppen leveringen tijd die blijven dag in en dag uit gewijzigd worden, ik heb voor de eerst gebeld, hoog waarschijnlijk een medewerkster die nooit een cursus gehad hoe zijn tegen een klant moeten communiceren, alleen opgeleid om verder men te manipuleren om zelf het op te halen, dus zij verhuren te weinig postbodes en tevens niet de goed werkzame postbodes ( neem ik aan), na Email klachten en bellen, dan pas geleverd, Ik heb de bestelbedrijf verteld mochten jullie DHL parcel gebruiken, dan koop nooit van jullie, de nieuwe hetzelfde, ik heb de pakket niet zien binnekomen na twee dagen leugen en neppen levering afspraken en weer heb ik de bedrijf waar ik mijn producten mee besteld had, verteld mocht jullie DHL gebruiken, dan zou het mijn laatste bestelling zijn, mocht ik het te traag ontvangen, dan wil ik mijn geld terug want e corrupte bedrijf en hun management gaan nooit zichzelf corrigeren als men hun niet boycot, ik raad jullie allemaal om hetzelfde actie doen.

marnix
Berichten: 526
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door marnix » 02 dec 2018 10:36

DHL, het blijft rampig,
wat me nog het meest ergert is niet zozeerhet niet op de beloofde tijd afleveren alswel het rare circus waarin je als ontvanger belandt.
Steeds staat er wat anders: "onderweg, afgeleverd, in depot, enz".

NeoDutchio
Berichten: 5102
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 02 dec 2018 10:45

RamHonest schreef:
01 dec 2018 21:50
DHL Parcel zijn gewoon leugenaar en ik vraag me af hoe de staat vergunning verlengt aan zulke postbedrijf; het was nooit mijn keuze geweest, maar; twee keer ervaring mee gehad want de bestel Website hebben alleen DHL als keuze gegeven en in beide gevallen ging het mis, de ene was ongeveer 5 weken geleden en de nieuwe is nog on-going and ik heb het pakket nog niet zien binnenkomen allebei hetzelfde smoesje, hetzelfde leugen, neppen leveringen tijd die blijven dag in en dag uit gewijzigd worden, ik heb voor de eerst gebeld, hoog waarschijnlijk een medewerkster die nooit een cursus gehad hoe zijn tegen een klant moeten communiceren, alleen opgeleid om verder men te manipuleren om zelf het op te halen, dus zij verhuren te weinig postbodes en tevens niet de goed werkzame postbodes ( neem ik aan), na Email klachten en bellen, dan pas geleverd, Ik heb de bestelbedrijf verteld mochten jullie DHL parcel gebruiken, dan koop nooit van jullie, de nieuwe hetzelfde, ik heb de pakket niet zien binnekomen na twee dagen leugen en neppen levering afspraken en weer heb ik de bedrijf waar ik mijn producten mee besteld had, verteld mocht jullie DHL gebruiken, dan zou het mijn laatste bestelling zijn, mocht ik het te traag ontvangen, dan wil ik mijn geld terug want e corrupte bedrijf en hun management gaan nooit zichzelf corrigeren als men hun niet boycot, ik raad jullie allemaal om hetzelfde actie doen.
Leugenaar, corrupt, manipuleren, u durft nog al. En dat terwijl u helemaal geen klant bent van DHL. Eigenlijk is het heel simpel. U koopt iets bij een winkel. Deze huurt DHL in om het te versturen. Als er wat mis gaat, of het duurt te lang, dan moet u gaan klagen bij de verkoper. Daar hebt u immers een overeenkomst mee. Dat zij een partij in de arm nemen wil niet zeggen dat u daar als ontvanger kunt klagen. En al helemaal niet kan uitmaken voor van alles en nog wat. Laster en smaad kosten nog altijd meer als de pakketten die ze vervoeren.

jaloxaji
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2016 14:04

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door jaloxaji » 02 dec 2018 12:01

DHL is een onbetrouwbare bezorgorganisatie. Het hoogtepunt was gisteren:
"Op zaterdag 1 december tussen 14:00 uur en 18:00 uur, bezorgen we op x, x, HOORN NH een pakket van:
- XXXX met het zendingnummer 0000907151025331"

We zijn er speciaal voor thuisgebleven want het was voor Sinterklaas pakjesavond.
Om 19:00 's avonds nog steeds geen pakket. Dat kan, het is druk... dus even kijken op de site.

ONZE OGEN VIELEN ER UIT:

"Nieuwe bezorgpoging op de volgende bezorgdag
Verwacht bezorgmoment
‎maandag‎ ‎3‎ ‎december
‎14‎:‎00 - ‎18‎:‎00"

ER IS NIMMER EEN BEZORGING OF POGING GEWEEST op zaterdag!
Zomaar doorgeschoven naar maandag met lees: "VERWACHT" bezorgmoment. Dus geen zekere datum of tijdstip.

DHL is niet bereikbaar, ze hebben geen klantenservice.
Dit is niet onze eerste negatieve ervaring met DHL.
Hun T&T loopt achter bij de werkelijkheid en respect voor eigen afspraken (de klant) is er niet.
Hopelijk verdwijnen ze snel van de Nederlandse markt.

Lady1234
Berichten: 8070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Lady1234 » 02 dec 2018 14:22

Misschien voortaan een beetje eerder bestellen?

Lady1234
Berichten: 8070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Lady1234 » 02 dec 2018 14:38

@hypo63

Na anderhalf jaar?

Plaats reactie