LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

webshopeigenaar14 schreef:
Het enige waar ik benieuwd naar ben is waarom een shop over een dergelijk bedrag zich zo in bochten wringt. Dit is of omdat het een zolderkamer shop is die het oneerlijk vind dat zij opdraaien voor het 'falen' van DHL, of een shop die nooit verzonden heeft en opzettelijk goocheld met T&T codes, of een serieuze shop die sterk staat in zijn verhaal. In dat laatste geval is al het eerdere geschreven gelijk nutteloos omdat TS dan zelf ook 100% weet fout te zitten. Al onze adviezen zijn dan gelijk waardeloos.
Gelukkig weet ik dat ik niet fout zit, maar als de webshop dan sterk zou staan, waarom zouden ze dan een "tegemoetkoming" geven? Ik heb nu in elk geval in een mail naar afterpay, die de rekening al op pauze had gezet na mijn melding dat ik niets ontvangen had, zo kort mogelijk proberen uit te leggen wat webshop zegt, met daarbij de kopie van de laatste mail, waarin zij zeggen dat ze de rekening bij afterpay niet kunnen stoppen. Dus ik hoop nu heel hard dat afterpay contact opneemt met de webshop of zelf mijn rekening annuleert. Dankzij dit gedoe heb ik daar straks ook nog een slechte naam. Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat afterpay kan zien dat ik hen altijd op tijd heb betaald bij andere bestellingen en nog nooit eerder zoiets als dit aan de hand heb gehad. Ik vraag me trouwens oprecht af waarom mensen die niet zouden willen betalen, dus de kluit belazeren, al deze moeilijkheden ervoor over hebben, alleen daarom al zou ik dat nooit kunnen! Maar ja dat soort mensen zal er ook niet nerveus van worden of van wakker liggen en dat doe ik wel.

Moiseule58

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Het hele verhaal dat de webshop Afterpay niet kan stoppen is ook onzin. Een tijd geleden ging een landelijke keten failliet. Net in die periode had ik iets geretourneerd en een bevestiging gekregen. Alleen ging het fout met Afterpay, die mij een aanmaning stuurden. De webshop heeft toen een mail aan Afterpay gestuurd, met cc aan mij, dat de betaling moest vervallen. En daarmee was het verhaal klaar.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Sira »

@TS
Doe je voordeel met de duidelijke en heldere uitleg van webshopeigenaar14 en laat adviezen die naderhand zijn geplaatst links liggen.

Ursie71
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2017 22:28

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Ursie71 »

DHL pakketje bezorgd, niets ontvangen!!!

Vandaag zou ik een pakje ontvangen van DHL,
Volgens track/trace zou dit bezorgd zijn en getekend.
Ik heb niets getekend, bezorger zou tussen 09.00/13/00 langskomen, hierna ben ik van huis gegaan. Buren hebben ook niets ontvangen die normaal gesproken altijd pakketjes voor mij aanemen, ook geen kaartje in de bus van DHL?! hij heeft mijn pakketje zogenaamd bezorgd om 13.30, dit was niet de afgesproken tijd? en hoogstwaarschijnlijk zelf ondertekend hier heb ik bewijs van via de track/trace.
Dit is niet mijn handtekening?
Webwinkel (Douglas) inmiddels op de hoogte gebracht en zo ook DHL om het uit te zoeken.
Dit is nu de zoveelste keer dat DHL mijn pakje niet bezorgd en eis opheldering en zeker mijn geld terug.
Deze praktijken kloppen voor geen meter en er worden blijkbaar heel wat pakketjes ontvreemd door de desbetreffende bezorger.
Wat kan ik nog doen?

Wat kan ik nog doen?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Beste Ursie71
Het is niet netjes om uw probleem / vraag te plaatsen in andermans posting.
U dient hiervoor een eigen topic aan te maken

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door thecure »

webshopeigenaar14 schreef: Overigens is mijn persoonlijke ervaring dat op het moment dat er prive omstandigheden door klanten bij gehaald worden de twijfel groter wordt. Chronische ziektes, auto kapot en andere zaken zijn vervelend maar hebben niets met een jurkje of pakketje te maken.
voor alle duidelijkheid: welke twijfel? twijfel van de webshop jegens de klant? of de twijfel van de klant zelf?

overigens compliment voor uw antwoorden. hier hebben heel veel mensen wat aan!

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Dankzij de adviezen van webshopeigenaar14 vol gehouden en heb nu dus mails van zowel de webshop als afterpay dat de rekening bij wijze van spreken verscheurd is! En het vreemde is dat ik nu opgelet heb en bij anderen heb nagevraagd, (ben gehandicapt dus bestel meer op internet dan dat ik naar de winkels kan), dat DHL steeds een mail stuurt dat ze onderweg zijn of een mail met track en trace. Dat was bij die webshop en bestelling niet, dus denk dat het hele verhaal van het onderzoek e.d onzin was. De reden zou ik niet weten, maar valt nu wel op. Heb ook contact gehad nog met consuwijzer die me keurig gebeld hebben en me gewezen hebben op voorbeeld brieven die ik kon gebruiken. Maar nogmaals heel hartelijk bedankt meneer of mevrouw webshopeigenaar14.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

thecure schreef:
webshopeigenaar14 schreef: Overigens is mijn persoonlijke ervaring dat op het moment dat er prive omstandigheden door klanten bij gehaald worden de twijfel groter wordt. Chronische ziektes, auto kapot en andere zaken zijn vervelend maar hebben niets met een jurkje of pakketje te maken.
voor alle duidelijkheid: welke twijfel? twijfel van de webshop jegens de klant? of de twijfel van de klant zelf?
Twijfel over het verhaal van de klant. Dat is uiteraard een beetje fingerspitzengefuhl. Sommige verhalen zijn gewoon heel duidelijk en kan het kwartje in theorie 2 kanten opvallen, echter zal dit altijd de kant van de klant op vallen. Zodra er echter hele verhalen bij komen is het een kwestie van afwachten tot de klant zichzelf gaat tegenspreken.

Vandaar ook mijn advies aan TS om het kort en zakelijk te houden. Dit is het namelijk ook. Alle extra uitleg en redenen maken de conversatie nodeloos ingewikkeld. De klant kent de winkelier niet persoonlijk en de winkelier de klant niet. Het is een zakelijke overeenkomst die zakelijk afgehandeld moet worden.

Fijn om te horen dat het opgelost is overigens!

RamHonest
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2018 21:23

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door RamHonest »

DHL Parcel zijn gewoon leugenaar en ik vraag me af hoe de staat vergunning verlengt aan zulke postbedrijf; het was nooit mijn keuze geweest, maar; twee keer ervaring mee gehad want de bestel Website hebben alleen DHL als keuze gegeven en in beide gevallen ging het mis, de ene was ongeveer 5 weken geleden en de nieuwe is nog on-going and ik heb het pakket nog niet zien binnenkomen allebei hetzelfde smoesje, hetzelfde leugen, neppen leveringen tijd die blijven dag in en dag uit gewijzigd worden, ik heb voor de eerst gebeld, hoog waarschijnlijk een medewerkster die nooit een cursus gehad hoe zijn tegen een klant moeten communiceren, alleen opgeleid om verder men te manipuleren om zelf het op te halen, dus zij verhuren te weinig postbodes en tevens niet de goed werkzame postbodes ( neem ik aan), na Email klachten en bellen, dan pas geleverd, Ik heb de bestelbedrijf verteld mochten jullie DHL parcel gebruiken, dan koop nooit van jullie, de nieuwe hetzelfde, ik heb de pakket niet zien binnekomen na twee dagen leugen en neppen levering afspraken en weer heb ik de bedrijf waar ik mijn producten mee besteld had, verteld mocht jullie DHL gebruiken, dan zou het mijn laatste bestelling zijn, mocht ik het te traag ontvangen, dan wil ik mijn geld terug want e corrupte bedrijf en hun management gaan nooit zichzelf corrigeren als men hun niet boycot, ik raad jullie allemaal om hetzelfde actie doen.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door marnix »

DHL, het blijft rampig,
wat me nog het meest ergert is niet zozeerhet niet op de beloofde tijd afleveren alswel het rare circus waarin je als ontvanger belandt.
Steeds staat er wat anders: "onderweg, afgeleverd, in depot, enz".

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

RamHonest schreef:
01 dec 2018 21:50
DHL Parcel zijn gewoon leugenaar en ik vraag me af hoe de staat vergunning verlengt aan zulke postbedrijf; het was nooit mijn keuze geweest, maar; twee keer ervaring mee gehad want de bestel Website hebben alleen DHL als keuze gegeven en in beide gevallen ging het mis, de ene was ongeveer 5 weken geleden en de nieuwe is nog on-going and ik heb het pakket nog niet zien binnenkomen allebei hetzelfde smoesje, hetzelfde leugen, neppen leveringen tijd die blijven dag in en dag uit gewijzigd worden, ik heb voor de eerst gebeld, hoog waarschijnlijk een medewerkster die nooit een cursus gehad hoe zijn tegen een klant moeten communiceren, alleen opgeleid om verder men te manipuleren om zelf het op te halen, dus zij verhuren te weinig postbodes en tevens niet de goed werkzame postbodes ( neem ik aan), na Email klachten en bellen, dan pas geleverd, Ik heb de bestelbedrijf verteld mochten jullie DHL parcel gebruiken, dan koop nooit van jullie, de nieuwe hetzelfde, ik heb de pakket niet zien binnekomen na twee dagen leugen en neppen levering afspraken en weer heb ik de bedrijf waar ik mijn producten mee besteld had, verteld mocht jullie DHL gebruiken, dan zou het mijn laatste bestelling zijn, mocht ik het te traag ontvangen, dan wil ik mijn geld terug want e corrupte bedrijf en hun management gaan nooit zichzelf corrigeren als men hun niet boycot, ik raad jullie allemaal om hetzelfde actie doen.
Leugenaar, corrupt, manipuleren, u durft nog al. En dat terwijl u helemaal geen klant bent van DHL. Eigenlijk is het heel simpel. U koopt iets bij een winkel. Deze huurt DHL in om het te versturen. Als er wat mis gaat, of het duurt te lang, dan moet u gaan klagen bij de verkoper. Daar hebt u immers een overeenkomst mee. Dat zij een partij in de arm nemen wil niet zeggen dat u daar als ontvanger kunt klagen. En al helemaal niet kan uitmaken voor van alles en nog wat. Laster en smaad kosten nog altijd meer als de pakketten die ze vervoeren.

jaloxaji
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2016 14:04

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door jaloxaji »

DHL is een onbetrouwbare bezorgorganisatie. Het hoogtepunt was gisteren:
"Op zaterdag 1 december tussen 14:00 uur en 18:00 uur, bezorgen we op x, x, HOORN NH een pakket van:
- XXXX met het zendingnummer 0000907151025331"

We zijn er speciaal voor thuisgebleven want het was voor Sinterklaas pakjesavond.
Om 19:00 's avonds nog steeds geen pakket. Dat kan, het is druk... dus even kijken op de site.

ONZE OGEN VIELEN ER UIT:

"Nieuwe bezorgpoging op de volgende bezorgdag
Verwacht bezorgmoment
‎maandag‎ ‎3‎ ‎december
‎14‎:‎00 - ‎18‎:‎00"

ER IS NIMMER EEN BEZORGING OF POGING GEWEEST op zaterdag!
Zomaar doorgeschoven naar maandag met lees: "VERWACHT" bezorgmoment. Dus geen zekere datum of tijdstip.

DHL is niet bereikbaar, ze hebben geen klantenservice.
Dit is niet onze eerste negatieve ervaring met DHL.
Hun T&T loopt achter bij de werkelijkheid en respect voor eigen afspraken (de klant) is er niet.
Hopelijk verdwijnen ze snel van de Nederlandse markt.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien voortaan een beetje eerder bestellen?

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hypo63

Na anderhalf jaar?

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door BL2 »

jaloxaji schreef:
02 dec 2018 12:01
DHL is een onbetrouwbare bezorgorganisatie. Het hoogtepunt was gisteren:
"Op zaterdag 1 december tussen 14:00 uur en 18:00 uur, bezorgen we op x, x, HOORN NH een pakket van:
- XXXX met het zendingnummer 0000907151025331"

We zijn er speciaal voor thuisgebleven want het was voor Sinterklaas pakjesavond.
Om 19:00 's avonds nog steeds geen pakket. Dat kan, het is druk... dus even kijken op de site.

ONZE OGEN VIELEN ER UIT:

"Nieuwe bezorgpoging op de volgende bezorgdag
Verwacht bezorgmoment
‎maandag‎ ‎3‎ ‎december
‎14‎:‎00 - ‎18‎:‎00"

ER IS NIMMER EEN BEZORGING OF POGING GEWEEST op zaterdag!
Zomaar doorgeschoven naar maandag met lees: "VERWACHT" bezorgmoment. Dus geen zekere datum of tijdstip.

DHL is niet bereikbaar, ze hebben geen klantenservice.
Dit is niet onze eerste negatieve ervaring met DHL.
Hun T&T loopt achter bij de werkelijkheid en respect voor eigen afspraken (de klant) is er niet.
Hopelijk verdwijnen ze snel van de Nederlandse markt.
Het is ongelofelijk druk bij de bezorgdienst. Alhier rennen de bezorgers letterlijk door de straat.
Er is inderdaad waarschijnlijk geen bezorgmoment geweest, er zullen zeker weten te veel pakjes te bezorgen zijn geweest.
Ook een DHL bezorger wil wel eens slapen. Denk niet dat je het leuk had gevonden als hij om 02.28 uur nog had aangebeld.
Voortaan eerder bestellen, zoals ook uitgebreid gecommuniceerd, of kopen in een stenen winkel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Alsof het bij PostNL allemaal wél koek en ei is.


Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die idioten van die webwinkels geloven werkelijk dat wat ze beloven aan hun klanten ongeacht wat dag en nacht bezorgd wordt. Alsof daar de wereld voor draait!

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jaloxaji schreef:
02 dec 2018 12:01
DHL is een onbetrouwbare bezorgorganisatie. Het hoogtepunt was gisteren:
"Op zaterdag 1 december tussen 14:00 uur en 18:00 uur, bezorgen we op x, x, HOORN NH een pakket van:
- XXXX met het zendingnummer 0000907151025331"

We zijn er speciaal voor thuisgebleven want het was voor Sinterklaas pakjesavond.
Om 19:00 's avonds nog steeds geen pakket. Dat kan, het is druk... dus even kijken op de site.

ONZE OGEN VIELEN ER UIT:

"Nieuwe bezorgpoging op de volgende bezorgdag
Verwacht bezorgmoment
‎maandag‎ ‎3‎ ‎december
‎14‎:‎00 - ‎18‎:‎00"

ER IS NIMMER EEN BEZORGING OF POGING GEWEEST op zaterdag!
Zomaar doorgeschoven naar maandag met lees: "VERWACHT" bezorgmoment. Dus geen zekere datum of tijdstip.

DHL is niet bereikbaar, ze hebben geen klantenservice.
Dit is niet onze eerste negatieve ervaring met DHL.
Hun T&T loopt achter bij de werkelijkheid en respect voor eigen afspraken (de klant) is er niet.
Hopelijk verdwijnen ze snel van de Nederlandse markt.
Ach ja, een dag heeft maar 24 uur. U wilt niet weten hoeveel uren alle pakketbezorgers op dit moment werken. Als ze bij elke klant 1 minuut zouden verliezen door wachten aan de deur, dan missen ze op het eind van de dienst zomaar 2 uur werktijd. En als de dag vol is, is het vol. File's, weer, wegopbrekingen, politiecontroles, mensen niet thuis, naar de buren en weer wachten, enz, enz, hebben allemaal invloed op hoeveel elke pakketbezorger kan doen. Iedereen wil maar online bestellen, maar het moet wel op stel en sprong geleverd worden. Vandaar dat er altijd een VERWACHT moment gegeven wordt. Er zijn zoveel externe factoren die allemaal roet in het eten kunnen gooien. Dus als u iets voor een bepaalde datum wil hebben moet u of eerder bestellen, of zelf gaan halen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de bus vol is blijft het voor eerst volgende dag liggen, en na Zwarte Vrijdag zit ik met Rode Zaterdag..... (bank saldo) en heb ook niet alles binnen, gewoon drukke tijd en we veroorzaken het zelf.


Verder is dit Topic uit 2017 en is dat al binnen?

Gesloten