LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door renskepr »

Hallo, Omdat het netwerk van simpel begin dit jaar is overgegaan van pn naar telford krijgt iedere abbonnee een half jaar lang gratis internet. Heel leuk dacht ik. Helaas is het internet niet in te stellen op mijn mobiele telefoon een iphone 3gs. ik heb meerdere keren simpel gebeld, maar zij geven aan dat zijn puur de abonnementen regelt en niet info over telefoons. Op het internet hebben ze wel een handleiding gemaakt, maar die klopt dus niet. Hij geeft aan dat je bepaalde opties moet invullen, maar daar kan je niet inkomen bij e 3gs. Wat moet ik nu doen? Ik kan nu geen gebruik maken van de extra service van hun.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door angel1978 »

welke instellingen heb je het over ?

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door renskepr »

over de instellingen in het menu algemeen, dan netwerk end an moet je bij mobiele data wat invullen, maar ik kan alleen de knop aan of uit zetten en niks invullen. zo kan die het dus niet gaan doen.....

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door angel1978 »

dit dien je bij profielen in te stellen..
je moet een profiel gebruiken van je provider.. Deze kan je deze per sms opsturen of met de hand ingesteld worden..

Je kijkt dus niet op de goede plek.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door trebelski »

Ga inderdaad naar instellingen=algemeen=vinkje bij ''mobiele data'' op aan en dan kun je daaronder op de optie ''VPN'' of ''Wi-Fi'' klikken waarna je de juiste gegevens kan invoeren. De mogelijkheid van angel1978 komt me ook bekend voor want via die sms gaat het vanzelf.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door angel1978 »

trebelski schreef:Ga inderdaad naar instellingen=algemeen=vinkje bij ''mobiele data'' op aan en dan kun je daaronder op de optie ''VPN'' of ''Wi-Fi'' klikken waarna je de juiste gegevens kan invoeren. De mogelijkheid van angel1978 komt me ook bekend voor want via die sms gaat het vanzelf.
VPN leg je naar huis, niet naar de mobiele internetprovider.

Wifi heeft niets met 3G te maken...

Beiden werken dus niet voor wat de TS wil.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door trebelski »

Was ik al bang van :oops: , heb zelf een iPhone maar had beter geen antwoord kunnen geven nu ik er zo naast zat.

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door renskepr »

al deze opties werken dus niet, en simpel zegt dat we dan pech hebben en deze functie niet kunnen gebruiken. vind dit wel ontzettend raar, want ze bieden eht wel aan, maar eht werkt niet. hoe kan dit??????

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Vroeger zat Simpel op het netwerk vn KPN en nu is dat T-Mobile en je moet dus de internet instelling van het netwerk van T-Mobile hebben.

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door renskepr »

ja dat weet ik, alleen pakt die die niet, omdat je gegevens moet invoeren wat niet kan.

domi1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2011 15:49

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door domi1 »

Gratis ?? Dan heb je geluk !
Wij hebben een abonnement genomen met internet in oktober 2010. We betalen 10 euro per maand zonder internet te kunnen gebruiken omdat we een iphone hebben. Op bepaalde i-phone werkt het wel, kan je deze instellingen instellen, op een aantal niet. Dat is afhankelijk van de configuratie van je i-phone en die kan je niet veranderen !!! T-mobile heeft me zelf verteld dat de i-phone die ze zelf een paar jaren geleden hebben verkocht werken dus niet met de simpel-internet !!!
We hebben maanden lang gebeld en gemaild naar simpel, zijn drie keer naar de appel winkel geweest en 1 keer naar T-mobile.
Simpel wilt niet de internet-abonnement beëindigen en dat vind ik een scandal !!!
Dus zo simpel is het zeker NIET .
Succes verder ... :(

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door Upstairs »

1Kan ik mijn telefoon gebruiken op het netwerk van Simpel?


De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor gebruik op het netwerk van Simpel, toestellen die alleen op een 900 Mhz netwerk aangesloten kunnen worden (single-band toestel) werken niet op het T-Mobile netwerk.

De werking van alle functies voor internet die specifiek voor een BlackBerry en iPhone zijn, kan niet gegarandeerd worden.


Simlockvrij toestel
Voor het bellen met een Simpel simkaart heb je een simlockvrij toestel nodig.


Deze tekst komt rechtstreeks van de site van Simpel. Even checken en je had het geweten.

domi1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2011 15:49

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door domi1 »

Simlockvrij is hij natuurlijk wel ....
Als het niet gegarandeerd is (dan is het ook handig als de medewerker aan de telefoon het ook weet) dan moet de klant het internet optie kunnen stoppen als het niet werkt, vind je niet ?

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door renskepr »

er staat idd op de site dat het niet met alle toestellen werkt, alleen vertellen ze er niet bij met welke toestellen het wel of niet werkt. En dat vind ik erg fout! Want als je ze opbeld dat geven ze aa : moet je maar proberen, en anders heb je pech gehad. Vind eht nogal dure pech want de i phone was dik 500 euro. ga dus echt werg bij simpel zodra mn abo afgelopen is en ga iedereen adviseren NIET bij simpel zijn abonnement te nemen

domi1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2011 15:49

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door domi1 »

Ja, ik ben er helemaal mee eens.
Ik heb het aangemeld bij radar, als iedereen die het probleem heeft het bij radar meld, misschien kunnen ze ons helpen wie weet .... simpel zal bij hun mischien een andere antwoord geven ....
Geduld gewenst !
Vr.gr.
Dominique

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door renskepr »

hoi domi, ik heb het idd ook gemeld en hoop er wat meer van ze over te horen.
helaas is eht seizoen afgelopen, dus vrees dat het voor mij niet meer gaat helpen.

Emsf
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2010 13:31

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door Emsf »

waarschijnlijk heb je de laatste update van je IOS versie. In deze versie kan je niet zelf de APN instellingen van je provider kwijt! Die kan je wel plaatsen in je iphone via de configuratie software te downloaden op:

iPhone Configuration Utility 3.1 for Windows
http://support.apple.com/kb/DL926?viewlocale=nl_NL
iPhone Configuration Utility 3.1 for Mac OS X
http://support.apple.com/kb/DL851

Moet je wel even de juiste instellingen van de APN opvragen bij je provider

domi1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2011 15:49

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door domi1 »

Hoi renskepr,

Heb je het geprobeerd (het linkje van Emsf) ?
Werkt het ?
Ik had al zo een software gebruikt (helaas weet ik niet meer welke .... dom dom dom :roll: ) maar dat werkte toen niet en daarna kon ik niet meer wifi gebruiken en moest een een eerder versie installeren, wel was ik een paar spullen kwijt. Ik wil dus niet voor niets proberen ....
Ik hoop dat je een stuk verder ben nu ...
Succes en tot .... de volgende keer.
Groetjes.

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: gratis internet bij simpel, maar werkt niet op de iphone 3gs

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste forumbezoeker,

Mocht je vragen of klachten over Simpel hebben, dan mag je mij een bericht sturen. Graag neem ik je klacht persoonlijk in behandeling.
Vermeld behalve een bondige omschrijving van je vraag ook je naam, telefoon- en klantnummer, dan help ik je graag zo spoedig mogelijk verder.

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
[email protected]

Gesloten